Gezondheid alle pijlers

Eerste les spinning

19-05-2007 22:26 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het seizoen van de teamsport die ik doe is afgelopen wil ik een spinningles proberen om mijn conditie op pijl te houden. Het viel me op dat ze hier geen beginnersuur hebben, ik vroeg me dus of hoe dat gaat, ben je niet doodmoe aan het eind of stop je eerder?

En wat voor broek doen jullie aan? Vroeger had ik een racefiets dus ik heb nog zo'n broekje met zeemleer maar misschien kan het ook met een gewone trainingsbroek?
Broek met zeemleer, en liefst ook fietsschoenen als je die nog hebt. Evt gewone sportschoenen ook mee, voor het geval je fietsschoenen niet op die fietsen passen.

Je kunt de intensiteit van de les zelf verminderen. Gewoon de weerstand weer terugschroeven als het je te zwaar wordt. Zeker in je eerste les rustig aan met de weerstand, start low go slow.
Fietsbroek.

En ja, je zult kapot zijn na de eerste les. Maar je stelt zelf per oefening de weerstand van de fiets in dus daarmee kun je variëren als je het niet meer trekt.
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval even bij de docent aangeven dat dit de eerste keer spinning is. Niet gelijk voluit gaan, niet te veel interval doen. Gewoon rustig opbouwen.. de eerste 2 lessen mag dat, daarna word je geacht mee te knallen :-D

Ik draag zelf een wielrenbroekje en schoenen met kliksysteem. Had toen ik net begon gewone sportschoenen aan maar nadat een veter tijdens de sprint vast kwam te zitten gelijk echte gekocht. Was niet fijn.

En vergeet je handdoek en fles water niet.

Veel plezier, het is heerlijk!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven