Gezondheid alle pijlers

Magnesiumolie

24-10-2015 21:21 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier mensen die hun ervaring willen vertellen met magnesiumolie?

En dan het liefst voor slaapproblemen
Geen ervaring nog. Maar mijn fysio raadde me deze week magnesium aan i.v.m. constante spierspanning in mijn kuiten. Ben ook wel benieuwd naar ervaringen hier mee.
Ik gebruik sinds twee maanden magnesium omdat ik 's nachts ontzettende onrustige benen ( soms ook armen) had.

Het helpt heel goed! Geen last meer en slaap weer heerlijk
Ik gebruik op artsvoorschrift ook magnesiumpillen. Tegen kramp s nachts en voor een betere doorvoer in de darmen. Ik heb er baat bij. Olie ken ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik slik magnesium citraat (solgar). Slaap heerlijk en voel me er goed bij. Olie schijnt ook goed te helpen...
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me dat het helpt als je een tekort hebt.



Www.voedingscentrum.nl:



Magnesium



Magnesium is een mineraal dat nodig is voor de botopbouw, opbouw van lichaamseiwit, de overdracht van prikkels in spieren en in zenuwbanen en van belang voor het goed functioneren (strekken en samentrekken) van spieren, zoals de hartspier. Magnesium is nodig voor een goede werking van een groot aantal enzymen in de lichaamscellen en heeft een belangrijke rol in het metabolisme oftewel enzymreacties.



Magnesium zit in brood en graanproducten, groente, melk en melkproducten en vlees.

Een tekort aan magnesium komt niet snel voor. Een overschot aan magnesium ontstaat alleen bij gebruik van tabletten waarin magnesium zit, magnesiumzouten of mineraalwater waarin veel magnesium zit.



Omschrijving



Magnesium is een mineraal dat voorkomt in brood en graanproducten, groente, melk en melkproducten en vlees.

Gezondheidseffecten



Magnesium is een mineraal dat nodig is voor de botopbouw, opbouw van lichaamseiwit, de overdracht van prikkels in spieren en in zenuwbanen en van belang voor het goed functioneren (strekken en samentrekken) van spieren, zoals de hartspier. Magnesium is nodig voor een goede werking van een groot aantal enzymen in de lichaamscellen heeft een belangrijke rol in het metabolisme oftewel enzymreacties.

Magnesiumtekort



Een tekort aan magnesium komt niet snel voor. Magnesium zit namelijk in veel voedingsmiddelen. Een magnesiumtekort is te herkennen aan:



algehele lusteloosheid of vermoeidheid

spierkrampen

hartritmestoornissen in extreme gevallen



Het is moeilijk vast te stellen of een magnesiumtekort de oorzaak is van deze verschijnselen. Stress kan bijvoorbeeld ook de oorzaak zijn.

Te veel magnesium



Een overschot aan magnesium ontstaat alleen bij gebruik van tabletten waarin magnesium zit, magnesiumzouten of mineraalwater waarin veel magnesium zit.



Bij meer dan 250 milligram magnesium per dag extra, dus zonder de magnesium in je eten, kunnen darmklachten zoals diarree ontstaan.
quote:Siepie1974 schreef op 24 oktober 2015 @ 21:39:

Ik slik magnesium citraat (solgar). Slaap heerlijk en voel me er goed bij. Olie schijnt ook goed te helpen...Ik heb geen tekort maar krijg het dus juist voor mijn darmen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook olie van Zechal voor mijn kuiten en onder mn voeten voor mn hielspoor. Dat helpt idd tegen de kramp.

Tabletten met magnesium schijnen minder effectief te zijn dan olie omdat bij een tablet eerst de maag de stoffen opnemen voordat ze bij de spieren aankomen. Maar hoe dat werkt voor beter slapen weet ik niet.
Het is toch om kramp te voorkomen?. Nu lijkt het net alsof het een slaapmiddel zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:gismo72 schreef op 24 oktober 2015 @ 22:05:

[...] Ik heb geen tekort maar krijg het dus juist voor mijn darmen.Same here.
Alle reacties Link kopieren
Ik slik ook magnesium door problemen met verkrampte kaakspieren. Bijkomend voordeel is inderdaad dat mijn stoelgang vlotter verloopt. Ik heb al mijn hele leven last van opstoppingen in de darmen en nu is dat dus enorm verbeterd. Ik ben ook iemand die snel last heeft van stress. Dus een magnesiumtekort ligt voor de hand. Mijn kaakspieren zijn nog steeds pijnlijk.



Ik wil nu ook binnenkort de olie gaan kopen. Ik ben benieuwd of het beter werkt dan de capsules die ik nu slik. Ik wil de olie behalve op voeten en buik ook eens op mijn kaken/wangen proberen. Het schijnt beter te werken als je het direct op de zere spieren smeert.



Ik lees wel overal dat magnesium ook helpt bij slaapproblemen. Het zit ook in tabletten van bv Sleepzz. Maar ik slaap erg goed door medicijnen van de pijnpoli. Dus ik kan niet met zekerheid zeggen dat het daar ook voor helpt. Zou kunnen. Vooral als je gespannen in bed ligt. Magnesium ontspant je spieren.



Ik heb wel een keer een hele enge kramp in een voet/onderbeen gehad nadat ik iets te ver gelopen had. Die is nu weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik soms magnesium (zit in maagtabletten en ook in bruistabletten van Action) maar het helpt niet tegen nachtelijke kuitkrampen. Die kramp maalt daar niet om. Komt even veel voor als ik het wel neem of niet neem.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
@retrostar Wat is de dosis van de tabletten? Qua magnesium dan? Ik slik ze van ortica, 400 Mg per dag voor meer rust in mijn hoofd
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 24 oktober 2015 @ 23:52:

Ik gebruik soms magnesium (zit in maagtabletten en ook in bruistabletten van Action) maar het helpt niet tegen nachtelijke kuitkrampen. Die kramp maalt daar niet om. Komt even veel voor als ik het wel neem of niet neem.Ik geloof dat je verschillende soorten magnesium hebt. Citraat en nog een paar soorten. Het een helpt voor het een, het ander voor het ander... Niet elke soort helpt bij verstopping of krampen etc.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dertigmin schreef op 25 oktober 2015 @ 00:02:

@retrostar Wat is de dosis van de tabletten? Qua magnesium dan? Ik slik ze van ortica, 400 Mg per dag voor meer rust in mijn hoofd120 mg magnesium en dan 320 mg calcium (dacht ik).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:louise1 schreef op 25 oktober 2015 @ 00:05:

[...]



Ik geloof dat je verschillende soorten magnesium hebt. Citraat en nog een paar soorten. Het een helpt voor het een, het ander voor het ander... Niet elke soort helpt bij verstopping of krampen etc.weet niet, ik heb ze hier niet bij de hand.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
De magnesiumolie maak ik zelf want die is te duur vind ik.

De magnesium bestel ik bij Zechsal, 4 kg ineens.

De olie maak ik door 1 liter water te verwarmen en 600 gr mgvlokken te mengen. In een grote pot en deze in het donker bewaren.

Bij de action een kleine plantenspuit kopen en daar een wat van t mengsel in doen.



Bij mij helpt mg prima om te slapen alleen is het zo, merkt mijn zoon en bij hem heeft t geen zin om mg te smeren, als je druk in je hoofd bent werkt ook dat niet zegt hij. Misschien scheelt t omdat hij autistisch is.

Ik smeer het 's morgens want ik merk dat als ik het voor het naar bed ga doe dat ik flink ga zweten en bovendien plakt het.



De -citraat en de mgmalaat worden goed opgenomen. De mag-oxide wordt slecht opgenomen en geeft vaak krampen en diaree. Wel handig als je last hebt van een verstopping want dat spul lijkt mij beter dan een laxeertablet.
Dertigmin als ik de tabletten neem slik ik ook 2x200mg per dag maar het liefst smeer ik vanwege de betere opname.
Alle reacties Link kopieren
Goed idee! Als ik last van mijn spieren zou hebben zou dit zeker een optie zijn. Bedankt voor de tip.



Ik heb iig veel baat bij het slikken van magnesium. Het maakt me rustiger en de watten zijn uit mijn hoofd
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
(...)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-09-2017 10:44
Reden: spam
99.52% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven