Gezondheid alle pijlers

Nu al hooikoorts?

02-02-2016 21:35 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zou dat kunnen nu al hooikoorts klachten hebben? Ik fietste vanmorgen door de straten en zag hazelaars bloeien. Vanmiddag voelde ik me ineens lamlendig, jeuk, keelpijn en moe. Het kan natuurlijk ook gewoon een virus zijn. Maar vind het ook op hooikoorts lijken. Medicijnen helpen niet zo bij mij of ik heb last van bijwerkingen. Zijn er hier meer die al klachten hebben?
Geel is het nieuwe blauw.
jahoor hooikoorts kan al lang

helaas
Alle reacties Link kopieren
Ik had met de kerst al klachten. Dat kan zeker. Kan me niet voorstellen dat je van alle medicijnen bijwerkingen hebt. Als je snel veel klachten hebt is de truc beginnen met medicijnen voor je klachten echt heftig worden. Aerius slik ik dan ook gewoon het hele jaar door en ik gebruik daarnaast nog een neusspray, waar ik mee begin direct na de eerste nies zo ongeveer Op die manier heb ik al jaren de hooikoorts klachten redelijk in de hand.



(alleen die tranende ogen....)
Alle reacties Link kopieren
Alles wat je bij het kruidvat kunt kopen helpt niet. Op recept helpt er wel wat, maar dan heb ik veel last van bijwerkingen, de man met de hamer zeg maar. Spray heb ik ook het hele jaar, helpt iets. Maar het kan dus al. 😐
Geel is het nieuwe blauw.
Alle reacties Link kopieren
Kruidvat Hooikoortstabletten zijn exact hetzelfde als de veel duurdere Allerfre.

Bij mij lijkt loratadine de laatste jaren minder goed te werken, de tabletten van de Lidl met cetitizine werken prima.



Ik moest vandaag ook weer slikken, waarschijnlijk bloeien er ergens wilgenkatjes....
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ja, hier ook, zowel man als ik.

Hoop gesnif, mooi duo samen.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor hier al een paar weken last. Ik slik sinds begin december A Vogel Pollinosan. Dit werkt pas na een paar wkn, maar gelukkig zonder bijwerkingen.

Alleen blijf ik rode tranende ogen houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg het me ook al af. Loop al de hele dag te snotteren en te niezen.
Hier ook mis; vooral in combinatie met verkeerd voedsel (kruisallergie). Moe moe, benauwd, "watten in hoofd", buikpijn etc.



Naast anti-histamine probeer ik veel water te drinken en slik ik extra zink en vitamine c (laatste in hoge dosering). Lijkt wat te helpen.. (Binnenkort weer naar allergoloog)
Ja meld mij ook! Last van benauwdheid en keelklachten. Nu stond er bij het plaatje afgelopen dinsdag dat er veel pollen in de lucht waren in elk deel van het land. Rode bolletjes werden er aangegeven. En het klopt ik was dinsdag even buiten bij veel bomen en toen ik thuis op de bank zat werd ik benauwd. Erg vroeg dit jaar meestal begint het bij mij zo eind maart begin april.
Alle reacties Link kopieren
Daaromniet, wat is pollinosan? Ik doe alles wat helpt! Ben gewoon twee dagen ziek geweest. Bij mij begint het met een lamlendig gevoel, alsof je zware griep krijgt. Ook buikpijn en keelpijn. Nu trekt het weer bij. Heeft er iemand ervaring met medinose? Ik lees er heel verschillende ervaringen over.



Horizon, waarom ga je naar een allergoloog? Heb je er wat aan?
Geel is het nieuwe blauw.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt ook wel alsof het ieder jaar erger wordt die hooikoorts.
Geel is het nieuwe blauw.
quote:buurmanmuis schreef op 04 februari 2016 @ 12:13:

Daaromniet, wat is pollinosan? Ik doe alles wat helpt! Ben gewoon twee dagen ziek geweest. Bij mij begint het met een lamlendig gevoel, alsof je zware griep krijgt. Ook buikpijn en keelpijn. Nu trekt het weer bij. Heeft er iemand ervaring met medinose? Ik lees er heel verschillende ervaringen over.



Horizon, waarom ga je naar een allergoloog? Heb je er wat aan?

Ik heb een desensibilisatiekuur gehad. Dat heeft destijds erg goed geholpen; met anti-histamine erbij kon ik alles goed trekken. Ook weer fietsend naar het werk en kon bijna alles weer eten. Nu, drie jaar later, komen de klachten weer terug. Ieder jaar weer erger. Inmiddels is het weer zo ver dat het enorme impact op mijn (kwaliteit) van leven heeft.



Ik ga terug naar de allergoloog in de hoop dat hij betere medicatie voor kan schrijven. Stiekem hoop ik dat het mogelijk is om weer een kuur te doen; maar heb geen idee of dat realistisch is.
Alle reacties Link kopieren
quote:buurmanmuis schreef op 04 februari 2016 @ 12:13:

Daaromniet, wat is pollinosan? Ik doe alles wat helpt! Ben gewoon twee dagen ziek geweest. Bij mij begint het met een lamlendig gevoel, alsof je zware griep krijgt. Ook buikpijn en keelpijn. Nu trekt het weer bij. Heeft er iemand ervaring met medinose? Ik lees er heel verschillende ervaringen over.



Horizon, waarom ga je naar een allergoloog? Heb je er wat aan?

Het zijn homeopathische pilletjes. Ik koop ze bij het kruidvat.

Google ook eens op hooikoorts en lever.
ja ik heb er ook al last van tot eind maart elk jaar weer,slik zo nu en dan een pilletje die ik koop bij de Lidle werkt goed word er alleen wat duf van.

Voor de rest is er weinig aan te doen ik heb het al bijna m,n hele leven.

strekte iedereen
Hier ook, ben begonnen met brandnetelthee, hopen dat het soelaas biedt want behalve de jeuk wordt ik er ook benauwd van.
Alle reacties Link kopieren
quote:Horizon81 schreef op 04 februari 2016 @ 18:50:

[...]



Ik heb een desensibilisatiekuur gehad. Dat heeft destijds erg goed geholpen; met anti-histamine erbij kon ik alles goed trekken. Ook weer fietsend naar het werk en kon bijna alles weer eten. Nu, drie jaar later, komen de klachten weer terug. Ieder jaar weer erger. Inmiddels is het weer zo ver dat het enorme impact op mijn (kwaliteit) van leven heeft.



Ik ga terug naar de allergoloog in de hoop dat hij betere medicatie voor kan schrijven. Stiekem hoop ik dat het mogelijk is om weer een kuur te doen; maar heb geen idee of dat realistisch is.Jee wat een drama dat dat gewoon weer terugkomt! Ik heb er ook aan zitten denken om zo'n kuur te doen, maar was een beetje bang voor de bijwerkingen (vermoeidheid). Als het dan ook maar heel even helpt... vraag ik me af of het de moeite waard is
quote:yolo8 schreef op 15 februari 2016 @ 11:45:

[...]





Jee wat een drama dat dat gewoon weer terugkomt! Ik heb er ook aan zitten denken om zo'n kuur te doen, maar was een beetje bang voor de bijwerkingen (vermoeidheid). Als het dan ook maar heel even helpt... vraag ik me af of het de moeite waard isIk geloof dat bij circa 5-10% de klachten kunnen terugkomen. Dat was bij mij dus het geval. Maar positief gezien, na circa een jaar merkte ik effect en ik heb dus zeker 7 jaar veeeel minder klachten gehad. Dat was me het meer dan waard. Zou er echt geen probleem mee hebben als ik de rest van mijn leven prikken zou moeten krijgen, als de klachten daarmee minder werden. Ook al is het veel gedoe voor werk etc. "Bijwerkingen" waren prima te doen. Paar dagen dikke bobbel op mijn armen (soms een beetje branderig). Dag tijdens het prikken fysiek rustig aan en voorzichtig met alchohol. Echt kattenpies als je het vergelijkt met mijn hooikoortsklachten ☺
Alle reacties Link kopieren
quote:Horizon81 schreef op 15 februari 2016 @ 19:05:

[...]



Ik geloof dat bij circa 5-10% de klachten kunnen terugkomen. Dat was bij mij dus het geval. Maar positief gezien, na circa een jaar merkte ik effect en ik heb dus zeker 7 jaar veeeel minder klachten gehad. Dat was me het meer dan waard. Zou er echt geen probleem mee hebben als ik de rest van mijn leven prikken zou moeten krijgen, als de klachten daarmee minder werden. Ook al is het veel gedoe voor werk etc. "Bijwerkingen" waren prima te doen. Paar dagen dikke bobbel op mijn armen (soms een beetje branderig). Dag tijdens het prikken fysiek rustig aan en voorzichtig met alchohol. Echt kattenpies als je het vergelijkt met mijn hooikoortsklachten ☺Ah, ja dat valt inderdaad goed mee. Liever dat, dan dagelijks benauwd met wegbrandende ogen en overal jeuk en kriebels in mond/keel/waar dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de medinose, ideaal.



Ben deze winter niet eens gestopt, ben o.a. allergisch voor grassen en dat spul groeide door tot kerst.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon, misschien is dat dan toch een idee. Ben sinds gisteren doodmoe, niet te harden zeg. En m'n ogen staan in brand.
Geel is het nieuwe blauw.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-03-2016 09:12
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Net weer gestart met cetirizine. Heb net een flinke griep gehad en na twee dagen fietsen zit alles potdicht, kriebels en keelpijn.



Waar vind je eigenlijk een allergoloog? Zitten die in het ziekenhuis?
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Alle reacties Link kopieren
Ah, dus het ligt niet aan mij! Begin de laatste weken weer steeds meer vermoeid te raken en vroeg me al af hoe het kwam. Voel me nu ook helemaal niet lekker maar dat kan ook een griepje zijn want iedereen om me heen is ziek.



Die bijwerkingen van de medicijnen ken ik... lig dan 2 dagen voor apegapen op de bank. Dus dan liever niezen
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan zeker! Ik heb altijd al klachten begin februari. Je hebt ook van die pollenkalenders, staan vast ergens op internet, dan kun je de planten, bomen en grassen zien die op dat moment groeien. Ik heb zelf ook erg last van de hazelaar.



Maar het lijkt er wel op of het seizoen steeds langer wordt. Ik liep in november nog rond met klachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven