Gezondheid alle pijlers

Borstkanker, wie wil meekletsen?

04-02-2016 06:50 2882 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 34 en heb borstkanker. Momenteel bezig met chemo, nadien volgt mastectomie en bestraling. Zijn er nog dames wiens leven even 'on hold' staat en willen meekletsen over alles wat erbij komt kijken?
Alle reacties Link kopieren
Hey angelique, wat lief dat je er naar vraagt. Vorige week heb ik het wel even moeilijk gehad. Las ergens wanneer je meer kans maakt op herval, en ik voldeed aan alles (jonger als 35, tumor groter als 2cm, niet gevoelig voor hormonen, aangetaste okselklieren, agressieve tumor). Ik ben vrij naief geweest met te denken dat alles wel zou goed komen. De chemo slaagt heel goed aan en doordat ik zo weinig last heb van bijwerkingen zou ik bijna vergeten dat er een agressieve tumor in mijn lichaam zit. Maar niemand kan me garanties geven en het kan snel keren.



Volgende week MRI, ik leef er ongelooflijk naar toe!
Akioli, blijf gewoon lekker naief

Kansen blijven kansen en er nog steeds een grote kans, dat het allemaal goedkomt !



Fijn, dat de chemo zo goed aanslaat en dat je zo weinig last van bijwerkingen hebt. Ben je nu klaar met chemo?
Alle reacties Link kopieren
Hmja, naief zijn maakt het allemaal wel veel gemakkelijker. Let's go back to that ;)



Nee het eerste gedeelte is nu klaar. Heb 12 keer taxol gehad en volgende week start ik met AC, tweewekelijks gedurende 8 weken. De voorbije 12 weken zijn voorbij gevlogen, dus ik ga er maar vanuit dat de AC ook snel achter de rug zal zijn
Hopelijk heb je daar net zo weinig bijwerkingen van
Heb je gisteren die berg pillen gezien die Marike in JZHMH omkiepte in de apotheek? Bij dose dense krijg je vast ook een shotje neulasta erbij en iets van ondansetron / aprepitant tegen misselijkheid, en iets laxerends voor noodgevallen en paracetamol tegen de bijwerkingen van neulasta? Ik had nog nooit zoveel medicijnen bij elkaar geslikt, maar het hielp wel om pijn en ongemak voor te zijn.



Succes met de AC!
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel allebei



Erizo ik ga inderdaad neulasta krijgen. Tegen de misselijkheid zou dat Emend zijn.



Geen idee wat JZHMH is... je zal het maar hebben? Ik ben van Belgie dus andere programma's hier ;)
Ervaring met neulasta hier, ik vond het ondanks bijwerkingen een supermiddel. Ben zo zonder vertraging door de dose dense chemo gerold. Toitoitoi!



Ps http://jezalhetmaar.bnn.nl/hebben
Ik had andere kuren, maar bij de laatste drie (docetaxel) had ik ook neulasta. De eerste keer viel het allemaal slecht (voelde me alsof alle bijwerkingen tegelijk opdoken) maar dat bleek uiteindelijk de chemo te zijn die dat m.n. veeroorzaakte en niet zozeer de neulasta. Chemo naar beneden bijgesteld en daarna viel het veel beter.



En idd, die hele rits medicijnen, blegh! Goed dat ze er zijn hoor, maar zodra ik ook maar even dacht zonder te kunnen, stopte ik, ook de paracetamol. Daar begon ik dan twee dagen voor de volgende kuur weer mee.
Alle reacties Link kopieren
Heb de aflevering online bekeken erizo. Dat waren inderdaad wel een hele grote hoop medicijnen! Voorlopig maak ik enkel gebruik van primperan (1tje per dag) en iets om mijn vitamine D gehalte op pijl te houden.



Dus jullie namen allebei standaard paracetamol bij gebruik van neulasta? Wat voor bijwerkingen hadden jullie er dan van?
Het stimuleert het beenmerg om witte bloedcellen aan te maken. Dat kan een zeurend gevoel in je botten geven, vandaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:erizo schreef op 02 maart 2016 @ 19:47:

Ervaring met neulasta hier, ik vond het ondanks bijwerkingen een supermiddel. Ben zo zonder vertraging door de dose dense chemo gerold. Toitoitoi!



Ps http://jezalhetmaar.bnn.nl/hebbenIk heb stiekem toch nog wel een aantal bloedtransfusies ernaast gehad...
Ik heb bij alle kuren de eerste week paracetamol geslikt, niet alleen bij die met ook neulasta. Een dag of 2-3 voor de kuur begon ik dan weer om een soort spiegel te hebben. Had bij mij als voordeel dat evt. bijwerkingen zoals idd bot- en spierpijn dan goed te hebben was.



Overigens hier ook geen vertragingen gehad, ik neem aan dankzij de neulasta.
Bloedtransfusie is voor rode bloedcellen, neulasta stimuleert alleen witte bloedcellen (die je weerstand managen).
Alle reacties Link kopieren
quote:erizo schreef op 03 maart 2016 @ 14:26:

Bloedtransfusie is voor rode bloedcellen, neulasta stimuleert alleen witte bloedcellen (die je weerstand managen).Je hebt gelijk! Hoewel mijn weerstand ook waardeloos was na een keer of 3/4 chemo te hebben gehad.
Sorry, kwam onbedoeld wat pedant over zo...
Geen ervaring, maar onwijs veel sterkte! Je komt over als een optimistisch persoon, dat vind ik echt enorm knap! Super fijn dat er geen uitzaaiingen gevonden zijn.



Mijn schoonmoeder heeft borstkanker gehad, vandaar dat ik op dit topic reageer. Zij had trouwens geen pruik.



Heel sterkte!!!!!! Alle goeds gewenst.
Jammer dat je je hebt laten anonimiseren Erizo. Voor wat het je waard is, bedankt dat je vorig jaar in mijn topic mee schreef, heb veel aan je nuchtere commentaren gehad.
Alle reacties Link kopieren
Akioli, hoe is het nu met je? AC-kuren ook goed te doen of veel klachten?
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Flygirl, lief dat je hier reageert. Ik ben overwegend optimistisch, maar de schrik durft soms ook wel de kop op steken hoor. Ik hoop dat het nu goed gaat met je schoonmoeder!



Sophiax, de AC bevalt me minder goed als de taxol. Heel misselijk en doodmoe. Vandaag heel de dag geslapen en niks eetlust. Op zaterdag ben ik altijd alleen met de kids (anderhalf en vijf jaar) dus ik hoop dat ik me dan wat beter voel.



MRI resultaat was wel heel goed. Tumor was nog maar 5mm, bij aanvang 7cm. 12 mei volgt de operatie.



Eerst nog 3 keer chemo
Wat een goed resultaat, daar doe je het voor 👍



Kan niemand je komen helpen op zaterdag ?
Alle reacties Link kopieren
Welke chemo's had jij alweer gehad Sophiax?



En ben je er al uit wat je gaat doen met de hormoontherapie?
Waardeloos dat de AC nu zo rot valt, maar wat goed dat de tumor slinkt! Dat geeft weer moed
Alle reacties Link kopieren
Als het echt niet gaat met me mag mijn vriend van zijn baas naar huis komen.



Mijn ouders en schoonmoeder staan altijd klaar om te helpen, maar wonen niet zo dichtbij en ik ben iemand die niet zo snel hulp zal vragen. Altijd al een plantrekker geweest, is niet zo gemakkelijk om dan ineens hulp te vragen..
Alle reacties Link kopieren
Sowieso Grobbekuiken, een mooier resultaat had ik niet kunnen krijgen denk ik
Hahaha, wat herkenbaar Akioli. Maar op tijd aangeven als het teveel wordt hoor, ik ben meer dan eens met die eigenwijze houding op m'n bek gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven