Gezondheid alle pijlers

Maagzuurremmers

04-03-2016 17:32 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst las ik op nu.nl dat maagzuurremmers vele spierklachten kunnen veroorzaken. Witlof eten zou hier de oplossing voor moeten zijn... Wat denken jullie dat het beste is om brandend maagzuur te voorkomen?

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-03-2016 09:09
Reden: spam verwijderd
% gewijzigd
Niet meer eten?
Alle reacties Link kopieren
Vet en te sterk gekruid voedsel vermijden als je last hebt van zuurbranden. Ook geen ibruprofen en andere nsaids achtige pijnstillers nemen die beschadigen de tere maagwand nog meer.



Afblijven van de Omazeprol, die heeft veel bijwerkingen (bij mij wel) en gewoon een good old Rennie nemen maar niet teveel op een dag. En blijf je te lang last houden van branden maagzuur, langer dan een week dan even langs de huisarts.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Geen middenrifbreuk krijgen en geen maagzweer. Oa levenstijd en gewicht zijn van invloed.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
In de zwangerschap nu heel veel last van maar sowieso werkt mijn afsluitklepje niet goed. Ik heb alles geprobeerd qua voeding en huis tuin en keukentips maar dat werkt niet of 5 min. Rennie ed werkte ook niet altijd. Gebruik nu maalox en dat werkt voor mij het beste en langdurig. Overigens geen last van spierklachten.
Heb je te weinig mensen die je blog bezoeken?



Brandend maagzuur voorkomen is niet altijd mogelijk... Als het er eenmaal is, moet je het toch behandelen.

Witlof heb ik nog nooit van gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het ook tijdens de laatste zwangerschap ontstaan en helaas nooit meer helemaal over gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Link niet aangeklikt maar riekt naar reclame...
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 04 maart 2016 @ 18:11:

Link niet aangeklikt maar riekt naar reclame...



Precies, is gewoon reclame maken voor zijn site: Charles33 = Ewoud, de man achter die site.



Gestaft!
Had altijd last van maagzuur. Nu drink ik geen koffie en alcohol meer en nergens last meer van.
Ik ben al jaren aan de maagzuurremmers en heb geen enkele klacht. Die beginnen namelijk pas als ik er mee stop.
Alle reacties Link kopieren
Met klachten ga je naar de huisarts
Alle reacties Link kopieren
Heb veel zantac etc gebruikt, ik kan nu toe met rantidine
quote:Glinstering schreef op 04 maart 2016 @ 17:45:

In de zwangerschap nu heel veel last van maar sowieso werkt mijn afsluitklepje niet goed. Ik heb alles geprobeerd qua voeding en huis tuin en keukentips maar dat werkt niet of 5 min. Rennie ed werkte ook niet altijd. Gebruik nu maalox en dat werkt voor mij het beste en langdurig. Overigens geen last van spierklachten.

In de zwangerschap gebruikte ik een flesje met een vloeistof. Dat had ik nodig tegen het eind van de zwangerschap.



Daarvoor kon ik goed uit de voeten met 1 a 2 lepels vanillevla.

Werkte echt. Soms stond ik midden in de nacht bij de koelkast even te smikkelen, want het is ook nog lekker, en kon daardoor lekker verder slapen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mutsje78 schreef op 04 maart 2016 @ 17:36:

Vet en te sterk gekruid voedsel vermijden als je last hebt van zuurbranden. Ook geen ibruprofen en andere nsaids achtige pijnstillers nemen die beschadigen de tere maagwand nog meer.



Afblijven van de Omazeprol, die heeft veel bijwerkingen (bij mij wel) en gewoon een good old Rennie nemen maar niet teveel op een dag. En blijf je te lang last houden van branden maagzuur, langer dan een week dan even langs de huisarts.Van te lang rennies slippen je aders dicht.
Alle reacties Link kopieren
Bij zwangerschap anta gel

Verder melk, melk, melk
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 04 maart 2016 @ 18:37:

Heb veel zantac etc gebruikt, ik kan nu toe met rantidineDat is hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Vriend moest langdurig maagzuurremners slikken om zijn klachten te remmen. Bij hem bleek stress verminderen en rustiger (en vaker) eten uiteindelijk ook te werken... en af en toe een paar tabletjes okugest.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij kwam het door een ontstoken galblaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:Beeldig schreef op 04 maart 2016 @ 19:34:

[...]





Dat is hetzelfde. Dan bedoel ik iets anders, is alweer minstens 20 jaar terug. Eerst diverse maagzuurremmers, (2 soorten tegelijk) toen heliobacter-kuur. Nu slik ik rantidine, puur als onderhoud, maag is vrij rustig
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik veel minder wijn drink, heb ik geen maagzuur meer. Voorheen: een strip van 12 Rennies per week. Nu: misschien nog 1 Rennie per maand.

Bij gekruid eten heb ik trouwens nergens last van (gelukkig maar, veel te lekker )
Alle reacties Link kopieren
Ja antagel ook geprobeerd maar dat werkte meestal maar 2 uur. Werd er snachts paar keer wakker van. Met een maalox voor slapen gaan kan ik de hele nacht door. Kwark en vla werken ook maar ook maar even. Echt een vervelende klacht!

Hoop dat het na de zwangerschap over is. Rest van mijn leven aan die tabletjes lijkt me ook niet goed.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
04-03-2016 19:45
quote:Beeldig schreef op 04 maart 2016 @ 19:34:

[...]





Dat is hetzelfde. Dan bedoel ik iets anders, is alweer minstens 20 jaar terug. Eerst diverse maagzuurremmers, (2 soorten tegelijk) toen heliobacter-kuur. Nu slik ik rantidine, puur als onderhoud, maag is vrij rustig

Beste,
Ik lees dat je ranitidine slikt voor je maag. Nu heb ik.dat ook voorgeschreven gekregen van huisarts maar ben geen held met medicatie slikken. Heb jij er bijwerkingen van gehad? Daar heb ik vrees voor.

Dank je wel
Omeprazol werkt voor mij het beste. Ik slik dat al ruim 10 jaar en merk het gelijk als ik het 'n ochtend vergeten heb, zelfs als ik niet pikant/vet eet.
Alle reacties Link kopieren
Soms (na te veel wijn eigenlijk altijd) heb ik last van maagzuur. Toen de rennies op bleken te zijn heb ik een klein beetje baking soda opgelost in water, opgedronken en dat hielp meteen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven