Gezondheid alle pijlers

Steeds blaasontsteking na ... (D-mannose?)

06-06-2016 09:33 33 berichten
Hoi,



Sinds 2 maandjes heb ik een nieuwe date. We zien elkaar zo eens in de 2 weken en ja, dan consumeren we de liefde. Vaak.

Hoe dan ook. Ik zit nu alweer aan mijn 4e anti-bioticakuur. Urine is al op kweek geweest (geen soa's) en plassen, douchen voor en na de sex. Maar niets lijkt te helpen.



Heeft iemand een preventieve tip? Of ervaring met D-mannose?
Alle reacties Link kopieren
Wat geeft je huisarts voor tips?



Gebruiken jullie wel condooms?

En niet vaginale en anale seks door elkaar gebruiken zonder zijn penis eerst te wassen enz.

(Aangezien blaasontsteking door de E.coli bacterie wordt veroorzaakt die zich normaal in de darmen ophoudt).
Ik heb (helaas) veel ervaring gehad met b.o . In de ochtend standaard d mannose pullen + vitamine c bruistablet om het zuur te houden. Daarnaast inderdaad plassen na de seks en veel drinken. Bij mij hielp dat op zich wel omdat het aantal b.o wel minder werd maar het kwam toch wel terug.

Sinds ik ben bevallen (nu een jaar geleden bijna) is het niet meer teruggekomen. En dit is niet echt een goede preventieve tip natuurlijk; maar blijkbaar is er toen iets in de anatomie verandert waardoor de bacteriën zich minder goed kunnen nestelen. Wellicht na laten kijken door een uroloog?
Alle reacties Link kopieren
Ik zelf niet, maar een vriendin die gebruikt er cranberry pillen tegen.
Katoenen slips die je zo heet mogelijk wast en daarbij geen wasverzachter maar azijn gebruiken.

Naakt slapen, of iig zo los mogelijke kleding (geen slip onder een ruim zittende katoenen pyamabroek bijv.).
Alle reacties Link kopieren
Schudden met je kont na het plassen en dan nog de laatste paar druppels eruit persen? Verder helpt d mannose bij mij heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Na de sex meteen naar de wc, cranberrie pillen slikken (preventief) en veel water drinken. Ik was vroeger ook altijd de sjaak. Sterkte!