Gezondheid alle pijlers

Steeds blaasontsteking na ... (D-mannose?)

06-06-2016 09:33 33 berichten
Hoi,



Sinds 2 maandjes heb ik een nieuwe date. We zien elkaar zo eens in de 2 weken en ja, dan consumeren we de liefde. Vaak.

Hoe dan ook. Ik zit nu alweer aan mijn 4e anti-bioticakuur. Urine is al op kweek geweest (geen soa's) en plassen, douchen voor en na de sex. Maar niets lijkt te helpen.



Heeft iemand een preventieve tip? Of ervaring met D-mannose?
Alle reacties Link kopieren
Wat geeft je huisarts voor tips?



Gebruiken jullie wel condooms?

En niet vaginale en anale seks door elkaar gebruiken zonder zijn penis eerst te wassen enz.

(Aangezien blaasontsteking door de E.coli bacterie wordt veroorzaakt die zich normaal in de darmen ophoudt).
Ik heb (helaas) veel ervaring gehad met b.o . In de ochtend standaard d mannose pullen + vitamine c bruistablet om het zuur te houden. Daarnaast inderdaad plassen na de seks en veel drinken. Bij mij hielp dat op zich wel omdat het aantal b.o wel minder werd maar het kwam toch wel terug.

Sinds ik ben bevallen (nu een jaar geleden bijna) is het niet meer teruggekomen. En dit is niet echt een goede preventieve tip natuurlijk; maar blijkbaar is er toen iets in de anatomie verandert waardoor de bacteriën zich minder goed kunnen nestelen. Wellicht na laten kijken door een uroloog?
Alle reacties Link kopieren
Ik zelf niet, maar een vriendin die gebruikt er cranberry pillen tegen.
Katoenen slips die je zo heet mogelijk wast en daarbij geen wasverzachter maar azijn gebruiken.

Naakt slapen, of iig zo los mogelijke kleding (geen slip onder een ruim zittende katoenen pyamabroek bijv.).
Alle reacties Link kopieren
Schudden met je kont na het plassen en dan nog de laatste paar druppels eruit persen? Verder helpt d mannose bij mij heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Na de sex meteen naar de wc, cranberrie pillen slikken (preventief) en veel water drinken. Ik was vroeger ook altijd de sjaak. Sterkte!
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
En de tips van groene broek... over van tevoren wassen enzo.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Ik gooi hem er nog maar een keer tegenaan, met het risico dat ik wordt verzocht om iedereen om de oren te wapperen met publicaties van wetenschappelijk onderzoek; acupunctuur.

Bij een nieuwe liefde was ik ook altijd aan de beurt, hoe trouw ik ook was met plassen na de seks, katoenen ondergoed, wassen op 60 graden, veel drinken en cranberrypillen. Op een gegeven moment leek het wel alsof mijn systeem wat meer gewend was aan die vreemde bacteriën en dan voldeden mijn voorzorgsmaatregelen meestal wel. Toch, elk jaar was het wel een keertje raak. Op advies van een vriendin ben ik er met een paar acupunctuur behandelingen met ondersteuning van Chinese kruiden eraf gekomen. Het enige middel dat geholpen heeft, afgezien van AB.

Ik ben inmiddels ook een keer bevallen en heb ook nooit meer blaasontsteking gehad.



Verder, veel drinken. Ik sta voor de klas en vergeet vaak te drinken of heb er geen tijd voor. Dat hielp ook niet. Dus, veel drinken. Thermos met kruidenthee, flesje water.
Alle reacties Link kopieren
Laat hem zijn penis en omstreken wassen (en was zelf ook) vóór de seks. Dat scheelt bij mij al heel veel.

Cranberrypillen slik ik ook.



Je kan bij de huisarts ook een setje antibioticapillen krijgen, die je na de seks inneemt. Maar dat moet je willen.
Alle reacties Link kopieren
Hier een zeer bekend met b.o en nierbekkenontstrking.. Gekke is dat een zwangerschap hier ook super geholpen heeft..denk alleen niet dat to opzoek is na deze oplossing..hier alles geprobeerd acupunctuur, urine buis op laten rekken enzovoort..hielp allemaal wel even maar niet definitief..hier nu al tijden nitrofurantoine tablet na de seks..daarmee hou ik het super onder controle..maar na mijn zwangerschap is het al aanzienlijk beter
Hoi! bedankt voor jullie reacties.



Even wat toevoegingen: We hebben géén anale sex. Hij is besneden en we douchen altijd voor en na de sex.

Ik heb met mijn vorige partner in het begin ook blaasontstekingen gehad. En na mijn zwangerschappen ook niet meer. En het was ook raak bij mijn allereerste liefde bedenk ik me nu. Tijdens mijn huwelijk niet echt een heel actief sexleven gehad. Misschien ben ik gewoon niet zoveel gewend.



Nu dus voor het eerst een nieuwe partner. Condooms lijken niets zo veel uit te maken. Vorige keer Nitrafurantoine gekregen. Ben daar ontzettend ziek van geworden. Zeg maar gerust gevloerd. Koorts, pijn, algehele malaise en de blaasontsteking ging niet eens weg.

Ik zie hem nu 2 weken niet meer. Misschien toch wat minder sex in die weekenden.



iemand misschien nog ervaring met dat D-Mannosepoeder of pillen?
Alle reacties Link kopieren
Ja! De cranberry tabletten van BlaseCare (te koop bij Kruidvat, Etos, apotheek etc). Daar zit inderdaad D-mannose in en is het enige dat voor mij werkt. Volgens mijn huisarts kun je allerlei cranberry tabletten slikken, maar is er niets dat zo goed werkt als cranberry + D-mannose.



Ik slik 2 tabletten per dag (onderhoudskuur). Soms vergeet ik het en dan slik ik 2 tabletten direct na de seks, werkt ook.



Wel inderdaad ook altijd plassen na de seks (ik ga meestal minimaal 2x, één keer is voor mij niet voldoende, misschien voor jou ook niet?)



Maar echt: BlaseCare. Dat spul is goud waard wat mij betreft :D
Heb zelf ook ontelbare keren blaasontsteking gehad maar ben er nu al een tijdje vanaf. Ik heb mijn suikerinname een heel stuk omlaag gebracht en merk dat ik sindsdien geen last meer heb. Suiker is een voedingsbodem voor bacteriën, wellicht voor jou ook iets om uit te proberen?
Alle reacties Link kopieren
Tips die ik nergens lees. Goed handen wassen en vegen van voor naar achter?



Verder heeft de uroloog bij mij d-manose pillen geadviseerd te koop bij de tuinen. Wel prijzig maar het helpt.



Nu mijn grote liefde tegegekomen en wat rustigere seks en verrek nergens meer last van.



Ook met je vingers kan je per ongeluk de "achterkant" aanraken zonder dat je het door hebt.



Verder heb ik altijd lading antibiotica thuis dat als ik het aanvoelkomen neem ik er 1 en dan isnhet weg
Alle reacties Link kopieren
Ja, heb ik ervaring mee!



Bij mijn nieuwe partner hetzelfde probleem, elke 2 weken blaasontsteking. Werd er gek van en probeerde alles, cranberry's geen effect en steeds aan de antibiotica. Heb er een half jaar mee gesukkeld. Toen de D-mannose besteld en preventief na de seks meteen geplast en 5 capsules genomen. Sindsdien geen last meer!!

Nu weer een half jaar verder en slik ook geen D-mannose meer, alleen nog uitplassen erna.
Alle reacties Link kopieren
Ik slik elke dag D-mannose en sindsdien geen blaasontstekingen meer. Werd ook een beetje gek van al die antibiotica.
Dank jullie wel. Ik heb BlaseCare D-mannose gekocht. Alleen de grote van de capsules! Ik kan ze niet slikken. Ik maak de capsules nu open en drink ze weg met een bodempje water. Weet iemand of het dan nog wel effectief is? Aangezien vitamine C oplosbaar is in water?



Van die E-colli bacterie kijk ik op want mijn stoelgang is ontzettend slecht. Ik ga maar 2x in de week naar de wc. Dus in dat weekend ook niet.



@ Katrien, ja we douchen veel. Allebei. En hoe af te vegen is iets wat ik al heb geleerd tijdens potjestraining. ;) Ik denk dat het toch de kwantiteit is. In combinatie met een wijntje voor het slapen gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:pantoffel81 schreef op 09 juni 2016 @ 09:23:

Dank jullie wel. Ik heb BlaseCare D-mannose gekocht. Alleen de grote van de capsules! Ik kan ze niet slikken. Ik maak de capsules nu open en drink ze weg met een bodempje water. Weet iemand of het dan nog wel effectief is? Aangezien vitamine C oplosbaar is in water?



Van die E-colli bacterie kijk ik op want mijn stoelgang is ontzettend slecht. Ik ga maar 2x in de week naar de wc. Dus in dat weekend ook niet.



@ Katrien, ja we douchen veel. Allebei. En hoe af te vegen is iets wat ik al heb geleerd tijdens potjestraining. ;) Ik denk dat het toch de kwantiteit is. In combinatie met een wijntje voor het slapen gaan.e-colie komt niet alleen vrij bij ontlasting maar zit sowieso rond je (en zijn) anus, kan door wrijving verplaatsen. Ik weet niet of het slecht is om ze op te lossen. Ik had die van carefree en slikte ze met 5 tegelijk, normale capsule grootte.
quote:katrien1974 schreef op 06 juni 2016 @ 13:37:

Tips die ik nergens lees. Goed handen wassen en vegen van voor naar achter?



Verder heeft de uroloog bij mij d-manose pillen geadviseerd te koop bij de tuinen. Wel prijzig maar het helpt.



Nu mijn grote liefde tegegekomen en wat rustigere seks en verrek nergens meer last van.



Ook met je vingers kan je per ongeluk de "achterkant" aanraken zonder dat je het door hebt.



Verder heb ik altijd lading antibiotica thuis dat als ik het aanvoelkomen neem ik er 1 en dan isnhet weg

Geen aanvullende tips helaas, naast wat al genoemd is. Bij mij kwam het door darmproblemen; toen ik mijn voedselallergieen beter onder de controle kreeg, ging het ook beter met blaasontstekingen.



Maar wel even een reactie tav bovenstaande; af en toen 1 antibiotica pil lijkt mij zo ongeveer het slechtste advies dat je kunt geven. Ik neem aan dat met 1 pil de kuur nog niet is afgerond? Wel eens gehoord van anti-biotica resistentie? Of bedoelde je het anders?
Ik denk dat ze het niet heel verkeerd bedoelde. De antibiotica werkt vrijwel alleen tegen de blaasbacterie. Het is dan raadzaam om het te slikken vanaf het moment dat je voelt dat het eraan komt. (als je vaker blaasontsteking heb gehad herken je de eerste verschijnselen) Dan is 1 pil voldoende. Mijn huisarts raadde mij dit ook aan. Maar ik ga nu eerst voor D-mannose, misschien een regenjasje en veel drinken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook altijd veel blaasontstekingen gehad, ook naar de uroloog geweest. Na de bekende tips als voor de seks plassen, na de seks eerst wassen en dan pas plassen, veel drinken, cranberry slakken, werd het minder, maar toch paar x per jaar kwam t opzetten ben ik naar osteopaath gegaan, die adviseerde een ander eetpatroon te volgen en voornamelijk de suikers te schrappen........ Heb dit 1,5 jaar geleden toegepast en sindsdien geen blaasontsteking meer gehad.
Bedankt Bieslookje. Kan je misschien vertellen hoe dat dieet eruit ziet? Bedoel je dan ook geen vruchtensappen enzo meer?



Van het weekend was ik weer bij mijn date. (dit keer 'slechts' 3x sex gehad) Heb dagelijks 3x2 pillen BlaseCare D-mannose geslikt. Geplast nadien, veel gedronken, maar vannacht was het toch weer zo ver. Zat zelfs helder bloed bij. Dat heb ik in mijn volwassen jaren nooit gehad dus schrok wel.

Vanochtend maar weer urine ingeleverd.



Ik vind het echt niet leuk meer. Ik weet de oorzaak wel, maar ik vraag hier niet om. Condoom helpt dus ook niet. Ik denk echt dat het een blijvertje is (mijn date) maar het is wel lastig. Enig voordeel is dat we elkaar maar eens in de 2 weken zien.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend voor je.



Ik heb destijds op aanraden van een osteopaath een "ontgifting gedaan", welke bij mij pastte. Het schijnt dat als je darmflora niet goed is, je daar dus op kunt reageren dmv ook blaasontstekingen te krijgen. Voor mij hield dat in dat ik de volgende producten 9 weken moest laten en daarna langzaam aan weer opbouwen. Het ging om: aardappel, witte rijst, witte pasta's, tomaat, aubergine, champignons, garnalen, suikers, tarwe, rogge, schaal en schelpdieren, varkensvlees, koffie, thee met theeine, zuivel van de koe.



Het viel niet mee, maar al snel werd ik creatief.



Nog steeds laat ik de tarwe zoveel mogelijk weg en ook de suikers. Als ik zelf iets bak gebruik ik om te zoeten agavesiroop, honing, kokospalmsuiker. En verder gebruik ik veel speltbloem en amandelmeel.



Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Extra tip: als je gaat plassen echt rechtop zitten, als je voor je gevoel uitgeplast bent op je bips blijven zitten en eventjes zover als je kan naar voren vouwen (dus met je neus richting je knieën zodat je zo plat mogelijk op je bovenbenen ligt) en dan nog eens "persen" om te plassen, soms komt er dan nog wat. Misschien placebo effect maar dat heb ik meegekregen toen ik ook gek werd van de ontstekingen.



D-mannose of Cranberry heeft één nadeel: het kán een sluimerende ontsteking in stand houden. Zelf nooit meegemaakt maar ik weet dat in een vorig topic iemand dat wel had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven