Gezondheid alle pijlers

Slaapprobleem, cbd olie een optie?

23-06-2016 17:04 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een klein jaar heb ik slaapproblemen, ik kom nauwelijks in slaap, lig lang te woelen en als ik in slaap val word ik vaak in het holst van de nacht wakker door nare dromen.

Ik heb inmiddels geprobeerd: Oxazepam, temazepam, valdoxan, mindfulness, 5http, melatonine, valeriaan, nachtrusttabletten, visoliecapsules, magnesium, maar het gaat niet echt beter.. Hele opsomming zo Nu las ik over cbd olie, heb een paar topics hierover voorbij zien komen maar die gingen niet specifiek over slaapproblematiek, dus hierbij mijn vraag: Heeft iemand goede of slechte ervaringen met cbd olie om in te slapen/door te slapen?
Alle reacties Link kopieren
Zou mij laten doorverwijzen naar een slaapcentrum door je huisarts. Zelf goed geholpen. Daar wordt je lichamenlijk en geestenlijk onderzocht. Wordt je helemaal begeleidt.
Niet CBD helpt tegen slaapproblemen maar de THC olie. Toch zou ik je idd adviseren om naar een slaapcentrum oid te gaan want ook de THC lost het probleem niet op.
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier goeie ervaring met cbd olie.



Maar andere middeltjes zoals vele die je zelf ook opnoemt werken bij mij ook... Dus als die bij jou niet werken, maakt cbd olie misschien ook geen verschil voor jou.



Het klinkt alsof er bij jou iets aan de hand is waardoor je de slaap niet goed kunt vatten. Iets psychisch? Pieker je veel? Is er een jaar geleden iets veranderd/gebeurd in je leven?

En heb je een goede slaaphygiëne? Wat doe je vlak voor het slapen gaan allemaal?



Allemaal dingen om eens over na te denken en mee te nemen naar huisarts/slaapcentrum!
Alle reacties Link kopieren
Ja m'n relatie is een jaar geleden in de neerwaartse spiraal geraakt en uiteindelijk verbroken. Dat heeft er behoorlijk ingehakt en dat haalde ook andere angsten/ verdriet van vroeger omhoog. Angst om eenzaam & mislukt te zijn..

Ik ga zsm een afspraak maken met de huisarts en een verwijzing vragen.. Wel gek dat hij daar zelf niet mee is gekomen?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij helpt CBD-olie daar niet bij. Wel om rustig te worden, maar ik slaap er geen minuut langer door.
Slik die kikker!
Alle reacties Link kopieren
En is dat afdoende voor je Alliebrosh? Ik vind het nl een behoorlijk kostbaar middeltje..
Alle reacties Link kopieren
Het is duur, maar je hebt maar een paar druppels nodig, dus het gaat lang mee. Ik had het gekocht omdat ik hoopte er beter van te gaan slapen, maar daar hielp het niet bij. Het bleek wel goed te helpen als ik angstig, nerveus of opgefokt was en mijn darmen werden er ook veel rustiger van.



Dus als het je puur om het slapen gaat, zou ik het niet kopen, maar als je overdag iets meer rust in je hoofd zou willen, dan kun je het eens proberen. Bij de Tuinen kost het trouwens iets van €30.
Slik die kikker!
Alle reacties Link kopieren
Miss geef ik het dan toch een kans.. Als ik iets rustiger ben slaap ik miss beter..
Alle reacties Link kopieren
quote:-Raindrops- schreef op 23 juni 2016 @ 18:37:

Miss geef ik het dan toch een kans.. Als ik iets rustiger ben slaap ik miss beter..



zou die van de Tuinen niet nemen, die is niet zo sterk.Eigenlijk moet je cbd olie van minstens 10% hebben.Type cdb olie 10% eens in bij marktplaats,nl dan kom je wel aan een relatief goedkoop adres.

Ik gebruik ook CBD , dat lijkt iets te helpen idd.Gisteravond sliep ik bijna, kwam die stomme hoest mij weer wakker maken.Daar helpt cbd olie dus niet voor..:(



Idd beetje raar dat oxazepam en melatonine niet bij jou werken...
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor de tip.

Oxazepam werkt wel, maar dan mag ik sochtends niet autorijden en ze zijn nogal verslavend helaas..
Sja ik heb mirtazapine lage dosering. Ik ben geen arts dus ga het jou niet aan raden, maar oxazepam en zo zijn niet echt bedoeld om in te slapen. Van alcohol val ik ook beter in slaap maar je kwaliteit is dan niet echt goed, en bij mijn weten is dat met kalmeringsmiddelen ook het geval.



Ik zou toch eens terug gaan naar je arts.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ga zeker terug naar de huisarts... Heb je ook bijwerkingen van mirtazapine?
Ja, veel honger, aankomen is wel een bijwerking..maar ok dan nog ben je er zelf bij. Ik vind slapen net iets belangrijker, en heb nooit overgewicht gehad (maar ben nu wel bezig met minder eten om wat kilo's kwijt te raken, al waren er meer factoren dan mirtazapine hoor).
Alle reacties Link kopieren
Ai dat is voor mij toch wel een no-go dan... En ook wat me tegenhoudt om antidepressiva te slikken, wat de huisarts wel aanraadde..
Alle reacties Link kopieren
quote:-Raindrops- schreef op 23 juni 2016 @ 20:38:

Ai dat is voor mij toch wel een no-go dan... En ook wat me tegenhoudt om antidepressiva te slikken, wat de huisarts wel aanraadde..[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-06-2016 10:07
Reden: Medisch advies
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja de sterke melatonine geprobeerd.. Slik ook nog steeds valdoxan en dat helpt wel een beetje, maar de nachten zijn nog steeds een drama.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook CBD olie (meestal 4.5%) en het helpt bij mij tegen zenuwpijn en spierspasmes. Soms ook om rustiger, helderder en minder vermoeid te zijn, maar niet altijd. Het schijnt ook tegen misselijkheid te helpen maar ik word juist misselijk als ik meer dan 2 druppels in neem zonder eten.

Het lijkt net als bij de meeste dingen erg persoonlijk te zijn of het voor je helpt. Maar behalve de misselijkheid als ik teveel of zonder eten inneem geen nare bijwerkingen, dus ik zou het echt aanraden om te proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels een flesje gekocht, net onder de tong ingenomen. Ben benieuwd hoe het gaat komende dagen
Alle reacties Link kopieren
Smaakt enorm goor trouwens
quote:-Raindrops- schreef op 23 juni 2016 @ 20:38:

Ai dat is voor mij toch wel een no-go dan... En ook wat me tegenhoudt om antidepressiva te slikken, wat de huisarts wel aanraadde..

Wist je dat slecht slapen ook voor aankomen zorgt? Ik snap je wel hoor, maar slecht slapen is echt heel ongezond. Wil je huisarts dat je antidepressiva neemt voor depressie? Of voor slaap problemen?



Heb je al overgewicht? Of ben je er gewoon bang voor?
Alle reacties Link kopieren
Ik volg. Ik slaap ook al tijden / jaren slecht. Ik slik zolpidemtartraat dat is een slaapmiddeln het enige dat bij mij helpt. Maar ja ik wil er graag zonder kunnen. Maar het is voor mij wel een wonder middel.
Don't worry be happy
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 25 juni 2016 @ 08:11:

[...]



Wist je dat slecht slapen ook voor aankomen zorgt? Ik snap je wel hoor, maar slecht slapen is echt heel ongezond. Wil je huisarts dat je antidepressiva neemt voor depressie? Of voor slaap problemen?



Heb je al overgewicht? Of ben je er gewoon bang voor?



Ik heb nu een gezond gewicht, ben ooit 25 kg afgevallen en dat wil ik er graag afhouden..

Huisarts raadde escitalopram aan voor mijn angstgevoelens en de slaapproblemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jojojanneke schreef op 25 juni 2016 @ 08:23:

Ik volg. Ik slaap ook al tijden / jaren slecht. Ik slik zolpidemtartraat dat is een slaapmiddeln het enige dat bij mij helpt. Maar ja ik wil er graag zonder kunnen. Maar het is voor mij wel een wonder middel.

Mooi dat het helpt! Ik had er nog nooit van gehoord..

Begrijpelijk dat je er zonder wilt kunnen, slik je het allang?
Alle reacties Link kopieren
quote:-Raindrops- schreef op 23 juni 2016 @ 20:38:

Ai dat is voor mij toch wel een no-go dan... En ook wat me tegenhoudt om antidepressiva te slikken, wat de huisarts wel aanraadde..



Waarom is dat een no go??? Je hebt toch ook al diverse slaapmiddelen geslikt.??

Het lijkt mij tien maal erger als je niet elke avond lekker door kan slapen.

Kon een tijdje ook niet slapen. Ik werd er helemaal gek van. Iedereen in huis snurkte. En ik zat huilen en boos op de wc.



Even is het leuk maar daarna ga je jezelf echt wel dwars zitten.



Waarom ga je niet terug naar je huisarts voor een slaapcentrum verwijzing.

Daar kun je veel leren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven