Gezondheid alle pijlers

de ongemakken van de overgang

22-08-2016 13:44 3831 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Sinds een half jaar zo ongeveer ben ik begonnen met de pre menopauze zoals dat chique heet.

De menstruaties zijn veel heviger dan normaal en duren ook zeker 2 a 3 dagen langer.

Het verschijnsel pijn in alle ledematen alsof er overheen gewalst is heb ik ook.

De psychische kant vind ik veel erger.

Ben in een rollercoaster van emoties terecht gekomen waarin ik mezelf soms zo onredelijk vind reageren op situaties maar kan ze niet tegen gaan.

Ben een ontzettende twijfelaar geworden. Heb heel veel moeite met gezag gekregen en kan overal om huilen.

Mijn huisarts wil er voorlopig niets mee doen....het hoort bij je leeftijd en het wordt weer beter kreeg ik te horen.

Voel me sommige momenten ontzettend verdrietig en alleen en verlang dan ineens naar iemand naast me en andere momenten kan ik euforisch van de daken schreeuwen dat ik alles alleen kan en me daar prettig bij voel.



Zijn er misschien dames hier die er met mij over willen schrijven in een ongedwongen sfeer?

Het forum vrouw en overgang heb ik uiteraard bekeken maar dat is het niet voor mij.
Alle reacties Link kopieren
krijg een error op je link yasmijn
Alle reacties Link kopieren
irkung

Gynokadin Gel enthält den Wirkstoff Estradiol.



Estradiol wird in erster Linie bei Frauen mit Beschwerden in Folge eines Mangels an bestimmten weiblichen Geschlechthormonen (den Östrogenen) als Hormonersatztherapie angewendet. In der Regel betrifft dies Frauen in oder nach den Wechseljahren, deren Regelblutung bereits ausgesetzt hat. Es können aber auch jüngere Frauen betroffen sein, deren Eierstöcke entfernt wurden oder eine Unterfunktion haben.



Symptome eines Östrogenmangels sind beispielsweise Wechseljahresbeschwerden wie Hitzewallungen oder depressive Verstimmungen, Rückbildung der Harn- und Geschlechtsorgane, trockene Scheide, Juckreiz im After- oder Scheidenbereich und Scheidenentzündungen. Auch ein erhöhtes Knochenbruchrisiko durch eine Knochenmasseverminderung (Osteoporose) kann Folge eines Östrogenmangels sein.



Grundsätzlich ist bei einer Hormonersatztherapie zu beachten, dass Frauen, deren Gebärmutter nicht entfernt wurde, zusätzlich mit anderen Geschlechtshormonen (den Gestagenen) behandelt werden sollten.



Weiterhin findet Estradiol Anwendung bei bestimmten Hauterkrankungen wie Akne, Unterschenkelhautgeschwüren (Ulcus cruris), perioraler Dermatitis, Rosazea und Hautausschlag (Ekzem). Aber auch bei Rückgang der Hautzellzahl mit Verminderung der Hautsubstanz und Hautausdünnung (so genannte Atrophie) oder zur Narbennachbehandlung kann dieser Wirkstoff angewendet werden.



Außerdem kann Estradiol eingesetzt werden zur Vorbeugung von Scheidenverletzungen durch Einlage eines Pessars (mechanisches Verhütungsmittel) sowie zur Linderung von Beschwerden beim Geschlechtsverkehr. Beides kann beispielseise durch eine trockene Scheide verursacht werden. Bestehen bereits pessareinlagebedingte Scheidenverletzungen, kann Estradiol zur Förderung des Heilungsprozesses angewendet werden.



Zu folgenden Anwendungsgebieten von Estradiol sind vertiefende Informationen verfügbar:



Wechseljahresbeschwerden

Osteoporose

Entzündungen

Ekzeme

Juckreiz

Alle vom Hersteller genannten Anwendungsgebiete



Weitere Informationen

Lesen Sie dazu auch die Informationen zu den Wirkstoffgruppen Mittel gegen Wechseljahresbeschwerden, Sexualhormone, zu welcher der Wirkstoff Estradiol gehört.



Dosierung

Für die Behandlung von wechseljahresbedingten Beschwerden ist die niedrigste wirksame Dosis einzusetzen. Im allgemeinen werden 2,5g Gynokadin Gel einmal täglich mit Hilfe des beiliegenden Dosierspatels angewendet. Brustspannen ist ein Zeichen für eine zu hoch angesetzte Dosis. Die Behandlung muss dann mit einer verringerten Dosis weitergeführt werden. Abhängig vom Ausmaß der durch den Mangel von Hormonen verusachten Beschwerden, solte die Dossierung regelmäßig vom Arzt überprüft werden. Gynokadin sollte dem weiblichen Zyklus entsprechend angewandt werden. Dabei folgt auf drei Wochen täglicher Anwendung des Gels eine behandlungsfreie Woche. Sind noch Regelblutungen vorhanden, sollte sich der Behandlungszyklus an den Zyklus der Patientin anlehnen und jeweils am fünften Tag nach Menstruationsbeginn einsetzen. Treten keine Regelblutungen mehr auf, kann mit der Therapie beliebig begonnen werden. Bei Frauen, deren Eierstöcke operativ entfernt wurden, ist eine durchgehende, zyklusunabhägige Behandlung ratsam. Dies gilt auch für Frauen, deren Hormonmangel in der behandlungsfreien Woche zu Beschwerden führt. Zur Dosierung von Gynokadin Gel wird der beiliegende Dosierspatel benutzt. Gynokadin Gel sollte auf eine möglichst große Fläche, wie Arme und Schultern, aufgebracht werden. Die Normaldosis von 2,5g (einer Spatelfüllung) sollte auf den gesamten Arm und die Schulter aufgetragen und leicht eingerieben werden. Es sollte eine Fläche von 1500 cm² bedeckt werden. Bei der Anwendung ist zu vermeiden, dass Gynokadin Gel am Genitalbereich, an den Brüsten oder auf Schleimhäute aufgetragen wird. Die Dosisanpassung kann durch unterschiedliche Spatelfüllungen angeglichen werden. Nach dem Auftragen trocknet das Gel vollständig und unsichtbar auf der Haut. Dieser Vorgang dauert einige Minuten, es wird daher empfohlen nach Anwendung bis zum Ankleiden 15 Minuten zu warten.



Packungsgröße & Preise

Auf dieser Seite erhalten Sie einen Überblick über Packungsgröße, Wirkstoffgehalt und Preis von Gynokadin Gel. In folgender Angebotsform ist Gynokadin Gel erhältlich:
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 22 augustus 2016 @ 18:14:

[...]





Ik ben heel slank maar sinds een paar jaar heb ik echt zo'n overgangsrolletje op de buik, overal slank maar dat ding zit er. Kan hem gelukkig in de broek proppen maar leuk is het niet.

Verder heb ik met het gewicht geen problemen vooralsnog, ik kan eten wat ik wil. Alleen dat stomme rolletje zit er.

Nou ja, als het daarbij blijft, kan ik er mee leven.

Ik zit al een paar jaar in die verdomde overgang, en het rolletje dateert van nog geen jaar.

Zal het laatste symptoom wel zijn wat zich manifesteert

Ik ben ook al een paar jaar bezig en ben net als jij heel slank... met sinds kort een rolletje.

Het 'a la minute' vanuit het niets ongesteld worden en niet zo'n beetje ook vind ik denk ik nog het vervelendst. Dus hier ook een setje schone kleding op het werk, slip in mijn handtas e.d. Maar wat is het gevoel dat het elk moment 'fout' kan gaan vreselijk!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
ik ga het opschrijven en bij mijn huisarts neergooien
Alle reacties Link kopieren
Ik meldde laatst bij mijn huisarts dat sinds een jaartje mijn ogen soms plots ontzettend tranen. Het water loopt dan langs mijn wangen. Vaak in de ochtend. Hij vertelde me dat dit ook een overgangsklacht is. Ik had er nooit van gehoord. Ik heb het vaak 's ochtends dus opmaken gebeurt nu op het werk, zo niet heb ik het risico om als pandabeer door de dag te gaan. Oplossing is blijkbaar om botox in je traanklieren te laten spuiten. Maar daar pas ik vooralsnog voor.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
botox..........zo ver ga ik zeker niet. ik wil normaal oud worden....door gezoende voeding en niet roken en niet drinken zie ik er nog behoorlijk geconserveerd uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:kattija schreef op 22 augustus 2016 @ 18:45:

botox..........zo ver ga ik zeker niet. ik wil normaal oud worden....door gezoende voeding en niet roken en niet drinken zie ik er nog behoorlijk geconserveerd uit.Ik pas er ook voor. Maar wat mijn huisarts voorstelde was echt een inspuiting in de traanklier, dus niets cosmetisch. Als ik de hele dag door zou 'huilen' zou ik er wel over na gaan denken.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
ik traan ook wat meer, maar zeker geen druppels hoor. gewoon af en toe vocht in de hoekjes
Alle reacties Link kopieren
quote:Yggdrasil- schreef op 22 augustus 2016 @ 18:16:

Dream: novasure!!!!



Doe het! Ajb



Ja, heb je wel een huisarts nodig, die dat gelijk wil doen. Eerst oestrogeenpillen, tenzij bomen. Je zou haast een bonsai in je buik gaan kweken. Volgens de huisarts doet de gyn ook eerst pillen, dus dat hebben we maar gehad.



Als ik hier zo lees heb ik het nog niet eens zo erg



Wat kut voor jullie zeg.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:kattija schreef op 22 augustus 2016 @ 18:53:

ik traan ook wat meer, maar zeker geen druppels hoor. gewoon af en toe vocht in de hoekjesBij mij loopt het water dan echt over mijn wangen, druppels aan mijn kin. Stomme is dat ik ook nog een bril draag en dat ik dat ding dus eerst af moet zetten, gezicht en ogen drogen, bril weer op en hoppa... daar is de volgende rivier. Duurt gelukkig maar een half uurtje en meestal 's ochtends vroeg of als het getriggerd wordt door bijvoorbeeld wind in mijn ogen. Maar als ik dit ook tijdens mijn werk krijg, ga ik toch voor de botox.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Pijn in gewrichten en dergelijke heb ik dus ook al door fibro. Veel van de overgangsklachten, inclusief problemen met plassen, obstipatie en pijnlijke menstruatie, komt daar ook allemaal meer bij voor. Dus daar gooi ik nu ook al m'n klachten nog zo'n beetje op.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 22 augustus 2016 @ 18:55:

[...]



Bij mij loopt het water dan echt over mijn wangen, druppels aan mijn kin. Stomme is dat ik ook nog een bril draag en dat ik dat ding dus eerst af moet zetten, gezicht en ogen drogen, bril weer op en hoppa... daar is de volgende rivier. Duurt gelukkig maar een half uurtje en meestal 's ochtends vroeg of als het getriggerd wordt door bijvoorbeeld wind in mijn ogen. Maar als ik dit ook tijdens mijn werk krijg, ga ik toch voor de botox.Ik heb dat inderdaad 's morgens als ik met de hond loop, maar ook echt al jaaaren, want toen m'n dochter nog op de basisschool zat, kwam ik eens een klasgenootje tegen en heb ik haar later verteld dat ik écht niet stond te huilen, mocht hij daar wat van zeggen. Dochter is 18. Zit aan de andere kant van de menstruatie-ellende, maar is nu aan de prikpil. Dat helpt bij haar, gelukkig.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En gezond eten en meer bewegen doe ik ook al, maar niet per se vanwege de overgang.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
ik probeer ook natuurremedies te vinden tegen de stemmingswisselingen. Maar ik weet niet of ik daar wel in moet geloven....hebben jullie dat al geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
quote:kattija schreef op 22 augustus 2016 @ 19:00:

ik probeer ook natuurremedies te vinden tegen de stemmingswisselingen. Maar ik weet niet of ik daar wel in moet geloven....hebben jullie dat al geprobeerd?Ja. Wordt er maar 1 beter van. De fabrikant.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 22 augustus 2016 @ 18:56:

Pijn in gewrichten en dergelijke heb ik dus ook al door fibro. Veel van de overgangsklachten, inclusief problemen met plassen, obstipatie en pijnlijke menstruatie, komt daar ook allemaal meer bij voor. Dus daar gooi ik nu ook al m'n klachten nog zo'n beetje op.Hier ook reuma en nog een andere aanverwante aandoening en ik gooide mijn (extra/zwaardere) klachten daar ook heel lang op.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 22 augustus 2016 @ 16:28:

Nu snap ik de rugzak pas.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Die onverwachte menstruatie Ben ik verdorie een week weer gestopt, na 2 weken ongesteld te zijn geweest, begint die ellende weer......
Alle reacties Link kopieren
jeetje...........das echt niet fijn.

Waarom is er nog steeds geen afdoende niet schadelijk medicijn tegen de overgang...........gewoon smoothly erdoor heen wandelen en dan klaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:kattija schreef op 22 augustus 2016 @ 20:21:

jeetje...........das echt niet fijn.

Waarom is er nog steeds geen afdoende niet schadelijk medicijn tegen de overgang...........gewoon smoothly erdoor heen wandelen en dan klaar.In andere landen kan het wel. Ik moest ervoor naar Duitsland
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:kattija schreef op 22 augustus 2016 @ 20:21:

jeetje...........das echt niet fijn.

Waarom is er nog steeds geen afdoende niet schadelijk medicijn tegen de overgang...........gewoon smoothly erdoor heen wandelen en dan klaar.Dat zou ideaal zijn. Maar als ik hier lees hoe artsen klachten ' normaal en hoort er bij vinden' . Daar word ik best boos over. Ooit was het ook 'normaal' dat je van een infectie dood ging, je van neuken zwanger werd en nog zoveel dingen die 'toen normaal' waren en nu echt niet meer. Intussen leven we in een tijd waar (gelukkig) het niet meer als 'normaal' wordt ervaren dat een jong meisje zoveel last van haar (startende) menstruatie heeft (Men wat heb ik het eerste jaar afgezien!). Daar zijn middelen voor gzocht/onderzocht en op de markt gebracht. En gelukkig is het nu ingeburgerd dat je als jong meisje niet meer 'out' hoeft te gaan door je menstruatie. Op het terrein van de menopauze terrein hebben fabrikanten blijkbaar nog niet door dat ze een 'gouden en toenemende markt hebben'. En zijn er blijkbaar nog teveel artsen die vinden dat je niet over 'normale' vrouwendingen moet zeuren
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
pb me voor een goede oplossing zonder chemische hormonen
Alle reacties Link kopieren
quote:kattija schreef op 22 augustus 2016 @ 18:21:

hormoontherapie....niet eerder van gehoord.

ga straks even stuk lezenMoet je echt bespreken. Het is een van de weinige dingen waarvan echt wetenschappelijk bewezen is dat het helpt. Maar natuurlijk kunnen ook andere dingen helpen en dat ik er zoveel baat bij heb, wil niet zeggen dat het bij iedereen helpt. Maar als je serieus behandeling overweegt, moet je je hierin verdiepen voordat je een besluit neemt, vind ik persoonlijk.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
Wat herkenbaar!

Ik wist echt niet dat overmatig bloedverlies zo vaak voorkomt! Dacht echt dat ik een freak was met mijn superplus tampons + tena.



Mijn gynaecoloog heeft onlangs een mirena geplaatst, bloeden is voorlopig gestopt maar ik voel het ding wel zitten - hoop dat dat nog beter wordt.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
helpt ook tegen depressie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven