Gezondheid alle pijlers

Hartoverslagen

30-09-2016 11:11 19 berichten
Ik heb al jaren last van hartoverslagen. Al een aantal keer mee naar de huisarts geweest en een holteronderzoek gehad. Hier op waren wel overslagen te zien, maar kon geen kwaad.



Soms heb ik er heel veel achter elkaar en lijkt het net alsof mijn hart ermee stopt. Net had ik het ook weer heel heftig, ik dacht echt dat dit het einde was. Voelde me heel wazig en daarna erg duizelig.



Nu ben ik toch weer heel bang



Heeft iemand anders hier ook last van?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik. Heel eng en dan is het wachten tot ie weer in het ritme floept Zegmaar. Ik ga dan altijd heel spastisch hoesten.
Ik heb het ook wel eens, ik moet dan echt even happen naar adem. Volgens de huisarts kon het geen kwaad, dus ik denk er verder niks van. Maar het voelt inderdaad wel eng. Ik ben verder niet duizelig of zo.



Als je het niet vertrouwd, is het dan niet beter om terug naar de huisarts te gaan?
Ik zou teruggaan naar de huisarts en een verwijzing naar de cardioloog vragen als je er last van hebt.
quote:p03smiauw schreef op 30 september 2016 @ 11:20:

Ja ik. Heel eng en dan is het wachten tot ie weer in het ritme floept Zegmaar. Ik ga dan altijd heel spastisch hoesten.Dat hoesten ga ik ook altijd doen en meestal gaat het daarna wel weer goed, vandaag duurde het alleen wat langer :(
quote:Tinkeltje30 schreef op 30 september 2016 @ 11:21:

Ik heb het ook wel eens, ik moet dan echt even happen naar adem. Volgens de huisarts kon het geen kwaad, dus ik denk er verder niks van. Maar het voelt inderdaad wel eng. Ik ben verder niet duizelig of zo.



Als je het niet vertrouwd, is het dan niet beter om terug naar de huisarts te gaan?Ja misschien wel, aan de andere kant kom ik dan voor de zoveelste keer met dezelfde klachten. Ik werd duizelig toen mijn ritme weer normaal was, maar dat was misschien door de paniek. Ben nog helemaal van slag.
Ben je destijds verwezen naar een cardioloog? Het zou natuurlijk kunnen dat het inderdaad niks is, maar ik zou dan wel terug gaan naar dr ha dat je het niet vertrouwd.
quote:Tinkeltje30 schreef op 30 september 2016 @ 11:49:

Ben je destijds verwezen naar een cardioloog? Het zou natuurlijk kunnen dat het inderdaad niks is, maar ik zou dan wel terug gaan naar dr ha dat je het niet vertrouwd.Nee dat is niet nodig geweest. De holteronderzoeken waren altijd goed en dus was verder onderzoek niet nodig. Het vorige onderzoek is een maand of 3 geleden, toen ook goed. Misschien maak ik nog wel een afspraak, al is het alleen maar om mezelf gerust te stellen.
Ik heb er al zeker 12 jaar last van!

Ik slik hier bètablokkers voor omdat het mij op een gegeven moment echt ging beperken in m'n dagelijkse dingen. Ik kon niet eens meer 20 meter lopen omdat m'n hart dan ontzettend uit z'n ritme ging. Had het dus vooral bij inspanning.



Alles is onderzocht en sta nog onder controle bij de cardioloog. Het schijnt tot nu toe onschuldig te zijn maar het is wel ontzettend vervelend.

Er gaat geen dag voorbij dat ik het niet heb... Het af en toe overslaan of extra slagen vind ik persoonlijk niet angstaanjagend, maar tijdens het lopen (waardoor ik dus echt even moet stilstaan) vind ik wel heel naar.



De bètablokkers zorgen ervoor dat ik er een stuk minder last van heb, dus ben echt blij dat ik ze gebruik!
Ik heb het ook. De overslagen voel ik vaak niet eens, maar ik merk het aan het feit dat ik ineens even heel benauwd wordt. 1 Keer een aanval van 40 min gehad. Dat was niet echt grappig, maar volgens de huisarts kan het echt geen kwaad. Zo'n lange aanval ook nooit meer gehad gelukkig en soms heb ik er ook maanden geen last van.
quote:Lanah1980 schreef op 30 september 2016 @ 12:34:

Ik heb er al zeker 12 jaar last van!

Ik slik hier bètablokkers voor omdat het mij op een gegeven moment echt ging beperken in m'n dagelijkse dingen. Ik kon niet eens meer 20 meter lopen omdat m'n hart dan ontzettend uit z'n ritme ging. Had het dus vooral bij inspanning.



Alles is onderzocht en sta nog onder controle bij de cardioloog. Het schijnt tot nu toe onschuldig te zijn maar het is wel ontzettend vervelend.

Er gaat geen dag voorbij dat ik het niet heb... Het af en toe overslaan of extra slagen vind ik persoonlijk niet angstaanjagend, maar tijdens het lopen (waardoor ik dus echt even moet stilstaan) vind ik wel heel naar.



De bètablokkers zorgen ervoor dat ik er een stuk minder last van heb, dus ben echt blij dat ik ze gebruik!



Wat heftig Lanah. Zo erg is het bij mij gelukkig niet. Ik heb het vrijwel alleen in rust en maar zelden tijdens inspanning. Maar ik kan me voorstellen dat het bij jou echt je leven kan beïnvloeden. Fijn dat het in elk geval enigszins onder controle is.



Heb momenteel een periode met veel stress, bijna afstuderen, drukke baan, oorontsteking. Vandaag vrij, lig vanmorgen lekker in bed nog een boek te lezen en dan hoppa, ineens slaat mijn hart op hol...zo vreemd.
quote:anky schreef op 30 september 2016 @ 12:40:

Ik heb het ook. De overslagen voel ik vaak niet eens, maar ik merk het aan het feit dat ik ineens even heel benauwd wordt. 1 Keer een aanval van 40 min gehad. Dat was niet echt grappig, maar volgens de huisarts kan het echt geen kwaad. Zo'n lange aanval ook nooit meer gehad gelukkig en soms heb ik er ook maanden geen last van.Dat heb ik ook, soms maanden niet en dan weer een tijd achter elkaar wel. Dan ga ik naar de huisarts en uit ik mijn zorgen. Tijdens de onderzoeken heb ik het nooit zo heftig natuurlijk, maar ik probeer erop te vertrouwen dat het goed is, ook al voelt dat dus niet zo. Vandaag ben ik ook weer bezorgd. Heb je er momenteel ook last van?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook. 't Is een onschuldige kwaal (extrasystole heet het).

Het enige vervelende is dat veel mensen zich er zorgen om gaan maken (vertelde mijn huisarts) en dat er dan een soort bijverschijnselen ontstaan door de stress.

Het klinkt bij jou, monroe1988, ook alsof je van de spanning een soort hyperventilatie krijgt. Hiervan wordt je duizelig enzo.



Ikzelf heb het bij flinke vermoeidheid, stress en als ik niet fit ben. Juist bij ontspanning heb ik er dan last van, als ik ga slapen bijvoorbeeld.
summer is a state of mind
quote:c_est_moi schreef op 30 september 2016 @ 13:55:

Ik heb het ook. 't Is een onschuldige kwaal (extrasystole heet het).

Het enige vervelende is dat veel mensen zich er zorgen om gaan maken (vertelde mijn huisarts) en dat er dan een soort bijverschijnselen ontstaan door de stress.

Het klinkt bij jou, monroe1988, ook alsof je van de spanning een soort hyperventilatie krijgt. Hiervan wordt je duizelig enzo.



Ikzelf heb het bij flinke vermoeidheid, stress en als ik niet fit ben. Juist bij ontspanning heb ik er dan last van, als ik ga slapen bijvoorbeeld.Dat zou heel goed kunnen hoor, ben wel bekend met angst en panieklachten. Heb de hartoverslagen ook vrijwel altijd in rust, wanneer je ze dus niet verwacht. Ben er al de hele dag door van slag, hopelijk gaat het morgen weer beter.
Alle reacties Link kopieren
Nav dit topic heb ik dit aangekaart op m'n werk en de arts aldaar zei: zo hard mogelijk op de rug van de hand blazen en zo lang mogelijk. Dan vertraagd je hartslag en om te vertragen moet je sinusknoop (waar de 'aanval' vandaan komt) een soort van resetten en daardoor komt je hart in een normaal ritme. Hoesten werkt dus niet, leidt hoogstens af
quote:p03smiauw schreef op 30 september 2016 @ 19:34:

Nav dit topic heb ik dit aangekaart op m'n werk en de arts aldaar zei: zo hard mogelijk op de rug van de hand blazen en zo lang mogelijk. Dan vertraagd je hartslag en om te vertragen moet je sinusknoop (waar de 'aanval' vandaan komt) een soort van resetten en daardoor komt je hart in een normaal ritme. Hoesten werkt dus niet, leidt hoogstens af Leuk dat je het hebt aangekaart op je werk! Ik ga de tip zeker onthouden
Dat trucje ken ik ook, van mijn cardioloog. Ik pas het wel eens toe als ie lang uit z'n ritme is en ik ben aan het lopen. Ik blaas niet op m'n hand maar hou m'n adem in en pers heel hard zeg maar . Dit werkt bij mij echter maar een paar slagen en dan begint het weer.



Maar wie weet helpt het jou wel!
quote:Lanah1980 schreef op 01 oktober 2016 @ 09:39:

Dat trucje ken ik ook, van mijn cardioloog. Ik pas het wel eens toe als ie lang uit z'n ritme is en ik ben aan het lopen. Ik blaas niet op m'n hand maar hou m'n adem in en pers heel hard zeg maar . Dit werkt bij mij echter maar een paar slagen en dan begint het weer.



Maar wie weet helpt het jou wel!Ik heb 'm nooit eerder gehoord of gelezen. Jouw manier is wat minder opvallend in het openbaar denk ik. Ga het allemaal onthouden. Ben erg blij met de tips en herkenning.
Alle reacties Link kopieren
En hoe is het nu? Het is lang geleden dat je dit geplaatst hebt! Maar ik heb het deze periode ineens veel waar ik het eerst nooit voelde! Dus miss doen je ervaringen me wat! Als je nog actief bent op deze site

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven