Gezondheid alle pijlers

Gestopt met pil - extreem vet haar

13-12-2016 08:41 22 berichten
Update 11 december 2017:

Ik heb sinds vorig jaar (sinds ik toen een paar weken met de mycrohuynon 30 was gestopt) iedere maand rond mijn menstruatie zo'n 8 dagen extreem vet haar. Ik krijg het niet meer schoongewassen en het is zo vet dat het in plakkerige slieten hangt en het lijkt wel nat. Ik heb het zelf 1x met afwasmiddel gewassen, maar dat maakte 0,0 verschil. Momenteel is mijn menstruatie al 5 dagen geleden en loop ik al 13 dagen met extreem vet haar en nu ben ik het echt zat. Maar niets helpt. Het heeft overduidelijk met mijn hormonen te maken. Zal het helpen om over te stappen op een zwaardere pil? Of kan ik me beter laten doorverwijzen naar een dermatoloog? Ik weet het niet meer en ik word hier echt onzeker van. Misschien ijdeltuiterig, maar ik voel me vies :( Iemand ervaring of een idee?


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Originele post van december vorig jaar:

Anderhalve maand geleden ben ik gestopt met de pil. Sindsdien heb ik extreem vet haar. Als ik het 's ochtends was, hangt het 's middags al in vette slierten langs mijn gezicht. Het is dan zo vet dat het vreemd plakkerig aanvoelt. Soms lijkt het wel of ik mijn haar niet eens echt goed schoon krijg, zo extreem vet is het.



Ik snap dat mijn hormoonhuishouding op zoek is naar een balans. Maar hoe lang kan dit nog duren? Is er in de tussentijd iets wat helpt? Ik voel me vies Misschien kan ik beter maar weer gewoon de pil gaan slikken...



(Btw ik slikte 15 jaar lang de mycrogynon 30)
anoniem_645be8866ee3d wijzigde dit bericht op 11-12-2017 19:47
45.77% gewijzigd
Wat kunt u doen tegen vet haar?

Bij vet haar wordt aangeraden zo min mogelijk te kammen en te voorkomen dat de hoofdhuid te warm wordt, door bijvoorbeeld de sauna of het föhnen van het haar.

Daarnaast kunt u het beste shampoo en conditioners gebruiken die speciaal bedoeld zijn voor vet haar, probeert u bij het wassen zo veel mogelijk de hoofdhuid te ontzien en spoel het haar goed uit.



Geen idee of je hier wat aan hebt... Niet fohnen in elk geval.
nog wat tips hier:

https://www.haarshop.nl/blog/2015-04-ti ... -vet-haar/
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg na t stoppen met de pil ook ineens vet haar en een vette huid. Moet zeggen dat ik het na een half jaar opgaf en weer met de pil begon (vanwege andere redenen), maar toen was het nog niet beter geworden. Dus hoe lang dat duurt..?
Alle reacties Link kopieren
Mijn haar wordt van nature vrij snel vet en onderstaande zaken helpen voor mij.



* Niet veelvuldig aan je haar zitten of overmatig borstelen.

* Geen agressieve shampoo's inzetten om vet haar/roos te bestrijden. Hoe agressiever het middel, hoe erger het bij mij werd.

* Haal een milde en natuurlijke shampoo voor je haar. Kappers hebben veelal goede.

* Niet te vaak je haar wassen, dan wordt het ook weer sneller vet.

* Niet te ruw je haar/hoofdhuid wassen. Ook niet wild je haren droog wrijven met een handdoek maar water eruit knijpen en laten drogen.

* Een voor de hand liggende, maar gebruik zo min mogelijk stylingsproducten.

* Ook conditioner maakt mijn haar vaak sneller vet. Als ik het gebruik, dan alleen in de punten van mijn haar.



Hopelijk helpen deze tips je.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee hoe het zit met de pil, maar mijn dochter had ook altijd heel snel heel vet haar en bij haar helpt Andrélon langer fris shampoo erg goed. Normaal was het ook dezelfde dag alweer vet en sliertig, nu hoeft ze het maar eens in de 3 dagen te wassen en zelfs dan ziet het er nog fris uit. Misschien een idee om die eens te proberen.
quote:Discover schreef op 13 december 2016 @ 09:08:

Mijn haar wordt van nature vrij snel vet en onderstaande zaken helpen voor mij.



* Niet veelvuldig aan je haar zitten of overmatig borstelen.

* Geen agressieve shampoo's inzetten om vet haar/roos te bestrijden. Hoe agressiever het middel, hoe erger het bij mij werd.

* Haal een milde en natuurlijke shampoo voor je haar. Kappers hebben veelal goede.

* Niet te vaak je haar wassen, dan wordt het ook weer sneller vet.

* Niet te ruw je haar/hoofdhuid wassen. Ook niet wild je haren droog wrijven met een handdoek maar water eruit knijpen en laten drogen.

* Een voor de hand liggende, maar gebruik zo min mogelijk stylingsproducten.

* Ook conditioner maakt mijn haar vaak sneller vet. Als ik het gebruik, dan alleen in de punten van mijn haar.



Hopelijk helpen deze tips je.Ja dat doe ik al allemaal eigenlijk. Op niet te vaak wassen na dan. Ik moet het wel iedere dag wassen want het is gewoon een smerig gezicht om met een kop vol vette plakkerige slierten rond te lopen.
quote:ringaroundtherosie schreef op 13 december 2016 @ 08:57:

Ik kreeg na t stoppen met de pil ook ineens vet haar en een vette huid. Moet zeggen dat ik het na een half jaar opgaf en weer met de pil begon (vanwege andere redenen), maar toen was het nog niet beter geworden. Dus hoe lang dat duurt..?Ja ik vrees dat ik ook weer moet beginnen met de pil
Alle reacties Link kopieren
Misschien helpt dit bij jou ook.

Gewoon wassen en voor het fohnen inspuiten met lakme spray en dan iets meer dan gewoonlijk en echt op de hoofdhuid.

Dan kun je in ieder geval om de dag wassen.

Deze: https://www.hairaction.nl/merken/lakme/kstyle/shape

Ik moet sinds de pubertijd mijn haar dagelijks wassen en dit werkt voor mij toevallig dat de kapster dit een maand geleden bij mij gebruikt had.
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 13 december 2016 @ 09:35:

Geen idee hoe het zit met de pil, maar mijn dochter had ook altijd heel snel heel vet haar en bij haar helpt Andrélon langer fris shampoo erg goed. Normaal was het ook dezelfde dag alweer vet en sliertig, nu hoeft ze het maar eens in de 3 dagen te wassen en zelfs dan ziet het er nog fris uit. Misschien een idee om die eens te proberen.Deze ga ik ook eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
Je haar uitspoelen met koud water na het wassen en eventueel appelazijn er op sprayen en goed uitspoelen. De azijngeur verdwijnt als je haar droog is.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees in zulke topics altijd 'je haar niet te vaak wassen, dan wordt het na een tijd minder vet'. Nee dus, werkt echt niet.



Droogshampoo gebruiken? Ik was het nu om de dag en doe het in een knot of vlecht, dan valt het vette iets minder op.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik had er ook last van na 3 maanden is het redelijk weer op peil nu Geduld en droogshampoo en kapsels waarbij het niet zo erg opvalt.
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 13 december 2016 @ 10:59:

Ik lees in zulke topics altijd 'je haar niet te vaak wassen, dan wordt het na een tijd minder vet'. Nee dus, werkt echt niet.



Droogshampoo gebruiken? Ik was het nu om de dag en doe het in een knot of vlecht, dan valt het vette iets minder op.Voor mij werkte het uitstekend. En nu?
JA! Dit is mijn verhaal augustus gestopt microgynon 30 na bijna 10 jaar. Vreselijk, heb altijd al beetje vet haar, was het elke dag met "voor vet haar-shampoo" dus waar kun je dan nog naar grijpen? Uiteindelijk werd het steeds beter, nu 3,5 maand later is het zo goed als normaal. Ik denk dat je er gewoon even doorheen moet, even je haar vast aankomende periode/niet aanzitten 2x wassen met bijvoorbeeld Guhl voor vet haar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Discover schreef op 13 december 2016 @ 13:10:

[...]





Voor mij werkte het uitstekend. En nu?Fijn voor jou, maar ik word een beetje moe dat er zoveel geroepen wordt dat dat 'de oplossing' is.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Pilgebruik kan zorgen voor bepaalde tekorten, zoals onder andere zink en vitamine B. Een tekort aan vitamine B kan (erg) vet haar geven. Een sterk B-complex (B50) kan dan schelen. Heb zelf ook ernstig vet haar als ik het niet slik. Ook versterkt de pil oestrogeendominantie. Op internet kan je opzoeken wat je daar aan kan doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 13 december 2016 @ 17:43:

[...]



Fijn voor jou, maar ik word een beetje moe dat er zoveel geroepen wordt dat dat 'de oplossing' is.

Ik roep nergens in mijn post dat dát de oplossing is? Ik vertel welke dingen voor mij werkten, misschien voor haar ook.



Ontopic: ik heb ook een tijdje een shampoo gebruikt. Psorinol? (Zoiets). Werkte goed tegen de echt hardnekkige uitbraken. Kun je misschien eens op Googlen.
Update:

Ik heb sinds vorig jaar (sinds ik toen een paar weken met de mycrohuynon 30 was gestopt) iedere maand rond mijn menstruatie zo'n 8 dagen extreem vet haar. Ik krijg het niet meer schoongewassen en het is zo vet dat het in plakkerige slieten hangt en het lijkt wel nat. Ik heb het zelf 1x met afwasmiddel gewassen, maar dat maakte 0,0 verschil. Momenteel is mijn menstruatie al 5 dagen geleden en loop ik al 13 dagen met extreem vet haar en nu ben ik het echt zat. Maar niets helpt. Het heeft overduidelijk met mijn hormonen te maken. Zal het helpen om over te stappen op een zwaardere pil? Of kan ik me beter laten doorverwijzen naar een dermatoloog? Ik weet het niet meer en ik word hier echt onzeker van. Misschien ijdeltuiterig, maar ik voel me vies :( Iemand ervaring of een idee?
Trouwens, ik heb ook last van soborroïsch eczeem als mijn haar niet vet is. Maar als mijn menstruatie komt, en mijn haar weer extreem vet wordt, verdwijnen de jeuk en rode plekjes langs mijn haargrens. En andersom, als de vettigheid weer verdwijnt, komt het soborroïsch eczeem weer terug. Kan dit met elkaar te maken hebben? Kan die vettigheid een bijdingetje zijn van soborroisch eczeem?
Ook snap ik niet waarom mijn hormonen zo in de war zijn, terwijl ik gewoon al weer een jaar de pil slik. Kan ik in een vervroegde overgang of iets dergelijks zitten?
Die vettigheid is een bijdingetje van de overgang denk ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven