Gezondheid alle pijlers

Zo verkouden! Stomen?

08-01-2017 16:43 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een flinke verkoudheid te pakken. Sinds woensdag loop ik met een schrale neus, en zo'n erg verstopte neus dat ik elke 3 uur neusspray nodig heb. Hoofdpijn, vooral bij bukken. Oja, ook op m'n borst zit het helemaal vast. Een fikse verkoudheid dus

Om een holte ontsteking te voorkomen stoom ik. Heeft dat echt zin? Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Of het zin heeft weet ik niet maar het geeft mij altijd, al is het maar even, een beetje lucht.
Alle reacties Link kopieren
Het geeft verlichting, maar geneest niet helaas..
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
Mijn apotheker zei dat dit een achterhaalde methode is. Neusspray helpt veel beter en haalt ook de druk wat van je oren.
quote:mary57 schreef op 08 januari 2017 @ 17:25:

Mijn apotheker zei dat dit een achterhaalde methode is. Neusspray helpt veel beter en haalt ook de druk wat van je oren.Dat zou ik ook zeggen als ik neusspray verkocht. Stomen is namelijk gratis en werkt prima!
quote:RikM schreef op 08 januari 2017 @ 17:30:

[...]



Dat zou ik ook zeggen als ik neusspray verkocht. Stomen is namelijk gratis en werkt prima!Haha, ik vind dat het maar even werkt, neusspray werkt veel beter op de langere termijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:RikM schreef op 08 januari 2017 @ 17:30:

[...]



Dat zou ik ook zeggen als ik neusspray verkocht. Stomen is namelijk gratis en werkt prima!Ze zouden ook nog inhalatiecapsules kunnen verkopen. Maar die werken alleen als verlichting, tijdelijk.
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook sinds woensdag verkouden. Stomen geprobeerd, maar hielp niet echt. Neusspray helpt wel tijdelijk, maar mijn neus is helemaal schraal en pijnlijk van de binnenkant nu . Hoop dat het snel overgaat
volgens mijn huisarts is stomen hopeloos ouderwets. maar als het verlichting geeft kan het geen kwaad zegt hij.. ik vind het vooral altijd lang duren en weinig effect hebben, doe mij maar een goede neusspray!
Alle reacties Link kopieren
Stomen is inderdaad een ouderwets huismiddel, maar bij mij werkt het als een trein. Schaal kokend heet water, een schep Vicks erin, handdoek over mijn hoofd en er een kwartier boven hangen. Ben dan voor de rest van de dag/nacht van de verstoptheid af.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Sambucol kan helpen om je klachten wat te verlichten en je minder slapjes te voelen.
Alle reacties Link kopieren
Helaas werkt ook het stomen helemaal niet. Ik krijg tijdens het stomen al bijna geen lucht.



Ouderwets dus. Ik dacht al zoiets. Ben echt groot gebracht met stomen...stomen en stomen. Zodra ik verkouden ben roept mijn vader : Heb je al gestoomd Cucina?



Ben het nu wel zat al dat snot.

Alles is schraal en droog en ik zie eruit of ik de hele dag heb gehuild
Alle reacties Link kopieren
quote:Cucina schreef op 08 januari 2017 @ 19:11:

Helaas werkt ook het stomen helemaal niet. Ik krijg tijdens het stomen al bijna geen lucht.



Ouderwets dus. Ik dacht al zoiets. Ben echt groot gebracht met stomen...stomen en stomen. Zodra ik verkouden ben roept mijn vader : Heb je al gestoomd Cucina?



Ben het nu wel zat al dat snot.

Alles is schraal en droog en ik zie eruit of ik de hele dag heb gehuild



In eerste instantie heb je bij stomen ook zoiets van: krijg geen lucht, het water loopt overal uit, werkt niet.



Maar bij mij werkt het dus wel als ik dan even doorzet en het ongemak even voor lief neem, want daarna heb ik er profijt van.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook voor een neusspray gaan. Dat werkt direct i.p.v. dat je eerst een tijd boven zo'n bak water moet hangen. En je neus blijft ook langer open na het sprayen dan na het stomen. Het enige lekkere van stomen is dat als je een kwartier in de stoom hebt gehangen, het een lekkere kick geeft om weer met je gezicht in de koude lucht te komen.
Bij een holte ontsteking werd in mijn geval stomen door mijn h.a. afgeraden omdat het de boel eerder verergerd.



Neus spray met zoutoplossing of anders een heftigere spray (na een maandje of 3 met aanhoudende klachten) op doktersrecept hielp mij er uiteindelijk vanaf.



Nog een andere tip: snuit je neus niet in een zakdoek maar haal het op als een stoïcijnse voetballer in de champions league. Ranzig maar snuiten in zakdoek verslechterd ook de boel.
Hier ook snipverkouden én hoogzwanger... Ik ben net heerlijk onder de warme douche geweest. Geeft wel iets verlichting. Stomen helpt bij mij niet zo goed en neusspray mag ik helaas niet. Ik gebruik wel een zoutoplossing wat ook wel enigszins iets verlichting geeft.



Succes met je verkoudheid.
Ben ook al sinds de eerste week van januari grieperig en verkouden. Kom er niet vanaf😞. Mijn hele hoofd zit momenteel vol,als ik buk doet mijn hele hoofd zeer,het lekt me uit de neus soms, ‘s nachts veel wakker doordat mijn neus verstopt zit en ik vreselijk moet hoesten tot overgevens soms toe. Voel me al weken niet fit. Wil ook niet te snel naar de huisarts kleppen want deze doet er toch niet iets aan vaak. Maar ben nu van mening dat citrosan,neusspray,hoesttabletten niet meer helpen dus ga mocht het maandag nog niet minder worden,maandag de huisarts bellen. Zo irritant. Wat bij mij nog wel enigsinds verlichting geeft is stomen en een hete douche.
Alle reacties Link kopieren
Bij verkoudheid en dichtzittende holtes ben ik erg fan van de netipot. Is eigenlijk gewoon je neusholte uitspoelen met zout water, maar werkt vele malen beter en grondiger dan zoutwaterspray. Google eens een filmpje, ziet er gek uit maar werkt dus wel.
Foodb schreef:
19-01-2018 12:07
Bij verkoudheid en dichtzittende holtes ben ik erg fan van de netipot. Is eigenlijk gewoon je neusholte uitspoelen met zout water, maar werkt vele malen beter en grondiger dan zoutwaterspray. Google eens een filmpje, ziet er gek uit maar werkt dus wel.
Ik ken de netipot. Zelf nooit gebruikt maar hoorde een tijdje terug erover op een verjaardag waar ik was. Degene die jarig was had er eentje en demonstreerde hem, zag er inderdaad gek uit maar zij was zeer enthousiast.
zus1987 schreef:
08-01-2017 19:37
Hier ook snipverkouden én hoogzwanger... Ik ben net heerlijk onder de warme douche geweest. Geeft wel iets verlichting. Stomen helpt bij mij niet zo goed en neusspray mag ik helaas niet. Ik gebruik wel een zoutoplossing wat ook wel enigszins iets verlichting geeft.



Succes met je verkoudheid.
Als het echt lang aanhoudt en je zit tegen je bevalling aan zou ik het even met de gynaecoloog bespreken. Bevallen met verstopte neus lijkt me een ondoenlijke zaak. Ik had op het eind van mijn zwangerschap ook chronisch opgezwollen slijmvlies en heb via de gyn toen cortisonenneusspray gekregen, die heel goed werke.
Alle reacties Link kopieren
Neusspray mag je niet langer dan 7 dagen gebruiken achter elkaar.

En snij een ui doormidden en zet naast je bed.

Smeer je borst in met Dampo oid.

Oh en stomen hielp mij zeker.
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 20-01-2018 15:28
30.28% gewijzigd
Stomen (zónder vicks of eucalyptus of andere toevoegingen)
Zoutoplossing maken (ipv neusspray) zo'n netipot is nog effectiever inderdaad.
MinkeDeWit schreef:
20-01-2018 14:53
Als het echt lang aanhoudt en je zit tegen je bevalling aan zou ik het even met de gynaecoloog bespreken. Bevallen met verstopte neus lijkt me een ondoenlijke zaak. Ik had op het eind van mijn zwangerschap ook chronisch opgezwollen slijmvlies en heb via de gyn toen cortisonenneusspray gekregen, die heel goed werke.
Nou, ik hoop dat ze na ruim een jaar wel bevallen is... Topic uit 2017
Alle reacties Link kopieren
iedereen die verkouden/grieperig is:
hebben jullie ook zo'n last van droge lippen?
Labyrint schreef:
20-01-2018 17:55
Nou, ik hoop dat ze na ruim een jaar wel bevallen is... Topic uit 2017
Oh wat suf! Ik had wel naar de datum gekeken maar sta nog een beetje ingesteld op 2017.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven