Gezondheid alle pijlers

Gestopt met roken

14-02-2017 12:40 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke.. het is zover.. gisteravond laatste sigaret gerookt(rond half 9) en sinsdien niet meer!

Ik wil nu echt stoppen! En graag voordat ik weer een positieve test in handen heb.

Ik kan namelijk heel goed stoppen (en gestopt blijven) voor een zwangerschap, maar ik wil nu stoppen voor mezelf! Zodat ik straks als ik weer zwanger mag zijn van ons 2e kindje dat hele stoppen gewoon al is gedaan.. geen stress meer, geen dure kosten meer, meer lucht/smaak/reuk en vooral van wat ik me nog kan herrinneren van de laatste periode dat ik gestopt was : het veeeel lekkerder en uitgeruster wakker worden.



En last but not least: deze keer dus echt gestopt blijven.. ipv na 10 maanden gestopt te zijn voor de baby, weer te beginnen.



Moest het even van me af pennen, want ja ik vind het nu lastig!
Alle reacties Link kopieren
Wauw! Super goed dat je die beslissing hebt genaakt. Als roker weet ik hoe moeilijk het is!

Maar, zoals mijn moeder altijd zegt; stoppen met roken is een makkie. Dat heb ik al 20 keer gedaan ;)

Succes!!
Heel knap. En een verstandige keuze. Ben nu 7 jaar gestopt mrt roken. De beste beslissing ooit. Als t je lukt ga dan wel meteen aanwennen om te wandelen enzo. Ik kwam behoorlijk aan door frustratie van het stoppen.
Ben nu zelf een kleine 3 weken gestopt met roken ivm chemo. Hiervoor ook 3 keer gestopt tijdens mijn zwangerschappen om weer te beginnen zodra de baby's eruit waren. Ik vind roken zoooo lekker en heb ook best moeite nog steeds om ervan te blijven.
Roken is niet lekker. Het is de verslaving die gestild wordt. Die vieze smaak valt je niet eens meer op.

Ben geen anti roker. Maar de feiten liegen er niet om. Roken is een groot deel verschuilen achter die cigaret. Onzekerheden. Angsten. Niet bij iedereen natuurlijk. Daar is t gewoon een verslaving geworden.
Alle reacties Link kopieren
Goed zo! Bedenk gewoon hoe walgelijk rokers zijn. Goe ongezond ze er uit zien. Die vieze walm om ze heen. Bah!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 14 februari 2017 @ 12:55:

Ben nu zelf een kleine 3 weken gestopt met roken ivm chemo. Hiervoor ook 3 keer gestopt tijdens mijn zwangerschappen om weer te beginnen zodra de baby's eruit waren. Ik vind roken zoooo lekker en heb ook best moeite nog steeds om ervan te blijven.





Misschien kunnen we elkaar steunen om er vanaf te blijven?!

&heel veel sterkte met de chemo, wat heftig!
Alle reacties Link kopieren
@iedereen: bedankt voor de support! Ik ga er gewoon 1000% voor nu. Over 4 dagen heb ik het allerergste gehad(ik vind die ontwenningsverschijnselen vreselijkkk!!!). Daarna volhouden met het koppie.
Goed bezig!

Ikzelf ben inmiddels ruim drie maanden gestopt. Vind het nog wel lastig, maar vraag soms anderen me te helpen me te motiveren ;)

Ikzelf zat met een ernstige tandvleesontsteking waarbij mijn tandvlees zelfs begon af te sterven. Na een bezoekje aan de mondhygiënist hiervoor cold turkey gestopt. Inmiddels is het weer mooi genezen!
quote:Pin schreef op 14 februari 2017 @ 13:00:

Roken is niet lekker. Het is de verslaving die gestild wordt. Die vieze smaak valt je niet eens meer op.

Ben geen anti roker. Maar de feiten liegen er niet om. Roken is een groot deel verschuilen achter die cigaret. Onzekerheden. Angsten. Niet bij iedereen natuurlijk. Daar is t gewoon een verslaving geworden.



Echt wel!



Ik ben ook gestopt, maar mis het verschrikkelijk. Maar goed, gezondheid en de portemonnee zijn belangrijker, daarom houd ik het maar vol.
Ik ben nu iets meer dan een jaar gestopt en af en toe neem ik er nog eentje omdat ik het zo lekker vind. Ik mis het wel.
Ik kreeg bloedend tandvlees toen ik stopte, een poosje. En soort vlekken eczeem achtig in t gezicht. Flink water drinken.



Je ruikt rokers echt heel goed. Pas als je gestopt bent valt je tzt op hoe erg.



Als ik visite heb die rookt stuur ik ze niet naar buiten, ze kunnen onder de afzuigkap met dit weer.
Alle reacties Link kopieren
Ben ook gestopt sinds gisteren. Ik moet echt dit keer. Mijn stem gaat kapot. Ik ben al heel lang schor.

Ik weet dat over een week het ergste voorbij is en hou mijzelf al de andere voordelen voor. Maar tis pittig
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben op 17 september gestopt. Ik heb niet echt een jubelverhaal. Het stoppen zelf vond ik vreselijk moeilijk. Dat is nu mijn motivatie om niet weer te beginnen, zelfs één trekje zou funest zijn. Ik wil dat stoppen nooit meer meemaken, wist niet waar ik het zoeken moest! Mijn sigaret was mijn troostmaatje, merkte ik toen ik niet meer rookte. Nu moet ik mijn onrust op een andere manier de baas. Ik ben veel meer gaan eten, ook snoepen. Daardoor ben ik al 7 kilo aangekomen, zo zwaar was ik nog nooit. Hopelijk is dat tijdelijk. Wat ik wel fijn vind, is dat mijn kleren en huis niet meer stinken en dat mijn tanden witter en zonder aanslag zijn. Qua gezondheid zie ik geen verbetering, ik sliep slecht en dat is bepaald niet beter geworden. Maar heerlijk dat het obsessief gedrag voorbij is: heb ik nog genoeg sigaretten? Gauw nog even roken voor ik in de trein stap... Een pauze tussen twee workshops, snel naar buiten! Dus dat scheelt een hoop.

Kortom, alle recente stoppers heel veel sterkte, het valt niet mee maar is haalbaar, zelfs voor zo'n kettingrookster als ik.

Groet van Viv.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 5 dagen verder en merk dat de trek minder wordt. Vind het nog wel lastig tussen rokers. Maar het gaat vooruit en ik zie er al echt frisser uit...
Alle reacties Link kopieren
Ja stoppen is hartikke moeilijk, weet ik uit ervaring. Ik rookte al sinds 20 jaar een half-heel pakje per dag en ben vorig jaar rond deze tijd gestopt met www.prostop.nl Eerlijk gezegd is dat heel goed gegaan, maar ik het was zeker niet mijn eerste stoppoging, tot nu toe wel mijn laatste haha. Of het aan hun heeft gelegen of aan andere omstandigheden, dat weet ik niet zeker. Een goede kennis van me kreeg gezondheidsproblemen na vele jaren roken, en dat zette mij ook aan het denken. Hoe dan ook het is gelukt, maar makkelijk is anders. Veel lezen om de juiste manier te vinden van stoppen (is voor iedereen anders denk ik) en dan op een gegeven moment gewoon doen! Succes allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat er al 5 maanden niet is gereageerd maar wil toch even reageren :-D

Ik heb besloten dat ik na mijn vakantie wil gaan stoppen met roken. Helaas wil partner niet mee stoppen . Maar als je het niet wil, dan lukt het ook niet.

Roken gelukkig niet binnen thuis en op het werk ook alleen maar buiten.

Ik vroeg me af of mensen tips hebben met betrekking tot afleiding.
Als ik trek heb in een sigaret, dan moet je afleiding zoeken. Dit kan door stressbal , tandenstoker , water drinken en gezonde snack.
Iemand nog meer afleidings tactieken?

Verder ga ik het meeste moeite hebben op het werk. Zit op het kantoor en als ik me even niet kan concentreren , rook ik nu een sigaretje en zie dan alle cijfers weer goed staan :hyper:

Iemand misschien nog motiverende woorden die ik tegen mezelf kan blijven zeggen?

Alvast bedankt iedereen :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat dit een oud topic is, maar even kijken of er nog leven in komt, anders misschien tijd voor een nieuw topic; morgen is het zover, dan ga ik stoppen met roken.
Ik ben al vaker gestopt, soms zelfs best lang, maar dus toch uiteindelijk elke keer ook weer begonnen. Dat moet nu over zijn. Ik ben er klaar voor. Denk ik.
Ik zie wel op tegen eventuele extra kilo's, dat gebeurde de vorige keer ook. Dat wil ik nu proberen te voorkomen.
Iemand die ook gestopt is/ wil stoppen?
Alle reacties Link kopieren
To, ben je zelf nog steeds gestopt?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gestopt vanaf 1 januari. Die datum had ik niet persé uitgekozen maar dat kwam gewoon zo uit. Ik was het ineens weer erg zat, het roken.
Ik ben al veel vaker gestopt maar het lijkt me weinig moeite te kosten nu. Natuurlijk heb ik moeilijke momenten maar het gaat wel. Ik rookte op het werk nooit en binnen in huis ook niet. Dus scheelt het wel dat het zo koud is buiten, nu kan ik lekker warm binnnen blijven.
Alle stoppers, succes!
Never give up hope.
Hoi,

Ben je inmiddels gestopt met roken Joke?
Hier een week rookvrij. Mbv pleisters en Cbd olie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven