Gezondheid alle pijlers

Na mammografie nog steeds pijn rechter borst

18-02-2017 09:57 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik hoop dat er iemand is die mijn verhaal herkent.



Ik heb sinds een tijdje een drukpijn aan de binnenkant rechterborst. Echt zeg maar wanneer ik in het weefsel druk. Ik heb daarvoor een mammografie gehad en een echo en daarop was niets afwijkends te zien. Dat is mooi maar dat neemt mijn pijn nog steeds niet weg en ben ik dus niet volledig gerust.



Ik hou nog een andere optie over en dat is pijn vanwege triggerpoints in borstspieren. Ik trek dat alleen in twijfel omdat ik geen pijn bij ademen heb. Wel heb ik een hele vaste bovenrug en mijn nek ook. Ook af en toe in mijn schouder maar vooral in m'n rug.



Ik zou het makkelijker te geloven vinden wanneer ik ook pijn bij het ademen heb maar het of dus puur drukpijn in het weefsel. Wat overigens wel weer erg dicht op het spierweefsel ligt en vlak naast mijn borstbeen.



Mijn vraag: herkent iemand soortgelijke klacht en is dat uiteindelijk ook over gegaan door behandeling vd spieren ofzo?



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf nogal hypochondrische neigingen en als ik ergens een pijnlijke plek heb moet ik er alsmaar aan voelen om te checken of de pijn al minder wordt.

Dat kan irritatie geven op de betreffende plek, waardoor die alsmaar pijnlijk blijft.

Ik dwing mezelf dan om er minstens een week (liefst 2 weken) van af te blijven en als het dan nog pijnlijk is, dan maar weer eens verder kijken.

Geen idee of dit bij jou ook kan spelen, maar alsmaar voelen aan een pijnlijke plek kan een soort effect van een blauwe plek geven, waardoor het gevoelig blijft.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Het kan ook nog pijn in het klierweefsel zijn. Je hebt alleen maar pijn als je erop drukt, sommigen hebben het continu. Helaas is daar weinig aan te doen als het wel gewoon het klierweefsel is.

Dat van die spieren herken ik wel. Heb je pijn als je op je borstbeen drukt, bij de aanzet van je borst?
Alle reacties Link kopieren
herkenbaar!, ik heb het altijd bij mijn linker borst!, een keer een aanhechtingsontsteking gehad, alles in die zone is gevoelig!,



Googlen heeft nooit wat opgeleverd haha ik heb alles!
anoniem_314585 wijzigde dit bericht op 18-02-2017 12:02
Reden: woord vergeten
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hey!



Wat fijn dat er gereageerd wordt, dank jullie wel.

Ik vind dat heel realistisch hoor Solomio en herken dit ook bij mezelf. Ik druk er veel op, steeds om maar zeker te willen weten of ik nog iets van een ander knobbeltje voel en weet ook zeker dat het daardoor erger is geworden. Ik moet er ook echt met m'n tengels van afblijven.

Maar ik voel dus ook steeds een strengetje daar. Dit heb ik dus in combi met de pijn laten onderzoeken. Ik heb veel strengetjes en verdikkingen in m'n borst. Vooral in deze. Soms, wanneer ik eens om mij heen vraag dan denk ik wel eens dat ik de enige ben met onregelmatigheden in mijn borsten. Zijn er nog meer die dat hebben?



Chillzone Ik neig nu ook inderdaad naar een ontsteking bij het borstbeen. Had je toen ook pijn bij inademen? Ik dus totaal niet. Zucht.... wist ik het maar zeker...



Minkedewit, het lijkt wel iets gevoeliger maar meer in het klierweefsel dan op het bot volgens mij.
Overleg even met de huisarts hoe je dit het beste in de gaten kunt houden. Je hebt pijn en je voelt een "strengetje" zitten, dus blijkbaar is er wel iets. (Heb je dit ook bij de huisarts en op de mammapoli verteld?) Dat ze niets zien op de mammografie en echo is natuurlijk fijn, maar je koopt er niets voor. Wat stelden ze op de mammapoli voor? Of werd je terugverwezen naar de huisarts voor de uitslag en eventuele vervolgstappen? Is het mogelijk dat ze ook een MRI maken?



Overleg even met de huisarts dus. Bij klachten in de borst (en met name als je zelf iets voelt), is de richtlijn om laagdrempelig door te verwijzen (wat al is gebeurd dus), maar ook voor het opvolgen als er in eerste instantie niets gevonden wordt, zijn gewoon richtlijnen.



Ik zou bij dit soort klachten niet uitgaan van hypochondrie, tenzij je toch al bij de psychiater liep. En ook dan zou ik dit soort klachten zeker serieus nemen. Jij kent je lichaam het beste. Gewoon even terug naar de huisarts dus!
Alle reacties Link kopieren
quote:Shivadebby schreef op 18 februari 2017 @ 12:24:



Maar ik voel dus ook steeds een strengetje daar. Dit heb ik dus in combi met de pijn laten onderzoeken. Ik heb veel strengetjes en verdikkingen in m'n borst. Vooral in deze. Soms, wanneer ik eens om mij heen vraag dan denk ik wel eens dat ik de enige ben met onregelmatigheden in mijn borsten. Zijn er nog meer die dat hebben?



Strengetjes, knobbeltjes en bobbeltjes komen vrij regelmatig voor. De kunst is om te leren welke bij jou horen (en heel vervelend, per moment in je cyclus wisselt dat meestal ook nog).
Alle reacties Link kopieren
@beeldig. Ik heb inderdaad met de huisarts afgesproken dat ik het na mijn menstruatie weer opnieuw ga beoordelen. Dan mag ik weet langskomen en gaat ze opnieuw voelen. Vreemd. Gisteren masseert ik het onderliggend weefsel omdat ik hoorde van triggerpoints die in het spierweefsel kunnen liggen ( ik zit muurvast in mijn bovenlijf) en het leek eventjes of de pijn volledig weg was. Ik sprong op en neer en dat deed deze x geen pijn. Daarna onder de douche gegaan, eenmaal daarmee klaar, was de pijn gewoon weer terug. Mysterieus dit.

Mijn gevoel zegt wel steeds meer dat de knobbeltjes bobbeltjes en strengetjes die ik heb wel oké zijn. Het is tenslotte ook onderzocht.



Dankjewel iedereen
Fijn dat je met de huisarts contact houdt. En probeer dat gevoel van vertrouwen vast te houden. Als er wel iets is, zal dat op een scan normaal gesproken gewoon zichtbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Shivadebby,

Zit in exact dezelfde situatie,maar voordat ik losbrand :) , wil ik graag kijken of je hier nog actief bent :)

Groetjes Indy777

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven