Gezondheid alle pijlers

Advies gevraagd Rosacea (huidverzorging en cosmetica)

31-03-2017 23:48 23 berichten
Hi, ik heb al een hoop oude topics doorgelezen, maar ik heb een vrij specifieke vraag:



Op dit moment heb ik heel hard een (getinte) dagcrème nodig met SPF, minimaal factor 35. Dit omdat mijn gezicht niet blootgesteld mag worden aan de zon, omdat ik Metronidazol smeer. Maar ook omdat ik niet mag verkleuren, want anders kan een bloedvaatje/adertje in mijn gezicht niet weggelaserd worden eind april.



Nu is het zo dat mijn huid extreem gevoelig is en vooral heel erg droog. Ik gebruik op dit moment Argan facewash van de Tuinen als cleanser en smeer mijn gezicht in met Argan olie. Dit werkt voor mij super goed, want mijn huid is een stuk minder droog en heel zuiver sinds ik deze producten gebruik. Andere producten kan mijn huid niet verdragen, make-up is bijvoorbeeld echt funest. Maar ook verzorgingsproducten kunnen een vreselijk effect hebben op mijn huid (heb vroeger echt zo ontzettend veel geprobeerd).. Van de Argan-lijn van de Tuinen bestaat alleen geen dagcrème met SPF, dus ik moet iets anders gebruiken..



Mijn eerste ingeving is Dermalogica, omdat ik heb begrepen dat deze producten goed zijn voor de gezondheid van je huid. De getinte dagcrème met SPF kost ongeveer 60 euro voor 55 ml. Dat heb ik er zeker voor over, maar ik vind het wel tamelijk prijzig.



Van MAC, Bobbi Brown, etc heb je ook getinte dagcrèmes met SPF, maar ik heb het idee dat dat meer cosmetica is dan dat het bedoeld is om je huid gezond te houden. Ik ben echt bang dat mijn huid er slecht op reageert.



Wie weet hier meer vanaf? Wat zijn jullie ervaringen? Wat is qua prijs/kwaliteit het beste?
Ik zou beginnen bij jetske ultee
Alle reacties Link kopieren
Ik zou beginnen bij de apotheek. Zij hebbben een adviserende rol bij veel series als Vichy, la roche possay en nog veel meer
Wat een lastig iets is het toch. Adviseren blijft moeilijk omdat het eigenlijk heel persoonlijk is wat je verdraagt of juist niet. Ik ben na echt van alles geprobeerd te hebben gestopt met heel veel producten en ben flink gaan minimaliseren.

Zonnebrand verdraag ik niet en gebruik ik daarom niet meer
anoniem_652cdbee14683 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 18:20
30.41% gewijzigd
Kijk eens bij Paula's Choice. Je kunt er ook proefjes bestellen om producten uit te proberen.
Een collega van mij zweert bij het merk avene. Ik heb een crème van dit merk voor een ander huidprobkeen gekocht en ben tot nu zeer tevreden. Succes!
Dank jullie wel!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de Aloe Vera Dag en Nachtcreme van de Tuinen. Niet dat het opgelost is daarmee maar mijn huid is rustig en minder rood.
La roche posay (apotheek) en Gladskin hebben producten speciaal voor rosacea.
Mij helpt minerale make up van Minerallissima goed. En verder Obagi producten maar die zijn wel heel erg duur (nog veel duurder dan Dermalogica, ik vind dat merk overigens niks).
Alle reacties Link kopieren
Vervelend dat je deze ziekte hebt. Ik heb het ook, ik heb heel veel couperose in mijn gezicht, helaas heeft laser en ipl bij mij niet gewerkt evenals dichtbranden met een naaldje. Ik kan ook tegen geen enkele zonnebrand, allemaal jeuk en meer last. Ik blijf dus uit de zon terwijl ik een zomerfreak ben! Blozen doe ik ook en rood aanlopen bijna in elke situatie. Ik heb het al vanaf mijn 23e.

Misschanandlerbong, zou ik jou ook een pb-tje mogen sturen ik ben zeer geintreseerd in jouw blog.
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
HasseSimonsdochter schreef:
01-04-2017 07:04
Ik zou beginnen bij jetske ultee
Precies dit. Zelf ontzettend goede ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren
deenje schreef:
01-04-2017 07:38
Ik zou beginnen bij de apotheek. Zij hebbben een adviserende rol bij veel series als Vichy, la roche possay en nog veel meer
Mijn ervaring is dat zélfs bij de apotheek vaak weinig expertise aanwezig is op het gebied van huidverzorging. Maar dat kan aan mijn apotheek liggen natuurlijk. Ik wil alles ongeparfumeerd, dus Vichy valt af. Bij La Roche Posay kan ik echt door de bomen het bos niet meer ontdekken, dus dat heb ik opgegeven. Lang niet alles van dat merk is geschikt voor de gevoelige huid. Als ik dan hulp vraag, zie ik de apotheker net zo worstelen als ik.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
15-04-2018 15:04
Mijn ervaring is dat zélfs bij de apotheek vaak weinig expertise aanwezig is op het gebied van huidverzorging. Maar dat kan aan mijn apotheek liggen natuurlijk. Ik wil alles ongeparfumeerd, dus Vichy valt af. Bij La Roche Posay kan ik echt door de bomen het bos niet meer ontdekken, dus dat heb ik opgegeven. Lang niet alles van dat merk is geschikt voor de gevoelige huid. Als ik dan hulp vraag, zie ik de apotheker net zo worstelen als ik.
Ben ik met je eens, dat is hier bij mijn apotheek ook. Ze weten niet goed en veel van de producten af. Ik modder zelf dus een beetje aan met de tips van de dermatoloog en ik lees ook in het blog van Jetske. En bij een zware opleving een antibiotica kuur.
''Geen woorden maar daden''
Ik heb (op advies van de huidtherapeut) een aantal maanden La Roche-Posay gebruikt. Een cleanser, gezichtsspray en dagcrème (Hydraphase intense riche). Mijn huid reageerde er in het begin erg goed op. Maar toch hydrateerde het blijkbaar niet goed genoeg. Ik kreeg last van een intens glimmende huid. Vooral als ik het erg warm had, dan werd ik super rood en glom mijn huid als een spiegel. Vreselijk! En inderdaad, La Roche-Posay heeft bijzonder veel keuze. Niet iedere apotheek medewerkster weet waar ze het over heeft.

Onlangs ben ik weer eens naar de Tuinen gegaan. Mijn oog viel op de lijn van Weleda. Op dit moment gebruik ik de verzachtende amandel reinigingsmelk voor de gevoelige huid. En ik gebruik de verzachtende amandel gezichtscrème voor de gevoelige droge huid. Dit werkt, mijn huid glimt véél minder. En mijn huid ziet er zuiver uit.

De roodheid verdwijnt natuurlijk niet (mijn huid heeft nu eenmaal een rode ondertoon, en ik heb hele kleine rode adertjes op mijn wangen, standaard een blos dus). Maar ik heb wel veel minder vaak een extreem rood gezicht. Hierna wil ik de Iris dagcrème proberen van Weleda, dat is intensieve hydratatie voor de droge tot zeer droge huid. Hebben jullie ervaring met Weleda?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

@Lotus90, het is al een tijdje geleden, maar heeft die IPL geholpen bij jou? Ik heb 2x een IPL behandeling gehad in de afgelopen maanden en ik had het idee dat ik geen verschil zag, maar achteraf denk ik dat het toch wel geholpen heeft, maar misschien helt het ook dat mijn huid veel rustiger is de laatste weken. Bij derma2care zeggen ze ook dat de laserbehandeling ook helpt tegen de mijt ivm de hitte die het afgeeft. Heb jij iets gemerkt?

@ all
Gebruikt iemand het medicijn/de crème Ivermectine? En zo ja helpt het bij jullie? Ik ben er namelijk erg blij mee en het lijkt alsof de acné verminderd is en ik minder ontstekingen heb, maar ik ben ook bang dat dat komt doordat het zomer is en het dan sowieso minder is.. ( ik heb pas rosacea sinds afgelopen herfst) Bij mij werkt het in ieder geval beter dan Metronidazol.

Voor de ontstekingen/opengekrabde plekken op mij hoofd gebruik ik nog Metronidazol omdat ik denk dat dat ontstekingsremmend is en daardoor het gevoel heb dat het sneller heelt, maar weet niet of dat ook echt zo is. Ik was ook klaar met het niet in de zon mogen, want na 8 maanden geen zon gezien te hebben door de Metronidazol en de laser behandelingen was mijn huid spierwit en vreselijk onrustig. Na wat zon is dat echt opgeknapt, terwijl ze zeggen dat het een trigger is. Hoe is dat bij jullie?

Ik gebruik nu allemaal hele dure crèmetjes via Derma2Care waar ik altijd mijn gezichtsbehandelingen doe, dus lees even mee wat betreft andere mogelijkheden.

Mijn schema is nu:
- Ochtend: ZoMedical Glycogent en daarna Lycogel als foundation, die is echt super fijn,helaas ook prijzig, maar ik doe er lang mee en ik heb het idee dat de foundation goed in de huid trekt en daardoor bijna niet zichtbaar is.
- Avond: Ivermectine.
- Als het nodig is Metronidazol op de wondjes /ontstekingen als ik uit werk kom
- Heb ook nog Dermalogica Skin Smooting cream die goed hydrateert. Maar goed wellicht zit daar voor de gevoelige huid alsog teveel troep in..

Ik hoop van jullie te horen!
sestrasussestra schreef:
21-07-2018 09:25
Hoi allemaal,

@Lotus90, het is al een tijdje geleden, maar heeft die IPL geholpen bij jou? Ik heb 2x een IPL behandeling gehad in de afgelopen maanden en ik had het idee dat ik geen verschil zag, maar achteraf denk ik dat het toch wel geholpen heeft, maar misschien helt het ook dat mijn huid veel rustiger is de laatste weken. Bij derma2care zeggen ze ook dat de laserbehandeling ook helpt tegen de mijt ivm de hitte die het afgeeft. Heb jij iets gemerkt?

Bij mij heeft de laser behandeling helaas maar tijdelijk geholpen.. :( Het rode adertje is weer terug gekomen. Gelukkig valt het niet enorm op, ik stoor me er vooral zelf aan. Ik zie het niet zo zitten om het nogmaals te laten doen, want ik vond het laseren erg gevoelig en het resultaat is dus maar tijdelijk (in mijn geval).

@ all
Gebruikt iemand het medicijn/de crème Ivermectine? En zo ja helpt het bij jullie? Ik ben er namelijk erg blij mee en het lijkt alsof de acné verminderd is en ik minder ontstekingen heb, maar ik ben ook bang dat dat komt doordat het zomer is en het dan sowieso minder is.. ( ik heb pas rosacea sinds afgelopen herfst) Bij mij werkt het in ieder geval beter dan Metronidazol.

Voor de ontstekingen/opengekrabde plekken op mij hoofd gebruik ik nog Metronidazol omdat ik denk dat dat ontstekingsremmend is en daardoor het gevoel heb dat het sneller heelt, maar weet niet of dat ook echt zo is. Ik was ook klaar met het niet in de zon mogen, want na 8 maanden geen zon gezien te hebben door de Metronidazol en de laser behandelingen was mijn huid spierwit en vreselijk onrustig. Na wat zon is dat echt opgeknapt, terwijl ze zeggen dat het een trigger is. Hoe is dat bij jullie?

Ik gebruik nu allemaal hele dure crèmetjes via Derma2Care waar ik altijd mijn gezichtsbehandelingen doe, dus lees even mee wat betreft andere mogelijkheden.

Mijn schema is nu:
- Ochtend: ZoMedical Glycogent en daarna Lycogel als foundation, die is echt super fijn,helaas ook prijzig, maar ik doe er lang mee en ik heb het idee dat de foundation goed in de huid trekt en daardoor bijna niet zichtbaar is.
- Avond: Ivermectine.
- Als het nodig is Metronidazol op de wondjes /ontstekingen als ik uit werk kom
- Heb ook nog Dermalogica Skin Smooting cream die goed hydrateert. Maar goed wellicht zit daar voor de gevoelige huid alsog teveel troep in..

Ik hoop van jullie te horen!
Klinkt vervelend zeg, jouw klachten. Volgens mij doe je het goed! Ik gebruik de door jou genoemde producten niet en had er nog niet van gehoord. Van Dermalogica had ik wel al gehoord, dat schijnt een enorm goed merk te zijn. Zelf gebruik ik het niet, ik vind het echt te duur.
Alle reacties Link kopieren
Mijn rosacea wordt erger door warmte, sauna en rode wijn. Zon maakt het niet erger. Als ik plekjes heb doe ik er metronidazol op. Ik gebruik altijd dag crème met spf factor.
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
25-07-2018 17:42
Klinkt vervelend zeg, jouw klachten. Volgens mij doe je het goed! Ik gebruik de door jou genoemde producten niet en had er nog niet van gehoord. Van Dermalogica had ik wel al gehoord, dat schijnt een enorm goed merk te zijn. Zelf gebruik ik het niet, ik vind het echt te duur.
Ja snap ik, want is ook mega duur, maar van al het andere kreeg ik elke keer vette huid of droge huid of pukkels, dus vond het de investering wel waard.
Hoe gaat het met jou nu? Wordt het erger door de hitte?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan jullie allemaal aanraden om een keer Ivermectine aan de dokter te vragen! Wellicht helpt het! Eigen bijdrage is 13.50, want het wordt niet compleet vergoed.

Thanks Deentje voor je reactie! Nu veel last door de warmte?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik een zonnebrandcreme (ladival zongevoelige huid) met soms daaroverheen minerale poeder foundation. Dat werkt voor mij het beste.
Alle reacties Link kopieren
Inktlijn schreef:
29-07-2018 21:59
Ik gebruik een zonnebrandcreme (ladival zongevoelige huid) met soms daaroverheen minerale poeder foundation. Dat werkt voor mij het beste.
Geen medicatie verder? Wordt het bij jou wel erger door de zon dat je zonnebrand gebruikt? Sowieso goed om te gebruiken tegen veroudering etc :)

Ik ga eens zoeken naar die minerale poeder foundation, thanks. Na een behandeling kreeg ik ook een keer minerale zonnebrand op gesmeerd, dacht wel fijn, maar toen was ie natuurlijk weer gelijk 80 euro. In de Lycogel foundation die ik bijna dagelijks gebruik tegen de roodheid zit ook factor 30. Maar wil eigenlijk af van foundation.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens gedacht aan koreaanse huidverzorging en gezichtsmaskers?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven