Gezondheid alle pijlers

Welk hooikoortsmedicijn?

02-04-2017 13:02 49 berichten
Ik gebruik sinds een paar jaar Desloratadine tegen allergieën en hooikoorts. Het hele jaar door omdat er altijd wel iets rondwaait waar ik allergisch voor ben. Sinds vorige week is het echter helemaal mis. Binnenshuis gaat het nog wel maar zodra ik buiten ben geweest moet ik aanhoudend niezen en mijn neus snuiten. Ik voel me als een dweiltje met een schrale neus.

Morgen dus maar naar de huisarts voor iets erbij. Welk middel gebruiken jullie tegen je hooikoorts, en voldoet dat dan ook op de ergste dagen?

In het verleden heb ik terfenadine en cetirizine gehad, maar dat werkte niet voldoende en/of ik werd er vreselijk moe van (als in: omvallen van de slaap).
Alle reacties Link kopieren
Fexofenadine werkt bij mij het beste. Heb ook al verschillende medicijnen geprobeerd.

Geen last van bijwerkingen ook.
Ik heb fexofenadine maar ook deze is niet afdoende
Hebben jullie ook zoveel last sinds deze week? Ik word er echt helemaal gek van.
Ja heel erg, word er ook gek van.
In de winter gebruik ik levocetirizine maar ben vorige week over gestapt op fexofenadine omdat het niet meer ging. Helaas is deze ook niet afdoende maar wel beter dan levocetirizine
o en voor de nacht heb ik montelucast
Alle reacties Link kopieren
Ik word er ook gek van! Heb het al een paar weken flink en kan eigenlijk nauwelijks genieten van het weer. Ik vervloek de weerman al als hij zegt dat er 'gelukkig' geen regen komt.
Neus spoelen met zoutoplossing en een speciaal neusspoelkannetje helpt ook tegen hooikoortsklachten. Dan spoel je de pollen uit je neus en je spoelt meteen je holtes schoon, wat helpt bij de snifferige snotterigheid. Had daar ergens iets over gelezen toen ik zelf spoelingen voorgeschreven had gekregen door de KNO-arts om een andere reden, maar man (met hooikoorts) past het op mijn advies nu ook toe en zegt dat hij er veel baat bij heeft.
quote:Vikhui schreef op 02 april 2017 @ 13:10:

Ik word er ook gek van! Heb het al een paar weken flink en kan eigenlijk nauwelijks genieten van het weer. Ik vervloek de weerman al als hij zegt dat er 'gelukkig' geen regen komt.Dagen na een regendag lijk ik juist extra last te hebben. Je zou verwachten dat de pollen dan wegspoelen of zo, maar ze lijken veel meer aanwezig.
quote:_Beeldig_ schreef op 02 april 2017 @ 13:12:

Neus spoelen met zoutoplossing en een speciaal neusspoelkannetje helpt ook tegen hooikoortsklachten. Dan spoel je de pollen uit je neus en je spoelt meteen je holtes schoon, wat helpt bij de snifferige snotterigheid. Had daar ergens iets over gelezen toen ik zelf spoelingen voorgeschreven had gekregen door de KNO-arts om een andere reden, maar man (met hooikoorts) past het op mijn advies nu ook toe en zegt dat hij er veel baat bij heeft.Ja dat doe ik ook, dat helpt zeker wel
Voor de nacht spoel ik inderdaad, dus slapen lukt wel. Ik heb ook neusspray maar doordat ik overdag zulke enorme hoeveelheden snot produceer (sorry) is mijn neus van binnen ook helemaal schraal.
Spoelen kan daar ook wel bij helpen om het minder schraal te maken maar het is hoe dan ook geen pretje hooikoorts
Ik heb trouwens ook nog een neusspray fluticasonpropionaat maar dit is meer tegen onstekingen dan tegen hooikoorts zelf denk ik
quote:MinkeDeWit schreef op 02 april 2017 @ 13:13:

[...]



Dagen na een regendag lijk ik juist extra last te hebben. Je zou verwachten dat de pollen dan wegspoelen of zo, maar ze lijken veel meer aanwezig.



Ja de pollen die in de lucht zitten spoelen wel weg, maar alles groeit en bloeit ook weer sneller na zo'n bui.

Bij mij helpt niks echt, qua medicijnen. Dus ik lees graag mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik word ook gek deze week en snuit mij helemaal suf. Ik heb de Budesonide neussoray.
Alle reacties Link kopieren
Loratadine al geprobeerd? Het wordt verkocht als Allerfre (duur) en Kruidvat Hooikoortstabletten (goedkoper). Bij mij werkt loratadine niet meer, na jarenlang gebruik, ik zit nu aan de cetirizine van de Lidl.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb levocetrizine dagelijks 1 keer het hele jaar door, 2 keer per dag oogdruppels en neusspray (allebei van prevalin, spray is extra sterk) die ik vanaf februari ongeveer gebruik tot augustus/september. Ook nog een inhaler maar dat is voor astma. Die hele combo werkt momenteel erg goed voor mij. Ik ben wel een week ofzo bezig geweest met een goede spiegel opbouwen met de druppels en spray.
Oogdruppels erbij wil ook wel eens helpen.

Even overleggen met de huisarts. Misschien ook een andere neusspray.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonzus zweert bij Pollinosan van Vogel.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 02 april 2017 @ 13:16:

Voor de nacht spoel ik inderdaad, dus slapen lukt wel. Ik heb ook neusspray maar doordat ik overdag zulke enorme hoeveelheden snot produceer (sorry) is mijn neus van binnen ook helemaal schraal.Fluticasonpropionaat neusspray helpt tegen overmatige snotproductie bij allergie.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Levocetirizine en neusspray fluticasonpropionaat het gehele jaar door anders raken holtes verstopt en meer last van astma.

Verder is het bij mij vaak in de namiddag erger dus dan doe ik de ramen dicht, zonnebril helpt tegen jeukerige ogen en het schijnt dat vaseline rondom je neusgaten smeren helpt. Dat laatste heb ik nog niet uitgeprobeerd. Mijn hooikoortsseizoen begint meestal halverwege mei maar vriend heeft er al flink last van.
Alle reacties Link kopieren
Van cetirizine werd ik zo duf als een konijn, op de dagen dat ik niet hoefde te werken versliep ik hele middagen. Nu gebruik ik dagelijks 1x levocetirizine en dagelijks 1x Rhinocort 100 turbohaler, beide op aanraden van de allergoloog. Het is voor mij een supercombi en had het veel eerder willen ontdekken. Vooral de enorme hoeveelheden snot, vaak was ik om 8.00 al 20 tot 30 volle tissues verder, nu hooguit 1x per week een toevallige nies.
Alle reacties Link kopieren
Medical taping, hier heb ik al vaker goede dingen over gehoord.

Zie o.a. https://www.instagram.com/p/BSTaELNAAnf/ of https://www.fysiotape.nl/medical-taping/hooikoorts/
Alle reacties Link kopieren
Wat je ook kan proberen en is tapen..even googlen. Fysio doet dit en helpt ook tegen hooikoorts klachten. Maar bij de ene wel en andere niet..het is niet medisch, geen medicatie zit erin.



Ik heb het nu ook laten doen afgelopen vrijdag en merk al wat verschil. Ik heb nog wel wat klachten maar deze zijn nu niet zo heftig als normaal. En in combinagie met fexofenandine gaat het goed. Moet week blijven zitten en als het werkt wordt het herhaald

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven