Gezondheid alle pijlers

PMS

24-04-2017 16:47 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Machteloos !



Hallo,



Sinds mijn eerste menstruatie (leeftijd 12) heb ik last van PMS. Het begon toen al met stemming en lichamelijke problemen. Ik had nooit door dat ik last van PMS zou hebben , tot twee jaar geleden. Ik ben gaan zoeken en gaan lezen en helaas alles komt overeen. Ik heb elke maand last van lichamelijke klachten , buikpijn,hoofdpijn,last van mijn borsten ontzettende vreetbuien maar wat ik nog veel erger vind ; stemmingswisselingen. Ik heb sinds een half jaar een nieuwe vriend waar ik stapel op ben. Ik heb hem wel eens verteld over dit probleem maar verder ook niet het fijne ervan. Deze maand al ongeveer iets meer dan een week heb ik weer last van lichamelijke klachten maar ik zit ook gewoon weer slecht in me vel. Ik heb dit nu twee keer afgereageerd op mijn vriend een keer voor een verjaardag en een keer toen hij vertelde dat zijn auto kapot was en dus niet na mij toe kon komen. (Wij wonen niet samen en niet bij elkaar om de hoek) dit paste op dat moment niet helemaal in mij straatje wat ik normaal gewoon helemaal geen probleem vind! Ik zei dat hij mij gewoon niet wilde zien en zijn auto een excuus was (schuldgevoel).. later ook sorry gezegd en aangegeven dat ik erg schommel met mijn hormonen en soms dus dingen zeg die ik absoluut niet meen. Ik ben namelijk ook erg achterdochtig in deze periode. Ik heb verschillende anti concepties geprobeerd maar helaas bij geen een een goed resultaat. Verschillende keren na de huisarts geweest maar daar kreeg ik de indruk dat hij mij niet snapte en eigenlijk reageerde zoals de meeste mannen doen. Mijn moeder gaf mij vorig jaar de tip om langs een vrouwenpoli te gaan. Zij kent namelijk iemand met dezelfde problemen . Deze stap heb ik genomen en mij arts gaf een verwijzing. Eenmaal daar kreeg ik een heel verhaal met uitleg hoe dit ontstaat en als advies een dieet te volgen maar ook veel vitamine te gebruiken, ook hebben ze bloed geprikt om te kijken na mijn schildklier en vitamine in het bloed. Ik heb de stap om dat dieet te volgen niet gezet omdat ik ontzettend veel voeding niet meer zou mogen wat ik voor mij gevoel gewoon nodig heb omdat ik al iel ben en dus anders bang was af te gaan vallen.



Mijn angst wanneer ik ga samenwonen in de toekomst mijn vriend hier last van gaat krijgen en ik hem kwijt raak.. dit maakt me verdrietig en geeft mij een machteloos gevoel , ik voel mij een duivel terwijl ik echt goede intenties heb en zo normaal gesproken niet ben.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt eens met alles van de vrouwenpoli richting een diëtiste gaan,

persoonlijk vind ik dat als je er in minder mate last van wil hebben er ook moeite voor moet doen.



Hoe dan ook good luck!
Ik had het ook heel erg TO, sinds ik de nuvaring gebruik zijn mijn klachten erg verminderd, heb je dit al geprobeerd?
Vervelend to! Ik kan je helaas niet helpen.. Ik ga dit topic even volgen. Ik heb er zelf namelijk ook last van, kan vooral heel huilerig worden vlak voor mijn periode.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik 2 weken op en af fluoxetine hiervoor, ik wilde er nooit aan, maar ben blij dat dit enigzinds helpt.

2 weken voor ik ongesteld moet worden begin ik het te slikken voor 2 weken. Het helpt, maar helemaal mezelf ben ik die periode nog steeds niet, maar wel heel veel minder als wanneer ik het niet gebruik.
Alle reacties Link kopieren
ik zal hier even mijn verhaal kort schetsen. Mijn leeftijd is 37.

Ik neem van mijn 14-15 al de pil. Nooit geen problemen gehad, ook niet na zwangerschap.

een groot jaar geleden kon ik mijn pil nooit ten einde nemen, ik had al kleine bloedingen...

naar de huisarts geweest en Microgynon 30 gekregen. Zonder probleem overgeschakeld.

Nu een 6 maand geleden maagproblemen gekregen - allerlei onderzoeken gehad en niks is ervan uitgekomen.

Ik voel me soms beroerd, af en toe 'watten' in mijn hoofd, hoofdpijn, lage rug en buikpijn, hartklopping, soms wat maagzuur, kort tegen mijn man, zo kan ik nog doorgaan sommige dagen ben ik goed, andere bwakkes. Ook de zin in sex is meestal verdwenen.

De ene maand bij het stoppen van de pil heb ik enorm bloedverlies met stolsels en de maand erna evenwel haast niks. Af en toe heb ik enorm warm, andere momenten koud ...

Door (jammer genoeg) veel te zoeken op google kom ik bij vreselijke dingen uit maar ook duikt af en toe het woord PMS op. Kan dit allemaal gerelateerd zijn aan PMS? ik heb ondertussen afspraak vastgelegd bij gyn maar dit pas midden mei. Natuurlijk loop ik niet graag in de onwetendheid en vraag hier eventueel raad of dit allemaal met dit kan te maken hebben ...
Hoi Pink lady,

Beetje late reactie..ik zocht een topic over PMS omdat het bij mij weer bijna zover is..

Je kunt echt allerlei klachten hebben bij PMS; zowel lichamelijk als psychisch. Ik had zelf altijd weinig last behalve wel eens migraine. Eind december kreeg ik ineens veel meer, met name psychische klachten, vlak voor maar ook nog tijdens menstruatie.

Kun je een patroon in je klachten ontdekken?
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Misschien is het gebruiken van kruidenthee de oplossing tegen de (pms) lachten Ik heb verschillende reviews gelezen op het net en ben ervan overtuigd dat kruidenthee kán helpen. De thee die ik goed vind en waarover ik heb gelezen is deze:

https://ummitea.nl/product/koude-baarmo ... ouwenthee/

Baat het niet schaad het niet!
Alle reacties Link kopieren
Lieve vrouwen!

Ik HOOP dat ik jullie met dit bericht kan helpen!!!!! Ik heb speciaal een account aangemaakt om mensen hiermee te informeren en hopelijk -sneller dan 17 jaar- een oplossing te vinden.....

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb sinds mijn 14e last van PMS/onregelmatige cyclus/psychische en lichamelijke klachten, etc.! Nu ben ik 31 en heb ik DE oplossing gevonden, nooit gedacht dat het ZO simpel kon zijn.. Na een zoektocht van 17 jaar (ik heb enorm veel tijd gespendeerd aan het bezoeken van artsen, nemen van pillen, vitamines, voedingspatroon aanpassen, etc....)..

Ik heb een vriendin dit als tip gegeven en zij ervaart dus exact hetzelfde als ik! Het helpt!!!! Nou ik heb er vertrouwen in dat dit ook bij jou kan helpen!

(Mocht je ook last hebben van blaasontstekingen/schimmelinfecties, dit is dus ook gewoon VERDWENEN)..

Oke, op je eerste dag van je menstruatie neem je smorgens 1 magnesium + 1 teunisbloemolie (LET op de dosering, ik gebruik Evening Primose Teunisbloemolie, 90 capsules van it's PURE). Dit doe je tot de helft van je cyclus (ik start dus op dag 14 met het nemen van een 2e teunisbloemolie 'pil' in de avond.
Let op de dosering van de magnesium, het maakt niet uit welk merk, ik gebruik 'Gezond en Wel', magnesium 200mg. Deze kun je 1 in de ochtend nemen, mocht dit niet voldoende voor je werken, pak er dan in de avond nog eentje (let op of dit ook mag) of slik het alleen tijdens de tweede helft van je cyclus, kijk wat voor jou werkt.

Op dag 5 neem ik een Fluconazol (orale tablet tegen schimmelinfecties), mocht je hier nooit/geen last van hebben, dan kun je dit uiteraard weglaten. Ik ben geen fan van medicijnen, maar geloof me dit is (bij mij) het enige wat helpt.

THAT's IT! Hoe dankbaar ik ben kan ik niet uitleggen, maar het verbetert mijn leven enorm.. Ik nam mijn relatie elke maand weer onder de loep, of ik wel of niet verder wilde, kampte met veel blaasontstekingen/infecties, kreeg een onrustige huid, voelde me mega neerslachtig, wilde niet naar buiten twee weken van de maand, echt vage klachten en vlak na mijn menstruatie voelde ik me weer fijn, mezelf, vrolijk, zelfverzekerd, ondernemend en happy.......

EXTRA tip: ik houd niet van hormonen, mijn lichaam reageert er gewoon niet goed op (elke pil, nuvaring, spiraal geprobeerd, KLAAR MEE). Ik heb dus een LadyComp gekocht (redelijk duur, rond de 500euro), ze proberen het voor elkaar te krijgen dat het vergoed wordt, maar naar mijn weten is dit nog niet gelukt (hier kan de overheid natuurlijk niet genoeg aan verdienen omdat het een eenmalige uitgave is en de pil blijft jaren geld kosten). ANYWAY.
Werkt top, google maar eens, geen hormonen en je weet precies wanneer je wel of niet veilig geslachtsgemeenschap kunt hebben of wanneer je zwanger wilt worden kun je zien wanneer je ovulatie plaatsvindt.

Hiernaast ben ik sinds het afgelopen jaar zeer bewust bezig met voeding en de gevolgen van vlees/zuivel eten. Het staat hier misschien los van, maar het voelt gewoon beter voor je lijf als je goed voor jezelf zorgt en ik kan je als tip meegeven: verdiep je in vegetarisch/veganistisch eten. De natuur en dieren zullen je dankbaar zijn. Het is een eye-opener.

Mocht je vragen hebben.. Ik zal nog eens op deze site kijken.. SUCCES MET DEZE TIP, MOCHT HET OOK BIJ JOU HELPEN, LAAT HET ME WETEN! Iedere vrouw verdient het om zich gelukkig te voelen, elke dag..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven