Gezondheid alle pijlers

Stoppen met roken: Tabex

25-05-2017 07:08 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net m'n eerste tabletje Tabex genomen. Heb veel positieve verhalen hierover gehoord, diverse collega's die gestopt zijn met roken hiermee.
De bedoeling is om gewoon door te roken, het schijnt na verloop van tijd echt vies te worden. Op dag 5, uiterlijk, moet je dan gestopt zijn met roken.

Nog meer mensen die aan het stoppen zijn of gaan stoppen met of zonder hulpmiddelen?

Ik ga ervoor en ben ontzettend gemotiveerd maar hoop dat ik wat minder opgefokt en onrustig ben dan de vorige keer. Toen was ik echt niet leuk. :O
Alle reacties Link kopieren
Heb ooit inmiddels alweer een dikke 5 jaar geleden ook een stop poging gedaan met Champix, ik werd me daar toch misselijk én agressief van. Kreeg echt moordneigingen. Geen succes, ook kwam ik enorm aan ondanks dat ik niet meer ben gaan eten/snoepen.
Weer begonnen met roken zat toen ook in een scheiding/verhuizing was niet de beste tijd om te stoppen overigens, maar ja wanneer is dat wel.

Onlangs een e smoker aangeschaft ook dat was geen succes inmiddels rook ik helaas weer, naast dampen daar waar roken niet mag. Zou zo graag stoppen zonder de nare bijwerkingen ( aankomen onrustig enz ) Ik word er geen leuker mens van ;-(
Ik leek zo gemotiveerd en het ging ook echt goed, maar heb een verleden met een eetprobleem en dat aankomen nekt me zo, bang voor elke kilo die erbij kwam, die paniek die angst heeft me weer aan het roken gebracht.
Liever roken dan weer een eetprobleem laten ontstaan. Fysiek ben ik genezen maar mentaal zal het altijd een strijd zijn.

Heel veel succes ik hoop zo dat het jou wel gaat lukken!
Alle reacties Link kopieren
Van champix hoor ik inderdaad veel vervelende bijwerkingen dus daar waag ik me maar niet aan. Deze, die Tabex, schijnen geen bijwerkingen te hebben dus misschien iets om te proberen?

Eetstoornis opnieuw ontwikkelen is ook niet wat nee, maakt het dan wel heel lastig voor je. Hopelijk gaat het je toch eens lukken!
Alle reacties Link kopieren
Als je echt wil stoppen dan is er niets wat je tegenhoudt maar je moet jezelf eerst uit de baan slingeren en daar heb je even een sterke motivator (reden) voor nodig.

Net zoals een raket die opstijgt even zeer sterke motoren nodig heeft maar daarna vanzelf blijft zweven.

Op het moment waarop je zweeft moet je niets tegen jezelf zeggen waardoor je in een dom moment toch weer voor roken gaat kiezen. Je moet jezelf niet lekker gaan maken, daarmee saboteer je jezelf.

Maar je bent nog in het eerste stopmoment. Dan heb je het alleen maar nodig om van ganser harte te stoppen. Dat moment moet je overkomen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik ben ondertussen 6 maanden gestopt en al die ellende (eetbuien, onrust, stress) gaat echt voorbij!!!! In het begin is het gewoon heel erg klote. Maar langzaam wordt het steeds beter. Ondertussen heb ik nog maar 1 of 2 keer per week zin in een sigaret. Het blijft een zwakke plek. Altijd denk ik. Maar ik weet dat ik niet mag roken, anders ben ik zo weer terug bij af. En die zin in een sigaret is altijd na een minuutje ook weer weg.

Op welke manier je ook besluit te stoppen is het iets wat je moet overwinnen maar het is zo de moeite waard! Succes.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig, Kashri! :cheer2:

De motivatie en wil om niet meer te roken is er, de knop is wel om zeg maar.
  • gezondheid/conditie
      Voorbeeld kinderen
        Reuk/smaak
          Besparing geld
            Stinkt
              Huid/gebit
                Geen stress en afhankelijkheid meer
              Zo, bij moeilijke momenten lees ik bovenstaande even weer door.
              Alle reacties Link kopieren
              Hmm m'n opsomming is niet helemaal goed gelukt
              Alle reacties Link kopieren
              Ik ben benieuwd naar je ervaringen to!
              Alle reacties Link kopieren
              Wat goed dat je gestopt bent!
              Partner is gestopt met champix, ging van een leien dakje. Ik ben gestopt met kauwgom, kreeg een depressie er bovenop.
              Ik vond het stoppen echt heel zwaar, partner was vrolijker dan ooit tevoren.
              Nu jaren later, allebei nog steeds rookvrij. Ook allebei totaal geen behoefte meer aan. Kan het me bijna niet meer voorstellen dat ik ooit roken lekker vond. Als ik nu vrienden zie roken, vind ik het er zo zielig uitzien |-)
              Doorzetten TO, niet te snel opgeven.
              Alle reacties Link kopieren
              Oeh dat zijn fijne berichten dat het van een leien dakje ging :P

              Ben zelf ook wel erg benieuwd hoor. Nu 2 tabletten op inmiddels.
              Alle reacties Link kopieren
              Ik hoop dat je volhoudt. Soms hoor ik mensen die heel snel weer stoppen met de pillen. Omdat ze denken het wel zonder te kunnen of omdat ze last hebben van een bijwerking. Beide roken weer. Als je last heb van lichte bijwerking probeer dan toch vol te houden. Ik hoorde iemand die misselijk was van de champix. Hij kon gewoon werken en eten maar stopte toch. Zo jammer.
              De behandeling van de gevolgen van roken geven veel ergere bijwerkingen...
              Alle reacties Link kopieren
              Is Tabex alleen op doktersrecept te krijgen?
              De bijwerkingen die genoemd worden bij Champix zijn vaak gewoon de reactie op het stoppen met roken en de ontwenning van Nicotine.

              Het is lastig om die twee uit elkaar te houden! Maar de meeste van die 'bijwerkingen' zijn er ook als mensen stoppen zonder die Champix.

              Zelf heb ik het 6 weken gebruikt, en dat was voor mij voldoen om gestopt te blijven. Ik werd er zelf een beetje high van, en durfde niet meer te autorijden. Ik merkte dat ik ze relaxed was om aandacht te geven aan verkeer van rechts :D
              Alle reacties Link kopieren
              Mijn vriend is gestopt met hulp van tabex. Eerst keer mislukte het. Na het eerste doosje gestopt met de pillen, dat was blijkbaar te snel.
              Bij de tweede keer langer doorgegaan met het slikken van 1 pil per dag en toen ging het goed.

              Ik heb wel eens begrepen dat er een soort van antidepressiva stoffen zitten in de champix. Die zitten in tabex niet.
              Alle reacties Link kopieren
              Heb het idee wat misselijk/weeïg te zijn maar meest waarschijnlijke is dat dit tussen m'n oren zit. Gaan zo lekker paar daagjes weg dus mooie afleiding!

              Fijn die positieve verhalen te lezen. Ik ga ervoor want ik kan dit prima!

              Toch? ;-D
              Alle reacties Link kopieren
              Ja tuurlijk kan je dit. En hou op jezelf ziek te praten :swear:
              Alle reacties Link kopieren
              Goedemorge Aneso!

              Hoe gaat het? Hou je het vol? Helpt de tabex?
              Alle reacties Link kopieren
              Goedemorgen!

              Winkelfanaat: :flag: zal het nooit meer doen!
              Misselijkheid is wel afgenomen trouwens dus besef dat het tussen m'n oren zit, helpt wel!

              Gaat goed, Teletubbie! Vandaag al 2 tabletjes op en behoefte neemt al wel wat af merk ik. Rook minder dan normaal dus dat gaat goeie kant op. Verder nergens last van en voel me prima. Beetje warm alleen :sun:
              Alle reacties Link kopieren
              Aneso goed van je.
              Hoe ben jij aan de Tabex gekomen? via de dokter? Ik wil ook stoppen :(
              Alle reacties Link kopieren
              Goed zo Aneso :worship: , probeer je vooral te houden aan het door blijven roken de eerste dagen. Je weerzin tegen sigaretten wordt groter. Dat moet je hebben. (tenminste als dat net zo is als bij champix, ken Tabex verder niet)
              En stop niet te snel met slikken! Geniet lekker van het lang weekend en je laatste sigaretten.
              Alle reacties Link kopieren
              Arizona15 schreef:
              26-05-2017 10:44
              Aneso goed van je.
              Hoe ben jij aan de Tabex gekomen? via de dokter? Ik wil ook stoppen :(
              Je kunt ze via een Duitse webshop kopen maar ik heb ze via een tussenpersoon op Facebook. Even zoeken op de naam en dan is het, volgens mij, het eerste resultaat.

              Ik hou vol hoor, wil er echt vanaf. Zooi! Zo m'n derde tabletje voor vandaag :yes:
              Tabex is in Nederland niet te koop omdat het (nog) niet vrijgegeven is als zijnde een veilig middel. Het moet voordat het verkocht mag worden geregistreerd worden als geneesmiddel, het zijn geen onschuldige snoepjes..
              Ik ben gestopt met behulp van een e-sigaret; ik vind het te gevaarlijk om een middel te gaan slikken wat niet goedgekeurd is, wie weet wat het met je lever/nieren enz. doet.
              Ook zijn er wel degelijk contra-indicaties, en echt grondig onderzocht is het nog niet al lijkt het succesvol te zijn maar ik wil zelf geen proefkonijn zijn voor een middel dat imo onvoldoende onderzocht is.

              Ik zou zeggen ga naar de huisarts en vraag daar om hulp, behalve Champix zijn er ook nog andere middelen die je kan proberen zoals Nortrilen wat maar een fractie kost van Champix, het zijn heftige middelen waar je flink van in de war kan raken en juist nadat je ermee gestopt bent werkt het nog lang door, mensen die ernstige depressies kregen ná gebruik daarom lijkt het me geen overbodige luxe om dergelijke middelen niet via de zwarte markt uit te gaan proberen. Maar dat is mijn mening.

              Hier de bijsluiter en van mij het advies om het in overleg met de huisarts te gebruiken ;)
              http://www.tabexonline.nl/files/1092/ed ... 0TABEX.pdf
              Alle reacties Link kopieren
              Het niet goedgekeurd zijn was voor mij ook wel iets wat me heeft doen twijfelen hoor. Maar toch gaan slikken door de verhalen/onderzoeken die ik gelezen heb over dit middel.
              E-sigaret heb ik ook gehad maar hielp niet voldoende bij mij. Mooi dat het jou gelukt is!

              Ik zit nu op dag 3. Merk dat ik sommige sigaretten echt niet lekker meer vind, vieze smaak in m'n mond. Dus er begint in elk geval wel iets.
              Alle reacties Link kopieren
              Nou zijn sigaretten op zich ook geen onschuldige snoepjes. En zijn de bijwerkingen dan wel geen mogelijke depressie maar mogelijk erger dan dat.

              Maar ik snap je punt bastaardigopzich.
              Alle reacties Link kopieren
              Aneso schreef:
              25-05-2017 07:08
              Net m'n eerste tabletje Tabex genomen. Heb veel positieve verhalen hierover gehoord, diverse collega's die gestopt zijn met roken hiermee.
              De bedoeling is om gewoon door te roken, het schijnt na verloop van tijd echt vies te worden. Op dag 5, uiterlijk, moet je dan gestopt zijn met roken.

              Nog meer mensen die aan het stoppen zijn of gaan stoppen met of zonder hulpmiddelen?

              Ik ga ervoor en ben ontzettend gemotiveerd maar hoop dat ik wat minder opgefokt en onrustig ben dan de vorige keer. Toen was ik echt niet leuk. :O
              Hoi Aneso,

              Ik werd door een andere forummer gewezen op jouw topic. Ik ben ook begonnen met Tabex en ben benieuwd naar jou ervaringen.

              Is het je gelukt te stoppen? Heb je nog veel last van bijwerkingen gehad? Andere ervaringen die je misschien zou willen delen (of niet, mag ook natuurlijk ;-)

              Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
              Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

              Terug naar boven