Gezondheid alle pijlers

Natuurlijke tandpasta, werkt die wel?

25-05-2017 22:00 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een jaar of 5 ben ik allergisch voor de meeste soorten tandpasta. Daarvoor had ik nergens last van, al reageer ik altijd wel op bepaalde soorten fruit, katten en nog wat dingen.
Ik heb één bepaalde kleur van Elmex die ik wel verdraag, maar nu ik die niet had en ik een weekje andere tandpasta heb gebruikt (dom), heb ik weer allerlei klachten. Kapotte lippen, mijn hele mond doet pijn van binnen en er zitten een paar aften.

Ik kan sowieso die Elmex blijven gebruiken, maar aangezien ik steeds minder soorten verdraag, zit ik erover te denken om natuurlijke tandpasta te gaan gebruiken (gekocht in de winkel of zelfgemaakt). Ik durf alleen niet zo goed, want werkt zoiets wel goed voor je tanden? Beschermt het wel genoeg tegen gaatjes etc? Ik heb altijd het idee dat tanden fluoride nodig hebben (al schijnt het verder slecht voor je te zijn), maar ik weet niet of dat klopt.

Verder ben ik benieuwd of meer mensen hier last hebben van een allergie voor tandpasta (tenminste: bestanddelen daarvan).
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft een tijd natuurlijke tandpasta gebruikt. Hij kreeg toen gaatjes, terwijl hij altijd een supergoed gebit had. Tandarts heeft hem sterk aangeraden weer normale tandpasta te gaan gebruiken.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Ik heb geen allergie, maar ik gebruikte altijd sensodyne voor gevoelige tanden/tandvlees. Toch niet helemaal tevreden, en toen raadde mijn moeder ratanhia tandpasta van weleda aan.

Deze gebruik ik nu 5 jaar en ik ben er heel blij mee! Hij is roze, zit geen mintsmaak oid aan maar je krijgt er toch een fris gevoel van. Ook heb ik al 5 jaar geen last meer van aften.

Ik weet nog dat we vroeger ook altijd de ratanhia mondspoeling kregen als we aften hadden, werkte als een tiet.

Toevallig met korting hier (ik heb geen aandelen :P )
https://m.drogisterij.net/P600074/weled ... 0wodIbkH-A
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Neobio tandpasta (verkrijgbaar bij Ekoplaza). Soms een uitstapje naar Himalaya of DM Alverde. Nooit gaatjes of andere tand-/mondklachten.

De smaak is in het begin even wennen, maar verder ben ik heel tevreden.
stippensokken wijzigde dit bericht op 25-05-2017 22:14
0.45% gewijzigd
Ik gebruik paradontax met fluoride. Mijn tandarts is er erg over te spreken.
Ik kan alleen tegen die groene van elmex. Van alle andere soorten krijg ik blaren in mijn mond. Het doet zijn werk goed, want ik heb nooit last van gaatjes (*klopt dit even af*)
Alle reacties Link kopieren
Het polijstende middel wat in tandpasta zit is vaak kiezelwier, dus hartstikke natuurlijk.
Uiteraard kan je ook alleen met water poetsen of met zeep.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Elmex bevat een fluorideverbinding. Weet je voor welk bestanddeel van tandpasta je allergisch bent? Fluoride is de werkzame stof in tandpasta. Zolang die biopasta dat bevat (1400ppm oid) dan is het voor wat betreft anti-cariës prima, dacht ik.
Alle reacties Link kopieren
[urlhttp://www.greenevelien.com/blog/de-mond-vol-van-tandpasta][/url]

Misschien kan je hier wat mee.
Toevallig van de week nog aan mijn tandarts gevraagd. Zij zei dat het niet zoveel uitmaakt welke tandpasta je gebruikt, zo lang er maar fluoride in zit. Weet je waar je precies zo allergisch voir bent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven