Gezondheid alle pijlers

Jong en Burn-out deel 2

19-06-2017 15:58 882 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we verder over onze ervaringen rond burn-out.

Deel één werd gestart door ingeb84 en kan je hier vinden:

gezondheid/jong-en-burnout/list_messages/238113



Iedereen op dit topic kent het gevoel dat je lange teksten niet kunt lezen door de 'mist' in je hoofd, door vermoeidheid of nog een andere reden. Je hoeft je dus zeker niet te excuseren als je niet alles leest of niet altijd op iedereen reageert.
Always believe that something wonderful is about to happen.
Alle reacties Link kopieren
Toppie! Fijn dat jij het opgepakt hebt.
Ik schrijf even mee. Vanavond deel ik even mijn verhaal, hopen dat jullie mij hier wat willen helpen!
Dank Je Vienna. En iedereen nog bedankt voor alle gedeelde ervaringen en adviezen.
Gezellig, een nieuw topic. Goed gedaan Vienna! :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Dag dames ! 'k Heb hier al sporadisch wat meegeschreven en lees nog altijd trouw jullie positieve en minder positieve ervaringen, struggles en overwinningen.
Ikzelf zit al 6 jaar in een burnout, als je het nog zo kan noemen na zo een lange periode. Maar vermits er niets anders "gevonden" wordt blijf ik een beetje met dit etiketje of "totaal ontregeld zenuwstelsel" hangen.
Wat ik me afvraag : zijn er onder jullie ook die vaak last hebben van hartkloppingen/overslagen ? Ik had het erg in het begin van mijn burnout, daarna was het een tijdje minder, maar het laatste half jaar heb ik het behoorlijk vaak en erg.
Ik werk 15 uurtjes per week en wil dat echt niet graag opgeven. Ik heb in het begin een jaar thuis gezeten en ging pas een beetje vooruit toen ik terug deeltijds aan de slag ging. Maar met die hartkloppingen is dat natuurlijk geen pretje. Daar dan nog alle andere symptomen bij (vermoeidheid, migraine, verstoorde spijsvertering) maakt soms wel erg moeilijk om vol te houden.
Het blijft toch wel balanceren op een heel dun koordje.
Lukt het met jullie een beetje ?
happy new topic!

@fam, ja ik heb daar soms wel last van, sinds ik Sertraline 50mg slik (Serlain in BE) een stuk minder. En als ik er minder op let, ook minder :)
Alle reacties Link kopieren
Alvast een berichtje achterlaten. Ik heb veel steun aan jullie gehad en hoop dat niet meer nodig te hebben ;-D Ik vind het fijn om met jullie mee te lezen en misschien af en toe met tips te gooien.

Fam, hartkloppingen schiet niet op, vervelend! Geen ervaring mee, niet op die manier in ieder geval. Ik snap dat je aan het uren vast wilt houden, nu dat eindelijk een beetje lukt, maar pak wel je rust. Aanwezigheidsplicht, en mazzel als je dan ook nog nuttig kunt zijn, een beetje die insteek. Dat heeft mij toen erg geholpen.
Alle reacties Link kopieren
Tof dat het nieuwe topic gevonden is :hello:

Fam: heb zelf ook soms last van hartkloppingen en merk heel goed het verschil tussen een week goed voor mezelf zorgen (voldoende rust nemen, ontspanningsoefeningen, geen stressvolle situaties opzoeken, slecht slapen etc) en een (voor mijn doen) drukke week. Misschien daar meer tijd in steken? Fijn dat je werk goed gaat en begrijpelijk dat je dat niet wil opgeven.

Ben nu vijf maanden thuis en blijkbaar begint mijn omgeving het nu wel lang genoeg te vinden. Krijg weer de adviezen van 'schouders eronder zetten en ga ervoor', 'sporten daar krijg je energie van' en 'eet je wel de juiste zaken?'. Zucht, dit is zo frustrerend. Manlief had het idee dat ik een paar voorbeelden moet geven aan kennissen en vrienden, zodat ze het meer begrijpen, maar ik heb het gevoel mij dan vooral te moeten verdedigen. Vinden jullie het een goed idee om voorbeelden te geven (zoals drukke situaties mijden, moeten kiezen wat je doet op een dag en soms ook alles afzeggen omdat het gewoon niet kan, inroosteren van wanneer je je haar wast, etc )
Always believe that something wonderful is about to happen.
Alle reacties Link kopieren
Vienna, dat is herkenbaar, mensen die met tips komen, eten, sporten, slapen, neem je rust, doe eens iets leuks. Ja hallo, waar denk je dat ik al die tijd al mee bezig ben? Ik beperkte de reacties meestal tot "doe ik al", daarna haken de meesten af met "nou, dan weet ik het ook niet meer"
Alle reacties Link kopieren
@Vienna, ik denk dat de meesten mensen geen enkel idee hebben wat een BO inhoudt. En dat snap ik ook wel, maar het is wel frustrerend. Mensen zien je natuurlijk ook altijd op je best. Als er iemand op visite komt ga je niet in je pyjama met ongekamde haren op de bank zitten. En als mensen dan weg gaan, zien ze niet dat je bekaf bent en 's avonds uitgeput om 7 uur in bed ligt.
Zo maar een voorbeeldje. Het nadeel van een BO is dat je er niet ziek uit ziet. Hoewel mensen bij mij wel aan mijn ogen zien dat er iets niet helemaal goed zit, ik zie er blijkbaar wel altijd vermoeid en flets uit.
Ik vertel tegenwoordig af en toe toch maar wat meer om mensen een beter beeld te geven. Voor mij voelt dat overigens niet als verdedigen. Maar ik moet zeggen dat ik ook niet veel van die goedbedoelde adviezen krijg.
Alle reacties Link kopieren
Mooi een nieuw topic, en Vienna dat is inderdaad heel herkenbaar en veel mensen snappen niet dat teveel inspanning juist weer averechts kan werken, net als de enorme druk op constant gezond eten. Uiteindelijk helpt ontspanning en goed voor jezelf zorgen toch het meeste. Mijn ervaring is helaas dat zelfs met de voorbeelden die je noemt, mensen het vaak niet snappen. Slechts een enkeling snapt het, die dan vaak ook iemand in de omgeving heeft met hetzelfde of iets vergelijkbaars.

Zelf zit ik er even helemaal doorheen, heb afgelopen weken enorme energievlagen gehad, waarin ik me opeens on-top-of-the-world voelde en tegelijkertijd me ontzettend moe voelde. Was vanmorgen ook 2 uurtjes hyper en daarna weer ingestort op de bank. Nu weer de huisarts gebeld voor nieuwe bloedtest, want zit nu ongeveer een maand aan hogere dosering medicatie en dan zou je goed moeten kunnen meten hoe dat zijn werking doet. Vraag me ook af of het wellicht ook door de smoothies kwam. Ben daar nu dan ook even mee minderen, neem ze wel, maar de helft kleiner en wat simpeler zodat het minder nadenken is voor me s ochtends. Ook had ik echt behoefte om even met iemand te praten, dus ben met een vriend wat gaan rondrijden en eten, maar ik word eigenlijk een beetje gek van het mannelijke gezelschap om me heen nu. Het lijkt alsof ze me allemaal zo ongeveer een soort contract aanbieden, van kom bij mij en je krijgt de rest van je leven dit en dat, echt jongens die me serieus leuk vinden, 3 in elk geval, maar ik word er echt zwaar gestresst van. Ik heb wel behoefte aan een man in mijn leven, maar geen behoefte aan een soort rat-race tussen de kerels onderling. Heb sowieso meer behoefte aan gezelschap dan een relatie, dat laatste vraagt nu teveel levenskeuzes van me nu meteen. Ben ook gebeld door het UWV en moet volgende week woensdag op gesprek, ben echt heel erg zenuwachtig en denk aan allerlei doomscenario's. Maar tegelijkertijd denk ik dat ik me nu zo slecht voel dat hulp inderdaad niet verkeerd gaat zijn, waarschijnlijk ga ik er weer huilen enzo, maar naja dat moet dan maar. Overleg later van de week nog wel met mijn huisarts nadat de uitslag van mijn bloed binnen is. Ben alleen toch bang voor medicatie ofzo, of dat ze me allemaal voor gek gaan verklaren. Het warme weer helpt ook niet echt. Sorry is echt een klaagpost, maar gaat echt even niet lekker.

Ik heb trouwens een trage schildklier alleen reageer ik heel sterk op de medicatie, ook heb ik chronische diarree klachten en last van mijn gewrichten ook, met name mijn voeten en knieën en schouders en handen.

Hoop dat jullie iets meer van het weer kunnen genieten
Alle reacties Link kopieren
Las trouwens in het vorige topic ook dat iemand zich aan verdiepen was in de bijnieruitputting, hier heb ik ook veel over gelezen en hangt ook nauw samen met schildklier als ik de verhalen mag geloven. Heb zelf meerdere boeken van Richard de Leth van Oersterk, die gaat heel erg in op hedendaagse hormonale problemen, zoals diabetes, bijnier en schildklier. Hij schrijft over eten wat goed is voor herstel, maar ook een algehele levensstijl, zegt ook dat eten op zich niet genoeg is om hierbij te helpen, maar dat het een totaal is van je sociale leefomgeving, hoe je bent opgegroeid (veilige of onveilige hechting), je voeding, je beweging, ontspanning en ook in hoeverre je je eigen gevoel volgt. Ik ben heel analyserend aangelegd, kan die dingen eindeloos lezen en doormalen in mijn hoofd, wou het gewoon even delen, wie weet heeft iemand er iets aan XD
Alle reacties Link kopieren
Klinkt een beetje als stemmingswisselingen. Hier kun je ook goed mee naar de huisarts gaan. Wellicht ligt het samen met of aan de medicatie.
Ik heb uiteindelijk iets gekregen tegen stemmingswisselingen. Is geen verslavend medicijn. Het heeft mij veel rust gegeven. Die moodswings zijn echt vermoeiend.

Wat een gedoe, 3 mannen die om je vechten. Ik krijg het er benauwd van.
En toch ook 'jaloers', niemand wil mij :cry:

Ik vind wel dat ze jou grens moeten respecteren, als jij nu alleen vriendschap trekt, moeten ze je die ruimte ook gunnen. Anders is het ook geen leuk relatie materiaal. Opdringerig mannen, no go.

Sterkten iedereen. Het is hot hier. :daisy: Zweet, zweet.
Alle reacties Link kopieren
Tips regen bijnieruitputting hebben mij ook erg goed geholpen.
Vooral stoppen met cafeïne, niet te veel thee(ine), genoeg water drinken en rustig wandelen hebben mij erg geholpen.

Minder zoetigheid werkt ook maar kreeg en krijg ik niet goed voorelkaar. :yum:
Vienna, dat is zo vervelend, dat soort adviezen! Ik moet zeggen dat ik ze heel zelden krijg, maar ik ben ook vrij open over hoe het gaat. Als ik de adviezen krijg, dan komen ze wel vanuit een goed hart en een oprecht gebrek aan kennis. Op een gegeven moment ben ik dan ook zoals jou man zegt meer voorbeelden gaan geven.
Als iemand me meevraagt om een stuk te lopen, en die zegt: "Joh, dat is leuk, doen we een klein stukje, uurtje, dat is goed voor je en daarna even koffie drinken ergens." Dat wordt echt wel goed bedoeld, maar is gewoon nog een brug te ver.
Ik geef dan als voorbeeld dat ik nu ongeveer een half uurtje kan lopen zonder er de volgende dag echt last van te hebben, dat ik nu ong. 1,5 uur in een heel rustig restaurant/ terras kan zitten, winkelen echt nog niet lukt en feestjes nu niet kunnen vanwege alle prikkels.
Ook zeg ik er meestal bij (bij het originele plan) hoe lang ik daar ongeveer van ga moeten bijkomen. Bijvoorbeeld: "kom je naar mijn verjaardagsfeest?" Dan leg ik uit dat dat mij dan weer 2 dagen kost daarna, en de dag zelf kan ik verder niets doen, en dat ik dat niet de moeite waard vind omdat het mij weer achteruit zet. Ik merk dat ik op deze manier wel meer begrip krijg, en eigenlijk vrijwel nooit die opmerkingen. (of ik zie er gewoon vreselijk ziek uit, dat kan ook :@@: )

Pas vroeg iemand me mee om de avondvierdaagsen te lopen, beweging is goed! Hartstikke lief bedoeld, maar met een min afstand van 5 km toch echt nog niet haalbaar.

Maar ik kan me voorstellen dat het zo frustrerend is. Je wil zelf eigenlijk ook alleen maar sneller, en daar moet je jezelf steeds in stoppen. Dan helpt het niet als je omgeving nog zo pusht.
Heb je het die mensen ook op deze manier eens proberen uit te leggen? (Niet dat dit het goedpraat hoor, maar ik kan me heel goed voorstellen dat als je zelf geen BO meegemaakt hebt het erg lastig is je in te leven.)

Ikibun, wat vervelend dat je zo'n baaldag hebt! :hug: Die moodswings zijn heel erg vermoeiend idd. Ik heb er soms ook last van, meestal als ik echt te moe ben, iets heel erg leuk vind en echt niet wil stoppen, te weinig eet, of teveel chocolade eet :$. Dan kost het me weer een paar dagen om "in het ritme" te komen zeg maar.
Fijn dat je wel vrienden hebt waarbij je terecht kunt. Goed dat je het even van je af kunt praten!
Ritme is voor mij echt essentieel tegen deze dingen. Ik merk nu alle vakantiedagen (hemelvaart etc) voorbij zijn ik weer een duidelijker ritme heb en daar voel ik me veel beter bij. Heb jij ook een vast dagritme?

Hier is het heet! :sun: In huis is het inmiddels 28 graden, in de slaapkamer nog veel meer. Ik merk dat ik deze dagen moeite heb met slapen. 's nachts lukt het niet vanwege de warmte, als ik de ramen open zet lukt het niet vanwege de muggen en overdag is de slaapkamer echt veel te heet. Ik probeer dan wel beneden te slapen, maar dat is toch niet echt handig met de schilder in huis.
Ik hoop ook echt dat deze week een beetje door te komen is, pffff. Excuus, ik kan echt niet goed tegen de hitte :whistle:

Het heeft alleen wel veel invloed op mijn energieniveau. Waar dat eerst nog redelijk was (voor nu) ben ik met dit weer echt uitgeschakeld. Voel me net zo'n vaatdoek. Ik hoop dat dat aan het weer ligt en niet aan mijn schema!
Ik ben nu 2 weken bezig met het 5 dagen in de week 2 uur werken, en tot nu toe gaat het goed! Ik houd me wel echt strikt aan die 2 uur, maar dan is het ook fijn om te doen, omdat ik dan meer continuïteit in mijn taak krijg. Anders moest ik steeds weer "inkomen" en dan waste al bijna weer tijd. Niet erg motiverend. Dat gaat nu gelukkig beter!

Ik ga nu ook maar even een schaduwplekje proberen te vinden, met een ijsje. Dat mag wel met het mooie weer vind ik :)
Alle reacties Link kopieren
Ikibun: hoe gaat het met je? Al bloed laten afnemen? Kan het zijn dat je 'normale' energie voelt en dan heel veel wil gaan doen? 3 mannen dat is weel heel goed voor je zelfvertrouwen :) Misschien kan je hen zeggen dat een relatie op dit moment niet aan de orde is? Probeer op dit moment jezelf voorop te zetten, een relatie komt vanzelf weer als je je goed in je vel voelt.
Interessant die boeken van Oersterk. Merk dat het aangepaste voeding mij vooral stabieler maakt. Dat is al heel fijn.

Gelesuikerspin: echt die leuke vent komt op je pad als je zelf goed in je vel zit.
Had nooit gedacht dat vermijden caffeine en theine zoveel effect zou hebben. Heb wel standaard een cola zero fles in de koelkast staan voor noodgevallen, maar in 4 weken tijd nog niet nodig gehad. Echt fascinerend wat voeding voor ons lichaam doet.

Rodelimo: heel herkenbaar om met dit weer veel minder energie te hebben en minder goed te slapen. Het was afgelopen nacht zo warm, heb echt gedacht om in de tuin te gaan slapen (nog op zoek gegaan naar een klamboe). Nog één dagje snikheet en dan zouden we er vanaf zijn :) Super dat je vooruitgang ziet met werk :yes:


Merci voor jullie adviezen over hoe omgaan met goedbedoelde adviezen uit mijn omgeving. Denk dat ik tussendoor wel meer mag vertellen over hoe een BO echt voelt. De adviezen zijn vast goedbedoeld, maar zijn zo kwetsend. Wat zou het toch fijn zijn als meer mensen weten wat een BO echt is.

Ga nog wat lezen in mijn tuinstoeltje, meer doen lukt mij helemaal niet met dit weer. Hoop dat het morgen echt gaat regenen (wat raar om regen te vragen), de kikkertjes en de vissen hier in de buurt hebben bijna geen water meer.
Always believe that something wonderful is about to happen.
Hallo allemaal,

Ook ik heb het nieuwe topic gevonden. Dank voor het openen Vienna.

Ik heb afgelopen donderdag een heel goed gesprek gehad bij mijn psycholoog. Ze heeft me echt weer wat nieuwe inzichten gegeven en het gaat sinds vrijdag ineens ook weer stukken beter. Helaas heeft mijn psycholoog aan het einde van het gesprek wel aangegeven dat ze per september uit dienst gaat bij de psychologenpraktijk. :"-( :"-( :"-(

Dat vind ik heel jammer want ik heb echt veel baat bij de gesprekken met haar. We hebben nu afgesproken dat we elkaar tot die tijd twee wekelijks gaan spreken. En dan maar even kijken hoe verder. Dat ik overga naar een andere psycholoog in die praktijk of dat ik in overleg met mijn werkgever en bedrijfsarts toch ga kijken of we een andere vorm van hulp in gaan zetten.

Sinds vrijdag gaat het echt veel beter met me. Met momenten lijkt het dan ook even alsof er niets aan de hand is met mij. Heel vreemd vind ik dat. Ik kan weer tegen het lawaai van spelende kinderen, de drukte van de stad. Maar ik ben heel erg op inspanning versus ontspanning blijven letten. Dus op tijd rust nemen en prikkels vermijden. Zo voelde ik woensdagavond dat mijn dag eigenlijk te druk was geweest en toen heb ik woensdag nadat dochter in bed lag een halfuur op bed gelegen in stilte met mijn ogen dicht en daarna ging het weer. Ook vandaag hou ik een hele rustige dag. Ik heb het even nodig. Dus dochter was vanmiddag bij een vriendinnetje thuis eten en na school wordt er niet afgesproken. En als man zo wakker is van zijn nachtdienst ga ik hem vragen om de hond uit te laten.

Dinsdag en donderdag heb ik wel gewerkt. Heb toch tegen ieders advies mijn uren opgebouwd. En ik zit nu op 2 keer per week 4 uur. En nu het beter gaat lukt dat eigenlijk ook goed. Ik kan me zowaar ietsje beter concentreren en heb ook nog een klein beetje werk verzet. En fijne gesprekken met mijn lieve collega's gehad zonder dat ik moest huilen. Wel wissel ik werk ook af met een kopje thee halen en een klets praatje met collega's. Ik denk dat ik de opbouw in werk wel kan hebben zo lang het goed gaat met me. Maar dat ik bij de volgende terugval gewoon even moet doen wat ik nodig heb. En dat betekent een stapje terug doen wanneer het even wat minder gaat.

Ik heb wel een weekend met wat uitdagingen. Met een paar zaken waar ik ook niet onderuit kan en wil. Zoals de dansvoorstelling van mijn dochter. Maar ik ga goed mijn rust en stiltemomenten pakken daaromheen. Mijn ouders komen ook morgenmiddag en ze blijven tot dinsdag omdat man en ik al vroeg naar het ziekenhuis moeten. Maar ook als ze er zijn ga ik mijn rust pakken en me afzonderen wanneer ik dat nodig heb.

Zoals anderen hier al schreven, luister naar je kern, je intuïtie. Dat probeer ik nu te doen en het lukt sinds vorige week precies een beetje beter.

Heel veel succes allemaal met grenzen aangeven en rust nemen en goed voor jezelf zorgen en alvast een fijn weekend.
Alle reacties Link kopieren
Hier kan ik even totaal niet meer tegen geluiden. Buitenspelende kinderen, kun je moeilijk wat van zeggen. Maar 1tje heeft vooral zo'n harde krijsende stem. Zelfs door mijn oordoppen heen hoor ik die. En haar moeder kan er ook wat van! En wat dacht je van, klussende buren. :-( tuin zagers en hobbyklussers. Het zou verboden moeten worden. De grasmaaier van de gemeente gisteren was ook to much.
Gelukkig is het iets koeler, dus doe ik soms wat ramen dicht, maar op een gegeven moment wordt dat toch te benauwd.

Voel me verder alsof ik geleefd wordt. Ga vandaag en morgen helemaal niks doen, gewoon lekker thuis en wat ik wil. Hopelijk vind ik de zen stand weer. Want nu als ik niks hoef voel ik ook een soort van spanning.

Rodelimo, ik zag laast veulentjes, zo schattig!! Dacht meteen aan jou. Is ze alweer meer aan jou gewend?

Qua agenda hoor ik alweer te vaak de maand augustus en september. Wattt!!?Dan is de zomer alweer bijna om. Voor je het weet is het weer winter en ben ik alweer 2 jaar ziek en... de tijd vliegt :"-(

Verder denk ik zelf dat de liefde niet meer komt. Ben al zo lang single. Ik heb gewoon geen geluk, qua gezondheid niet en qua liefde niet.

Lekker dramatisch. Maar denk er momenteel even zo over.
Alle reacties Link kopieren
Hey MevrouwStippel. Wat fijn dat de gesprekken met je psycholoog goed gaan. Jammer dat ze in september stopt in de praktijk. Gaat ze naar een andere praktijk? Misschien is het toch mogelijk om daar bij haar op gesprek te blijven gaan? (soms mogen ze daar geen reclame voor maken, omdat ze geen cliënten van hun praktijk mogen meenemen). Voor nu in ieder geval fijn dat je nog dik twee maanden begeleiding van haar gaat krijgen.
Fantastisch dat het beter met je gaat en met momenten weer helemaal 'normaal' voelt. Zo te lezen ben je heel goed bezig met balans in je leven brengen. Echt top :high5:
Hoe gaat je weekend? Kunnen genieten van de dansvoorstelling van je dochter?

GeleSuikerspin: gooi het er allemaal uit! Merk dat je veel onzekerheden hebt. Heel begrijpelijk dat je tussendoor de moed verliest en voor eventjes is dat ook niet erg. We kennen het allemaal en de weg uit BO (of CVS) en deze gaat met veel ups and downs. Je gaat echt weer helemaal beter worden en die prins op het witte paard komt ook op het juiste moment. Misschien heel stom maar heb een tijd geleden een moodboard gemaakt. Wist met mezelf geen blijf meer (bang dat ik nooit meer beter zou worden, nooit meer kon werken, mijn relatie eraan ging, onze verbouwing nooit af zou geraken door mijn schuld etc) en daardoor zat ik erg in de neerwaartse spiraal (in het zwart gat zoals manlief het noemt). Heb toen een dagje in tijdschriften zitten bladeren alles wat ik leuk vond uitgescheurd, lekker kop thee bij en was voor zo'n rotdag een fijne bezigheid. Ben ook heel blij met het eindresultaat (heb een leeg schilderbord bij de Action gekocht) en daar mijn favo plaatjes en een paar teksten opgeplakt, de plaatjes laten veel groen zien en natuurlijk een ruiter en als ik ernaar kijk weet ik ook zeker dat ik weer ga paardrijden, dat ik weer een liefdevolle relatie met mijn man ga hebben, de verbouwing af gaat geraken, etc. Ik word gewoon blij van het kijken naar mijn moodboard. Het klinkt echt heel zweverig, daarom heb ik er eerst niets over geschreven heb op het topic. Alleen zag ik jouw post en echt ik vind het zo erg dat je zoveel nare gedachten hebt, misschien heb je hier toch iets aan? Het is alleen al leuk om te doen omdat je alleen maar naar leuke plaatjes en teksten op zoek gaat.
Oh en schreeuwende kinderen misschien werkt het om muziek te draaien of youtubefilmpjes te kijken als je buiten zit?

Hier gisteren een feestje gehad van manlief zijn werk. Dat was toch echt teveel van het goede (teveel prikkels en moeite met volgen van gesprekken). Manlief is gelukkig super trots op mij, alleen voel ik mij onzeker. Heb het idee niet de beste eerste indruk op dit moment te maken. Het is al een paar keer gezegd hier op het forum, we zien er niet ziek uit en mensen maken daardoor vaak verkeerde verwachting en verwachten hele enthousiaste gesprekken. Vandaag een tv kijk dagje. Wat zijn er veel super foute films op tv overdag. Heb een remake van Dirty Dancing gekeken, wat een slechte film, zo slecht dat het grappig werd :)
Always believe that something wonderful is about to happen.
MevrouwStippel, wat fijn dat je zo'n grote verbetering merkt! Goed dat je ook heel erg blijft letten op dat je niet te ver gaat in alle enthousiasme (overkomt mij vaak :facepalm:). Zolang je dat doet, en goed naar jezelf luistert, lijkt het uren opbouwen me geen probleem. Als je maar goed en oprecht naar jezelf blijft luisteren :)
Heb je kunnen genieten van de dansvoorstelling en het bezoek van je ouders?
Veel sterkte in het ziekenhuis vandaag.

Gele suikerspin, wat balen dat je zoveel last hebt van al die geluiden en echt even een off-day hebt.:hug: Ik heb sinds vorige week ook weer helemaal mijn oordopjes met muziek teruggevonden :proud:. Soms lijkt het wel alsof heel de buurt bij je binnen zit op die mooie dagen. Mij helpt het dan om ergens lekker te gaan liggen met muziek op (liefst een filmsoundtrack, dan 'kijk' ik film met mijn ogen dicht :)) en dan alles buiten te sluiten. Heerlijk. Gelukkig is het nu weer iets koeler!
Goed van je dat je jezelf gewoon de rust gegund hebt om 2 dagen lekker bij te kunnen komen en te doen waar jij op dat moment zin in hebt. Gaat het nu een beetje beter? Heb je de rust weer wat terug kunnen vinden?

Ohh, herkenbaar dat het jaar zo snel gaat! Ik heb het vooral met de houdbaarheidsdatums van veel dingen. Dan denk ik ook van, huh maar zo snel gaat dat toch niet?! Waar is het eerste half jaar van dit jaar gebleven?
Lijkt me een lastig punt, om 2 jaar ziek te zijn. Voornamelijk omdat er dan qua werk ook veel dingen wijzigen volgens mij.. Heb je voor jezelf al wel duidelijkheid hoe dat precies gaat lopen? Dat lijkt me wel heel belangrijk, want ik kan me voorstellen dat je daar ook een heel opgejaagd gevoel van kunt krijgen.

En die liefde komt vast nog! Waarschijnlijk op het moment dat je hem het minst verwacht :).

Ja, het veulentje! Hij is zoooo schattig! Hij vertrouwd me ook steeds meer, echt leuk om te zien. Eerst durfde hij alleen van een afstandje te snuffelen, daarna heel voorzichtig aan mijn vingers ruiken, daarna op mijn vingers sabbelen (eerst had hij nog geen tandjes:)). Nu sinds een week ongeveer 'mag' ik hem ook echt aaien, en komt hij daarvoor ook speciaal naar het hek toe op het moment dat hij mijn slippers hoort. Echt zo leuk! :flirting: Ik ben echt helemaal verliefd. Zeker omdat hij zo klein is. Hij ziet er ongeveer zo uit nu qua grootte: https://nl.dreamstime.com/royalty-vrije ... ge26284518, alleen dan met wat meer wit. Hij begint nu ook echt super ondeugend te worden, steeds de andere paardjes aan hun staart te trekken en dan gauw weg te rennen enzo :hihi:. Het is een grote motivatie als ik me even down voel iig, even langs de wei zitten :)

Vienna, wat dapper dat je naar dat feestje gegaan bent! Dat is wel een goede test om uit te vinden wat wel en niet kan, weet je dat ook weer :). Mag je trots op zijn!
Haha ja foute films zijn er veel teveel :P Heb op een gegeven moment toch maar netflix aangeschaft, ik kon het niet meer aanzien :$.

Hier gaat het redelijk. Ik merk wel dat het volgens mij in heel kleine stapjes toch langzaam de goede kant op begint te gaan (afkloppen!). Wel merk ik dat ik nu steeds erg aan de bovengrens van mijn energie zit zeg maar, om op te bouwen. Maar dat houd ook in dat zodra ik ook maar iets te ver ga ik weer een bijkomdag nodig heb. Nu kan ik daar zo langzamerhand wel steeds wat beter mee om gaan gelukkig. Ik heb nu ook echt het idee dat ik aan het uitbouwen ben, dus dat daar ook wat in mis kan gaan en dat dat een kwestie is van 'trial and error' en dat ik dan moet bijkomen als ik het 'fout' doe. Dat die knop eindelijk om gegaan is geeft me wel een hele hoop rust.

Het 5 dagen werken gaat tot nu toe redelijk. Meestal haal ik sowieso de 4, en af en toe gaat het een dagje wat minder dus dan werk ik iets korter. Ik merk wel dat als ik goed naar dat gevoel luister ik vaak de volgende dag ook wel echt weer door kan. Echt fijn!

Voor het weekend had ik wel een behoorlijke dip. Dat had denk ik ook te maken met de warmte en de weinige slaap daardoor. Ik was echt helemaal klaar ermee en zoo moe! Vrijdag heb ik dus eerst nog even gewerkt, en daarna heel de dag voor pampus gelegen, net als zaterdag. Zaterdagavond belde mijn mans ouders op of ze de volgende dag langs konden komen, toen was mijn grens echt bereikt :$. Het zijn echt aardige mensen hoor, maar mijn man en ik hadden al een heel plan voor zondag (wel met z'n 2-en, maargoed) en ik kon er echt even niet mee omgaan dat dat dan weer anders werd. Ik weet ook niet zo goed waarom, maar ik was direct volledig in de stress. Dus weinig geslapen en dus weinig energie.
's ochtends heb ik nog wel een stukje gefietst, dat was erg fijn :) Had wel als resultaat dat ik dus met de lunch (toen schoonouders er waren) volledig instortte. Schaam, schaam. Man nam ze toen hij me zag gelukkig mee de stad in, zodat ik bij kon komen. Van het bezoek zelf heb ik niet echt meer wat meegekregen, ik hoop dus maar dat ze me niet een heel ondankbaar kreng vinden.
Nouja volgende keer beter zeg maar :facepalm:.

Deze week is het redelijk rustig, ik heb alleen een afspraak met de psycholoog staan. Fijn, ik merk dat ik nu het beste gedij bij echte regelmaat in mijn week. Dat probeer ik er dan ook zoveel mogelijk in te houden :)
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met iedereen? De temperaturen zijn eindelijk wat draaglijker. Merken jullie al verschil in energie?

Ooohhhh wat schattig dat veulentje :flirting:
Wat lief dat hij steeds meer toelaat. Kan mij helemaal voorstellen dat het zalig is om naast de wei te zitten als je je wat minder voelt.
Wat goed zeg dat het met kleine stapjes steeds meer de goede kant op gaat. Super dat de knop is omgegaan! Je hebt echt wel een lieve en begripvolle man, lief dat hij zijn ouders mee de stad in nam toen het niet meer ging. Ze kennen je situatie en zullen je echt geen ondankbaar kreng vinden.

Mag ik even ego-posten? Het gaat hier een beetje moeilijk.
Gisteren nog heel moe van het weekend, wel een heel goede sessie bij de coach gehad (over mijn perfectionisme, vond het heel verhelderend). Alleen daarna in de supermarkt waren twee medewerkers over een collega bezig die altijd ziek was en nu met een BO thuis is. Kort gezegd waren ze niet positief over mensen met BO en waren het allemaal profiteurs. Toen ik thuiskwam lag er een brief om op controle te gaan bij de arbeidsgeneesheer in de bus. Begon meteen als een klein kind te huilen, al kwam ik (redelijk vlot)tot het besef dat als ik volgende week zo reageer de arbeidsgeneesheer vast gaat begrijpen dat het nog te vroeg is om werk te hervatten. Als klap op de vuurpijl kreeg ik gisterenavond nog een berichtje van de familie van mijn vader. Nu is mijn vader heel lang geleden overleden en heb ik geen contact met zijn familie (sinds zijn dood heb ik hen misschien nog 5 keer gezien). Ze zijn altijd heel negatief over mij en hun kinderen kunnen alles beter (hun opleiding was moeilijker, job beter, ze zijn mooier etc). Daarnaast vonden ze dat ik niet mocht erven toen oma overleed (onze kinderen krijgen toch ook niets? Het is niet eerlijk dat Vienna dan wel iets zou krijgen!). Om een lang verhaal kort te maken, ze hebben veel gesjoemeld waardoor ik nog nooit iets geërfd heb en hebben zich nooit enigszins om mij bekommerd . Alleen nu hebben ze mijn handtekening nodig om landbouwgrond te mogen verkopen. Opeens krijg ik een extreem lief berichtje met vragen over hoe het gaat en dat ik altijd welkom ben. Dit kon ik echt wel missen op dit moment. Ik heb geen zin dat ze nu druk op mij gaan zetten om toch maar te tekenen.
We hebben het op dit topic al vaker over familie gehad en blijkbaar heeft iedere familie wel iets. Dit is de rare kant van mijn familie.

Tot zover mijn ego-post. Ga een feel good film opzetten met een lekkere kop thee en onze hond in mijn armen. :puppy:
Always believe that something wonderful is about to happen.
Alle reacties Link kopieren
Gele Suikerspin: hoe gaat het? Kun je je zinnen een beetje verzetten?
Always believe that something wonderful is about to happen.
Alle reacties Link kopieren
Super schattig veulentje!
Erg leuk zo'n maatje.

Was vandaag erg verdrietig. Een veilige plek die ik eindelijk had gevonden om weer buiten de deur te komen, is onveilig door die rare begeleider. Gelukkig met iemand over kunnen praten en we gaan het oplossen. Ga er nu op andere dagen waarschijnlijk heen.
Ik vind het echt een verschrikkelijk mens. Sorry. Zo raar, ik kom maar weinig dit soort type mensen tegen. Maar 5 in mijn leven tot nu toe. Of is dat wel veel?
Even storte de wereld een klein beetje in, een fijne plek is moeilijk te vinden.

Ook een ego post. Jullie wel gelezen.

Familie kan erg moeilijk zijn. Lijkt me een heftige situatie. Moeilijk ook, om nu daar over te beslissen wat je wilt.
Het leven heeft soms ontacktische momenten.

Succes iedereen!!
He Vienna, natuurlijk mag je egoposten, al viel dat best mee hoor. Overkomt de beste, toch? :winkie:

Het is ook wel veel wat er tegelijkertijd op je af komt, ik kan me voorstellen dat je daarna even een tijdje nodig hebt om dingen voor jezelf op een rijtje te zetten. Goed van je om ook die tijd te nemen!

Wat naar van jouw familie! Het klinkt heel achterbaks allemaal, hoe dat gaat. Ik hoop voor je dat het lukt om alles in jou eigen tempo te doen. Zij hebben wat nodig, niet jij, dus dan op jouw tempo, wanneer jij eraan toe bent. (Wat makkelijker gezegd is dan gedaan natuurlijk)

Ik hoop dat je hebt kunnen genieten van je ontspan-momentje en een beetje tot rust gekomen bent. Heb je een leuke film gekeken? Ik ben nu begonnen met de serie 'The good wife'. Dat gaat over een advocatenkantoor, erg interessant vind ik!

:hug: voor jou en je hond! :puppy:

Ik merk trouwens het verschil in temperatuur echt heel erg goed. Ik heb nu zeker meer energie als vorige week toen het zo heet was. Heerlijk ook dat je weer gewoon wat kunt doen zonder direct helemaal onder het zweet te zitten. Sinds ik met de AD begonnen ben ik dat zoveel erger geworden! En heel fijn om weer gewoon te kunnen slapen :).

Ik ben vanmorgen naar mijn werk geweest. Het was wel fijn om er te zijn, en lekker bezig te zijn en te merken dat dat al redelijk gaat. Wel was ik echt op na 2 uur werken, dus ben gauw naar huis gereden en verder niets meer gedaan eigenlijk. Man is vanavond werken dus dat word een lekker rustig avondje :). Morgen heb ik weer een afspraak met de psycholoog, dus dan wil ik wel goed uitgeslapen zijn! Zo goed mogelijk in ieder geval, haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven