Gezondheid alle pijlers

Natural Cycles

03-07-2017 21:34 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Zijn er mensen die de app Natural Cycles kennen of gebruiken? Zoja wat zijn de ervaringen hiervan?
Ik heb m geprobeerd. Geconcludeerd dat fertility friend prettiger en goedkoper is. Zo miste ik een duidelijke chart. Hij geeft alleen per dag aan of je veilig moet vrijen of niet, maar als anticonceptie kan je daar niet op vertrouwen. Fertility friend doet meer 'cross checking' met bv cervixslijm. Geeft me meer inzicht in mijn cyclus. En ook handig dat je in oudere cycli kan terugkijken of je toen op bepaalde momenten in cyclus ook bepaalde klachten had. Ik leer mn lijf zo beter kennen in ieder geval.
Ik gebruik de app M.T.P.
Eenvoudig, maar doet precies wat het moet doen.
Taralina schreef:
04-07-2017 09:27
Ik gebruik de app M.T.P.
Eenvoudig, maar doet precies wat het moet doen.
Het is wel handig als je er dan bij zegt waarvoor je m gebruikt.
Waarvoor wil je de app gebruiken to?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag stoppen met de pil. Geen gerotzooi meer met hormonen in mijn lichaam. Maar ik wil nog niet gelijk kinderen zegmaar. En het beter leren kennen van mijn lichaam vind ik een hele grote plus om ook te stoppen met de pil.
Alle reacties Link kopieren
Luna_ schreef:
03-07-2017 21:59
Ik heb m geprobeerd. Geconcludeerd dat fertility friend prettiger en goedkoper is. Zo miste ik een duidelijke chart. Hij geeft alleen per dag aan of je veilig moet vrijen of niet, maar als anticonceptie kan je daar niet op vertrouwen. Fertility friend doet meer 'cross checking' met bv cervixslijm. Geeft me meer inzicht in mijn cyclus. En ook handig dat je in oudere cycli kan terugkijken of je toen op bepaalde momenten in cyclus ook bepaalde klachten had. Ik leer mn lijf zo beter kennen in ieder geval.
Bedankt voor je reactie. Ik hoor ook veel goede berichten van Fertility friends. Deze app is dus ook wel betrouwbaar als het gaat om zegmaar anticonceptie? (Mits je uiteraard veilig seks hebt als je wel vruchtbaar bent)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er toch echt niet op rekenen als anticonceptie. Zaad kan langer overleven in je lichaam en je lichaam is geen machine.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
missbutterfly88 schreef:
04-07-2017 15:31
Bedankt voor je reactie. Ik hoor ook veel goede berichten van Fertility friends. Deze app is dus ook wel betrouwbaar als het gaat om zegmaar anticonceptie? (Mits je uiteraard veilig seks hebt als je wel vruchtbaar bent)
Nee, een app is nooit betrouwbaar als anticonceptie. Zeker als je stopt met de pil heb je langere tijd een onregelmatige cyclus. De app voorspelt op basis van eerdere gegevens en op je invoer van vruchtbaar slijm etc. Daar kan je nooit honderd procent op vertrouwen.

Als je echt niet zwanger wilt raken heb je dus een andere manier nodig. Als je geen condooms wilt kan je ook eens kijken naar het caya pessarium. Dat is een one size fits most pessarium. Je doet er wat contragel op en, brengt m in voor de seks. Als een tampon. Je voelt of ie om de baarmoedermond zit. Dan kan je seksen. Je moet m minimaal 6 uur inhouden, zodat de gel goed zn werk kan doen. Voordeel tov condooms vind ik dat je de piemel wel normaal voelt.

Al gekeken naar koperspiraaltje?

Als je zeg maar een jaar ofzo zo'n app gebruikt en je bent zeker van je regelmatige cyclus, dan zou je er iets meer op kunnen vertrouwen. Verder kan je natuurlijk als je echt duidelijk je eisprong gehad hebt (gebruik temperaturen, ovulatietest en cervixslijm) onveilig seks hebben tot je menstruatie.
Alle reacties Link kopieren
missbutterfly88 schreef:
04-07-2017 15:26
Ik wil graag stoppen met de pil. Geen gerotzooi meer met hormonen in mijn lichaam. Maar ik wil nog niet gelijk kinderen zegmaar. En het beter leren kennen van mijn lichaam vind ik een hele grote plus om ook te stoppen met de pil.
Dan zou ik condooms gebruiken. Je gebruikt het wanneer nodig en alle kans je cyclus te ervaren. Ik hoor mensen vaak zeggen dat condooms ook onbetrouwbaar zijn, ik heb het niet zo ervaren maar je kent jezelf het beste.
Ik heb geen ervaring met apps, nooit geprobeerd want het klinkt als een manier om juist wel zwanger mee te raken.
Wel interessant dat de pil zo uit de mode lijkt te raken. Dat terwijl het toch zo'n revolutionair middel is geweest bij introductie. Maar toen waren abortussen ook onbespreekbaar natuurlijk.

Hormoonvrij weet ik verder alleen koperspiraal inderdaad, ook geen ervaring mee.
LadyMadonna schreef:
04-07-2017 18:13
Dan zou ik condooms gebruiken. Je gebruikt het wanneer nodig en alle kans je cyclus te ervaren. Ik hoor mensen vaak zeggen dat condooms ook onbetrouwbaar zijn, ik heb het niet zo ervaren maar je kent jezelf het beste.
Ik heb geen ervaring met apps, nooit geprobeerd want het klinkt als een manier om juist wel zwanger mee te raken.
Wel interessant dat de pil zo uit de mode lijkt te raken. Dat terwijl het toch zo'n revolutionair middel is geweest bij introductie. Maar toen waren abortussen ook onbespreekbaar natuurlijk.

Hormoonvrij weet ik verder alleen koperspiraal inderdaad, ook geen ervaring mee.
Je vergeet het pessarium. En de 'nieuwerwetse' hiervan: de caya.

Die apps zijn niet bedoeld als anticonceptie. Worden meer gebruikt door vrouwen die zwanger willen raken en door mensen die hun menstruatie beter willen leren voorspellen.
missbutterfly88 schreef:
04-07-2017 15:26
Ik wil graag stoppen met de pil. Geen gerotzooi meer met hormonen in mijn lichaam. Maar ik wil nog niet gelijk kinderen zegmaar. En het beter leren kennen van mijn lichaam vind ik een hele grote plus om ook te stoppen met de pil.
Dan zou ik voor condooms gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dit topic uppen in plaats van mijn eigen te maken, het gaat toch om dezelfde app :D Ik gebruik de app al een jaar, ik zocht eigenlijk twee mensen om mijn vriendenlink aan te geven maar zal dat pas doen zodra er daadwerkelijk interesse is. Is toch wat minder spammerig :D
Alle reacties Link kopieren
anoniem090720170013 schreef:
04-07-2017 19:26
Je vergeet het pessarium. En de 'nieuwerwetse' hiervan: de caya.

Die apps zijn niet bedoeld als anticonceptie. Worden meer gebruikt door vrouwen die zwanger willen raken en door mensen die hun menstruatie beter willen leren voorspellen.
Zijn wel bedoeld als anticonceptie! Als je weet wanneer je ovuleert, kun je de vruchtbare dagen immers net zo goed benutten als vermijden ;) En zo wordt het ook geadverteerd, in het geval van NC: https://www.naturalcycles.com/en/contra ... howitworks

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven