Gezondheid alle pijlers

Schimmelnagel

10-07-2017 11:27 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al heel lang last van een schimmelnagel aan mijn kleine teen. Daarvoor heb ik verschillende producten van de drogist gebruikt, maar niks helpt. Twee keer kon ik uiteindelijk zo veel van mijn nagel afknippen dat er bijna niks meer van over was, maar beide keren groeide er weer een schimmelnagel terug.
De huisarts zegt dat zij er pas wat aan kan/wil doen als alle nagels aangetast zijn.
De pedicure waar ik geweest ben, vond het maar een oppervlakkig probleem, schuurde wat nagel weg, maar dat was het.
Ik heb zelfs al de op internet aangeprezen method van Vick's vaporub smeren geprobeerd, maar ook dat had geen effect.

Mijn vraag: is het jullie wél gelukt om van een schimmelnagel af te komen? En zo ja, dan wil ik heel graag weten hoe je dat hebt gedaan!!
vl-inder wijzigde dit bericht op 10-07-2017 12:09
0.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel een kuur gehad van de huisarts maar deze helpen ook niet eens altijd dus volgens mij kan je er niet zoveel aan doen... ik lees even mee voor het geval er wel een gouden tip is :-)
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er twee! Beide grote teennagels zijn aangetast en ik heb al duur spul gehaald en erop gesmeerd, maar helpt niet. Maar huisarts heeft dus geen zin? Ik wil volgende week naar de pedicure, hopelijk biedt dat uitkomst, maar ook dat heeft voor jou niet geholpen.
Ik lees dus mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik had er ook een. Op een gegeven moment ging die nagel loszitten en heeft de huisarts hem verwijderd. Nu heb ik er een heel raar gevormde nagel voor terug, ziet er ook niet helemaal wit uit. Ik heb benieuwd hoe die er in de toekomst zal uitzien.

Ik vraag me af of er wel echt wat tegen is te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb m'n nagel er ook een keer af laten halen omdat ik toen vanwege zwangerschap geen kuur mocht en beide hoekjes constant ingroeiden maar het groeit gewoon terug omdat het in het nagelbed zit.. daarna de kuur gevolgd, m'n ene grote teennagel is nu weer goed en de andere nog steeds hetzelfde. De teen naast de grote teennagel die weer goed is is ook nog steeds hetzelfde/dus met schimmel/kalk.... waarom helpt het bij de ene nagel wel en bij de kleinere niet? Ik kan me er niet meer druk om maken, nagellakje erover en klaar is Kees :)
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hielpen zalfjes echt helemaal niets. Met de orale pil was het zo weg. Ik weet niet of je die al hebt geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Azijn. Ik had eens een beginnende schimmelnagel, de helft van de nagel had al losgelaten, Ik deed 2 of 3 keer p/d azijn op en onder de nagel. Werkte perfect, Azijn is schimmeldodend. Even laten drogen, 1 minuutje of zo en dan pas in je sokken/schoenen etc.
Ik deed wat azijn in bakje, paar druppels, en daar doopte ik een wattenstaafje in en daarmee behandelde ik de nagel.
Ik zou het zeker proberen.
If accidentally read, induce vomiting.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het raar dat de huisarts hier niks aan wil doen.. een kalknagels is een heel hartnekkig iets je kan nog Daktarin nagellak proberen.: moet je wel 2x daags aanbrengen en wel een paar maanden (ongeveer een half jaar) gebruiken. O ja en natuurlijk wel telkens de oude dakterin nagellak verwijderen ( lees de bijsluiter) dit is zonder recept te verkrijgen.
Alle reacties Link kopieren
@nessemeisje, ik had ook al vanalles geprobeerd en dacht uiteindelijk naar een pedicure te gaan, omdat die het zeker wel zou kunnen oplossen! Was helaas een deceptie...

@kevers: wat voor orale pil bedoel je? Die ken ik niet.

Azijn is een goedkoop product. Zal ik meteen eens gaan proberen!
En anders dus nog Daktarin. Volgens mij heb ik die nog niet gehad..
Wat ook heel frustrerend is, is dat op bijsluiters altijd staat dat het bijna 100% effectief is. Waarom bij mij dan niet??
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er met een wattenstokje chloor op gedaan. Laten drogen en dan steeds nagellak zodat je het niet ziet. Halve nagel zat ook los, maar nu is het er bijna uitgegroeid en de nieuwe nagel is weer keurig rose. Je moet wel een tijd geduld hebben.

En wat een rare huisarts.....
Alle reacties Link kopieren
Vl-inder schreef:
10-07-2017 12:05
@nessemeisje, ik had ook al vanalles geprobeerd en dacht uiteindelijk naar een pedicure te gaan, omdat die het zeker wel zou kunnen oplossen! Was helaas een deceptie...

@kevers: wat voor orale pil bedoel je? Die ken ik niet.

Azijn is een goedkoop product. Zal ik meteen eens gaan proberen!
En anders dus nog Daktarin. Volgens mij heb ik die nog niet gehad..
Wat ook heel frustrerend is, is dat op bijsluiters altijd staat dat het bijna 100% effectief is. Waarom bij mij dan niet??
Pak dan ook het randje mee onder de nagel, bij de top van de teen en de randen rondom. De schimmel zit onder de nagel.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Het is niet goedkoop, maar heeft mij wel van mijn schimmelnagels op mijn beide grote tenen afgeholpen: Naloc.
Te koopt bij de drogisterij voor ergens rond de Euro 27,00. Kleine tube, maar gaat wel erg lang mee.
Ik had alle nagels van mijn voeten zo. Medicatie van de dokter gekregen. 9 zijn hersteld en 1 is onherstelbaar. Dan werkt niks meer dus. Volgens de huisarts werken de drogistmiddeltjes vooral in de aller aller vroegste fase. Als je het eenmaal lang en breed hebt, moet je dus een kuur. Let wel: dit is echt een hele zware anti biotica kuur. Ben er goed ziek van geweest.
Kortom, hardnekkige krengen die kalknagels!
Edit: 2 x per jaar laat ik de aangetaste teen even netjes bijwerken bij de pedicure zodat het mooier lijkt en de schoenen lekkerder zitten
Ja mijn grote teennagel was voor ongeveer een derde aangetast , nu na ruim een maand twee keer daags wat er op smeren is het weg.
Ik kreeg de tip van iemand anders vond de site heel vaag maar toch besteld .
Is geen spam heb geen aandelen maar het heet Onvax.
Had allerlei drogisterij spul al geprobeerd .
Alle reacties Link kopieren
Er schijnt een laser techniek voor te zijn die goede resultaten geeft.
Moet je wel zelf betalen en is behoorlijk duur.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Zes jaar lang heel veel producten geprobeerd, en uiteindelijk erachter gekomen dat bij mij maar 1 middel werkt en dat is Vicks Blue Vaporub (niet zelf verzonnen, maar ooit hier op het forum geadviseerd). Elke avond voor het naar bed gaan erop smeren, pleister erop. Half jaartje volhouden (zo lang duurt het ongeveer voordat je nagel 'vervangen' is).

Nu al een paar jaar geleden, het is niet meer terug gekomen! Succes.

Edit: ik lees nu dat je het al geprobeerd hebt. Heb je het wel heel consequent gedaan en echt een half jaar volgehouden?
Alle reacties Link kopieren
elke avond een voetenbadje met een kopje azijn en een scheut listerine.

Ik had twee kalknagels, toen er een 3e begon was ik er klaar mee. Dit helpt echt, maar het duurt lang. Na meer dan een half jaar nu bijna van de kalknagel af (al moet ik zeggen dat ik nu het voetenbadje 1x per week doe, dus eigenlijk iets te weinig)
Bij mij hielp altijd alleen de pillen tegen mijn schimmelnagels. Tijdelijk, want na een jaar of wat kreeg ik ze dan toch weer terug.
En ik ben vatbaar voor schimmels en gisten, heb ook regelmatig een gistinfectie van mijn huid. Daarvoor moest ik altijd selsun shampoo smeren.
Maar vorig jaar was ik voor mijn moedervlekken bij de dermatoloog, die ook mijn gistinfectie zag en me ketaconazol shampoo voorschreef. Daarmee was ik in no-time van mijn gistinfectie af. En omdat ik zag dat het ook tegen schimmelinfectie werkt ben ik er het nagelbed en de nagel van mijn tenen mee gaan insmeren. Inmiddels ben ik al maanden schimmelnagel vrij.
Alle reacties Link kopieren
Wat bij mij geholpen heeft is een combi van Vicks en azijn.
Azijn in een flesje met een pipetje gedaan ( hebben ze bij apotheek). Elke ochtend en elke avond paar druppels erop. Laten drogen. In de avond daarna nog vicks en een pleister.

Al die middeltjes van de drogist hielpen geen bal. Nu is het helemaal weg en nooit meer teruggekomen. Wel consequent doen en lang volhouden (tot aangetaste nagel is uitgegroeid).
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2017 21:17
Reden: spam
99.28% gewijzigd
Ach daar heb je jezelf speciaal voor aangemeld jij bent het heel toevallig niet zelf die dat aan biedt ?
Alle reacties Link kopieren
Ik durf het bijna niet te typen, maar het lijkt erop of de schimmel weg is!!

Sinds dit topic heb ik mijn nagel behandeld met azijn. Ik had azijn in een flesje gedaan en elke avond en ochtend met een wattenstaafje azijn over mijn nagel gesmeerd. Ook op de nagelriem en geprobeerd het tussen nagel en teen te laten gaan. Na een maand of twee alleen nog 's avonds.
En nu lijkt het er toch echt op of de schimmel is verdwenen! Mijn nagel is nog wel een beetje wit, maar niet meer verdikt. Lijkt dus goed te gaan.

Bedankt allemaal voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-11-2017 14:45
Reden: spam
98.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb drie schimmelnagels, mijn twee grote tenen en een kleine teen, al tig jaar. Ik heb ook alles al geprobeerd, van pillenkuur tot tweemaandelijks naar de pedicure en, onlangs, laserbehandelingen aan toe. Na drie keer laseren (pijnlijke behandeling ook nog) leek het aan te slaan, maar volgens mij omdat ik het toch maar weer ging combineren, deze keer met Vicks inwrijven. Tijdens een vakantie van een week de Vicks niet bij me, meteen leek de schimmel zich weer uit te breiden. Nog een vierde keer gelaserd toen maar (meestal is twee keer genoeg) en ik ben dus ook weer dagelijks bezig met Vicks en nu ook weer azijn erbij, hopelijk werkt deze combi uiteindelijk eens.
Ik heb ook jaren middeltjes als Nailner, tea tree oil enzovoort, enzovoort gebruikt. Mijn huid kon daar niet goed tegen en ging vorig jaar zelfs ontsteken naast de grote-teennagels. Het voordeel van Vicks is dat het in een soort vaseline zit, dus daar kan mijn huid wel tegen.
Maar wat een hardnekkigheid zeg...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ben bij twee verschillende huisartsen geweest en ze hadden allebei gelijk, maar spraken elkaar ook tegen.

Een PEDICURE is een ervaren alternatief voor Daktarin.
Misschien kan die een goed alternatief uitwerken wat wel werkt.

Mijn huisarts heeft mij uitgelegd dat een zware pillenkuur waarschijnlijk niet helpt. Dat het een zware aanslag is op het lichaam. Na korte tijd komt het toch weer terug.
Is namelijk een symptoom en geen ziekte. Het is een bijverschijnsel.
Een PEDICURE kan je ook leren hoe je zelf een behandeling kan doen om je nagels mooier te maken. Het bijvijlen als er een dikke brokkelige laag ontstaat.
Dat doe ik zelf en goede schoenen. (Gelezen in een oude Libelle en geen idee welke. De kennis zit in mijn hoofd.
Eén keer bij Pedicure geweest na een gerichte behandeling en nu kan ik het zelf.)

Aan pedicure kan je ook vragen of die 100% werkzaam echt waar is.
Je hebt ook twee soorten pedicures. Vraag betrouwbare kennissen naar een goede. Pedicures weten ook niet alles.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 29-11-2017 12:22
Reden: 10,49% voor het VET maken van twee regels. Kost dus wel relatief veel kB. Het opslaan van dat stukje sturing hoe een tekst.
10.49% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven