Gezondheid alle pijlers

Bloeddruk

23-07-2017 08:31 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal.

Ik ben 17 jaar en een student Verzorgende IG en zit in het 1ste leerjaar. Ik ben terug gezet omdat ik mijn stage niet heb behaald. De reden hiervoor was dat mijn kennis als 1e jaar niet voldoende was.

Nu ben ik de studieboeken in gaan duiken want ik wil op mijn volgende stage wel een goede indruk maken en veel meer weten.

Ik ben nu bezig met het hart en bloeddruk. Ik heb vaak meegemaakt op stage dat mensen een lage bovendruk/onderdruk of hoge bovendruk/onderdruk hadden. Soms voelden mensen zich over het algemeen wel goed en werd er verder geen actie ondernomen.

Nu is mijn vraag, kan iemand mij uitleggen wat ik moet doen als iemand een lage/hoge bloeddruk heeft maar zich wel goed voelt, bijvoorbeeld 90/70 of 166/97? En wanneer schakel ik hulp in van Verpleegkundige? Ik heb hierin niet veel begeleiding in gekregen en wordt niet veel wijzer van de boeken en internet..

Alvast bedankt
anoniem_351216 wijzigde dit bericht op 23-07-2017 08:41
1.10% gewijzigd
Ik zou het navragen bij hé stagebegeleiders, want op elke werkplek kan er anders mee omgegaan worden.

Wat meestal handig is om het nog eens te meten om te weten of het apparaat of jezelf geen fout maakt, evt met de hand nameten, evt aan andere arm. En altijd goed om te vragen of te kijken wat eerdere bloeddrukwaardes waren. Verder is het bij echt hogere of lagere waardes altijd verstandig om het over een half uur- uur weer te meten. Maar als stagair zou je echt moeten vragen of dat dingen zijn die je zelfstandig zo mag besluiten of moet overleggen met een begeleider voordat je besluit het maar even aan te zien.

Bij lage bloeddruk is het ook nog handig om te overleggen of iemand zijn bloeddrukverlagende medicijnen nog mag hebben de volgende deelronde.
Alle reacties Link kopieren
Foodsandbeats schreef:
23-07-2017 08:37