Gezondheid alle pijlers

Stoppen met de pil

22-08-2017 10:36 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Ik slik al vanaf mijn 14de de pil, omdat ik altijd erge menstruatiepijn had. Ik ben nu 29 en wil stoppen met de pil. Menstruatie is een stuk minder geworden. Er wordt gezegd dat de hormonen niet goed voor je zijn en dat je van de pil dikker wordt. Is dit zo? Val ik af als ik met de pil stop en merk ik er verder nog iets van?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook wel eens willen stoppen met de pik.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
En nee, je valt niet af als je stopt met de pil.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Hahah zag het probeer het aan te passen , maar lukt niet
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
22-08-2017 10:37
En nee, je valt niet af als je stopt met de pil.
sterker nog, als je zwanger raakt, kom je aan
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, van onjuist gebruik van de pik kom je inderdaad zo'n 9-16 kilo aan.

Maar on topic, pilgebruik zorgt niet voor gewichtsschommelingen. Hormonale schommelingen kunnen wel bijdragen aan ongezond eetgedrag.
Alle reacties Link kopieren
ik had hetzelfde en heb sinds een jaar een spiraal, ik viel niet af na stoppen met de pil. Ik had een beetje gedacht dat het veel verschil zou uitmaken maar dat valt wel mee. Ik ben wel emotioneel stabieler geworden trouwens, dat zeker wel.
Alle reacties Link kopieren
Als je stopt met de pik heb je geen pil nodig.
Alle reacties Link kopieren
Stoppen met de pik is ook een goed idee. Heb je waarschijnlijk ook geen pil meer nodig! Heel flauw, I know, maar kon 't niet laten.

Ik ben niet afgevallen of dikker geworden toen ik stopte met de pil. Menstruatiepijn kwam wel gewoon FULL FORCE terug. Volgens mij kun je dus ook niet zeggen dat je menstruatie nu veranderd is, want je bent nog aan de pil en die werkt blijkbaar goed tegen menstruatiepijn. Deed ie bij mij ook. Heb nu een spiraaltje (mirena) en ben daar (na een half jaar wennen en ellende met spotten) tevreden over.
That's just me though...
No way dat ik stop met de pik!
Alle reacties Link kopieren
Er is een langlopend topic over dit onderwerp, genaamd "stoppen met de pil, ervaringen?"

Ik ben wat afgevallen toen ik stopte trouwens.
Ik ben van de pil overgestapt naar de Mirenaspiraal en heb opmerkelijk minder migraine. Ook heel fijn.

Maar afvallen, nee.
Alle reacties Link kopieren
Kwam wel wat aan door de pil, maar denk idd dat dit meer te maken had met stemmingswisselingen als bijwerking en daardoor wat makkelijker minder gezond eten.
Merkte dat mijn humeur wel enorm opknapte toen ik stopte met de pil!
Nu na mijn zwangerschap dus ook geen pil meer als anticonceptie!
Alle reacties Link kopieren
Noor226 schreef:
22-08-2017 10:38
Hahaha, van onjuist gebruik van de pik kom je inderdaad zo'n 9-16 kilo aan.

Maar on topic, pilgebruik zorgt niet voor gewichtsschommelingen. Hormonale schommelingen kunnen wel bijdragen aan ongezond eetgedrag.
Nou ik krijg zonder pil meer hormoonschommelingen dan zonder.
En ik ben geen gram afgevallen toen ik even stopte.

To: het is een broodje aapverhaal dat de pil op lange termijn slecht is.
De hormonen die erin zitten maakt je lichaam zelf ook.
Vraag huisarts als je je echt zorgen maakt.

En idd zonder pil word je zwanger. (En das een mega hormoonschommeling...)
Ik kreeg ook last van stemmingswisselingen door de hormoon schommelingen.
Menstruatie werd weer onregelmatiger en veel heftiger dan met pil.
Ik voelde mij met pil een stuk fijner!
anoniem_219995 wijzigde dit bericht op 12-12-2017 13:28
35.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
jillinada schreef:
22-08-2017 11:34
Ik kreeg ook last van stemmingswisselingen door de hormoon schommelingen.
Menstruatie werd weer onregelmatiger en veel heftiger dan met pil.
Ik voelde mij met pil een stuk fijner!
Nu baal ik ook want we gaan binnenkort de bergen in,wandelen en klimmen en je zult net zien dat ik dan ongesteld wordt(geen pijl op te trekken wanneer) met pil had ik die mooi kunnen verschuiven.
dan ga je weer even aan de pil, doe ik nu ook ivm vakantie. Vond dat ene fijner plan dan die pillen (weet de naam even niet meer) om menstruatie uit te stellen, dat schijnt nogal heftig spul te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een tijdje geleden ook gestopt met de pil omdat ik overal (en vooral hier op viva ;) ) van die goede verhalen hoorde. Ik ben na een aantal maanden weer begonnen. Ik vond het echt waardeloos zonder. Veel meer stemmingswisselingen, vrijwel continue een raar gevoel in mijn buik en veel meer last van m'n menstruatie. Oh, en ook geen gram afgevallen!
Minder migraine en veel minder depressief. Ik voelde me binnen een week al veel beter. Voor mij geen pil meer!
Je kunt door de pil vocht vasthouden, waardoor je als je stopt misschien wat gewicht kwijtraakt. Ik ben 23 juni gestopt en ik ben niet afgevallen (wat ik wel een beetje jammer vond, ik wil wel enkele kilo's kwijt haha). Sinds 30 juni heb ik een mirena spiraal. Gaat prima.
Alle reacties Link kopieren
jillinada schreef:
22-08-2017 11:34
Ik kreeg ook last van stemmingswisselingen door de hormoon schommelingen.
Menstruatie werd weer onregelmatiger en veel heftiger dan met pil.
Ik voelde mij met pil een stuk fijner!
Ik ook...

En nogmaals dat dat slecht zou zijn klopt niet...
Ik voel me juist met pil erg slecht. Ik kan dan van die emotionele buien hebben en voel me depressief. Daarbij geloof ik niet dat het jarenlang klooien met je hormonen door kunstmatig hormonen te nemen, nou zo goed kan zijn voor je lichaam.

De laatste vijf jaar heb ik geen hormonen meer genomen en voel me stukken beter, dan eerder. Jaar geleden nog eens geprobeerd of het nu anders zou zijn en toch weer aan de pil begonnen, maar belandde direct weer in een enorme depressie. Dus nee, voor mij geen hormonen meer.
guppekop schreef:
22-08-2017 11:48
dan ga je weer even aan de pil, doe ik nu ook ivm vakantie. Vond dat ene fijner plan dan die pillen (weet de naam even niet meer) om menstruatie uit te stellen, dat schijnt nogal heftig spul te zijn.

Nee ik ben er nu af,geen zin in weer dat gedoe met wennen enz
Balen als ik ongesteld wordt maar het is niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een paar maanden gestopt met de pil na 15 jaar en merk eigenlijk helemaal geen verandering. Ook niet qua stemming, libido, etc. Nu kan dat ook komen doordat dat ook niet veranderde toen ik begon met slikken :-]

Wel ben ik nu weer vrij regelmatig ongesteld (soms zit er een week langer tussen, maar qua duur nooit langer dan 5 tot 7 dagen en vroeger was dit wel eens 2 weken) sinds ik gestopt ben dus dat vind ik super fijn.

Maar als je puur van de pil af wilt om af te vallen dan lijkt me dat niet de beste insteek. Tenzij je een ander alternatief voor anticonceptie hebt..
maya88 wijzigde dit bericht op 22-08-2017 17:35
45.82% gewijzigd
Ik slikte de pil al zo'n 17 jaar. Maar pas dit jaar voelde ik me heel depressief, en dat verdween vrijwel meteen toen ik met de pil stopte. Vreemd hoe dat ineens was veranderd na al die jaren.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil niet alleen stoppen met de pil om af te vallen. Maar ook door de hormonen die je slikt. Daarnaast is er paar maanden geleden baarmoederkanker bij mijn moeder ontdekt en ze gaan kijken of het erfelijk is. Mijn moeder zei dat het beter voor mij is als ik stop met de pil.
Alle reacties Link kopieren
Als jij er mee wilt stoppen, dan stop je toch gewoon? Bevalt het je niet, dan begin je gewoon weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven