Gezondheid alle pijlers

Chronische vermoeidheid

27-08-2017 21:17 906 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen.

Dit is de eerste keer dat ik hier op dit forum ben en ik vroeg mij af of er mensen hier zijn met chronische vermoeidheid.

Ik heb het al een paar jaar, kan niet naar school en ook niet werken. Ik ben 20 jaar.

Edit: ik zou graag met mensen willen praten die hetzelfde hebben, ik hoef geen kritiek. Dankjewel!
anoniem_353631 wijzigde dit bericht op 28-08-2017 10:49
18.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_288961 wijzigde dit bericht op 27-08-2017 21:20
Reden: sorry, toch maar niet
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook altijd moe maar ik denk niet dat dat door hetzelfde komt als bij jou..
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Je bent nu 20, kan niet werken en niet naar school. Wat wil je de rest van je leven gaan doen? Heb je al professionele hulp gezocht? Ik ken het persoonlijk niet, maar ik heb hier wel verhalen gelezen van mensen die een revalidatietraject hebben doorlopen om om te leren gaan met de vermoeidheid.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat de oorzaak is van jouw chronische vermoeidheid?
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
27-08-2017 21:44
Je bent nu 20, kan niet werken en niet naar school. Wat wil je de rest van je leven gaan doen? Heb je al professionele hulp gezocht? Ik ken het persoonlijk niet, maar ik heb hier wel verhalen gelezen van mensen die een revalidatietraject hebben doorlopen om om te leren gaan met de vermoeidheid.
Ja ik heb alles al geprobeerd, behalve de dingen die teveel geld kosten want dat is een probleem. Als het nooit meer over gaat blijf ik dus voor me hele leven huisvrouw denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Hetismogelijk schreef:
27-08-2017 21:45
Weet je wat de oorzaak is van jouw chronische vermoeidheid?
Nee :( de oorzaak is niet te vinden
Silvertjj schreef:
27-08-2017 21:46
Ja ik heb alles al geprobeerd, behalve de dingen die teveel geld kosten want dat is een probleem. Als het nooit meer over gaat blijf ik dus voor me hele leven huisvrouw denk ik.
Revalidatietrajecten worden meestal vergoedt door zorgverzekeraars. Als je dat nog niet geprobeerd hebt zou ik het zeker doen. Resultaten zijn vaak erg goed!
Alle reacties Link kopieren
Heb je al contact gehad met je huisarts of een andere medische professional?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Silvertjj schreef:
27-08-2017 21:47
Nee :( de oorzaak is niet te vinden
Oh dat is wel heel erg naar.
Misschien helpt het je om te bedenken dat je de diagnose nog niet hebt gevonden. Dat wil niet zeggen dat het nooit gevonden wordt natuurlijk.
De mensen die ik ken die ook vermoeidheidsklachten hadden of hebben, deden ook jaren over het vinden van een diagnose. Bij de één bleek het toch lyme, bij de ander b12 gebrek in combinatie met allerlei intoleranties.
Hoe lang heb je de klachten al?
Silvertjj schreef:
27-08-2017 21:46
Ja ik heb alles al geprobeerd, behalve de dingen die teveel geld kosten want dat is een probleem. Als het nooit meer over gaat blijf ik dus voor me hele leven huisvrouw denk ik.
Huishoudelijk werk kun je wel? Zeer vreemd, maar dan kun je dat ook wel als betaald werk gaan doen. :idee: Vermoeidheid die zonder reden zomaar is ontstaan, kan zomaar spontaan ook weer verdwijnen. Er is altijd hoop.

Je kunt ook naar dr. Visser in Amsterdam als je daar nog niet geweest bent, die is eigenlijk cardioloog, maar helpt ook mensen met chronische vermoeidheid. Wordt vergoed door je zorgverzekering dus behalve je eigen risico geen extra kosten. Zeer goede arts.
Alle reacties Link kopieren
Mieshka schreef:
27-08-2017 22:45
Huishoudelijk werk kun je wel? Zeer vreemd, maar dan kun je dat ook wel als betaald werk gaan doen. :idee: Vermoeidheid die zonder reden zomaar is ontstaan, kan zomaar spontaan ook weer verdwijnen. Er is altijd hoop.

Je kunt ook naar dr. Visser in Amsterdam als je daar nog niet geweest bent, die is eigenlijk cardioloog, maar helpt ook mensen met chronische vermoeidheid. Wordt vergoed door je zorgverzekering dus behalve je eigen risico geen extra kosten. Zeer goede arts.
Ja. Wauw. Natuurlijk kan ze stofzuigen oid, maar misschien kan ze dan de rest van de dag niets anders meer? Ik spreek overigens uit ervaring (kon niet meer zelf eten of mezelf afdrogen).
Ik vind het altijd een beetje jammer als mensen dat soort dingen roepen ala "je zit nu toch achter de computer? Dan kan je dat ook als werk doen!" Terwijl er bij een baan natuurlijk veel meer komt kijken. Maargoed.

OT,

To, bij mij komt de chronische vermoeidheid wel door iets, maar dat maakt niet uit. Mij helpt het om toch elke dag iets te doen, een soort basisconditie opbouwen. Dus ook op slechte dagen ga ik tòch iets productiefs doen, al is het maar mijn sokkenla opruimen. Het is verstandig om een balans te vinden tussen je rust pakken en zorgen dat je niet ook nog lamlendig wordt.
shala91 schreef:
27-08-2017 22:52
Ja. Wauw. Natuurlijk kan ze stofzuigen oid, maar misschien kan ze dan de rest van de dag niets anders meer? Ik spreek overigens uit ervaring (kon niet meer zelf eten of mezelf afdrogen).
Ik vind het altijd een beetje jammer als mensen dat soort dingen roepen ala "je zit nu toch achter de computer? Dan kan je dat ook als werk doen!" Terwijl er bij een baan natuurlijk veel meer komt kijken. Maargoed.

Ja. Wauw. Wie weet van wat voor shit ik genezen ben. Waarom zou je van mij iets aannemen. Hoe weet ik anders van dr. Visser. Ik vind het alleen altijd een beetje jammer dat mensen die in een dipje zitten of gewoon lui zijn, dat soort dingen roepen ala dat ze chronisch vermoeid zijn, terwijl ze intussen wel bijvoorbeeld een huishouden kunnen runnen. Dat geeft mensen die echt ziek en/ of chronisch vermoeid zijn, een slechte naam. Maar goed.

Edit: hoezo 'natuurlijk kan ze stofzuigen'. Ik kon nog geen meter stofzuigen toen ik ziek was, daar huurde ik iemand voor in. Daarom vind ik dat 'huisvrouw blijven' nogal een bijzondere uitspraak in dit verband. Want dat kun je dan helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Mieshka schreef:
27-08-2017 23:07
Ja. Wauw. Wie weet van wat voor shit ik genezen ben. Waarom zou je van mij iets aannemen. Hoe weet ik anders van dr. Visser. Ik vind het alleen altijd een beetje jammer dat mensen die in een dipje zitten of gewoon lui zijn, dat soort dingen roepen ala dat ze chronisch vermoeid zijn, terwijl ze intussen wel bijvoorbeeld een huishouden kunnen runnen. Dat geeft mensen die echt ziek en/ of chronisch vermoeid zijn, een slechte naam. Maar goed.

Edit: hoezo 'natuurlijk kan ze stofzuigen'. Ik kon nog geen meter stofzuigen toen ik ziek was, daar huurde ik iemand voor in. Daarom vind ik dat 'huisvrouw blijven' nogal een bijzondere uitspraak in dit verband. Want dat kun je dan helemaal niet.
Ik kan een huishouden runnen ja. Op mijn eigen tempo ja. En ik ben chronisch ziek, ik doe mijn uiterste best om niet in een rolstoel te belanden. Sure, als m'n schouder na elke beweging naast zn kommetje staat kan ik effe niks in het huishouden, maar toch zal ik wel moeten, want niemand anders komt je shit voor gratis opruimen en ik kan niemand inhuren om voor me op te ruimen/schoon te maken , want dat kan ik met een Wajong uitkeringetje heuls niet betalen.

Ik vind gewoon, zèlfs als je zelf ziek bent (geweest) je niet mag oordelen over wat een ander wel of niet kan. Ik heb gewerkt omdat het uwv dat wilde, maar toen kon ik thuis dus niks meer, zelfs niet meer gezellig doen tegen mijn peuter of tegen de buurvrouw. Dus "mocht" ik stoppen zodat ik zelf kon stofzuigen, eten koken en mezelf douchen.

Maar de shit die ik op dagelijkse basis over me heen krijg omdat ik 'X' wel kan, kan ik ook ook wel werken. Ik vind het gewoon een beetje jammer om de TO af te serveren als aansteller omdat er geen onderliggende oorzaak is gevonden.
Ik serveer de TO niet af als aansteller 'omdat er geen onderliggende oorzaak is gevonden'. Daar heb ik het nergens over. Alleen mensen roepen te pas en te onpas dat ze chronisch vermoeid zijn, terwijl ze intussen van alles wel kunnen, zolang het maar niet werken is. Dat vind ik opmerkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Geen chronische vermoeidheid, wel iets wat er op lijkt; Fibromyalgie.
Aan het begin van het jaar een revalidatietraject gevolgd, en dat is echt super goed bevallen! Zou het echt aanraden, kan nooit kwaad. En het wordt vergoed door de zorgverzekeraar.
Je leert erachter komen wat de vermoeidheid veroorzaakt, en hoe je er in het dagelijks leven mee omgaat. Ook kunnen ze je helpen Hoe je werk/studie op kan pakken.

Veel sterkte!
Yep 10 jaar geleden kanker, bestraling en chemo gehad, tijdje erna begon de moeheid en is niet meer verdwenen.
Helemaal onderzocht niks gevonden. Gewoon pech volgens intern

Ik probeer gewoon door te gaan, werk wel minder 32 uur, sport maar wel minder, shop maar wel minder alles minder ,behalve minder halve slapen :)|
Sommige dagen zijn beter andere dagen.
Nu bv ben ik eigenwijs want ik ben nog wakker daar betaal ik morgen voor maar ik kan wel lekker uitslapen.
Maar ja ik ben er nog en dat had ook anders kunnen aflopen!

Maar ik heb geen oplossing iedereen is anders.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad een revalidatietraject voor onbegrepen lichamelijke klachten. Daar leer je omgaan met je grenzen, maar ook wat voor jou veilig is om over je grenzen heen te gaan. Zowel lichamelijk als geestelijk. Dat werkt voor veel mensen heel goed. en wordt gewoon uit de basisverzekering betaald.
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Mieshka schreef:
27-08-2017 23:07
Ja. Wauw. Wie weet van wat voor shit ik genezen ben. Waarom zou je van mij iets aannemen. Hoe weet ik anders van dr. Visser. Ik vind het alleen altijd een beetje jammer dat mensen die in een dipje zitten of gewoon lui zijn, dat soort dingen roepen ala dat ze chronisch vermoeid zijn, terwijl ze intussen wel bijvoorbeeld een huishouden kunnen runnen. Dat geeft mensen die echt ziek en/ of chronisch vermoeid zijn, een slechte naam. Maar goed.

Edit: hoezo 'natuurlijk kan ze stofzuigen'. Ik kon nog geen meter stofzuigen toen ik ziek was, daar huurde ik iemand voor in. Daarom vind ik dat 'huisvrouw blijven' nogal een bijzondere uitspraak in dit verband. Want dat kun je dan helemaal niet.
Ik was denk ik niet heel duidelijk. Ik heb het chronische vermkedheids syndroom. Dat is mijn diagnose. Met huisvrouw bedoelde ik kleine dingen in het huis. Paar jaar geleden was ik bedgebonden en nu kan ik al een beetje huishouden. Mijn moeder helpt mij vaak als het niet lukt en ik woon samen met mijn vriend die voor mij zorgt. Ik krijg geen uitkering omdat er geen reden is gevonden en dat ik op papier gezond ben. Want alle vitamine zijn goed. Ik heb een hartfilmpje, echo, slaaponderzoek, röntgenfoto en heel veel medicijnen gehad. Ik kan naar geen enkele revidatie centrum want mijn zorgverzekering vergoed dat niet. :(
Alle reacties Link kopieren
Gaan je gewrichten steeds uit de kom?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hetismogelijk schreef:
27-08-2017 22:20
Oh dat is wel heel erg naar.
Misschien helpt het je om te bedenken dat je de diagnose nog niet hebt gevonden. Dat wil niet zeggen dat het nooit gevonden wordt natuurlijk.
De mensen die ik ken die ook vermoeidheidsklachten hadden of hebben, deden ook jaren over het vinden van een diagnose. Bij de één bleek het toch lyme, bij de ander b12 gebrek in combinatie met allerlei intoleranties.
Hoe lang heb je de klachten al?
Mijn klachten heb ik al een paar jaar, het begon met elke dag migraine en toen is het overgegaan naar vermoeidheid. Ik heb alle vitaminen al geprobeerd maar niks helpt. Ik heb diëten geprobeerd en daar kwam ook niks uit
Alle reacties Link kopieren
Gaan je gewrichten steeds uit de kom?

Is er al gedacht aan: syndroom van Ehlers-Danlos?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
28-08-2017 08:09
Gaan je gewrichten steeds uit de kom?

Is er al gedacht aan: syndroom van Ehlers-Danlos?
Nee die gaan gelukkig niet uit de kom!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook al ruim 16 jaar chronisch vermoeid. Het begon dat ik tijdens mijn zwangerschappen heel slecht sliep vaaak maximaal 3 uur per nacht en daardoor heel erg moe was. Na de eerste 2 zwangerschappen wel hersteld na mijn laatste zwangerschap bleef de vermoeidheid. Van alles lichamelijk laten onderzoeken, een tijdje te laag vitamine b12. Injecties voor gehad geen verschil. Te laag vitamine D, dat is aangevuld vermoeidheid niet overgegaan.
Na een aantal jaren het maar leren accepteren en er zo goed mogelijk mee leren omgaan. Toch heb ik nooit werkeloos thuis gezeten. Fulltime werken gaat niet. Helemaal niet met 2 kinderen en een huishouden waarbij partner weinig doet. Maar toch altijd mezelf er toe gezet parttime te blijven werken.
Ja het kost moeite om je af en toe over die vermoeidheid heen te zetten. Maar kom op zeg 20 jaar pas en dan nu al roepen dat school en werk niet lukt vindik echt niet kunnen
Alle reacties Link kopieren
knijster1973 schreef:
28-08-2017 08:28
Ik ben ook al ruim 16 jaar chronisch vermoeid. Het begon dat ik tijdens mijn zwangerschappen heel slecht sliep vaaak maximaal 3 uur per nacht en daardoor heel erg moe was. Na de eerste 2 zwangerschappen wel hersteld na mijn laatste zwangerschap bleef de vermoeidheid. Van alles lichamelijk laten onderzoeken, een tijdje te laag vitamine b12. Injecties voor gehad geen verschil. Te laag vitamine D, dat is aangevuld vermoeidheid niet overgegaan.
Na een aantal jaren het maar leren accepteren en er zo goed mogelijk mee leren omgaan. Toch heb ik nooit werkeloos thuis gezeten. Fulltime werken gaat niet. Helemaal niet met 2 kinderen en een huishouden waarbij partner weinig doet. Maar toch altijd mezelf er toe gezet parttime te blijven werken.
Ja het kost moeite om je af en toe over die vermoeidheid heen te zetten. Maar kom op zeg 20 jaar pas en dan nu al roepen dat school en werk niet lukt vindik echt niet kunnen
Helaas kan het niet anders, ik hoop dat het ooit overgaat maar zo niet dan kan ik daar ook niks aan doen. Het gaat al iets beter dan eerst dus ik hoop dat ik uiteindelijk beter word. Ik verleg mijn grenzen elke dag maar meer dan dat lukt niet.
Zelfs de dokters zeggen dat ze niks meer voor me kunnen betekenen :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven