Gezondheid alle pijlers

Paarsig ooglid

28-08-2017 21:57 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens een ontstoken ooglid gehad (sinds 1,5 jaar plots). Een paar maanden geleden voor het laatst. Mijn ooglid was gezwollen, gevoelig (het voelde alsof ik voortdurend een zandkorrel onder mijn ooglid had zitten) en rozig/paarsig.
Ik heb niks bijzonders gedaan, behalve het verwijderen van mascara. Als ik de mascara eraf haal, doe ik dit grotendeels al onder de douche. Het water spoelt al een groot deel weg. Daarna gebruik ik demakup en lotion van eucerin om de rest eraf te halen. Als ik de mascara eraf haal zonder van tevoren te wassen, dan 'trek' ik daardoor aan mijn wimpers en dat is heel erg gevoelig.
Nu heb ik eigenlijk sinds de laatste ontsteking nog steeds iets een licht paarsig ooglid. Iemand enig idee wat ik hiermee kan doen? Ik had hier eerder nooit last van. Op mijn werkdagen gebruik ik al bewust geen mascara om mijn ooglid te laten rusten.
Alle reacties Link kopieren
even langs de dokter, met ogen moet je voorzichtig zijn
Alle reacties Link kopieren
Ginerva schreef:
28-08-2017 21:59
even langs de dokter, met ogen moet je voorzichtig zijn
Dit.
Laat de huisarts er even naar kijken.
Ginerva schreef:
28-08-2017 21:59
even langs de dokter, met ogen moet je voorzichtig zijn
Enige juiste antwoord in deze.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er mee naar de huisarts geweest en hij geeft aan dat het een litteken is van de ontsteking, maar ik kan hier eigenlijk weinig mee. Ik loop al lange tijd zonder mascara, laat het oog rusten. Iemand nog andere tips om mijn oog evt mee schoon te maken?
Heb je een Demodex infectie gehad?
Alle reacties Link kopieren
clinique heeft een mascara die echt afwasbaar is onder de douche, hoef je niet meer te wrijven met ander spul wat het kan irriteren. Al jaren fan hier.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er toch maar weer mee naar de huisarts gegaan.
Ik heb antibiotica zalf voorgeschreven gekregen en ik moet elke avond mijn wimperrand schoonmaken met afgekoeld gekookt water en Zwitsal. Hopen dat het helpt. Ik moet deze zalf 2x daags gedurende 2 weken op mijn waterrand aanbrengen.
Verder zei de huisarts dat ik mijn make-up weg moest gooien. Ik weet alleen niet of dit om de mascara gaat of ook om de eyeliner? Anders is er kans op 'herbesmetting' als deze producten besmet zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven