Gezondheid alle pijlers

Allergisch voor hond van nieuwe buren

03-09-2017 13:16 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
-even een klaagtopic-

Ik woon op een klein appartement, en sinds vandaag heb ik een nieuwe buurman. echter, deze nieuwe buurman heeft ook een (grote) hond meegebracht. Nu ben ik al langs op de sukkel met verschillende allergieën, en het was net wat aan het stabiliseren en onder controle aan het geraken, tot nu. constant aan het niezen terug, volop onder de rode jeukende plekken, opgezwollen ogen, ... leuk is anders.

Die buurman kan daar natuurlijk ook niet aandoen, hij kan niet weten dat ik zo sukkel met allergieën, maar dat neemt niet weg dat ik er enorm van baal. Ik zit al aan de 4x normale dosis van antihistamine, dus daar valt geen oplossing te zoeken.

Heeft er iemand enige raad? want ik ben nu enorm aan het balen dat ik nu ook mijn eigen thuis niet meer allergie-vrij zal kunnen houden.
Alle reacties Link kopieren
Tja, heel lastig dit. Heb je je al eens in desensibilisatie verdiept? Dat schijnt tegenwoordig steeds beter te zijn. Je zou eens kunnen overleggen met je huisarts.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Mogen mensen wel 'n (grote) hond houden op 'n klein appartementje?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me voor de allergische reactie niet uit te maken of de hond groot of klein is
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
desensibilisatie is bij mij geen optie aangezien dat niet geschikt is als je meerdere allergieën hebt. :(
En qua wetgeving die ik gevonden heb, mag je huisdieren houden zolang deze geen geluids- of geurhinder veroorzaken. Hij blaft tot nu toe ook niet heel veel, dus daar ligt het probleem niet...

Het is echt gewoon balen
Alle reacties Link kopieren
Hoe zou het kunnen dat je er zo veel van merkt in je eigen appartement? Kieren onder de deuren? Wordt het gezaenlijke gedeelte regelmatig schoongemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe komen de huidschilfers/haren van die hond dan in jouw huis en dan ook nog in zulke grote hoeveelheden dat je er acuut ernstig last van hebt? Hij is er pas een paar uur en die allergenen komen niet door de muren heen. Misschien kun je horrengaas nemen dat ook pollen tegenhoud om zo min mogelijk spul in huis te krijgen via de ramen.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Ja, kieren onder deuren en ook wel dat ik de ramen vaak moet openzetten omdat ik constante 'luchthonger' heb, dat helpt natuurlijk niet als die hond op het aanpalend terrasje zit.
Nu wel even duidelijk, ik heb geen probleem met de buren en ben ook niet de verzuurde buur die de hond meteen weg wilt, ik weet gewoon even niet wat doen hierrond.
Alle reacties Link kopieren
Kier onder deur dichtmaken/tochtstrip en raam dicht als hond op terras zit?
Alle reacties Link kopieren
belgin schreef:
03-09-2017 13:25

En qua wetgeving die ik gevonden heb, mag je huisdieren houden zolang deze geen geluids- of geurhinder veroorzaken.
Sorry voor de off-topic vraag :$
Ik heb ook totaal geen verstand van allergieën, maar ik ben heel benieuwd naar waar je dit hebt gevonden. Ik woon in een appartementencomplex en 1 van mijn buren heeft twee grote honden die heel erg blaffen. Niet dat ik hem ermee om de oren ga slaan ofzo maar ik ben wel nieuwsgierig hoe dat wettelijk zit. En Google levert mij niet zo veel op, misschien geef ik wel verkeerde zoektermen op hoor, dat kan.
Alle reacties Link kopieren
even opgezocht en zo een tochtstrip lijkt me een goed idee! Kan ik alvast proberen, bedankt!
de buurman vragen of hij zijn hond niet op het terrasje wil doen? ( ik weet niet of dit mogelijk is ).

Ik heb zelf ook heel veel allergieën..

Wat helpt bij jou ( en bij mij ook ) maar wellicht niet financieel haalbaar, is een airco of een luchtfilter in je huis.
Als ik heel erg last heb van mijn allergieën dan maak ik vaak een rondje in mijn auto ( met airco ). Op mijn werk hebben we ook airco en dat helpt enorm.
redbulletje schreef:
03-09-2017 13:21
Mogen mensen wel 'n (grote) hond houden op 'n klein appartementje?
waarom niet? Wellicht dat het alleen bij sommige particuliere huur niet mag, maar voor de rest mag het wel. Een hele roedel daarentegen : daar zijn regels voor.
Alle reacties Link kopieren
Als er in het huurcontract niet staat dat er geen huisdieren gehouden mogen worden, kan je weinig. Inderdaad tochtstrips en eventueel vragen aan buurman of hij de hond binnen kan houden. Maar dat hoeft hij natuurlijk niet te doen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
MwTheelepel schreef:
03-09-2017 13:28
Maar hoe komen de huidschilfers/haren van die hond dan in jouw huis en dan ook nog in zulke grote hoeveelheden dat je er acuut ernstig last van hebt? Hij is er pas een paar uur en die allergenen komen niet door de muren heen. Misschien kun je horrengaas nemen dat ook pollen tegenhoud om zo min mogelijk spul in huis te krijgen via de ramen.
Als TO en hond bijvoorbeeld door hetzelfde portal lopen, dan kan dat al genoeg zijn (weet ik uit ervaring).
Er bestaan ook speciale horren die pollen etc tegen houden werkt misschien ook voor jouw allergieën ? Kun je toch de ramen lekker open houden.
Alle reacties Link kopieren
@QueenArachnia: Afdeling 7 Dieren
Artikel 276. De houders van dieren, waarvan het voortgebrachte geluid kan aanleiding geven tot gerechtvaardigde klachten van de buren, zijn strafbaar op voorwaarde dat het door de dieren voortgebrachte geluid te wijten is aan een persoonlijk, hetzij vrijwillige, hetzij een bij gebrek aan vooruitzicht of voorzorg uitmakende daad van de houder van het dier. Dit is wat ik ervan vond, is natuurlijk wel van België ;)

@MwTheelepel: zoals vivamien ook zegt, veel is er niet nodig om een reactie uit te lokken, zeker niet in die mate dat mijn allergieën zijn.
Alle reacties Link kopieren
To, ik zou naar je huisarts gaan en sterkere antihistamine vragen. Ik had een soortgelijk probleem en bij mij werkten de standaard antihistaminica ook niet meer voldoende. Met nieuwe medicatie gaat het prima!
Alle reacties Link kopieren
@florence, mag ik vragen wat je dan precies neemt? Momenteel heb ik ook al niet meer de gewone antihistamine, daar voel ik gewoonweg niets van.
Zo'n apparaat kopen die de lucht in je huis zuivert?

Zijn helemaal niet zo duur en kan een hoop schelen. Mijn schoonzus heeft ook zo'n ding en helpt als een malle.
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat het van de hond is en niet een boom of plant gezien je lucht honger. Zo een beetje iedereen met hooikoorts heeft last van de ochtend en avondlucht op dagen met veel pollen enzo.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
MinionX schreef:
03-09-2017 13:40
waarom niet? Wellicht dat het alleen bij sommige particuliere huur niet mag, maar voor de rest mag het wel. Een hele roedel daarentegen : daar zijn regels voor.

Toen ik nog een appartement huurde (woningstichting) stond daar iets over in de voorwaarden.

Bij ons was het destijds: 1 hond en/of 1 kat mocht.
Ik had 2 katten en dat was dus officieel tegen de regels. Geen haan die daar naar kraait (hanen mochten ook niet btw) maar die regel geeft de verhuurder wel een mogelijkheid tot ingrijpen bij overlast.

Iedere verhuurder zal iets dergelijks in de voorwaarden hebben waarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ook veel allergieën maar vind het erg snel dat je in je eigen huis direct last hebt van de hond. Vraag me dus ook af of het daar van komt en misschien niet iets anders. En als het wel zo is dan zul je denk ik toch je huis moeten aanpassen. Zoals tochtstrips, horren, luchtzuivering en je het speciale stofzuigers tegen allergieën.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
03-09-2017 14:23
Weet je zeker dat het van de hond is en niet een boom of plant gezien je lucht honger. Zo een beetje iedereen met hooikoorts heeft last van de ochtend en avondlucht op dagen met veel pollen enzo.
Ik heb de laatste weken eigenlijk geen last van mijn hooikoorts gehad, maar sinds twee dagen ben ik ineens hartstikke benauwd. Ik vraag me dus ook af of het wel echt aan de hond ligt. Hopelijk voor jou niet!
Alle reacties Link kopieren
zoek eens op luchtreinigers op martkplaats.
Er staan er ook veel tweedehands,dus goedkoper

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven