Gezondheid alle pijlers

Ingegroeide teennagel

10-09-2017 03:15 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft een succesvolle operatie gehad aan een ingegroeide teennagel?
Alle reacties Link kopieren
Ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik knip ze altijd heel kort met zo'n knippertje, zodat de randen van mijn nagels geen gaatjes in mijn sokken kunnen maken. Ze kunnen dan ook niet ingroeien. In elk geval bij mij nog nooit gebeurd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik, maar dat was een hele lange tijd geleden. De zijkanten van de nagel werden weggesneden, en de huid links en rechts werd daaraan gehecht. Ik had 12 uur vervelende napijn, maar van die teen heb ik echt nooit meer last gehad. Het is dus wel even door de zure appel heen bijten. Over de operatie ben ik dik tevreden.

De restantnagel viel er op een gegeven moment af en het nagelbed daaronder ging verhoornen. Het begon te groeien en het was feitelijk een nieuwe nagel die ik gewoon kon bijknippen.
World of Warcraft: Legion
Ben je al bij een podotherapeut geweest?
Alle reacties Link kopieren
Ja, nu ruim een jaar geleden. Zijkant teennagel reepje weggehaald. Viel allemaal erg mee. Eerste dag wat pijn, maar met paracetamol goed te doen. Nagel is blijvend iets smaller, maar is erg mooi geheeld. Nooit meer last gehad daarna.
Alle reacties Link kopieren
Cemby schreef:
10-09-2017 08:25
Ja, nu ruim een jaar geleden. Zijkant teennagel reepje weggehaald. Viel allemaal erg mee. Eerste dag wat pijn, maar met paracetamol goed te doen. Nagel is blijvend iets smaller, maar is erg mooi geheeld. Nooit meer last gehad daarna.
Hier precies hetzelfde, maar dan 7 jaar geleden. Erg blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Toen die operatie plaatsvond was ik 14. Nu ben ik 51.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 19:46
0.00% gewijzigd
Ja 2x, zo'n 15 jaar geleden.
Deed me flink zeer omdat het allemaal zo ontstoken was. Teen werd toen afgebonden (heel strak) met een elastiek voor het bloeden. Zelfs met verdobing was dat niet prettig.
Heel veel napijn gehad. Helaas moest ik binnen 1,5 jaar weer.
Daarna naar podotherapeut geweest. Die heeft toen tijdelijk een "klemmetje" op de nagel gezet zodat ze alleen naar boven groeiden.
Daarna nooit meer last gehad
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is meer dan 30 jaar geleden ook een klein reepje weggesneden. Met succes.
Maar bij mijn dochter is nu al een paar keer een driehoekje weggeknipt. ongeveer 1/3 van de nagel word verwijderd.
Ik ben nu op zoek naar een arts die de "reepjestechniek" uitvoert.
Alle reacties Link kopieren
Pas nog zelf een reepje/driehoekje van de ontstoken ingegroeide nagel van m'n dikke teen afgesneden/geknipt/getrokken met een 'toolset' van nagelschaartje, pincet, en nog wat scherpe voorwerpen. Wel alles eerst ontsmet natuurlijk. Operatie geslaagd! :yes: Een paar uur later verdween de ontsteking en kon ik m'n schoen weer aan.

Wat is de reden dat jullie dat bij de dokter laten doen? Omdat de pijn en ontsteking zo erg zijn, of omdat het iets is dat maar blijft terugkomen?
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 19:46
0.00% gewijzigd
Als je het laat opereren wordt de nagel over de gehele lengte smaller gemaakt, je krijgt dus een smaller nagelbed, tot onder de huid waar de nagel onder begint te groeien. Ik kan me niet voorstellen dat je zelf je hele nagel smaller hebt gemaakt Possa?
Alle reacties Link kopieren
sandra1905 schreef:
11-09-2017 14:14
Als je het laat opereren wordt de nagel over de gehele lengte smaller gemaakt, je krijgt dus een smaller nagelbed, tot onder de huid waar de nagel onder begint te groeien. Ik kan me niet voorstellen dat je zelf je hele nagel smaller hebt gemaakt Possa?
Niet de gehele lengte idd, tot de helft ongeveer. Zat aan de zijkant wel een flink stuk onder m'n vlees. Brrr de hele lengte dat klinkt idd te akelig om zelf te doen. Dan zou ik ook voor de verdoving gaan hoor.

Wat is eigenlijk de reden dat ze je hele nagel smaller maken? heb je dan minder kans dat het opnieuw ingroeit?
Alle reacties Link kopieren
Possa,

De chirurg legde mij toen (voordat de operatie begon) uit, dat de wortel ook werd verwijderd. De nagel werd versmald, en daar waar de wortels zijn weggesneden, kan de nagel niet meer groeien. Het is er gewoon niet meer. Na de operatie heb ik dan ook nooit meer problemen met die teen gehad.

Een kennis heeft dat ook gehad, maar dan aan één kant en hij moet opletten dat het er niet weer opnieuw ingroeit. Ik heb het vermoeden dat zijn teen minder efficiënt werd geopereerd dan mijn teen.
World of Warcraft: Legion
De verdoving schijnt hels te zijn, heb ik al van verschillende mensen (OK, mannen) gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees positieve verhalen. Zijn de operaties in het ziekhuis uitgevoerd? Zo ja, waar?
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
11-09-2017 21:16
De verdoving schijnt hels te zijn, heb ik al van verschillende mensen (OK, mannen) gehoord.
:rofl:

Mij werd links en rechts de naald in de teen gezet. Vervelend, maar die pijn is maar een paar seconden. De verdoving doet dan zijn werk. De tweede prik is daardoor een stuk minder pijnlijk. Snel daarna kan de chirurg aan de gang. Een paar uur na de operatie wordt de verdoving minder; de pijn die dan nog gering is, neemt toe. 6 uur na de operatie is de verdoving helemaal weg, en... tja... dat voel je!
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik was best bang voor de verdoving, omdat ik had gelezen dat deze zo'n pijn deed. Maar ik vond het heel erg meevallen. De chirurg in MC Spijkenisse ging heel voorzichtig en kundig te werk.
Alle reacties Link kopieren
Yes! Hier 1 succesverhaal. Na 4 mislukte pogingen....

4x is het fout gegaan (zelfde teen) en werd het eigenlijk alleen maar erger. De 5e keer is het door een plastische chirurg gedaan en het ziet er keurig uit nu! Dit was overigens wel de enige operatie dat ze de boel dicht hebben gehecht. De andere 4 keren hebben ze het 'aan de lucht' laten genezen. Ik weet niet of dit de reden is dat het nu goed is gegaan, maar ik ben er iig erg blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Cemby schreef:
12-09-2017 17:55
Ik was best bang voor de verdoving, omdat ik had gelezen dat deze zo'n pijn deed. Maar ik vond het heel erg meevallen. De chirurg in MC Spijkenisse ging heel voorzichtig en kundig te werk.
Zoals ik al zei was mijn operatie zo'n 37 jaar geleden (toen ik 14 jaar was kreeg ik die operatie, nu ben ik 51, zoals ik al zei). Die werd al uitstekend uitgevoerd. Maar ik weet niet of er in die 36 jaar al wat dingen zijn veranderd (jij zei dat de operatie bij jou een jaar geleden plaatsvond), bijvoorbeeld minder pijnlijke verdovingsspuiten, etc. De medische ontwikkeling staat immers niet stil.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer me voor de geest te halen hoe het verder is gegaan nadat de operatie plaatsvond. Ik geloof dat ik een week lang de hechtingen erin had en een in verband gewikkelde voet. Het lopen leek op strompelen.

Na die week had ik een afspraak op het ziekenhuis. De operatiewond was al grotendeels genezen, maar de hechtingen werden eruitgehaald. Dat ging zonder verdoving en het eruit halen was totaal niet pijnlijk.

Ik kon weer normaal lopen. De linkervoet kon weer in een schoen. Verder weinig pijn en goede nazorg.
World of Warcraft: Legion
Hier helaas geen goede ervaring. Jaren geleden ben ik door mijn huisarts geholpen aan een teennagel die constant ingroeide. Wat heb ik hier spijt van. Aan beide kanten van de nagel is inderdaad een reepje weggehaald. De nagel is echter zo smal en daardoor lelijk geworden dat ik nauwelijks slippers aan durf te doen. Bovendien trekt de nagel weer een soort van krom waardoor hij weer ingroeit.

Aan de nagel van mijn andere grote teen ben ik gelukkig niet geholpen. Het helpt als ik de nagel redelijk lang houd en vaak met het haakje van de nagelknipper er onder ga om 'm op de huid te leggen ipv dat hij er in kan groeien. Je helpt je nagel dan als het ware de juiste kant op te groeien. Dit is tot nu toe de beste oplossing voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Hier vorig jaar gedaan. De eerste keer deed de huisarts het, dit werkte helaas niet en de nagel kwam weer terug.
De tweede keer in het ziekenhuis. Nu moet ik helaas weer voor mijn andere voet maar kijk nogal tegen die prikken in mijn teen op.. Buiten dat heb ik geen last meer van de eerste ingegroeide teennagel. Deze is met een reepje weggehaald en vervolgens dichtgeschroeid bij de nagelriem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven