Gezondheid alle pijlers

Ver over de datum

15-09-2017 16:28 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag dames en heren, ik vraag mij af of mensen hier ook wel eens etenswaren, ver over de datum, gewoon opeten? Ik vond in de kast van die mini potjes jam, allemaal nog dicht. Ik had een potje opengemaakt. Frambozen jam, rook prima, de smaak ook top. Alleen de kleur had meer weg van appelstroop. Toch op een beschuitje gesmeerd en opgegeten. Op het potje stond tht 2013 :-o :lol:
Ik vertrouw op mijn neus en smaak.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 19:46
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik had het weggepleurd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ja kruiden eet ik ook ver over de datum, weggooien kan altijd nog :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk bijna nooit naar de datum. Die jam had ik ook gewoon opgegeten.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ik het niet eerder opgegeten heb? Elke keer vond ik het zonde. 6 prachtige potjes met allemaal verschillende soorten jam. Bewaren voor een speciale gelegenheid dacht ik. Maar die is er nooit gekomen..
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
15-09-2017 16:29
Ik had het weggepleurd.
Precies. Ik ben erg visueel ingesteld, als het er niet meer uit ziet gaat het *toedeledoki* zo de prullenbak in.
Zolang het niet beschimmeld is of vreemd ruikt zou ik het ook gewoon opeten.
Alle reacties Link kopieren
Skull schreef:
15-09-2017 16:37
Precies. Ik ben erg visueel ingesteld, als het er niet meer uit ziet gaat het *toedeledoki* zo de prullenbak in.
:rofl:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik zag en rook niets bedorvens, dus zonde om het weg te gooien. Met groenten en vleeswaren ben ik niet zo makkelijk. Maar dat eet ik vrij snel na het te hebben gekocht op. Al heb ik nu twee keer snijbonen gehad die niet gaar te koken waren en zuur roken. Die heb ik weggegooid.
Alle reacties Link kopieren
Smaak goed, geur goed = eetbaar. Behalve bij vis en eieren. Daar ben ik wat voorzichtiger mee omdat je bepaalde dingen die wel voedselvergiftiging veroorzaken dan niet proeft. Jam gaat gewoon gisten en of schimmelen, merk je snel genoeg.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Skull post_id=27551996 time=1505486472 user_id=345425]

Ik dacht hier geschreven te hebben, oh zonde nog een goed eetbare sinaasappel weggooien...
anoniem_349075 wijzigde dit bericht op 15-09-2017 16:49
42.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
15-09-2017 16:42
Smaak goed, geur goed = eetbaar. Behalve bij vis en eieren. Daar ben ik wat voorzichtiger mee omdat je bepaalde dingen die wel voedselvergiftiging veroorzaken dan niet proeft. Jam gaat gewoon gisten en of schimmelen, merk je snel genoeg.
Eieren leg ik altijd in het water, zolang ze de bodem raken eet ik ze nog. Zelfs na een half jaar :-)
Alle reacties Link kopieren
Skull schreef:
15-09-2017 16:41
Afbeelding
Geweldig :proud:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, met jam die dicht is kan niets gebeuren, alleen de kwaliteit gaat na een paar jaar natuurlijk wel achteruit.
Ik gebruik nog laurierblaadjes die 6 of 7 jaar oud zijn, de smaak wordt wel minder, maar dan gebruik ik er gewoon twee.
Laatst vond ik achterin mijn kast een potje echte appelstroop (alleen appels) van 10 jaar oud, aangebroken :$ .
Was nog goed, beetje ingedroogd en sterk van smaak.
Al die tht-data zijn meer om claims te voorkomen, en ongetwijfeld de verkoop te stimuleren. Alleen met vis uit blik met verlopen datum zou ik voorzichtig zijn.
nounou
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
15-09-2017 16:49
Ja hoor, met jam die dicht is kan niets gebeuren, alleen de kwaliteit gaat na een paar jaar natuurlijk wel achteruit.
Ik gebruik nog laurierblaadjes die 6 of 7 jaar oud zijn, de smaak wordt wel minder, maar dan gebruik ik er gewoon twee.
Laatst vond ik achterin mijn kast een potje echte appelstroop (alleen appels) van 10 jaar oud, aangebroken :$ .
Was nog goed, beetje ingedroogd en sterk van smaak.
Al die tht-data zijn meer om claims te voorkomen, en ongetwijfeld de verkoop te stimuleren. Alleen met vis uit blik met verlopen datum zou ik voorzichtig zijn.
Geweldig :high5:
Alle reacties Link kopieren
Kleurfoutje schreef:
15-09-2017 16:43
Jij zou hem opgegeten hebben he!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
15-09-2017 16:46
Geweldig :proud:
Heheh ja was geinig.
Alle reacties Link kopieren
Jam die r uit ziet als appels troop had ik niet meer gegeten.
Alle reacties Link kopieren
Skull schreef:
15-09-2017 17:08
Jij zou hem opgegeten hebben he!
Ja :lol:
Anoniem123456123456 schreef:
15-09-2017 16:29
Wij hebben nog zwarte peper van 2009. Ja dus.
Peper kan niet bederven. Net zoals zout.

Om op to te reageren. Ik had dat meteen weggegooid.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
15-09-2017 17:33
Jam die r uit ziet als appels troop had ik niet meer gegeten.
Want je houdt niet van appelstroop? :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, tenzij de schimmel erop zit eet ik het op.

Ik koop ook altijd alle 35% artikelen uit de supermarkt, scheelt enorm, wel 35 % :vechten:
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Nee dat had ik niet meer opgegeten.

Ik ben echt paranoia wat betreft datums en eten. Het enige wat ik over de datum eet zijn kruiden.

Ik heb een kots fobie en mijn angst is zo groot dat ik echt niks over de datum eet of klaar maak.

Daar tegen over staat dat ik al ons eten plan zodat ik zo min mogelijk weg hoef te gooien/ te verspillen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven