Gezondheid alle pijlers

Menstruatie blijft uit

20-09-2017 22:40 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben even benieuwd of jullie dit ook wel eens hebben. Ik heb normaal gesproken een regelmatige cyclus van 28-31 dagen. Laatste jaren wel eens wat last van spotting voor het echt begint, maar ondertussen is het dag 35 en er is nog niets. Op af en toe wat een lichtbruin of lichtrood spoortje na... Ik ben halverwege de 30 en heb dit nog niet eerder gehad. Helder slijm na (vermoedelijke) ovulatie wel gehad deze cyclus. Zwangerschap is uitgesloten, mijn vriend is 8 jaar geleden gesteriliseerd (ik gebruik geen anticonceptie). Ik vind dit vervelend, mijn ongesteldheid is geen feestje, maar vind het fijn om te weten dat alles nog werkt. Herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
Ja, wel herkenbaar, maar elk geval is anders en als je je zorgen maakt moet je altijd naar de dokter gaan.
Ik heb dat ook wel eens gehad en ik vond het echt geen prettig idee en een zwangerschap was onmogelijk. De menstruatie erna duurde wel vaak langer dan normaal voordat het weer over was. Heb al besloten dat als het te vaak voor gaat komen naar mijn zin dat ik dan naar de huisarts ga.
Als je een keer een beetje laat bent en verder nergens last van hebt zou ik er niet zoveel meedoen. Ik heb wel eens een hele maand overgeslagen, negatieve zwangerschapstest en vervolgens werd ik na een maand gewoon weer ongesteld.
Alle reacties Link kopieren
Kan best een begin van de overgang zijn hoor. Halverwege de 30 is wel jong, maar het kan wel. Mijn zus is een stuk jonger dan ik, zij heeft al twee jaar opvliegers en stemmingswisselingen, terwijl ik (nog) nergens last van heb (Zus is nu 39). Aangezien ze, net als ik, een mirena heeft, hebben we beiden geen idee hoe onze menstruatie nou precies is. Bij mij is het in elk geval meestal de moeite niet meer en dan ineens zijn het klonters (sorry voor degenen die visueel ingesteld zijn ;-D ).

Even langs de huisarts kan natuurlijk altijd, maar in dit geval zou ik het eerder nog even afwachten. Wel eventueel een zwangerschapstest doen, gewoon voor je eigen gemoedsrust.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ceylon schreef:
20-09-2017 23:47
Kan best een begin van de overgang zijn hoor. Halverwege de 30 is wel jong, maar het kan wel. Mijn zus is een stuk jonger dan ik, zij heeft al twee jaar opvliegers en stemmingswisselingen, terwijl ik (nog) nergens last van heb (Zus is nu 39). Aangezien ze, net als ik, een mirena heeft, hebben we beiden geen idee hoe onze menstruatie nou precies is. Bij mij is het in elk geval meestal de moeite niet meer en dan ineens zijn het klonters (sorry voor degenen die visueel ingesteld zijn ;-D ).

Even langs de huisarts kan natuurlijk altijd, maar in dit geval zou ik het eerder nog even afwachten. Wel eventueel een zwangerschapstest doen, gewoon voor je eigen gemoedsrust.
Bij mij begon het rond 35 wel te veranderen. Daarvoor was het altijd superregelmatig en altijd hetzelfde, en toen kreeg ik ineens drie maanden bijna niets of een maandje de zondvloed. Inmiddels ben ik tien jaar verder en is het af en toe echt vervelend. Deze maand werd ik ineens zonder spotting vooraf ongesteld, 's nachts ook nog, nog nooit gebeurd dus dat was een nare verrassing. Na twee dagen was het over, en vervolgens op dag vier ging de kraan weer open.
Alle reacties Link kopieren
Gaat het erg lang duren, test dan voor de zekerheid. Heel heel soms groeit de boel weer aan elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Een hele enkele keer sla ik ook een maand over. Ik heb dan wel wat kramp alsof ik ongesteld moet worden, maar het gebeurd niet.
Alle reacties Link kopieren
Joostisandersgeaard2 schreef:
21-09-2017 04:01
Gaat het erg lang duren, test dan voor de zekerheid. Heel heel soms groeit de boel weer aan elkaar.
Nou daar dacht ik nou aan, het kan hoor dat het weer hersteld bij de man

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven