Gezondheid alle pijlers

Nachtlenzen

21-09-2017 09:00 9 berichten
Ik ben aan het nadenken over nachtlenzen.
Dus de lenzen die je 's nachts draagt om overdag zonder bril/lenzen goed te kunnen zien.

Ik ben benieuwd naar ervaringen, voor- en nadelen.
En naar de kosten.

Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het een paar jaar terug geprobeerd, dus denk dat het tegenwoordig al wel beter is. Een collega van mij zwoer erbij, die had ze ook, maar had een kleine afwijking. Ik zat net op het randje en heb een flinke cilindrische afwijking. Elke dag zag ik weer anders, scherper, waziger. Had heel veel last van halo's (uitwaaiering van licht, net als wanneer je met regen auto rijdt en in het licht kijkt).. ben op een gegevens moment maar weer overgegaan naar gewone lenzen, voor mij werkte het niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor sterkte heb je? Volgens mij moet je het sowieso alleen doen als je maar een kleine afwijking hebt.
MissHuo schreef:
21-09-2017 09:04
Ik heb het een paar jaar terug geprobeerd, dus denk dat het tegenwoordig al wel beter is. Een collega van mij zwoer erbij, die had ze ook, maar had een kleine afwijking. Ik zat net op het randje en heb een flinke cilindrische afwijking. Elke dag zag ik weer anders, scherper, waziger. Had heel veel last van halo's (uitwaaiering van licht, net als wanneer je met regen auto rijdt en in het licht kijkt).. ben op een gegevens moment maar weer overgegaan naar gewone lenzen, voor mij werkte het niet.

Dat van die halo´s heb ik gelezen inderdaad. Dat kan heel vervelend zijn lijkt me.
Ik heb een kleine afwijking; -1,50 beide kanten.

Bedankt voor je bericht!
pamelacourson schreef:
21-09-2017 09:09
Wat voor sterkte heb je? Volgens mij moet je het sowieso alleen doen als je maar een kleine afwijking hebt.
-1,50 beide kanten, kleine afwijking dus.

Heb geen brillenhoofd en lenzen overdag trek ik niet goed, droge ogen en irritaties.
Zit op mijn werk hele dag achter een scherm.
Draag nu wel een bril en lezen met sporten en uitgaan.

Nachtlenzen lijken me een mooie oplossing. Als het werkt ;)
anoniem_37973 wijzigde dit bericht op 21-09-2017 10:26
Reden: typo
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Saz schreef:
21-09-2017 09:46
-1,50 beide kanten, kleine afwijking dus.

Heb geen brillenhoofd en lenzen overdag trek ik niet goed, droge ogen en irritaties.
Zit op mijn werk hele dag achter een scherm.
Graag nu wel een bril en lezen met sporten en uitgaan.

Nachtlenzen lijken me een mooie oplossing. Als het werkt ;)
Dan zou ik het proberen. Mijn buurmeisje heeft ze nu een jaar en is er tevreden mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 5 jaar nachtlenzen en geen moment spijt gehad! Mijn sterkte was -2.
Ik betaal 30,- per maand, incl. Vloeistoffen en controles.
3mmy schreef:
21-09-2017 09:50
Ik heb al 5 jaar nachtlenzen en geen moment spijt gehad! Mijn sterkte was -2.
Ik betaal 30,- per maand, incl. Vloeistoffen en controles.


Dat valt qua kosten ook nog wel mee :)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat met zo'n afwijking het prima zal gaan. Wat ik al zei, bij mij zat het op het randje. Bij mij waren het vooral de cilinders die niet goed te corrigeren waren. En die halo's waren irritant, maar lang niet iedereen heeft het. Ik zou het gewoon proberen als ik jou was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven