Gezondheid alle pijlers

vage kwaaltjes - hoofdpijn en heel moe

21-09-2017 12:57 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meestal lees ik mee maar merk dat ik wel behoefte heb aan de blik van buitenstaanders. Ik worstel met het volgende; ik voel me al tijden niet zo fit, continu hoofdpijn die niet te onderdrukken is met paracetamol (en ik nu dus ook bijna nooit slik, is dus niet medicijn afhankelijk), wat gewrichtspijntjes, regelmatig maag/darmklachteb, ineens regelmatige oogontstekingen en doodmoe. Als gevolg daarvan (?) heb ik wat moeite me te concentreren, kom soms verbaal niet goed uit mijn woorden en maak af en toe ook wat fouten/foutjes op werk. Morgen heb ik een afspraak om fysieke oorzaken zoals vitamine tekorten (D, B11, B12, Fe) /anemie etc te laten checken dan wel uit te sluiten. Ik heb eerder een B12 tekort gehad maar dit voelt op een of andere manier heftiger en ik had destijds nooit zoveel hoofdpijn. Maar, het zijn alles bij elkaar natuurlijk allerlei vage klachten die op van alles en niks kunnen wijzen

Wat extra achtergrond qua prive situatie; ik heb 1 kind op de basisschool en een partner die doordeweeks vaak niet thuis is (iig 2 of 3 nachten in het buitenland). Ik werk zelf 90% over 4 dagen verspreid in de (commerciele) juridische sector en ben dus ook degene die huishouden en school enzo regelt. Dit is al jaren zo, relatie is goed, en op zich nooit een probleem (geweest).

Het werk vind ik op zich leuk en interessant, de druk op uren maken, de targets en de verwachting veel eigen tijd te investeren in de opleiding en ’s avonds nog klantendossiers op te pakken minder, ik werk in mijn ogen niet voor niks part--time. Kortom, geen droombaan maar “prima”, redelijk dichtbij huis en ook redelijk goed salaris. In mijn ogen dus ook geen enorme stress etc die een psychische achtergrond aannememelijk maken maar ik durf op dit moment niets uit te sluiten.

Terug naar mijn “kwaaltjes”, Afgelopen maandagmiddag heb ik me ziek gemeld, er kwam werkelijk niets nuttigs meer uit mijn handen van de hoofdpijn, afgelopen 3 dagen heb ik voornamelijk geslapen. En nu? Ik voel me drie dagen later eigenlijk niet fitter. Ik verwacht eerlijk gezegd vrij weinig van de huisarts, zal waarschijnlijk voor bloedprikken al in discussie moeten. Ik zal toch morgen of maandag weer terug aan het werk moeten en het huishouden weer op moeten pakken en verder op de trein. Herkent iemand dit? Tips?
Alle reacties Link kopieren
hoe is je levensstijl?

- slaap je voldoende?
- eet je gezond, minder koolhydraten (suikers), voldoende groente en fruit en voldoende water, minder alcohol en koffie, niet roken
- beweeg je voldoende
- sporten en ontspanning (yoga, meditatie, mindfulness, etc)
- de ruimte waarin je werkt is voldoende geventileerd
- stress levels verminderen

veel van de klachten die jij beschrijft zijn levensstijl gerelateerd. en dan bedoel ik niet dat het je eigen schuld is. maar dat je invloed kan hebben op je klachten door je levensstijl te veranderen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Zou je overspannen kunnen zijn?

Heb je ook last van je keel of last gehad van je keel?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
dank voor jullie reacties!
Qua levensstijl; ik denk dat ik/we vrij gezond leven. Slaap minstens 8 uur per dag, rook niet, drink volgens mij voldoende water, drink max 1 keer per maand een wijntje, we eten gevarieerd met veel groente en gematigd vlees, max 2 koppen koffie per dag en beweeg regelmatig (lig een uur fietsen per dag). Of de ventilatie op mijn werkplek goed is weet ik eigenlijk niet, werk in zo'n kantoortuin met een centraal geregeld airco systeem.
Overspannen, tja misschien. Anderzijds zijn er veel drukkere en hectische momenten in mijn leven geweest en ik voel me bv niet opgejaagd. dus ik zou niet precies weten waarom dan nu.
Keel; een paar weken geleden heb ik een flinke verkoudheid met keelpijn gehad, was na een paar dagen wel weer over buiten wat vastzittend slijm
Wat was de vorige keer de oorzaak van je vitB12 tekort?
Alle reacties Link kopieren
Zit er genoeg vitamine b12 in je eetpatroon?
Alle reacties Link kopieren
exacte reden is nooit uitgezocht, is gegooid op wat problematisch verlopen zwangerschap met veel maag/darmklachten, lange ziekenhuisopname en bedrust ivm weeen bij 22 weken en nasleep spoedkeizersnede. Leek me niet onwaarschijnlijk;-)
Adelaar81 schreef:
21-09-2017 13:26
exacte reden is nooit uitgezocht, is gegooid op wat problematisch verlopen zwangerschap met veel maag/darmklachten, lange ziekenhuisopname en bedrust ivm weeen bij 22 weken en nasleep spoedkeizersnede. Leek me niet onwaarschijnlijk;-)
Dan zou ik een chronisch B12 tekort niet uitsluiten als oorzaak van je probleem eerlijk gezegd. Hoe zou volgens de arts het mechanisme werken, indien veroorzaakt door zwangerschap? Voordat je door je voorraad aan B12 heen bent, ben je een behoorlijke tijd (jaren?) verder. Dat krijg je niet van een paar maanden slecht eten/veel overgeven etc. Je klachten lijken wel in het plaatje te passen. Dus voordat je huisarts het op psychisch gooit, zou ik echt uitdrukkelijk vragen de lichamelijke kant goed uit te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
1x is wel genoeg
adelaar81 wijzigde dit bericht op 21-09-2017 21:32
Reden: Dubbel
82.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dank, B12 ga ik zeker aankaarten morgenochtend. Zoals gezegd voelde dat b12 tekort destijds (7 jaar geleden) wel anders, had toen bv geen moeite woorden te vinden in een gesprek.
Ik heb vaak Magnesium- en Kaliumtekort en kan mij daar flink belabberd door voelen.
Bij jou worden ook wat waardes gecheckt, dus wacht de uitslag af. Meer kun je nu niet doen (behalve voldoende water drinken, genoeg slaap en gezond eten).
Alle reacties Link kopieren
Laat bloedprikken en ook testen op pfeiffer.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Heb je hoofdpijn, of zou het migraine kunnen zijn? Ik vraag het omdat je aangeeft dat gewone pijnstillers niet helpen en het kan met afasie gepaard gaan. Misschien iets om ook even voor te leggen aan de ha.
Alle reacties Link kopieren
Huisarts was zoals ik al verwachtte niet onder de indruk (niet dat dat nou echt hoeft) en wilde vitamine b12 niet testen omdat dat mijn symptomen niet zou verklaren en "sowieso een mode probleem onder vrouwen is"...mijn vorige huisarts was duidelijk iets vooruitstrevender. Ben net wel geprikt op algemeen bloedbeeld, TSH, vit D en CMV. Dinsdag kan ik bellen voor de uitslag, als daar niks uitkomt maar direct een nieuwe afspraak maken.
Of het migraine kan zijn? Geen idee, ik associeer dat met aanvallen en niet dagelijkse hoofdpijn waarbij mensen geen licht kunnen verdragen. Ik hou het in het achterhoofd.
Kun je zwanger zijn?
Alle reacties Link kopieren
Zwanger zou leuk zijn maar lijkt me onwaarschijnlijk aangezien ik de afgelopen 7 jaar ook niet zwanger ben geworden. Na kind 1 lukte het niet meer om zwanger te worden ondanks medisch traject.
Maar je gebruikt dus geen anticonceptie?
Alle reacties Link kopieren
Nee idd geen anticonceptie. Wel een regelmatige menstruatie.
Toch maar eens een test doen dan. Ik vind je klachten veel lijken op de eerste zwangerschapssymptomen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt online ook een hoofdpijntest doen. Dan kom je er misschien achter of het om migraine, clusterhoofdpijn, spanningshoofdpijn etc gaat. Ben je wel tevreden over je huisarts verder? Lijkt me heel vervelend als de arts het over een modeprobleem onder vrouwen heeft. Je mag toch verwachten dat de huisarts jou, en andere vrouwen, serieus neemt.
Mind the gap
Ellius schreef:
22-09-2017 11:07
Je kunt online ook een hoofdpijntest doen. Dan kom je er misschien achter of het om migraine, clusterhoofdpijn, spanningshoofdpijn etc gaat. Ben je wel tevreden over je huisarts verder? Lijkt me heel vervelend als de arts het over een modeprobleem onder vrouwen heeft. Je mag toch verwachten dat de huisarts jou, en andere vrouwen, serieus neemt.
En dit inderdaad. Ik zou direct op zoek gaan naar een andere huisarts. Wat een denigrerende uitspraak.
Alle reacties Link kopieren
Dank, zal die testen van het weekend eens doen.
Ik zit in een praktijk met meerdere huisartsen; de "vaste" huisarts is met zwangerschapsverlof, zij bevalt prima, ze is op vrijdagmiddag zelfs wel eens terug van huis naar de praktijk gekomen toen er acuut iets met mijn zoon was. De vervangend huisarts van vandaag had ik nooit eerder gezien, was duidelijk geen succes nee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een burnout gehad en ik ben ook op vitamines etc geprikt terwijl ik tegen mijn huisarts zei dat ik het een hype vond (vitamines). Daar moest hij wel om lachen. Beter om een paar zaken uit te sluiten gezien je historie. Anders een andere huisarts vragen die jou wel serieus neemt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Had veel van jouw klachten incl het niet op of uit mijn woorden komen.
Bij mij was het dus echt wel het modeverschijnsel b12 tekort.
Mijn waarde was 90

Wist je dat een b12 tekort ook problemen met vruchtbaarheid kan geven.

Kijk eens op de site van stichting b12 tekort voor meer info
Alle reacties Link kopieren
Zwanger ben ik zoals verwacht niet, Hb en vit D waarden zijn verlaagd gaf de assistente aan maar de arts had er nog niet naar gekeken en ze wilde geen waarden doorgeven. Vit D tekort verbaasd me, ik heb een (erg) blanke huid en kom echt veel buiten waardoor de aanmaak oiv zonlicht voldoende zou moeten zijn. Morgen dus weer terugbellen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven