Gezondheid alle pijlers

ongewenst nat

21-09-2017 13:38 12 berichten
Ik heb een "probleem" waarvan ik niet zo goed weet of ik daarmee naar een huisarts moet en of een huisarts er überhaupt iets aan kan doen. Ik ben me ervan bewust dat jullie hier geen medische adviezen mogen geven, dat vraag ik dus ook niet, maar een mening of ervaring zou fijn zijn.

Tijdens de seks ben ik vaak heel erg nat, zo nat dat ik soms bijna niks meer voel. Nu ben ik dan natuurlijk opgewonden en dan horot die nattigheid erbij. Dat het zoveel is is vervelend maar ok. Echter merk ik dat ik de laatste tijd steeds vaker heel nat ben zonder dat ik opgewonden ben. Bijvoorbeeld tijdens het werk, dan merk ik al dat mijn kruis nat is en bij het afvegen is het dan hetzelfde als wanneer ik enorm opgewonden ben. Het voelt en ziet er ook hetzelfde uit. Het is dus geen brokkelige afscheiding of iets. Verder heb ik ook geen klachten zoals jeuk (no pun intended) of branderig gevoel.

Ik gebruik geen tampons, enkel maandverband tijdens mijn menstruatie.

Herkent iemand dit? Ik vind dit niet zo prettig, bij bepaalde kledingstukken zie je de nattigheid (die mijd ik nu) en dagelijks een maandverband voor schijnt ook niet zo gezond te zijn.

Iemand enig idee?
Is het cyclusgebonden? Gebruik je een hormonaal AC?
Enora schreef:
21-09-2017 13:40
Is het cyclusgebonden? Gebruik je een hormonaal AC?
Nee, het is niet cyclus gebonden en ik gebruik geen AC..
Alle reacties Link kopieren
ik heb dat met fases,en bij mij staat het in relatie met mn eisprong,vanaf een week ervoor,tot enkele dagen erna.maar niet elke cylcus. momenteel is het het tegenovergestelde .
ik weet niet hoe oud je bent,maar ik heb het idee dat het bij mij te maken heeft met hormoonschommelingen die erger worden naarmate ik ouder wordt/ik kinderen gekregen heb. dan weer veel nattigheid (2 a 3 cyclussen),afgewisseld met periodes van droogstaan. ik ben ook gevoeliger voor schimmeltjes.heb er al 3 gehad dit jaar. ik denk niet dat het een medisch mankement is waar de huisarts iets mee kan.meer een ongemak.
wat je in ieder geval niet moet doen is met zeep wassen of inwendig gaan lopen reinigern.
lactacyd ben ik ook geen fan van,maar in een periode van toch wel extreem veel vochtverlies heb ik toch een tijdje de wasemulsie gebruikt,en dat maakte het wel wat rustiger en frisser moet ik zeggen.
ik gebruik wel maandverbandjes als ik er last van heb,want anders gaat het soms gewoon door mn broek heen.
clueless17 wijzigde dit bericht op 21-09-2017 14:06
3.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eens langs de huisarts gaan. Misschien heb je infectie of iets dergelijks. Ik neem aan dat je vagina gewoon met water schoonhoudt?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Zou het de overgang kunnen zijn? Dat kan ook verandering in de hoeveelheid afscheiding geven. Heb je ander (synthetisch) ondergoed of gebruik je andere producten om jezelf te wassen sinds je er last van hebt?
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
De overgang verwacht ik niet, ik ben net 36 geworden. Nu gebeuren er natuurlijk gekkere dingen, maar goed :D Ik was me daar uitsluitend met water, gehurkt, ff de sproeier erlangs, jullie kennen het wel. Zeep gebruik ik daar nooit en lactacyd evenmin. Ik ben daar ook niet zo van.

Het enige dat veranderd is bij mij is dat ik weer vlees ben gaan eten na 8 jaar. Ik had extreme pms en dat is nu zo goed als weg, was mogelijk een tekort aan bepaalde dingen. Maar dat zou toch niet meespelen?
Alle reacties Link kopieren
Je slikt ook toevallig verder geen medicijnen? Zou toch even de huisarts bezoeken.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit eerlijk gezegd altijd rond mijn eisprong (enkele dagen). Inderdaad vervelend, een lichte spijkerbroek mijd ik of ik gebruik een inlegkruisje. Maar als je er voorheen nooit last van had is het wellicht toch iets waardoor het veroorzaakt wordt?
Nee, verder geen medicijnen.. Ik zit te denken, ik wordt zo ongeveer tussen de 4e en 7e van elke maand ongesteld,wanneer zou dan mijn eisprong zijn? Ik heb dit zojuist eens berekend, met een cyclus van 32 dagen (dat heb ik gemiddeld) en het feit dat ik de 6e ongesteld ben geworden mag ik de 20e beginnen met ovulatietesten, en mijn meest vruchtbare dag zou de 25e zijn. Misschien heeft het dan toch met ovulatie te maken. Normaal gesproken sta ik hier nooit zo bij stil aangezien ik geen kinderwens heb.
Voor je eisprong is dit veel voorkomend. Elke dag maandverband of inlegkruisjes is niet goed, maar je zou bv enkele katoenen inlegkruisjes kunnen kopen. Dan lek je niet door.
Alle reacties Link kopieren
katoenen inlegkruisjes of schone onderbroek een paar per dag. Ik gebruik ze nu ik zwanger ben ook, blijkbaar maak je dan nog meer afscheiding dan normaal..... Voorafgaand had ik het ook vaak bij mijn eisprong, ik deed dan geen grijze dunne yogabroek aan... :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven