Gezondheid alle pijlers

Allergiepillen waar je niet moe van wordt

23-09-2017 21:31 22 berichten
Ik ga volgende week naar de huisarts maar misschien hebben jullie een idee wat ik zou kunnen vragen. Ik heb last van hooikoorts en ben waarschijnlijk ook wel wat allergisch voor mijn katten. Ik slik dus het hele jaar desloratadine, omdat ik van cetirizine binnen een half uur in slaap val. De laatste tijd was ik echter vreselijk uitgeput en slaperig, en ik vermoed dat dat toch door de desloratadine komt. Deze week geprobeerd of ik zonder kan, maar dan word ik doodziek van het niezen en de benauwdheid. Toch weer begonnen, en weer zo'n allesoverheersende vermoeidheid.
Is er toevallig iemand die allergiespul slikt/spuit zonder vervelende bijwerkingen?
Ik lees mee! Ik word ook doodmoe van mijn allergiepillen, en ik heb er al veel geprobeerd. Ik neem ze nu in de avond en slaap er lekker op. Maar ideaal is het niet. Omdat ik ze altijd uit voel werken na zoveel uur. Ook als ik ze overdag neem dus. En je mag er maar 1 per etmaal.
Ik heb weleens Allerfre (Loratadine) geslikt, gewoon te koop bij drogist enzo. Is voor hooikoorts, maar ik nam het voor jeuk bij zonneblaasjes. Ik ben er niet moe van geworden, maar geen idee of het voor jou voldoende is, aangezien het gewoon vrij verkrijgbaar spul is.
anoniem_173024 wijzigde dit bericht op 23-09-2017 21:37
4.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vraag bij je huisarts om levoceterizine. Daar word ik niet moe van. Van gewone cetrizine wel.
floress schreef:
23-09-2017 21:41
Vraag bij je huisarts om levoceterizine. Daar word ik niet moe van. Van gewone cetrizine wel.
Die slik ik en val ik ook gelijk van in slaap zo ongeveer. Vraag me af of die allergiepillen bestaan. Heb al meerdere geprobeerd vanwege de bijwerking, maar het helpt allemaal niet veel. Ik gebruik nu een neusspray (voorgeschreven door huisarts) tegen inhalatie-allergieën en dan neem ik levoceterizine in bij een allergische reactie op voedselallergie. Die combinatie werkt voor mij nu het beste.
Alle reacties Link kopieren
Hm, ik wilde zeggen desloratadine... Daar word ik in ieder geval niet slaperig van en heb een tijdje zelfs 20 mg per dag gebruikt.
Life's a bitch and you can't win.
M. Python
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik al ruim 20 jaar fexofenadine, geen last van slaperigheid.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
floress schreef:
23-09-2017 21:41
Vraag bij je huisarts om levoceterizine. Daar word ik niet moe van. Van gewone cetrizine wel.
Oh nee hier is de levo echt killing. Gewoon een slaappil, en als ik het overdag neem ben ik echt versuft.
Alle reacties Link kopieren
Serieus? Slaperig van Cetirizine?Pfoei waarom heb ik dat niet! :-(
Dan neem je het toch voordat je gaat slapen in?

Mods, dit is geen medisch advies want dat mag ik niet geven ;)
Ik voel me wel een beetje suf nu want ik heb nog nooit geprobeerd ze 's avonds in te nemen. Ga ik gelijk doen om te kijken of dat verschil maakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer ook bij de levocetirizine. Van de gewone cetirizine kon ik overdag uuuuuren slapen (als ik vrij was) en dan 's nachts ook nog eens 8 uur. Geen fijn spul voor mij. Loratadine had hetzelfde effect. Oh ja, en m'n haar viel met bossen tegelijk uit. Bij de levo-variant heb ik nul bijwerkingen, en ik slik het hele jaar door 1 pil per dag, in de ochtend.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
23-09-2017 23:11
Ik voel me wel een beetje suf nu want ik heb nog nooit geprobeerd ze 's avonds in te nemen. Ga ik gelijk doen om te kijken of dat verschil maakt.
Doen!

Ik wil ook weer anti-histamines waar ik van in slaap val, lekker op tijd naar bed en meteen inslapen. Zit nog wel eens te overwegen mijn huisarts te vragen zo'n eerdere generatie voor te schrijven voor het slaapeffect.

Had ik in het begin met fexofenadine, maar dat effect is door gewenning vrij snel verdwenen.
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.
Alle reacties Link kopieren
Grote kans dat je het dan van de meeste antihistiminica hebt. Ik heb alle middelen die zijn genoemd gehad (en nog veel meer helaas) op meer dan de maximale sterkte (40 mg per dag) en eigenlijk is het een kwestie van even doorzetten. Met een paar weken heb je dan nergens meer last van.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb totaal geen last van Loratadine, maar ik gebruik het ook niet dagelijks.
Ben je niet moe van de allergie an sich?

Ik kan momenteel ook niet genoeg slapen, maar volgens mij komt dat meer door de ambrosia /voedselallergieen dan door de anti-histamine.

Ik gebruik Telfast, goede ervaringen mee.(loratidine werkte op den duur niet zo goed meer bij mij. Van ceterizine werd ik idd meer moe). Op aanraden van mijn allergoloog neem ik de pillen idd altijd net voor het slapengaan.
Alle reacties Link kopieren
Ben heel mijn leven al allergisch (boom- en graspollen + een beetje hond) en slik dus ook al mijn hele leven dat soort pillen (gelukkig niet meer het hele jaar door) en ik ben er nooit moe van geworden. En ik heb de meeste soorten wel geprobeerd (gelukkig werken ze ook allemaal bij mij, het is meer wat de drogist op dat moment in de schappen had liggen).

Ik denk ook, net als Horizon81, dat je niet van de pil zelf moe wordt maar van de allergie. In feite is het afweersysteem in je lichaam constant in gevecht met de allergenen en dat vreet gewoon energie.

Correlatie is geen causaliteit ;)
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
Niet alleen moe maar gewoon ook uitgeput en slaperig. Misschien gaat het ook wel weer beter als de wintertijd weer ingaat. En deze week toch maar even naar de huisarts, ik moet toch voor het bevolkingsonderzoek. De pillen 's avonds innemen maakt geen noemenswaardig verschil.
MinkeDeWit schreef:
25-09-2017 19:31
Niet alleen moe maar gewoon ook uitgeput en slaperig. Misschien gaat het ook wel weer beter als de wintertijd weer ingaat. En deze week toch maar even naar de huisarts, ik moet toch voor het bevolkingsonderzoek. De pillen 's avonds innemen maakt geen noemenswaardig verschil.
Dat heb ik ook als ik last van mijn allergieen heb; dan kan ik de hele dag door alleen maar aan mijn bed denken. Kom dan ook moeilijk uit mijn woorden. In het verleden nog wel eens op parkeerterrein van mijn werk in tranen uitgebarsten, echt MOE, dat ik gewoon niet wist hoe ik de dag door moest komen. Met de juiste medicatie heb ik dat nu aardig onder controle.
Goh, lastig! Ik heb er nooit last van.
Vroeger slikte ik Pollinosan tegen hooikoorts: https://www.avogel.nl/homeopathie/polli ... letten.php, maar cetirizine werkt beter voor mij.
Horizon81 schreef:
25-09-2017 21:05
Dat heb ik ook als ik last van mijn allergieen heb; dan kan ik de hele dag door alleen maar aan mijn bed denken. Kom dan ook moeilijk uit mijn woorden. In het verleden nog wel eens op parkeerterrein van mijn werk in tranen uitgebarsten, echt MOE, dat ik gewoon niet wist hoe ik de dag door moest komen. Met de juiste medicatie heb ik dat nu aardig onder controle.
Zo herkenbaar. Ik word al moedeloos als ik 's morgens met mijn zware tas onderaan de stationstrap sta, afzien om naar boven te komen. Gek genoeg gaat het vanaf een uur of 20.00 uur weer beter, maar ja dan is het bijna bedtijd. Maar ja, of dat dan de allergieën zijn (zonder pillen zijn die niet te doen, dan ben ik totaal arbeidsongeschikt), of de naderende overgang, of de wintertijd, of een vitaminetekort, of... Ik vind het ook zo suf om zonder diagnose bij de huisarts aan te komen.
MinkeDeWit schreef:
25-09-2017 21:40
Zo herkenbaar. Ik word al moedeloos als ik 's morgens met mijn zware tas onderaan de stationstrap sta, afzien om naar boven te komen. Gek genoeg gaat het vanaf een uur of 20.00 uur weer beter, maar ja dan is het bijna bedtijd. Maar ja, of dat dan de allergieën zijn (zonder pillen zijn die niet te doen, dan ben ik totaal arbeidsongeschikt), of de naderende overgang, of de wintertijd, of een vitaminetekort, of... Ik vind het ook zo suf om zonder diagnose bij de huisarts aan te komen.
:HA:
Eh, de huisarts is meestal degene die de diagnose stelt toch? Ik weet dat steeds meer mensen internetten en dan bij de huisarts komen vertellen wat ze denken te hebben, en het juiste medicijn vragen. Maar je mag echt nog gewoon zonder dat je weet wat er aan de hand is naar de huisarts toe hoor :)
aaaanne schreef:
25-09-2017 21:43
:HA:
Eh, de huisarts is meestal degene die de diagnose stelt toch? Ik weet dat steeds meer mensen internetten en dan bij de huisarts komen vertellen wat ze denken te hebben, en het juiste medicijn vragen. Maar je mag echt nog gewoon zonder dat je weet wat er aan de hand is naar de huisarts toe hoor :)
Dit :D
Lijkt me goed om eens bloed te laten prikken..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven