Gezondheid alle pijlers

Griep wie ook?

25-09-2017 12:53 22 berichten
Ja ja de R zit weer in de maand. Ik heb weer eens last van de griep. Kop zit vol snotter hier kuchen daar. Ik ben er zo klaar mee. Ik eet gezond ik heb een gezonde leefstijl.
Ik heb niks gedaan vandaag ik lig nog steeds in bed uit te zieken.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik. Voelde het vrijdag al aankomen. 's Nachts vreselijk overgegeven, leuke bijkomstigheid, mijn blaas leegde zich ook gelijk :sick:
Gister ziek gemeld, moest dubbele dienst doen, ging echt niet. Vandaag weer wat beter en heb me ook weer beter gemeld.

Een griep/verkoudheid is een virus en gezond eten heeft daar niks mee te maken volgens mij.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Griep en verkoudheid wordt nogal eens door elkaar gehaald.
"Griep wordt veroorzaakt door het influenzavirus. Griep duurt vaak 3 tot 5 dagen, waarna je je nog dagen slap en moe kunt voelen. Griep komt vooral veel voor aan het begin van de winter en in het voorjaar. De symptomen komen binnen een paar uur opzetten. Er bestaat veel verwarring tussen griep en verkoudheid. Zowel griep als verkoudheid worden veroorzaakt door een virus, maar bij griep hoort (hoge) koorts en spierpijn."

En nee, geen griep hier. Wel beginnende keelpijn.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
25-09-2017 13:00
Griep en verkoudheid wordt nogal eens door elkaar gehaald.
"Griep wordt veroorzaakt door het influenzavirus. Griep duurt vaak 3 tot 5 dagen, waarna je je nog dagen slap en moe kunt voelen. Griep komt vooral veel voor aan het begin van de winter en in het voorjaar. De symptomen komen binnen een paar uur opzetten. Er bestaat veel verwarring tussen griep en verkoudheid. Zowel griep als verkoudheid worden veroorzaakt door een virus, maar bij griep hoort (hoge) koorts en spierpijn."

En nee, geen griep hier. Wel beginnende keelpijn.
Ik twijfelde bij mezelf nog tussen griep of verkoudheid, maar m'n hele lijf deed zeer dus ik neem aan griep. Paracetamol helpt wel enorm hierbij en dan lekker in bed liggen/slapen. Knapte ik echt van op.
Niemand is onmisbaar
nessemeisje schreef:
25-09-2017 13:00
Griep en verkoudheid wordt nogal eens door elkaar gehaald.
"Griep wordt veroorzaakt door het influenzavirus. Griep duurt vaak 3 tot 5 dagen, waarna je je nog dagen slap en moe kunt voelen. Griep komt vooral veel voor aan het begin van de winter en in het voorjaar. De symptomen komen binnen een paar uur opzetten. Er bestaat veel verwarring tussen griep en verkoudheid. Zowel griep als verkoudheid worden veroorzaakt door een virus, maar bij griep hoort (hoge) koorts en spierpijn."

En nee, geen griep hier. Wel beginnende keelpijn.
Ik heb ook koorts.
Alle reacties Link kopieren
bojoti schreef:
25-09-2017 13:03
Ik twijfelde bij mezelf nog tussen griep of verkoudheid, maar m'n hele lijf deed zeer dus ik neem aan griep. Paracetamol helpt wel enorm hierbij en dan lekker in bed liggen/slapen. Knapte ik echt van op.
Ja, dát klinkt wel echt als griep. Laatste keer dat ik griep had, is echt jaren geleden. Eerste kerstdag, op het ene moment waren we nog bezig met de voorgerechten en twee gangen later was ik zo beroerd dat ik naar bed ben gegaan. Inderdaad spierpijn, hoofdpijn, misselijk, koorts. Daar heb ik wel een paar dagen gespendeerd en daarna verplaatst naar de bank beneden (Jeej Sissi kijken).
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier ook aan een stevige verkoudheid (of griep). Hoofdpijn, spierpijn, koorts. Begon eind vorige week, nu nog steeds wat in de lappenmand.
Mijn hele gezin is echt ziek, ik gelukkig nog niet. Dochter heeft inmiddels een longontsteking en krijgt antibiotica en prednison :-|
Volgens de huisarts zag hij heel veel zieke mensen op zijn spreekuur. Lekker begin van het griepseizoen hoor.
Wat jij beschrijft Ttas, is een verkoudheid.

Een echte griep: de influenza, daar ben je heel erg ziek van. Doodziek zelfs. En doorgaans ook echt 2 weken tot een maand met uitloop en hersteltijd. Dit virus krijg je niet een paar keer per jaar. Maar eens in de zoveel jaar.
Een verkoudheidje kan je wel meerdere keren per jaar krijgen.

Meestal krijgt een volwassene maar twee keer per tien jaar het echte influenza virus. Met als complicatie longontsteking.

Wat mensen doorgaans een griepje noemen is echt geen griep.

Een verkoudheid kan ongeveer dezelfde klachten geven hoor, en je kan daar ook echt best ziek van zijn. Maar het verloop is milder en het herstel is sneller.

Beterschap.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de hele afgelopen week thuis geweest, ik dacht eerst vrijdag flink verkouden te zijn maar werd in en na het vorige weekend steeds beroerder. Ontzettende keelpijn en hoesten en oorpijn. Gisteren voor het eerst weer even op pad geweest, buiten paar boodschappen en huisarts en apotheek de afgelopen week.
Nu nog steeds flink verkouden en zo ontzettend moe en kortademig. Morgen weer aan het werk. Zal niet meevallen ben ik bang.

Ik kan me echt niet heugen wanneer ik voor het laatst zo beroerd ben geweest, misschien wel al 20 jaar geleden.
-Sophia- schreef:
25-09-2017 13:12
Mijn hele gezin is echt ziek, ik gelukkig nog niet. Dochter heeft inmiddels een longontsteking en krijgt antibiotica en prednison :-|
Volgens de huisarts zag hij heel veel zieke mensen op zijn spreekuur. Lekker begin van het griepseizoen hoor.
Ik bedoel natuurlijk mensen met griep op het spreekuur. Gezonde mensen gaan doorgaans sowieso niet naar de huisarts :proud:
Voor een verkoudheid lig ik niet in bed. Mijn lichaam doet zeer koortsig ik heb niks aan mijn huishouden gedaan geen eetlust.
Alle reacties Link kopieren
Ik lag overdag ook niet in bed maar op de bank want dan kon ik makkelijker thee pakken. Liters heb ik weggedronken. Kwam mijn neus uit. S’avonds na het eten ging ik wel weer naar bed. Eetlust had ik wel , ik kan echt altijd eten alleen na narcose niet.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Beterschap.

Afbeelding
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ttass schreef:
25-09-2017 13:20
Voor een verkoudheid lig ik niet in bed. Mijn lichaam doet zeer koortsig ik heb niks aan mijn huishouden gedaan geen eetlust.
Bij een verkoudheid kan je ook echt koorts hebben en op bed moeten leggen. Denk bij een verkoudheidsvirus vooral niet aan een simpel kuchje hier en daar.
Je kan daar oprecht ziek van zijn.
Alleen de kans dat het de echte griep is, is gewoon klein. Zeker als je zegt dit een paar keer per jaar te hebben.



Griep is een andere aandoening van de luchtwegen en wordt veroorzaakt door Influenza A en B virussen. Actieve Influenza virussen verschillen van jaar op jaar en daarom wordt er ieder jaar een nieuw vaccin ontwikkeld. Griep kan zich ontwikkelen tot een veel ernstigere aandoening zoals een longontsteking. Dit geldt vooral voor kleine kinderen, ouderen, zwangere vrouwen en astmapatiënten. Griep komt het vaakst voor in het najaar met een piek in de wintermaanden. Griep kun je op dezelfde manier oplopen als een verkoudheid door contact op te lopen met iemand die besmet is. De symptomen van griep lijken erg op die bij een verkoudheid, maar ze zijn over het algemeen heviger.
Alle reacties Link kopieren
Hier niet gelukkig
Ik ben bijna nooit ziek. *afkloppen* Wel heel vaak verkouden

Beterschap allen die ziek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb zaterdag ook alleen maar thee gedronken. 's Avonds een kop bouillon dat smaakte wel.

Ttass, ik zou zeggen neem 2 paracetamollen in. En huishouden?? wat is dat, je bent ziek of niet. Dat huishouden loopt echt niet weg.
Niemand is onmisbaar
bojoti schreef:
25-09-2017 13:29
Ja ik heb zaterdag ook alleen maar thee gedronken. 's Avonds een kop bouillon dat smaakte wel.

Ttass, ik zou zeggen neem 2 paracetamollen in. En huishouden?? wat is dat, je bent ziek of niet. Dat huishouden loopt echt niet weg.
Ik baal er wel van. Ik laat het rusten nu.
Alle reacties Link kopieren
Ttass schreef:
25-09-2017 13:30
Ik baal er wel van. Ik laat het rusten nu.
Goed zo, lekker de boel de boel laten. Ik begrijp dat je geen kinderen hebt. Wat kan er dan in hemelsnaam zo vreselijk vuil zijn dat je zo nodig het huishouden moet doen.
En koken vanavond, dan haal je wat waar je wel trek in hebt, niet zo moeilijk doen hoor. Beterschap.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Ttass schreef:
25-09-2017 13:30
Ik baal er wel van. Ik laat het rusten nu.
Laat je man lekker de stofzuiger pakken. Jij kunt het nu niet, dat is maar zo.
Ttas ik denk toch echt dat je een kou hebt ipv griep

Maakt verder niet uit hoor. Dacht ook vaak dat ik de griep had. Tot ik m een paar jaar geleden echt kreeg. Doodziek, kon alleen maar liggen. Naar de wc gaan was nog teveel. Dat heeft 2 weken geduurd en daarna nog een paar weken voor ik echt weer kon zeggen dat ik de oude was.
Alle reacties Link kopieren
Jup... hier ook aan het kwakkelen.

Verkouden, pijnlijke oren/ogen en hoofdpijn. Neus vol/dicht, kortademig en hoesten.
Zo flauw als wat, niks smaak me. Ik sliep vannacht met een wc rol en een pot vaseline in bed.

Maarja, nieuwe baan, 2e week... kan niet maken om dan mijzelf ziek te melden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven