Gezondheid alle pijlers

Stoptober

30-09-2017 10:35 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer mensen die aan stopt er mee willen gaan doen?
Het lijkt mij fijn om hier van mij af te kunnen schrijven...
Je kan je toch aansluiten bij Stoptober op Facebook, daar kan je volledig je ei kwijt en ze hebben een telefoonnummer dat je gratis kunt bellen voor ondersteuning.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
30-09-2017 10:37
Je kan je toch aansluiten bij Stoptober op Facebook, daar kan je volledig je ei kwijt en ze hebben een telefoonnummer dat je gratis kunt bellen voor ondersteuning.
Klopt... Maar ik vind het nogal storend dat mijn Facebook vriendjes kunnen zien dat ik op een bericht reageer daar... Dus ik dacht misschien zijn er hier mensen die dat zouden willen
wilma1979 schreef:
30-09-2017 10:50
Klopt... Maar ik vind het nogal storend dat mijn Facebook vriendjes kunnen zien dat ik op een bericht reageer daar... Dus ik dacht misschien zijn er hier mensen die dat zouden willen
Je kan dat uitzetten. Niemand hoeft te zien dat jij daar reageert, dat kan je afstellen bij je instellingen.
Ach waarom ook niet. Ja hoor, ik doe wel mee. Ik zit vooral op te hikken tegen de eerste twee dagen.
Alle reacties Link kopieren
Stoptober is een maand stoppen met roken of ook iets anders?
Alle reacties Link kopieren
Jep, ik! Nicotine pleisters liggen klaar en ik heb net een stapel komkommer, paprika etc gekocht. Ben benieuwd hoe lang ik het vol ga houden o_o
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
30-09-2017 12:32
Stoptober is een maand stoppen met roken of ook iets anders?
Ja is voor stoppen met roken. Maar als je met iets anders wilt stoppen mag het van mij ook hoor B)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 2 weken geleden gestopt, dus niet persé vanwege stoptober. Mag ik dan evengoed meeschrijven?
Hystrixia schreef:
30-09-2017 12:58
Jep, ik! Nicotine pleisters liggen klaar en ik heb net een stapel komkommer, paprika etc gekocht. Ben benieuwd hoe lang ik het vol ga houden o_o
Ik heb de radijsjes al klaarliggen en een fles water. Misschien morgen ook gewoon wat leuks doen om me af te leiden.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee.
Vanaf morgen hoop ik een niet roker te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Hoe gaan jullie stoppen? Cold turkey? Of gebruiken jullie ook hulpmiddelen?

@sjansje wat goed! Hoe gaat het tot nu toe?
Cold turkey. Van nicotinepleisters kreeg ik destijds uitslag en die kauwgom vind ik helemaal niets.
Succes!
Ik ben op een maandje na alweer een heel jaar gestopt met roken en ik hoop er nóóit meer mee te beginnen. Behalve dat het stinkt en ongezond is is het ook wel erg duur geworden.
Alle reacties Link kopieren
Ik stop ook zonder hulpmiddelen.
Ik heb eerder geprobeerd te stoppen met Champix en nicotinepleisters, beiden hielpen niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 2 weken geleden gestopt met hulp van Champix. 30 jaar gerookt, ongeveer 20 sigaretten per dag. :facepalm:
De eerste 2 dagen waren verschrikkelijk. Niet eens zo zeer omdat ik zo'n vreselijke zin had in een sigaret want dat viel wel mee. Maar ik kon gewoon aan niks anders denken. Was er in mijn hoofd steeds mee bezig. Zo vermoeiend...

Nu gaat het eigenlijk heel goed. Maar dat komt natuurlijk ook door de Champix. Ben wel blij en stiekem ook wel een beetje trots. Maar ik ben er nog lang niet.

Jullie ook allemaal succes!
Ik twijfelde steeds of ik nou zou stoppen met roken of toch een snor zou laten staan maar dat schijnt in november pas te zijn... Ik stop hoe dan ook niet op 1 oktober! Misschien op 2 of 31.
Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Marquise schreef:
30-09-2017 13:05
Ik heb de radijsjes al klaarliggen en een fles water. Misschien morgen ook gewoon wat leuks doen om me af te leiden.
Er belde een vriendin of ik zondag mee ga naar de Ikea. Nou, het lijkt me voor iedereen beter van niet. Ik word zooo chagerijnig van stoppen met roken. Morgen dus maar een dagje netflixen in bed.

En als ik het de hele dag heb volgehouden mag ik s avonds sushi bestellen :yes:
Alle reacties Link kopieren
sjansje schreef:
30-09-2017 13:03
Ik ben 2 weken geleden gestopt, dus niet persé vanwege stoptober. Mag ik dan evengoed meeschrijven?
Natuurlijk, goed zeg! Red je het een beetje?
De eerste dag is het moeilijkst. De gewoonte om na het wakker worden een peuk op te steken steekt, erg. Voor mij is het ook het moeilijkst om van de gewoonte af te komen, want de nicotine is binnen 48 uur uit je lijf verdwenen, zeker als je veel water drinkt, dan ben je zelfs al sneller helemaal schoon.
Bezig zijn en bezig blijven met dingen die roken doen vergeten, dat is belangrijk.
Wat ik van mezelf weet is dat ik de eerste 3 dagen heel veel slaap en de vermoeidheid niet af kan schudden.

Volgens velen is het belangrijk om iets te knagen in huis te halen, zoals worteltjes of iets dergelijks. Iemand raadde mij aan om te gaan knutselen, iets met glitters plakken of kleuren. Tja, het ontspant wel...


Is het echt de bedoeling om 28 dagen met niet roken bezig te zijn? Kan me zo voorstellen dat als je elke dag over roken schrijft en praat, dat de trek in een sigaretje blijft knagen. Is het niet beter om het roken zo snel mogelijk te vergeten? Wat vinden jullie hiervan?
Ik ben net weer begonnen met roken. Bijna 1,5 jaar vol gehouden maar ik bleef maar zin houden in sigaretten.
Hystrixia schreef:
30-09-2017 15:39
Er belde een vriendin of ik zondag mee ga naar de Ikea. Nou, het lijkt me voor iedereen beter van niet. Ik word zooo chagerijnig van stoppen met roken. Morgen dus maar een dagje netflixen in bed.

En als ik het de hele dag heb volgehouden mag ik s avonds sushi bestellen :yes:
Oh nee, Ikea op zondag doe ik alleen als ik me heel, heel, HEEL zen voel. En dan nog niet. :mrgreen:
Ik zat te denken om even lekker naar het bos te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
30-09-2017 15:56


Is het echt de bedoeling om 28 dagen met niet roken bezig te zijn? Kan me zo voorstellen dat als je elke dag over roken schrijft en praat, dat de trek in een sigaretje blijft knagen. Is het niet beter om het roken zo snel mogelijk te vergeten? Wat vinden jullie hiervan?
Dat ben ik helemaal met je eens.
Ik doe mee omdat ik echt heel graag een niet roker wil zijn.
Maar ik ga niet elke dag over roken praten, dan blijf ik er maar aan denken.
Dat sowieso niet, maar het is wel fijn om in die eerste maand (of zelfs langer, wie weet wat dit topic allemaal gaat doen) om even je ei kwijt te kunnen en wat steun te krijgen, denk ik. Mijn omgeving weet het ook nog niet omdat een eerdere poging buitengewoon nauwlettend in de gaten werd gehouden door niet-rokers die maar bleven zeuren. En uit ervaring weet ik dat de eerste twee dagen niet leuk zijn.

Nu Ikea trouwens genoemd is: met het geld dat overblijft, ben ik van plan om een nieuwe slaapbank te kopen voor de living. Ik kan nu geen gasten kwijt omdat ik het voor elkaar heb gekregen om een metalen poot met wieltje van de huidige te breken. :$

Vriend heeft overigens besloten om ook te stoppen met sigaretten maar hij blijft wel vapen.
Heeft iedereen het allerlaatste sigaretje al gerookt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven