Gezondheid alle pijlers

Vertild, litteken doet pijn

16-10-2017 10:42 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zaterdag was ik zo slim om iets op te tillen, waarvan ik wist dat het te zwaar was, maar omdat ik geen hulp in de buurt had, toch met alle kracht geprobeerd om het te verplaatsen, en dat is ook gelukt. Maar ik heb me nu duidelijk vertild, ik heb 3 keer een keizersnede gehad, er is steeds dezelfde snede gebruikt. En sinds zaterdag flink last van dat litteken, het trekt helemaal door tot in mijn baarmoeder. Ik doe sindsdien wel al rustig aan, maar gewoon de simpele dagelijkse dingen, zijn vervelend. De pijn is goed te doen, op af en toe een flinke steek van onderen na. Maar natuurlijk wel vervelend, want werken etc, gaat gewoon door. Ik vraag natuurlijk niet om medisch advies, maar ik ben benieuwd of iemand van jullie dit ook eens heeft gehad, en hoe lang het duurde voor het over was. Ik heb nu het gevoel dat ik 2/3 wkn geleden een keizersnede heb gehad, ipv jaren geleden.
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt mij nou een reden om de huisarts te bellen.
sugarmiss schreef:
16-10-2017 10:45
Dit lijkt mij nou een reden om de huisarts te bellen.
Mij ook.
Ik heb 2 keizersnedes op hetzelfde litteken gehad, herken het niet.
Alle reacties Link kopieren
je hebt een bikinisnee gehad? Deze snijdt alle buikspieren gewoon door.

In het algemeen: bij iets tillen moet je al je rompspieren goed aanspannen, dus ook je buikspieren. Grote kans dat wanneer je minder goed getraind bent, een slechte rompstabiliteit hebt, mindere balans hebt dat je spieren gaan protesteren na een ongewone belasting.

Daarom is het zo belangrijk dat iedereen sport en traint, zodat de spieren een keertje iets zwaars tillen ook gewoon aankunnen.

Vertrouw je het niet, maak dan een afspraak bij de huisarts.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik herken het wel, 2 ks gehad, laatste is bijna 5 mnd geleden. Maar bij mij waren er veel complicaties, meerdere scheuren en is er veel litteken weefsel, is dus lastig te vergelijken met jouw situatie. Maar ik zou aan de huisarts vragen of hij je door wil sturen naar een gyneacoloog, die heeft er net iets meer verstand van.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb spierverslappers gekregen, en moet rust houden. Vooral dat laatste is erg lastig ;-) . Gelukkig heb ik morgen ook nog vrij.
mrs_williams wijzigde dit bericht op 17-10-2017 18:58
Reden: Typfout
1.50% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven