Gezondheid alle pijlers

Oorsuizen na griep

16-10-2017 19:58 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey Hoi!

Sinds ander halve week heb ik flink de griep te pakken.
Inmiddels is de griep wat afgezakt.
Tot dat ik zaterdagochtend wakker schrok met bloed uit mijn oren.
Ik had al wat last van rechter oor dat was inmiddels weer over.
Dit keer was het mijn linker oor.
Gelijk de huisartsenpost gebeld & het bleek een flinke oorontsteking te zijn.
Gelukkig heb ik er druppels voor gekregen.

Alleen nu komt mijn probleem: Sinds vorige week heb ik last van oorsuizen en het lijkt maar niet over te gaan.
Normaal gesproken gaat het toch gewoon weer weg na een griep of verkoudheid?

Maar ik heb er inmiddels al een wek last van & ik word er gek van...

Wie heeft hier meer ervaring mee of heeft dit ook wel eens gehad?
Alles gebeurd met een reden
Alle reacties Link kopieren
Bloed uit je oor is niet echt ‘normaal’ morgen even je huisarts bellen. Ik heb net een hele erge oorontsteking achter de rug en ik heb geen oorsuizen dus lijkt me dat jij dat van een griep ook niet moet krijgen
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Ach wat vervelend zeg!

Helaas hier geen goed nieuws. Na een middenoorontsteking zijn bij mij de oorsuizen niet verdwenen (nu ruim 2 maanden terug). Ik hoop uiteraard dat het weg gaat maar eraan wennen is nu de volgende stap voor mij althans :|

Ik hoop uiteraard dat het bij jou sneller over gaat! Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
16-10-2017 20:01
Bloed uit je oor is niet echt ‘normaal’ morgen even je huisarts bellen. Ik heb net een hele erge oorontsteking achter de rug en ik heb geen oorsuizen dus lijkt me dat jij dat van een griep ook niet moet krijgen
Ik ben inderdaad zaterdag gelijk bij de huisartsenpost geweest het bleek een oorontsteking & daar heb ik gelukkig druppels voor gekregen.
Alleen die vervelende oorsuizen gaan maar niet weg
Alles gebeurd met een reden
Alle reacties Link kopieren
mntjee schreef:
16-10-2017 20:03
Ik ben inderdaad zaterdag gelijk bij de huisartsenpost geweest het bleek een oorontsteking & daar heb ik gelukkig druppels voor gekregen.
Alleen die vervelende oorsuizen gaan maar niet weg
Ik zou toch morgen even bellen, de assistente kan je vertellen of het noodzaak is om te komen :)
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Jamie-Lee schreef:
16-10-2017 20:03
Ach wat vervelend zeg!

Helaas hier geen goed nieuws. Na een middenoorontsteking zijn bij mij de oorsuizen niet verdwenen (nu ruim 2 maanden terug). Ik hoop uiteraard dat het weg gaat maar eraan wennen is nu de volgende stap voor mij althans :|

Ik hoop uiteraard dat het bij jou sneller over gaat! Sterkte
Vervelend dat ze niet bij je zijn weg gegaan!
Hoe ga je er mee om? Want ik word er helemaal gek van.
:evil:
Alles gebeurd met een reden
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
16-10-2017 20:04
Ik zou toch morgen even bellen, de assistente kan je vertellen of het noodzaak is om te komen :)
ga ik zeker even doen!
Alles gebeurd met een reden
Alle reacties Link kopieren
mntjee schreef:
16-10-2017 20:05
Vervelend dat ze niet bij je zijn weg gegaan!
Hoe ga je er mee om? Want ik word er helemaal gek van.
:evil:
Wanneer heb je er het meeste last van?

Slapen is bij mij het lastigst. Ik heb verschillende tinnitus apps gedownload. Daar staan allerlei omgevingsgeluiden op die ik aanzet als ik ga slapen. Voor de rest merk ik nu na twee maanden dat ook dit went. Ja het is vervelend, maar op een gegeven moment hoor je het niet meer constant. Acceptatie is het belangrijkst, nadat uiteraard de huisarts/KNO arts heeft vastgesteld dat het oor verder goed is hersteld van de ontsteking.

Er bestaan ook tinnitusklinieken die mensen begeleiden met tinnitus. Kentalis is daar een van bijvoorbeeld, de huisarts kan je volgens mij doorverwijzen als je dat wil. Zij richten zich echter wel op ermee leren leven, een oorzaak of behandeling is in de meeste gevallen niet mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Jamie-Lee schreef:
16-10-2017 20:11
Wanneer heb je er het meeste last van?

Slapen is bij mij het lastigst. Ik heb verschillende tinnitus apps gedownload. Daar staan allerlei omgevingsgeluiden op die ik aanzet als ik ga slapen. Voor de rest merk ik nu na twee maanden dat ook dit went. Ja het is vervelend, maar op een gegeven moment hoor je het niet meer constant. Acceptatie is het belangrijkst, nadat uiteraard de huisarts/KNO arts heeft vastgesteld dat het oor verder goed is hersteld van de ontsteking.

Er bestaan ook tinnitusklinieken die mensen begeleiden met tinnitus. Kentalis is daar een van bijvoorbeeld, de huisarts kan je volgens mij doorverwijzen als je dat wil. Zij richten zich echter wel op ermee leren leven, een oorzaak of behandeling is in de meeste gevallen niet mogelijk.
Ik heb het nog maar een week dus ik ben er echt helemaal op gefocust, dus ik hoor het echt overal. In groepen mensen hoor ik echt een echo. bah echt zo vervelend en inderdaad vooral met slapen.
Alles gebeurd met een reden
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij heeft na een forse griep met oorontsteking wel een half jaar last gehad van oorsuizen, tinnitus, zelfs gehoorverlies aan één oor. Zij had zich er ook al op ingesteld dat het blijvend zou zijn, maar het is toch weer helemaal goedgekomen. Dus een week zegt volgens mij nog niet zoveel, en 2 maanden ook niet... al snap ik dat je daar je weinig aan hebt als je er zelf nog middenin zit hoor.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
mntjee schreef:
16-10-2017 20:14
Ik heb het nog maar een week dus ik ben er echt helemaal op gefocust, dus ik hoor het echt overal. In groepen mensen hoor ik echt een echo. bah echt zo vervelend en inderdaad vooral met slapen.
Als ik je verhaal zo lees zou ik toch een verwijzing vragen voor de KNO arts denk ik . Die heeft mij nog wel wat extra middeltjes kunnen voorschrijven die wellicht wat verlichting gaan brengen. Ook vroeg ze mij of ik een echo hoorde (heb ik niet) maar kennelijk kan dat ergens op wijzen, anders zou ze het immers niet gevraagd hebben.

Daarnaast inderdaad tijd. Een week is echt onwijs kort, bij mij duurde het een maand voordat de pijn weg was en mijn trommelvlies weer normaal stond ipv ingetrokken. En die pieptoon: zoveel mogelijk afleiding. Al zal dat ik het begin lastig zijn omdat je er te erg op bent gefocust. Tv aan, muziek op, stuk fietsen, de kroeg in :P
Alle reacties Link kopieren
Oorsuizen komt en gaat, is mijn ervaring. Na griep, maar ook bij stress of overdag bij slapeloosheid.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als ik me erop concentreer dan kan ik het zelfs teweegbrengen. Ik denk als ik te moe ben om op iets anders te letten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toch maar besloten om de huisarts te bellen.
Morgenochtend om 20 over 8 kan ik gelukkig al terecht.

De oordruppels blijven voor geen meter in mijn oren zitten, maar gelukkig is de pijn al wel afgezakt.
Dus ik ben benieuwd wat de arts van de oorsuizen gaat zeggen.
Alles gebeurd met een reden
Alle reacties Link kopieren
Ik lees net dat je vanochtend naar de huisarts bent geweest. Heeft hij/zij nog wat kunnen betekenen voor je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven