Gezondheid alle pijlers

Vochtvasthoudende drankjes

17-10-2017 08:12 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of iemand hier meer over weet, want ik kan er helemaal naast zitten...

De laatste weken probeer ik alcohol te vermijden als ik uitga. Dit lukt aardig, en vervang dit door spuitwater, Tönissteiner en heel af en toe een cola zero (dat laatste vind ik zelfs niet zo lekker, maar een hele avond op Tönissteiner en spuitwater gaat ook vervelen).

Het is zo dat ik mij al 2x heb gewogen de ochtend na zo'n avondje, en het was bij beide weegmomenten schrikken omdat ik een kilo was bijgekomen. Ik moet dan ook 4-5 dagen mijn best doen om dit er weer af te krijgen. Dan drink ik enkel plat water en mijn voeding tot het obsessieve toe afgewogen en gezond. Kan het zijn dat die drankjes veel vocht vasthouden? Qua voeding let ik heel erg op, snoepen doe ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren
een kilo in 1 avond?? moet je niet gewoon eens flink naar de wc?
Doe niet zo obsessief. Een (paar) kilo schommelen in gewicht is heel normaal.

Kan ook aan je cyclus liggen bijvoorbeeld dat je op sommige momenten meer vocht vasthoudt.
lilalinda schreef:
17-10-2017 08:48
een kilo in 1 avond?? moet je niet gewoon eens flink naar de wc?
Ja dat ook nog. Een flinke drol en het is weer weg.
Alle reacties Link kopieren
Je gewicht varieert ook gedurende je cyclus. Heb je daar ook rekening mee gehouden?

Lijkt me erg stug dat je een kilo aankomt op een avond van alleen drinken.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je dan ook korter slaapt? Er zijn zoveel factoren die invloed hebben op je gewicht. Van alcohol, koolzuurhoudende dranken en koffie kun je vocht vasthouden, maar dat is verder totaal niet erg, dat raak je wel weer kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Uhm, jij denkt van mineraalwater in echt gewicht aan te komen? En daarnaast ga je obsessief bezig met je voeding? Klinkt niet heel gezond dit. Bespreek het eens met je ha.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Van water of cola zero kom je niet aan. Dat is grote onzin!

Je klinkt obsessief als het om calorieën gaat. En het ontbreekt je aan kennis op dat gebied.
Verdiep je eerst eens in gezonde voeding.
Alle reacties Link kopieren
Als ik er niet obsessief mee bezig ben en niet aan beweging doe weeg ik binnen de kortste keren 100kg +
Ik heb aanleg en kom al bij van nog maar naar een stuk chocola te kijken. Dus is het nodig dat ik er meer dan bewust mee bezig ben.
Met mijn stoelgang heb ik geen problemen, dus daar kan het niet aan liggen.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
17-10-2017 09:26
Van water of cola zero kom je niet aan. Dat is grote onzin!

Je klinkt obsessief als het om calorieën gaat. En het ontbreekt je aan kennis op dat gebied.
Verdiep je eerst eens in gezonde voeding.
Hoe kan jij nu weten dat het bij mij aan kennis ontbreekt op gebied van gezonde voeding? Het gaat hier allereerst al niet over mijn voeding. En ik spreek niet eens over calorieën. Aan dit soort reacties heb ik helemaal niets.
Alle reacties Link kopieren
_Marana_ schreef:
17-10-2017 09:00
Denk dat je dan ook korter slaapt? Er zijn zoveel factoren die invloed hebben op je gewicht. Van alcohol, koolzuurhoudende dranken en koffie kun je vocht vasthouden, maar dat is verder totaal niet erg, dat raak je wel weer kwijt.
Ik slaap veel beter sinds ik een gezondere levensstijl heb aangenomen. Gewicht schommelt wel veel, daarom dat ik mij niet elke dag weeg. Maar het is niet motiverend als je een hele dag en avond hebt opgelet en dat er dan alles terug bij is + nog wat extra.
Alle reacties Link kopieren
PeppermintPatty schreef:
17-10-2017 09:29
Hoe kan jij nu weten dat het bij mij aan kennis ontbreekt op gebied van gezonde voeding? Het gaat hier allereerst al niet over mijn voeding. En ik spreek niet eens over calorieën. Aan dit soort reacties heb ik helemaal niets.
Tja, je kunt er ook voor kiezen natuurlijk om op (voor jou) nutteloze posts te reageren ipv op nuttige. Heb je zoveel aan enseau.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Dan weeg je voortaan niet de ochtend na het uitgaan, maar pas 3 dagen later. Je weet van jezelf dat je oplet, dat hoef je niet met de weegschaal te controleren.
Alle reacties Link kopieren
's Nachts in je slaap beweeg je niet waardoor je vocht vasthoudt.
Boni pastoris est, tondere pecus, non deglubere.
Elke dag wegen is helemaal niet nodig. Je merkt vanzelf aan je kleding of het wat losser of juist strakker zit.

TO, ik zou naar de huisarts gaan. Je komt nogal obesessief over wat betreft je gewicht en dat is nergens voor nodig. Vaak denken mensen dat ze heel gezond bezig zijn, maar dat valt in de praktijk mee. Jezelf een hoop ontzeggen, elke dag wegen en in de stress raken van een kilo meer in een dag (wat helemaal niet mogelijk is qua calorieen) zijn alarmbellen. De huisarts weet waar je moet zijn om hier goed mee om te leren gaan.
Alle reacties Link kopieren
Mejuffrouwmuis schreef:
17-10-2017 09:52
Elke dag wegen is helemaal niet nodig. Je merkt vanzelf aan je kleding of het wat losser of juist strakker zit.

TO, ik zou naar de huisarts gaan. Je komt nogal obesessief over wat betreft je gewicht en dat is nergens voor nodig. Vaak denken mensen dat ze heel gezond bezig zijn, maar dat valt in de praktijk mee. Jezelf een hoop ontzeggen, elke dag wegen en in de stress raken van een kilo meer in een dag (wat helemaal niet mogelijk is qua calorieen) zijn alarmbellen. De huisarts weet waar je moet zijn om hier goed mee om te leren gaan.
Heb al diëtist ook geprobeerd, maar dit lag me echt niet... Misschien een andere proberen, kan zijn dat de diëtist zelf me gewoon niet lag... Maar wil niet opnieuw veel geld kwijt zijn voor niets.

Jammer genoeg is obsessief ermee bezig zijn het enigste dat werkt bij mij. Als ik er niet erg mee bezig ben pas ik opeens niet meer in mijn kledij. Niet dat ik dan als een gek mij op pizza stort of zo, ik heb gewoon die vorm van controle nodig.
PeppermintPatty, waarom heb je die vorm van controle nodig?

Ik denk dat je lichaam een soort setpoint heeft. Een gewicht waar je niet veel moeite voor hoeft te doen zeg maar. Zelf heb ik een normale bouw en heb al jaren ongeveer hetzelfde gewicht. Ik kan minder wegen, maar daar moet ik moeite voor doen.

Zolang je een normaal voedingspatroon hebt lijkt het me niet dat je jezelf hoeft te controleren. Misschien streef je een gewicht na dat niet bij je bouw past?
Alle reacties Link kopieren
PeppermintPatty schreef:
17-10-2017 09:29
Hoe kan jij nu weten dat het bij mij aan kennis ontbreekt op gebied van gezonde voeding? Het gaat hier allereerst al niet over mijn voeding. En ik spreek niet eens over calorieën. Aan dit soort reacties heb ik helemaal niets.
sorry als ik je verkeerd begreep. Het leek uit je OP dat je dacht dat je van water aankomt.
Het kan best dat je na een avond van veel water/cola drinken een kilo zwaarder bent van het vele vocht maar dat is de dag erna er ook zo weer af. Na een dag uitgaan of kerstdiner ed moet je je niet wegen. Tijdens de menstruatieweek kan ik ook zo 2 kilo aankomen maar een week erna is dat er al weer zo af.
ghostbird schreef:
17-10-2017 09:37
's Nachts in je slaap beweeg je niet waardoor je vocht vasthoudt.
Nee hoor,ieder mens zweet ook in bed verlies je vocht.
Daarom moet je ook uit bed,naar de wc en dan wegen ;-)

https://www.gezondheidsnet.nl/slapen/10 ... jij-slaapt
Alle reacties Link kopieren
PeppermintPatty schreef:
17-10-2017 10:08
Heb al diëtist ook geprobeerd, maar dit lag me echt niet... Misschien een andere proberen, kan zijn dat de diëtist zelf me gewoon niet lag... Maar wil niet opnieuw veel geld kwijt zijn voor niets.

Jammer genoeg is obsessief ermee bezig zijn het enigste dat werkt bij mij. Als ik er niet erg mee bezig ben pas ik opeens niet meer in mijn kledij. Niet dat ik dan als een gek mij op pizza stort of zo, ik heb gewoon die vorm van controle nodig.
Ga naar je huisarts, echt geloof me, je lijkt het nodig te hebben. Zoals jij met gewicht, voeding en je kijk op dit alles omgaat is niet gezond...
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Mejuffrouwmuis schreef:
17-10-2017 10:19
PeppermintPatty, waarom heb je die vorm van controle nodig?

Ik denk dat je lichaam een soort setpoint heeft. Een gewicht waar je niet veel moeite voor hoeft te doen zeg maar. Zelf heb ik een normale bouw en heb al jaren ongeveer hetzelfde gewicht. Ik kan minder wegen, maar daar moet ik moeite voor doen.

Zolang je een normaal voedingspatroon hebt lijkt het me niet dat je jezelf hoeft te controleren. Misschien streef je een gewicht na dat niet bij je bouw past?
Ik heb overgewicht, volgens BMI zelfs net geen obesitas. Al vind ik persoonlijk dat BMI niet zo nauw moet genomen worden, want zoals je zegt heeft iedereen een andere bouw, spiermassa weegt soms even veel als vet, etc ...
Maar ik ben wel degelijk te zwaar, 4 jaar geleden woog ik 10kg minder, en die wil ik er graag terug af. Ik was toen veel afgevallen na een relatiebreuk, door de stress vlogen de kilo's er in no time af. Beetje bij beetje op die 4 jaar tijd zijn ze er terug bijgekomen, een tijd geleden heb ik ingegrepen door gezonder te eten en meer te bewegen. Nu sinds enkele weken probeer ik ook alcohol te vermijden, omdat ik denk dat dit de reden is dat het afvallen maar niet lukt. Het is een zeer moeilijke strijd en ik vrees dat ik zonder die controle het opeens terug ga opgeven...
Alle reacties Link kopieren
-Kia-Ora- schreef:
17-10-2017 11:04
Ga naar je huisarts, echt geloof me, je lijkt het nodig te hebben. Zoals jij met gewicht, voeding en je kijk op dit alles omgaat is niet gezond...
Ik heb gewoon schrik dat ik zonder die controle mij zal laten gaan. Ik woog vroeger 83kg voor iemand van 1m62, en geleidelijk aan begin ik terug richting dat gewicht te gaan en wil dat absoluut vermijden.
Alle reacties Link kopieren
PeppermintPatty schreef:
17-10-2017 11:06
Ik heb overgewicht, volgens BMI zelfs net geen obesitas. Al vind ik persoonlijk dat BMI niet zo nauw moet genomen worden, want zoals je zegt heeft iedereen een andere bouw, spiermassa weegt soms even veel als vet, etc ...
Maar ik ben wel degelijk te zwaar, 4 jaar geleden woog ik 10kg minder, en die wil ik er graag terug af. Ik was toen veel afgevallen na een relatiebreuk, door de stress vlogen de kilo's er in no time af. Beetje bij beetje op die 4 jaar tijd zijn ze er (niet alles maar toch een groot deel) terug bijgekomen, een tijd geleden heb ik ingegrepen door gezonder te eten en meer te bewegen. Nu sinds enkele weken probeer ik ook alcohol te vermijden, omdat ik denk dat dit de reden is dat het afvallen maar niet lukt. Het is een zeer moeilijke strijd en ik vrees dat ik zonder die controle het opeens terug ga opgeven...
Alle reacties Link kopieren
PeppermintPatty schreef:
17-10-2017 11:08
Ik heb gewoon schrik dat ik zonder die controle mij zal laten gaan. Ik woog vroeger 83kg voor iemand van 1m62, en geleidelijk aan begin ik terug richting dat gewicht te gaan en wil dat absoluut vermijden.
Ik snap je, absoluut. Maar er is een maar, als ik je zo lees gaan er alarmbellen rinkelen, en niet alleen bij mij zoals je kunt zien. En beter voorkomen dan genezen zullen we maar zeggen. En waarom zou je dit niet bij je ha neerleggen?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven