Gezondheid alle pijlers

Zoon steeds maar keelpijn

17-10-2017 09:46 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds anderhalf jaar heeft mijn zoon (8 jaar) best erge keelpijn. Niet constant. Steeds een dag of 5 achter elkaar, en dan weer enkele dagen of enkele weken niet. Hij is verder niet ziek, er is geen verband met het weer, er is geen verband met drukke of spannende dagen, geen koorts, geen oorpijn, niet benauwd, niet verkouden, eet goed. Alle keelpastilles, drankjes, dropjes, ijsjes, kopjes thee met honing, etc etc helpen niet. Uit bloedonderzoek is niets afwijkends naar voren gekomen. Uit een kweek van keelslijm is een bacterie gezien, maar een antibioticakuur heeft niet geholpen. Zijn amandelen zijn al verwijderd toen hij 2 was. Hij heeft nu een poos maagtabletten gekregen die voorkomen dat er maagsap in de keel komt (het is niet duidelijk dat dat gebeurde, het is een probeersel). Ook dit heeft helaas geen resultaat. De KNO-arts en kinderarts weten het nu niet meer. Het is niet mijn bedoeling om hier diagnoses te vragen, maar misschien is er iemand die dit herkent. Is er iemand die nog een idee heeft in welke richting we het moeten zoeken? Mijn zoontje (en ik ook) worden er een beetje wanhopig van. Het belemmert hem ook op school en met spelen/sporten.
Als iemand een tip heeft, hoor ik het heel graag.
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend voor hem!

Misschien is hij allergisch voor iets en kan hij daar op getest worden?
Alle reacties Link kopieren
Met mijn boeren verstand zou ik zeggen als er een bacterie is geconstateerd in het keelslijmvlies die er niet hoort en dat de oorzaak kan zijn van de keelpijn dan moet je dus zorgen dat die bacterie weg gaat.

Lukt dat niet met de ene soort antibiotica dan probeer je een andere. Maar dat zal wel te simpel gedacht zijn anders was de arts daar ook wel opgekomen.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties!

Over allergieën hebben we het nog nooit gehad. Die zal ik er eens in ingooien.

Sugarmiss: dat heb ik inderdaad ook gevraagd. Voor die bacterie die er zit, is de juiste antibiotica voorgeschreven. Volgens de arts kan het zo zijn, dat de bacterie er wel zit, maar dan niet de keelpijn veroorzaakt (anders zou de kuur moeten helpen). Maar ik zal het nog even navragen. Ik heb donderdag weer contact met de kinderarts.
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
Alle reacties Link kopieren
En is ie getest op Pfeiffer?
Alle reacties Link kopieren
Hij is anderhalf jaar geleden positief getest op Pfeiffer, maar het virus was toen al meer dan een half jaar oud en kan volgens de artsen nu niet meer de oorzaak van de keelpijn zijn.
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
Verkeerd stemgebruik?
Alle reacties Link kopieren
Al eens met een logopedist gesproken?
Alle reacties Link kopieren
Jusa en Marana, dank. Dat is iets waar we ook nog niet aan gedacht hebben. Ik zet het op mijn lijstje om te bespreken!
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
Gilt of schreeuwt hij veel? Rare vraag maar daarvan kun je ook keelpijn krijgen zeker omdat het met periodes komt en gaat.

En zou toch meer onderzoek naar die bacterie laten doen. Ook omdat het met vlagen komt en gaat, bacterieen pakken je als je weerstand wat lager is dus dat zou ook kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Hij gilt of schreeuwt niet echt veel. Wel eens met buitenspelen ofzo, maar niet meer dan andere kinderen (bijvoorbeeld met verstoppertje: BUUUT KLAAAAASJE!!!!). Hij kwebbelt wel veel en praat ook wel luid. En ik zal inderdaad de arts eens nader uitvragen hoe het precies zit met die bacterie.
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
Alle reacties Link kopieren
Als kind had ik dat ook regelmatig.
Kan het zijn dat hij meer door de mond ademt dan door de neus? Door de neus leren ademen (neus vrijhouden etc.) heeft mij veel geholpen.
Wat verder bij mij hielp waren Islamoos tabletten.
I was reminded that my bloodtype is B positive.
Alle reacties Link kopieren
aardbeitje8 schreef:
17-10-2017 11:00
Als kind had ik dat ook regelmatig.
Kan het zijn dat hij meer door de mond ademt dan door de neus? Door de neus leren ademen (neus vrijhouden etc.) heeft mij veel geholpen.
Wat verder bij mij hielp waren Islamoos tabletten.
Dat is zeker iets om ook mee te nemen. Hij slaapt vaak met zijn mond open (voor zover ik het kan zien). Dankjewel.
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
Alle reacties Link kopieren
catharina1000 schreef:
17-10-2017 11:34
Dat is zeker iets om ook mee te nemen. Hij slaapt vaak met zijn mond open (voor zover ik het kan zien). Dankjewel.


Volgens mij is dat ook iets voor een logopedist
Alle reacties Link kopieren
Ja, absoluut. Ik ga er zeker iets mee doen.
Fijn dat jullie meedenken! Soms kunnen inzichten van buitenstaanders heel zinvol zijn. De keelpijn van mijn zoon moet toch ergens vandaan komen.
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan. Ik ben benieuwd of onze tips helpen.
I was reminded that my bloodtype is B positive.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal jullie op de hoogte houden!
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
Alle reacties Link kopieren
Wordt er gerookt in jullie gezin?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
17-10-2017 13:07
Wordt er gerookt in jullie gezin?
Nee, we roken niet.
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
Iets heel stoms misschien en het doet misschien niet ter zake, maar mijn vriend krijgt keelpijn van appels. Lang niet bij stilgestaan dat het daardoor kon komen, want je eet toch makkelijk uit gewoonte een appel zonder er bij stil te staan dat je daar op kan reageren. Tot hij het een keer meldde bij de dokter en die zei dat best wel mensen keelpijn krijgen van appels. Niet echt een allergie, maar een gevoeligheid.
Alle reacties Link kopieren
aspirientje schreef:
17-10-2017 14:32
Iets heel stoms misschien en het doet misschien niet ter zake, maar mijn vriend krijgt keelpijn van appels. Lang niet bij stilgestaan dat het daardoor kon komen, want je eet toch makkelijk uit gewoonte een appel zonder er bij stil te staan dat je daar op kan reageren. Tot hij het een keer meldde bij de dokter en die zei dat best wel mensen keelpijn krijgen van appels. Niet echt een allergie, maar een gevoeligheid.
Oh echt? Dat wist ik niet. Nu eet mijn zoontje niet veel appels. Wel peren. Zal daar hetzelfde voor gelden?
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb misschien wel twintig jaar of nog langer veel last van m'n keel gehad. Wel waren m'n klieren (vooral aan één kant) daarbij ook altijd opgezet. Is dat bij jouw zoon ook? Zo'n tien jaar geleden was het zelfs zo erg dat ik elke maand ook een week schor was. Uiteindelijk heeft een osteopaat geholpen. Die masseerde zachtjes dat gebied. Mijn vriend heeft dat toen overgenomen (elke dag een paar minuutjes) en doet het nu nog steeds zeker eens per week (heel kort). Ik zou dat trouwens niet zomaar doen, je moet wel even weten hoe je het doen moet (het is wel simpel hoor). Wie weet kan het je zoon ook helpen.
catharina1000 schreef:
17-10-2017 20:19
Oh echt? Dat wist ik niet. Nu eet mijn zoontje niet veel appels. Wel peren. Zal daar hetzelfde voor gelden?
Kan, ik heb het met sinaasappels.
Zelf kreeg ik de laatste anderhalf jaar ook regelmatig keelpijn wat na een tijdje ook gepaard ging met hoesten omdat mijn keel geïrriteerd was. Bij mij kwam het van de hooikoorts waarvoor ik al pilletjes slikte. Ik had 's nachts licht opgezet slijmvlies in mijn neus. Daardoor ademde ik met mijn mond open en ik snurkte. Met goede neus spray is mijn slijmvlies niet zo overgevoelig voor allergenen en dat maakt voor mij het verschil.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zeker vragen om een allergietest. En zijn ademhaling staat ook op mijn lijstje. Ik spreek morgen de kinderarts weer.
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven