Gezondheid alle pijlers

Wat kan ik nog eten..?

17-10-2017 19:44 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben kapot. Al twee maanden hou ik nauwelijks iets binnen. Van een beetje overgeven tot de laatste weken kotsmisselijk...
Onderzoeken in het ziekenhuis lopen. Gastroscopie wees uit dat de maag ok is.
Maar ik heb honger... Pijn in mijn maag van de honger. En ik weet niet meer wat ik nog kan proberen.

Bouillon, beschuit, vla... alles komt er net zo hard weer uit.

Heeft iemand de gouden tip??

Ps ik vraag geen diagnose alleen een eettip :)
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Jeetje dat is vervelend!

Misschien van die speciale vloeibare voeding die je via de apotheek kan kopen? Misschien dat je maag dan wat tot rust komt en je langzaamaan weer kan proberen bouillon e.d. te eten
Alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Soepje
Ontbijtdrank
Appelmoes
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Om te weten wat je binnen houdt lijkt het me het belangrijkst om te weten waaróm het eruit komt... maar goed, dat zal je zelf ook wel snappen.

Ik zou denk ik voor kleine slokjes van die calorieënshakes van Nutricia gaan. Dan krijg je tenminste iets binnen. En dan slokje voor slokje. Niet teveel, misschien dat er dan iets binnen blijft!

En anders iets wat zo weinig mogelijk irriteert als het er weer uit komt!
Geen idee wat... ontbijtkoek misschien? Of kleine stukjes droog brood?
Alle reacties Link kopieren
Dat is een hele goede!! Dat ga ik morgen meteen (laten) kopen. Helemaal niet aan gedacht.

Dankjewel!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Stefke schreef:
17-10-2017 19:49
Om te weten wat je binnen houdt lijkt het me het belangrijkst om te weten waaróm het eruit komt... maar goed, dat zal je zelf ook wel snappen.

Ja dat snap ik. De onderzoeken lopen. Morgenmiddag krijg ik uitslag. Hopelijk komt er iets uit, anders volgen nog meer onderzoeken.


Bedankt voor jullie tips!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
En je bent nog niet uitgedroogd?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje klinkt supervervelend...en ik dacht dat af en toe pijn hebben en dagelijks zuur al irritant was.

Waar ik baat bij heb op de rotdagen is banaan en crackers.. en raar maar waar appelsap.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat vervelend!
Misschien soepstengels?

Beterschap
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
17-10-2017 19:55
En je bent nog niet uitgedroogd?
Ik overleef op ORS momenteel. Mini slokjes de hele dag door. Wel knallende hoofdpijn en droge mond en ogen.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Soepstengels is ook een goede. Ga ik proberen.

Ik had gelukkig veel reserves. Ben inmiddels 7 kilo kwijt. Dat is dan weer een voordeel ;-)
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
O, wat naar. Ik weet wel dat gemberthee (gewoon een stukje gemberwortel schillen, in stukjes snijden en vijf minuten in een pannetje kokend water laten trekken) tegen misselijkheid kan helpen, en het is best lekker.
Maar dat heb je waarschijnlijk al geprobeerd, en verhelpt de oorzaak niet.
Kun je groentesap binnenhouden ? Dan krijg je tenminste nog wat vitaminen en mineralen binnen.
Je zal wel zo slap als een vaatdoek zijn.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Chocomel heeft heel veel calorieën
Alle reacties Link kopieren
Groentesap gaat op het lijstje!
Chocomel moet ik even niet aan denken, maar bedankt voor het meedenken.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Mocht er morgen niks uit de onderzoeken komen en je weer moet wachten op verder onderzoek zal ik tussentijds eens een diëtiste raadplegen om met je mee te denken.

Heel vervelend lijkt me dit.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ook een goede tip IBI! Thanks
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Heb je wel pillen gekregen tegen de misselijkheid? Ik heb dit bij vlagen en dan helpen de medicijnen tegen misselijkheid heel goed.
Toen ik zwanger was, at ik veel bananen. Appelmoes zou ik niet nemen: appels (en veel ander fruit) zijn erg zuur. Daar word je juist misselijk van. Verder: Griekse yoghurt met jam erdoor. Dan krijg je nog wat calorieën binnen.

Je kunt ook gewoon net eten waar je op dat moment opeens zin in hebt (al is het patat bij het ontbijt). Als je naar je lichaam luistert, is de kans op overgeven kleiner. En anders heb je toch even lol van het eetmoment gehad.
Aquarius? (Of andere energie-drank)
Coca-Cola? (Of Light of Zero)

Alle soorten van groenten en fruit proberen?
Zowel rauw als warm.


Wat stelt het ziekenhuis overigens voor?
Je kan toch niet gewoon twee maanden of een paar weken "niet eten"?
Alle reacties Link kopieren
Neem je een half uur voor je eet wel eerst een zetpil tegen misselijkheid?
coca cola zoals tornacence zegt

probeer 1 eetlepel per kwartier, het kalmeert de maag
zazamaenade schreef:
17-10-2017 20:02
O, wat naar. Ik weet wel dat gemberthee (gewoon een stukje gemberwortel schillen, in stukjes snijden en vijf minuten in een pannetje kokend water laten trekken) tegen misselijkheid kan helpen, en het is best lekker.
Maar dat heb je waarschijnlijk al geprobeerd, en verhelpt de oorzaak niet.
Kun je groentesap binnenhouden ? Dan krijg je tenminste nog wat vitaminen en mineralen binnen.
Je zal wel zo slap als een vaatdoek zijn.
Ik dacht ook aan gember thee, tegen misselijkheid en het werkt ook goed voor meer dingen. Sterkte, het klinkt ellendig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad verschillende soorten pillen gekregen. Helpen alleen wat tegen het zuur. Dat maakt het overgeven minder vervelend.
Ze zijn erg laks in het ziekenhuis. Vorige week zondag belandde ik op de hap, die arts vond dat er spoed achter moest. Ze wilde me opnemen, maar konden s nachts toch geen onderzoeken doen, dus mocht thuis slapen en volgende dag terug. Toen was er ineens twee dagen later pas plek. Kreeg ik vandaag een brief dat volgende week donderdag de uitslag afspraak is. Dus ik bel op dat dat te lang duurt: oh morgen hebben we ook wel plek.
Echt idioot.
Maar goed. Mijn zus is jong overleden aan maagkanker en dat is met gastroscopie uitgesloten dus dat is al een hele opluchting. Nu afwachten.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Rauwe groenten en fruit is eigenlijk vrij 'zwaar' voor je maag.
Had dit ook nooit verwacht, maar vraagt veel om te verteren.
Zou dit dan precies ook mijden.

Nutricia idd en vooral zo klein mogelijke slokjes frequent
Wat eventueel ook zou lunnen helpen: Een half uur voor elke maaltijd een glas water met daarin 1 eetlepel troebele appelazijn en een beetje Keltisch zeezout innemen.
Dit stimuleert de maag om een natuurlijke hoeveelheid maagsap aan te maken en herstelt de natuurlijke balans van de maag op die manier.
(Last van brandend maagzuur komt vaak juist door een te weinig aan maagzuur, in plaats van een teveel.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven