Gezondheid alle pijlers

Cyste borst verwijderen-narcose-hoe lang in ziekenhuis?

19-10-2017 10:37 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Morgen ga ik naar het ziekenhuis en wordt een goedaardige tumor uit mijn borst verwijderd. Ik ga onder narcose en ben ingeschreven voor drie nachten ziekenhuis. Dit doen ze hier express voor het geval er complicaties ontstaan.
Ik heb het borstcentrum gevraagd of het echt nodig is en die zeiden mij dat twee nachten waarschijnlijk ook goed is, wat ik ook al best veel vond.
Nou is mijn man net ziek geworden en heb ik kleine kinderen thuis.

Als ik nederlandse info lees, zijn er mensen die dezelfde dag weer naar huis konden.
Wie heeft er ervaring met narcose?

Groetjes.
Ik heb twee keer een gezwel uit mn borst laten weghalen.
Beide keren narcose en beide keren bleek het een fibroadenoom.te zijn

Ik mocht beide keren dezelfde dag naar huis

Succes
Ik lag dit jaar in t ziekenhuis, werd bij een vrouw de borst afgezet. Zelfde dag naar huis (met de drain in een tasje).
Heb 1x een cyste uit mijn borst laten verwijderen maar dat was zonder verdoving, kon direct weer naar huis.
Dit jaar wel narcose gehad voor een operatie, was er bang voor maar is 1000% meegevallen. Een uur na de operatie was ik weer aan het eten en voelde me top, mocht de dag erna naar huis.
Overigens, ik weet niet hoe diep het zit, maar kan je niet voor plaatselijke verdoving kiezen? Bij mij zat het vrij aan het oppervlakte dus een verdoving was niet echt nodig (ze hebben de cyste toen leeggehaald met een soort dikke naald).
Alle reacties Link kopieren
3 nachten lijkt me erg overdreven. Na mijn dubbelzijdige amputatie was ik de volgende ochtend weer thuis.
.
anoniem_156987 wijzigde dit bericht op 01-01-2018 04:27
98.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder haar borst werd geamputeerd en zij moest (mocht) 1 nacht blijven...
Alle reacties Link kopieren
Is je man erg ziek? Zo ziek dat hij het niet even zou redden met de kinderen?

succes!
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk redt hij het wel hoor. Is door zijn rug gegaan maar ik vond drie nachten dan wel erg lang.
Ik weet niet of het diep zit maar leegzuigen gaat niet. Het moet weggesneden worden.

Ik ga denk ik maar uit van 1 nacht dan.
Alle reacties Link kopieren
valalis50 schreef:
19-10-2017 12:58
Natuurlijk redt hij het wel hoor. Is door zijn rug gegaan maar ik vond drie nachten dan wel erg lang.
Ik weet niet of het diep zit maar leegzuigen gaat niet. Het moet weggesneden worden.

Ik ga denk ik maar uit van 1 nacht dan.
Het klinkt mij ook lang in de oren hoor 3 nachten, en extra vervelend als je man door zijn rug is gegaan!

Nogmaals sterkte en ik hoop dat je snel weer thuis bent.
Alle reacties Link kopieren
In veel landen moet je na ingrepen langer blijven dan in Nederland, dus dat verschil kan wel kloppen. Ik zou het even aankijken na een nacht en als alles goed gaat overleggen of je naar huis kan gaan. Vervelend hoor dat je man net nu door zijn rug is gegaan, slechte timing, al komt zoiets nooit gelegen natuurlijk.


Hoeveel last je hebt na de narcose verschild van persoon tot persoon en kan ook per keer verschillen. Ik heb meegemaakt dat ik me na de narcose prima voelde maar ook dat ik de rest van de dag hondsberoerd was en heb lopen overgeven en een paar dagen nodig gehad om weer bij te komen.

Sterkte morgen!
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Ik mocht na dubbele borstamputatie en reconstructie de volgende dag naar huis.
Mijn ziekenhuisbuurvrouw, alleen enkelzijdige borstamputatie heeft er een week gelegen.

Succes morgen !
Enkelzijdige borstamputatie, volgende dag naar huis met drain. Ging prima. Ik was na de narcose eigenlijk direct wakker.
Alle reacties Link kopieren
je kan/mag normaal als alles goed gaat dezelfde dag nog naar huis.
mn moeder mocht na amputatie de volgende ochtend naar huis,maar dat was puur omdat ze pas om 17 uur van de uitslaapkamer afkwam.
wat ik na meerdere opnames wel gemerkt heb is dat ze ons vaak zonder noodzaak langer lieten liggen omdat ze in afwachting van een seintje van de dokter waren,die druk was met andere dingen.
toen ik dat doorhad ben ik gaan aangeven dat ik/we graag naar huis wilden (als alles goed ging natuurlijk) en dan zetten ze er wel meer vaart achter om het ontslag rond te maken.
als je je goed voelt gewoon aangeven dat je graag naar huis wil.
sterkte morgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven