Gezondheid alle pijlers

De klier van bartholin

20-10-2017 23:34 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ongeveer drie jaar geleden heb ik een chyste gehad in de rechter bartholin klier. Dit groeide uit tot een abces, twee operaties eraan dn een derde omdat een hechting geknapt was. Ik heb me ingelezen, ken de oorzaken en douch daarom altijd na seks. Ook weet ik dat mensen die het eenmaal gehad hebben grotere kans hebben om het vaker te krijgen.

Sinds vanmorgen voel ik aan de andere kant van mijn vagina een cyste zitten. Het is nog lang niet zo erg als de vorige keer dus ik zou het graag op natuurlijke wijze, zonder operaties, uit mijn lichaam krijgen. Heeft iemand ideeen?
Je kunt het proberen uit te drukken. Bij mij ging dat aan een kant altijd goed met het uitdrukken en de andere kant heb ik een operatie moeten krijgen ( daar is het ook nooit meer teruggekomen.)
Uitdrukken? Hoe weet je dan waar de opening zou moeten zitten?
Ik zou dat niet zomaar durven. Liever naar de huisarts en het hem/haar laten doorprikken of zo. Of afwachten. Het kan ook vanzelf weer weg gaan. Bij mij duurde het zeker zes jaar voor hij zo groot was dat ik er echt iets aan moest laten doen.
MinkeDeWit schreef:
20-10-2017 23:47
Uitdrukken? Hoe weet je dan waar de opening zou moeten zitten?
Ik zou dat niet zomaar durven. Liever naar de huisarts en het hem/haar laten doorprikken of zo. Of afwachten. Het kan ook vanzelf weer weg gaan. Bij mij duurde het zeker zes jaar voor hij zo groot was dat ik er echt iets aan moest laten doen.
Ik voelde dat wel zitten als ik de cyste vastpakte, dat zit altijd bij de ingang van je vagina . Is wel pijnlijk om te doen zeg ik er eerlijk bij maar doorlopen is nog pijnlijker.
Alle reacties Link kopieren
Oeh ja dat doet zeer!! Ooit ook 1 gehad, de huisarts durfde er niks mee, veel te groot. Ik weet nog dat ik daarna thuis op een harde stoel zat te draaien omdat ik niet goed kon zitten en dat hij knapte. Alles vies en die lucht.... maar het luchte zo op! Kon hem daarna zelf uitdrukken en schoonspoelen. Daarna nooit weer last gehad.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie antwoorden dames. Ik denk dag ik een zout bad ga nemen en het probeer uit te drukken idd.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zout??
Dat lijkt me inderdaad een veel verstandiger oplossing dan naar de huisarts gaan.
MinkeDeWit schreef:
21-10-2017 11:13
Dat lijkt me inderdaad een veel verstandiger oplossing dan naar de huisarts gaan.
Het is weekend.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga idd maandag naar de dokter. Kijken wat die zegt. Zout omdat soda ontsmet, de artsen die ik de vorige keer heb gesproken gaven dit advies. En ik gebruikte ook altijd soda om ontstoken piercings te laten genezen, dat werkte prima. Ik hoop gewoon dat het hierbij ook helpt. Tot dusverre lijkt het daar wel op.
Alle reacties Link kopieren
De vorige keer dat ik zoiets had duurde het welgeteld 1 nacht om een abces te krijgen.... dat ging dus verdomd snel.
Alle reacties Link kopieren
warm kompres, dus warme vochtige lap of hotpack erop leggen om het te laten rijpen. En in laten snijden bij de huisarts zodat het leeg kan lopen, dat is echt wat anders dan een operatie in mijn ogen.
Foodb schreef:
22-10-2017 07:40
warm kompres, dus warme vochtige lap of hotpack erop leggen om het te laten rijpen. En in laten snijden bij de huisarts zodat het leeg kan lopen, dat is echt wat anders dan een operatie in mijn ogen.
Als mensen zeggen dat ze geopereerd zijn dan kun je er vanuit gaan dat het niet een snipje laten zetten was bij een huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
22-10-2017 22:17
Als mensen zeggen dat ze geopereerd zijn dan kun je er vanuit gaan dat het niet een snipje laten zetten was bij een huisarts.
Dat vind ik ook, maar ik wilde duidelijk maken dat er een tussenweg is als je met zo'n sneetje kun je een operatie voorkomen.

En sommige mensen noemen alles een operatie, hoewel ik dat niet denk bij topicopenster.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven