Gezondheid alle pijlers

minimaal invasieve techniek hamertenen / hamerteencorrectie

21-10-2017 21:18 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren ben ik bij de beroemdste kliniek van Nederland geweest waar ze adverteren met minimaal invasieve teenoperaties. Na het gesprek blijkt dat ze daar een 'traditionele' operatie willen doen aan mijn tenen waarbij ze gewoon je teenkootjes inkorten om je hamertenen te corrigeren. Terwijl ik juist voor die kliniek had gekozen omwille van de modernste techniek met peesverlening. heeft een van de lezers zijn hamertenen laten corrigeren met peesverlening en zo ja waar en wat zijn de ervaringen.
Probleem, jullie zullen er om lachen, maar ik ben gelovig en mijn geloof zegt dat je lichaam 'heel'moet blijven en je geen onderdelen mag laten verwijderen.
weet iemand van jullie een ziekenhuis / chirurg waar aan hamerteen correctie wordt gedaan door peesverlening?
mijn dank is groot voor iedere reactie
Alle reacties Link kopieren
Neen, daar ga ik niet om lachen, daar kan ik kwaad om worden .....
Geen onderdelen laten verwijderen? En als je een tumor hebt, laat je die ook zitten? Is dat wat jouw geloof je zegt? Welk geloof is dat?
Alle reacties Link kopieren
Zegt je geloof ook dat je pijn moet lijden om die reden?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Mijn hamertenen tenen zijn geopereerd in Assen, Wilhelm8na ziekenhuis .
Er is aan de tenen niets veranderd, de pezen zijn door gesneden en er is een pin in gezet, die moest drie weken blijven zitten .
Na e weken pin eruit, en verder is de genezin* goed verlopen, mijn hamertenen zij; grotendeels recht.
Alle reacties Link kopieren
josske schreef:
21-10-2017 22:02
Mijn hamertenen tenen zijn geopereerd in Assen, Wilhelm8na ziekenhuis .
Er is aan de tenen niets veranderd, de pezen zijn door gesneden en er is een pin in gezet, die moest drie weken blijven zitten .
Na e weken pin eruit, en verder is de genezin* goed verlopen, mijn hamertenen zij; grotendeels recht.
Lijkt mij ook.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Joyce48, waarom zou je iets aan je lichaam laten verwijderen terwijl dit niet nodig is? het lichaam heeft een balans, het verwijderen van teenkootjes haalt je balans uit je lichaam, mensen die een teen missen hebben evenwichtsproblemen (wetenschappelijk bewezen)
ja, ik geloof maar dring dit niet op aan anderen, als jij dit anders ziet, prima, maar laat anderen ook in hun waarde,

het is belachelijk om teenkootjes te laten verwijderen als het niet hoeft, er bestaat een techniek om pezen te verlengen
een tumor is niet gelijk aan een kromme teen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet je hamertenen eigenlijk corrigeren? Is dat iets waar je last of pijn van hebt ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Schijnbaar zijn jouw hamertenen niet geschikt voor die minimaal invasieve techniek of de arts heeft een andere reden om het niet op die manier te willen doen.
Aan jou de keus of je met klachten wil blijven doorlopen of hooguit een cm2 aan bot laat weghalen.

En wat jij zegt over evenwichtsprobleem door missende teenkootjes is onzin, dat is alleen het geval als je grote teen weg is.
Alle reacties Link kopieren
Je tenen zijn erg belangrijk bij het lopen hoor. Er zijn hele spiergroepen die ze aansturen en die zijn flink ontwikkeld en dat is niet voor niks. Deze spier bijvoorbeeld buigt de vier kleinere tenen en je ziet dat hij flink ontwikkeld is:

Afbeelding

Ook in de voetzool zitten nog spieren die zelfs nog dichter bij de punten van de tenen bevestigd zitten.

Afbeelding

Nee, 't is geen kattenpis. :proud:
retrostar wijzigde dit bericht op 22-10-2017 08:58
0.70% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
badmuts111 schreef:
22-10-2017 07:29
Schijnbaar zijn jouw hamertenen niet geschikt voor die minimaal invasieve techniek of de arts heeft een andere reden om het niet op die manier te willen doen.
Aan jou de keus of je met klachten wil blijven doorlopen of hooguit een cm2 aan bot laat weghalen.

En wat jij zegt over evenwichtsprobleem door missende teenkootjes is onzin, dat is alleen het geval als je grote teen weg is.
Ja, die man zal niet achterlijk zijn maar in twijfel zou ik nog een second opinion vragen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
QueenArachnia schreef:
22-10-2017 00:38
Waarom moet je hamertenen eigenlijk corrigeren? Is dat iets waar je last of pijn van hebt ofzo?
Uh ja. De pijn kan doortrekken naar je knie.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
arjaneke schreef:
21-10-2017 22:51
Joyce48, waarom zou je iets aan je lichaam laten verwijderen terwijl dit niet nodig is? het lichaam heeft een balans, het verwijderen van teenkootjes haalt je balans uit je lichaam, mensen die een teen missen hebben evenwichtsproblemen (wetenschappelijk bewezen)
ja, ik geloof maar dring dit niet op aan anderen, als jij dit anders ziet, prima, maar laat anderen ook in hun waarde,

het is belachelijk om teenkootjes te laten verwijderen als het niet hoeft, er bestaat een techniek om pezen te verlengen
een tumor is niet gelijk aan een kromme teen.
Maar bij die operatie verwijderen ze niet de hele teen. Appels -> Peren
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven