Gezondheid alle pijlers

Chronische hoofdpijn

23-10-2017 12:17 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik loop zelf al jaren met hoofdpijn, dag in dag uit... zijn er nog meer mensen die dit hebben ?

Ik loop al vanaf dat ik 9 ben in de onderzoeken. MRI. Ct. Homeopaat. Heb mezelf laten uitlezen met wiegjes. Stralingen in huis. Diëten. Fysio. Is ook gen migraine. Meerdere Lumbaalpunctie gehad. Heb eigenlijk alles geprobeerd wat ik kan proberen. Hormonaal alles geprobeerd


Iemand tips of zijn er meerdere mensen die dit hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook, ik leer er maar mee leven.
Heb je van die onstspannings therapie geprobeerd? Voor mij hielp het niet maar wellicht voor jou?-
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
23-10-2017 12:20
Ik heb het ook, ik leer er maar mee leven.
Heb je van die onstspannings therapie geprobeerd? Voor mij hielp het niet maar wellicht voor jou?-
Ja helaas ook al geprobeerd. Met massage en met waterstralen en noem het maar op.. mag ik vragen hoe oud je bent en hoelang je er al mee loopt ?
Alle reacties Link kopieren
Niet bekend mee, maar bah dat klinkt super naar :-(.

Hoop dat je snel iets tegenkomt dat wel werkt.
Is het ook uitgesloten dat het van je ogen komt? Of door je oren/holtes in je hoofd?

Heb zelf ook veel last van hoofdpijn, maar het is wel migraine achtig. De ene periode gaat het beter dan de andere. Pijnstillers helpen soms, soms niet. Ook nog geen definitieve oplossing gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Vintage schreef:
23-10-2017 12:29
Is het ook uitgesloten dat het van je ogen komt? Of door je oren/holtes in je hoofd?

Heb zelf ook veel last van hoofdpijn, maar het is wel migraine achtig. De ene periode gaat het beter dan de andere. Pijnstillers helpen soms, soms niet. Ook nog geen definitieve oplossing gevonden.
Ja ogen al laten testen en doen. Ook oogbol druk laten meten. Geen afwijkingen. Oren ook al na laten kijken ook geen afwijkingen.

Helaas geen enkele pijnstiller wat helpt. Alleen morfine.... maar dan zo suf al een garnaal.
Alle reacties Link kopieren
Magnesium tabletten geprobeerd? Is er in veel varianten (bijvoorbeeld magnesiumoxide werkt minder goed), die van Biopharma werkt in ieder geval bij ons in de familie goed.
I was reminded that my bloodtype is B positive.
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
23-10-2017 12:24
Niet bekend mee, maar bah dat klinkt super naar :-(.

Hoop dat je snel iets tegenkomt dat wel werkt.
Ja het is ook verschrikkelijk. Je krijgt dan al 20 jarige een heel ander leven dan normaal
Wat is "uitlezen met wiegjes"??
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt ontzettend vervelend, To.

Ik heb zelf geen ervaring met elke dag hoofdpijn. Heb wel ruim 15 jaar zeer regelmatig hoofdpijn gehad ( zo'n 5 a 10 dagen per maand)
Bleek achteraf een bijwerking van de pil te zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
D20 schreef:
23-10-2017 12:23
Ja helaas ook al geprobeerd. Met massage en met waterstralen en noem het maar op.. mag ik vragen hoe oud je bent en hoelang je er al mee loopt ?
Ik ben 30 en al zo lang als ik me kan herinneren helaas
Internagelaktisch
Wat lijkt me dat afschuwelijk To en Maaique. Ik heb zelf zo'n 6 dagen per maand migraine, maar élke dag die f*cking hoofdpijn zoals jullie....blij dat ik dat niet heb, vreselijk :|
anoniem_104572 wijzigde dit bericht op 23-10-2017 13:13
Reden: Betere verwoording
15.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft het ook vrij lang gehad toen hij een jaar of 12 was. De fysio rekte zijn nek op een bepaalde manier dan ging het weer een paar dagen. Zonder 2 x per week fysio was heet niet te doen. Hij is naar een orthomanueel therapeut gegaan (had ook huisartsopleiding en was leraar op de opleiding voor orthomanuele therapie)

Die man heeft hem 2 x behandeld, daarna ging het heel goed. Af en toe had hij nog last maar als hij 1 a 2 x per jaar bij de orthomanuele therapeut langsging was het weer goed. Nu komt hij er 1 x per 2 jaar ongeveer.

Deze therapeut zei ook dat hij nog nooit bij iemand de atlas zo scheef had zien staan. Er was ook meteen verbetering. Misschien zou je het kunnen proberen. Zoek wel een goede, niet even een fysiotherapeut die een cursus gedaan heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook vanaf mijn 5/6e veel hoofdpijn gehad. Toen ik zocht op Google op spierspanningshoofdpijn kwam er een lijst uit alsof ik het zelf geschreven had.
Toen ik een paar geleden ben gestopt met de pil werd mijn hoofdpijn ook een stuk minder. Heb het nog steeds vaak maar er zijn geen oorzaken gevonden. Wel is grote weersveranderingen bij mij altijd problematisch. Maar inderdaad, er mee leren leven is het beste wat je kan doen.

Oh en paracetamol met codeine werkt voor mij heel goed!
Alle reacties Link kopieren
karin12345 schreef:
23-10-2017 12:40
Wat is "uitlezen met wiegjes"??
Dan gaan ze je lichamelijke straling lezen met 2 koperen staafjes. Die sloegen bij mij helemaal rond. Dhr had ze vast en deed niks met zn vingers maar de staafjes draaide hard rond. Mn moeder heeft ze zelf ook vast gehouden en ze bleven maar draaien. Zo kunnen ze je pijn straling lezen
Alle reacties Link kopieren
dnk schreef:
23-10-2017 13:23
Ik heb ook vanaf mijn 5/6e veel hoofdpijn gehad. Toen ik zocht op Google op spierspanningshoofdpijn kwam er een lijst uit alsof ik het zelf geschreven had.
Toen ik een paar geleden ben gestopt met de pil werd mijn hoofdpijn ook een stuk minder. Heb het nog steeds vaak maar er zijn geen oorzaken gevonden. Wel is grote weersveranderingen bij mij altijd problematisch. Maar inderdaad, er mee leren leven is het beste wat je kan doen.

Oh en paracetamol met codeine werkt voor mij heel goed!
Helaas. al geprobeerd. Bij mij geen werking. Ook al laten masseren idd voor spierspanningshoofdpijn. Niks geholpen
Alle reacties Link kopieren
veensteker schreef:
23-10-2017 13:10
Mijn zoon heeft het ook vrij lang gehad toen hij een jaar of 12 was. De fysio rekte zijn nek op een bepaalde manier dan ging het weer een paar dagen. Zonder 2 x per week fysio was heet niet te doen. Hij is naar een orthomanueel therapeut gegaan (had ook huisartsopleiding en was leraar op de opleiding voor orthomanuele therapie)

Die man heeft hem 2 x behandeld, daarna ging het heel goed. Af en toe had hij nog last maar als hij 1 a 2 x per jaar bij de orthomanuele therapeut langsging was het weer goed. Nu komt hij er 1 x per 2 jaar ongeveer.

Deze therapeut zei ook dat hij nog nooit bij iemand de atlas zo scheef had zien staan. Er was ook meteen verbetering. Misschien zou je het kunnen proberen. Zoek wel een goede, niet even een fysiotherapeut die een cursus gedaan heeft.
Ja ik heb mezelf laten masseren. En ook kraken en weer je hele lichaam laten recht zetten. Ook helaas geen nut gehad.
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen zweren bij Osteopathie, ik ben er voor andere klachten dan hoofdpijn geweest en het hielp wel iets maar omdat nou anders vanzelf ook over was gegaan weet ik dus niet. Maar dat zou je ook nog kunnen proberen ( als je dat al niet gedaan hebt).
Zelf ben ik ook bekend met veel hoofdpijn maar gelukkig niet elke dag.
Alle reacties Link kopieren
Phoebe-Buffay schreef:
23-10-2017 12:48
Dat klinkt ontzettend vervelend, To.

Ik heb zelf geen ervaring met elke dag hoofdpijn. Heb wel ruim 15 jaar zeer regelmatig hoofdpijn gehad ( zo'n 5 a 10 dagen per maand)
Bleek achteraf een bijwerking van de pil te zijn geweest.
Ik heb verschillende anticonceptie geprobeerd en niks hielp. Ik loop er al mee vanaf dat ik 9 was dus ook jaren geen anticonceptie. En toen had ik het helaas ook
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
23-10-2017 13:41
Sommige mensen zweren bij Osteopathie, ik ben er voor andere klachten dan hoofdpijn geweest en het hielp wel iets maar omdat nou anders vanzelf ook over was gegaan weet ik dus niet. Maar dat zou je ook nog kunnen proberen ( als je dat al niet gedaan hebt).
Zelf ben ik ook bekend met veel hoofdpijn maar gelukkig niet elke dag.
Helaas ook al meerdere osteopaten geprobeerd. Ook niks opgeleverd zelfs geen verminderen 😔
Wat kwam er uit de lumbaalpuncties dan?

Ikzelf heb ook elke dag, iedere dag opnieuw hoofdpijn. Wel in gradaties, maar de pijn is nooit weg. Heel lastig met de dagelijkse bezigheden en werk en dergelijke. Niets helpt, soms verlicht een enorm hete douche op mijn nek, soms verlicht juist een ijskoude lap.
Ik merk wel dat ik vatbaarder ben voor alle soorten hoofdpijn tegenwoordig. Ik ben dan ook helemaal gestopt met pijnstillers en die slik ik pas echt als ik helemaal niets meer kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee.

Ik heb sinds twee maanden ook elke dag hoofdpijn. Volgende week krijg ik MRI.
Ik wist nooit dat hoofdpijn je leven zo beïnvloeden. Het is verschrikkelijk.

Ik ben sinds vorig week begonnen met Serus magnesiumdrank van de tuinen. Ik heb gelezen dat het helpt met hoofdpijn en dat drank sneller wordt opgenomen door je lichaam.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik mijn vriend leerde kennen had hij ook al zo lang als hij zich kon herinneren zo'n beetje elke dag migraine/hoofdpijn, en ook bij hem konden de dokters niets vinden. Wonderbaarlijk genoeg was het meteen over toen hij uit huis ging... Ik vermoed dat het veroorzaakt werd doordat zijn ouders beide roken.
Live with what you cannot change.
Alle reacties Link kopieren
aardbeitje8 schreef:
23-10-2017 12:38
Magnesium tabletten geprobeerd? Is er in veel varianten (bijvoorbeeld magnesiumoxide werkt minder goed), die van Biopharma werkt in ieder geval bij ons in de familie goed.
Ook geprobeerd zal meerdere varianten eens proberen
Alle reacties Link kopieren
Moraine schreef:
23-10-2017 13:45
Toen ik mijn vriend leerde kennen had hij ook al zo lang als hij zich kon herinneren zo'n beetje elke dag migraine/hoofdpijn, en ook bij hem konden de dokters niets vinden. Wonderbaarlijk genoeg was het meteen over toen hij uit huis ging... Ik vermoed dat het veroorzaakt werd doordat zijn ouders beide roken.
Oké mijn ouders werken beide veel dus ben vaak juist mooi rustig alleen thuis. En ze roken niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven