Gezondheid alle pijlers

Galblaasvewijdering na 8 weken nog pijn

25-10-2017 13:28 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

8 weken geleden heb ik een galblaasverwijdering gehad en de eerste weken herstel gingen niet vanzelf. Veel steken op de plaats waar de galblaas heeft gezeten en erg moe. Inmiddels is de vermoeidheid wel weg maar de pijn aan de rechterkant onder mijn ribben blijft. De ene keer zijn het hele erge steken zo erg dat ik bijna niet normaal kan ademhalen omdat de steken bij inademen erger worden. Ook de pijn op de plek waar de galblaas zat word niet minder. Op internet lees je veel over mensen die lang last hebben maar dat is voornamelijk met eten en daar heb ik geen last van. Weet iemand of heeft iemand ervaring met herstel en hoe lang het duurt. De arts zegt wond pijn en dat kan wel een half jaar duren.
Alle reacties Link kopieren
Het kan ook zijn dat ee nog een galsteen(tje) in de galweg zit.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja had ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb e wkn geleden een echo gehad en daar was niks op te zien. Hoe snel kan een galsteen ontstaan?
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
25-10-2017 13:42
Ja had ik ook.
Mag ik vragen hoe jij er achter kwam en wat ze er aan gedaan hebben?
Alle reacties Link kopieren
Mijn galblaas is vorig jaar verwijderd, en het was een zeer moeizaam herstel. Heel veel pijn in de bovenbuik en heel erg misselijk. Eten lukte ook niet goed en na 2 maanden begon het allemaal eindelijk wat op te klaren. Ik ben een tijdje goed geweest al heb ik er wel een snel volgevoel aan overgehouden.
We zijn 8 maanden verder, en de klachten zijn er geleidelijk weer ingeslopen. Allemaal zeer herkenbaar, terug heel erge misselijkheid, bij momenten bovenbuikpijn, opgeblazen gevoel, en geen eetlust, soms ook veel boeren. Deze week heb ik een bloedname gehad, maar er waren geen afwijkende waarden te zien. Volgende week heb ik afspraak op de dienst inwendige. Iemand ervaring hiermee? Kan dit zo snel terug gruis in de galwegen zijn? Het lijkt er alleszins heel erg op... Heb voor mijn galblaas verwijdering 7 maanden met klachten gelopen voor ik serieus werd genomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven