Gezondheid alle pijlers

Maandag conisatie middels ruggeprik

10-11-2017 10:10 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, as maandag krijg ik een preventieve conisatie middels een ruggenprik. Het is voor mij de eerste keer dat ik een ruggenprik krijg. Ik vind het best een beetje spannend, maar ja, het moet gebeuren. Een van jullie deze ingreep ook ondergaan met een ruggenprik? Ik lees op internet meer verhalen over volledige narcose.
Mij lijkt ruggeprik ook enger. Gelukkig is de operatie die ik ga laten doen (gehele baarmoeder eruit) alleen maar met volledige narcose, dus ik hoef me niet druk te maken over deze keuze. Is er 'n reden dat je alleen maar 'n stuk baarmoedermond gaat laten verwijderen en niet gelijk het hele ding mee laat nemen als ze toch bezig gaan? Je kan er maar vanaf zijn tenslotte
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2x een ruggenprik gehad tijdens de bevalling en vond het alles meenemen. De eerste keer zat ik vol in de weeën, dus maakte het me eigenlijk niet zo uit, maar bij de tweede keer had ik nog geen weeën. Volgens mij wordt het stukje rug eerst verdoofd. Je moet vooral zorgen dat je goed stil zit. Gaat je partner mee? Ik zat voorover tegen hem aan geleund. Sterkte!
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring met anesthesisten die dit zetten is dat ze echt weten wat ze doen. Het is binnen een paar tellen gebeurd. Ik zou het wel belangrijk vinden om een zeer ervaren anesthesist te hebben (bij mij hebben in het kader van een andere behandeling specifieke zenuwen verdoofd in de rug ook, maar dus niet de klassieke ruggenprik).

Het doet ook absoluut geen pijn, het is wel een vervelend gevoel maar ook zo weer over als het eenmaal zit. Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
10-11-2017 10:14
Mij lijkt ruggeprik ook enger. Gelukkig is de operatie die ik ga laten doen (gehele baarmoeder eruit) alleen maar met volledige narcose, dus ik hoef me niet druk te maken over deze keuze. Is er 'n reden dat je alleen maar 'n stuk baarmoedermond gaat laten verwijderen en niet gelijk het hele ding mee laat nemen als ze toch bezig gaan? Je kan er maar vanaf zijn tenslotte
Ik heb in juli een lis-behandeling gehad nav een verkeerde PAP welke ontdekt was bij het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker(pap 3a). De uitslag van de lis was dat er 2 stukjes met cin 3 waren gevonden, maar in het onderste stukje waren geen afwijkingen te zien terwijl het uitstrijkje juist aangaf dat er daar iets afwijkend weefsel was. Dus de gynacealogen hebben overleg gehad en toch geadviseerd om een conisatie te doen, preventief aangezien ze dat gebied in de toekomst ook niet goed kunnen controleren....
tammie28 schreef:
10-11-2017 10:27
Ik heb in juli een lis-behandeling gehad nav een verkeerde PAP welke ontdekt was bij het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker(pap 3a). De uitslag van de lis was dat er 2 stukjes met cin 3 waren gevonden, maar in het onderste stukje waren geen afwijkingen te zien terwijl het uitstrijkje juist aangaf dat er daar iets afwijkend weefsel was. Dus de gynacealogen hebben overleg gehad en toch geadviseerd om een conisatie te doen, preventief aangezien ze dat gebied in de toekomst ook niet goed kunnen controleren....
Maar waarom dan alleen maar 'n stukje ipv de hele zooi?
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met de procedure maar het zetten van de ruggenprik viel me 100% mee. Het was zo gebeurt en ik heb er nauwelijks iets van gevoeld. En ik ben écht geen held in dit soort zaken.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een conisatie gehad met ruggenprik(uitslag 3B). Lis behandeling was bij mij niet afdoende. De bedoeling was volledige narcose. Toen de anesthesist bij mij kwam vlak voor de operatie haalde hij mij onverwachts over voor een ruggenprik. Geen tijd om zenuwachtig te worden. Het is mij 100% meegevallen. Was na de ingreep trots op mijzelf dat ik een ruggenprik had gehad. Sterkte alvast. de ingreep is ook te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik merkte er weinig van, een ruggeprik.
Alle reacties Link kopieren
2 maal ruggenprik gehad tijdens m'n bevalling.
Echt een uitkomst. Narcose heeft zo veel meer na en bijwerkingen.


Succes met de operatie in ieder geval.
Ik heb toch wel akelige dingen gehoord van mensen met ruggeprik. Dat ze moeilijker konden ademhalen wegens te hoog. Nu wordt dat wel goed in de gaten gehouden maar lijkt me toch angstig. En mensen die migraine overhielden aan de ruggeprik. Bij sommige operaties moet de catheter langer blijven zitten bij ruggeprik dan bij volledige narcose.
Zelf vond ik narcose wel prettig, je voelt je wegzakken in t grote zwarte niets ipv dat je merkt dat ze in je zitten wroeten.
Laasts bij zo'n ziekenhuis programma gezien hoe ze een keizersnee deden met ruggeprik;jak!!! Dan krijg je dat als patient dus bewust mee dat ze je buik openscheuren!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb (gelukkig) geen ervaring met een conisatie, wel 2 x een ruggeprik gehad.
Persoonlijk vind ik een algehele narcose vele malen naarder omdat ik altijd erg misselijk ervan ben en veel moeite heb met wakker worden. De ruggeprik doet geen pijn, en erna ben je fijn helder en mag je al snel weer eten etc..

Desnoods vraag je om een licht roesje erbij als je het heel eng vind??
Computer says nooooo
Mijn allereerste narcose werd ik ook misselijk, maar daarna heb ik dat vermeld en dan doen ze er iets bij waardoor je niet meer hoeft te kotsen na afloop.
Alle reacties Link kopieren
Niet om onbedoeld mensen stress te geven, ik had het ook meermaals aangegeven en heb een etmaal lang gespuugd...
Computer says nooooo
Na mijn borstkanker operatie (volledige narcose) zat ik binnen 3 uur al weer op 'n terrasje te eten met 'n wijntje erbij: YOLO! ;-D
summer73 schreef:
10-11-2017 13:29
Niet om onbedoeld mensen stress te geven, ik had het ook meermaals aangegeven en heb een etmaal lang gespuugd...
Jep... ik heb in m'n dossier laten zetten dat ze me geen eten meer brengen na een volledige narcose. Veel fijner dan steeds proberen en het dan nog eruit te gooien. Zelfs thee gaat fout.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het gegaan Tammie?
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig zelf geen ervaring met een ruggenprik.
Wel in verband met werk al vaak in aanraking mee gekomen.
En eigenlijk algemeen geven de mensen aan dat de prik meestal heel goed meevalt.

Op onderstaande filmpje kan je een prik bekijken
Misschien helpt dat om beter te begrijpen wat ze doen en minder "eng" te vinden:
https://www.youtube.com/watch?v=k4En0_Uo5Uc

Bij jonge mensen is één van de meest gehoorde klachten, hoofdpijn.
Mocht je daar achteraf last van krijgen is het belangrijk om dit door te geven.
Dit kan dan eventueel opgelost worden met een bloed patch.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ingreep ging heel goed. Ruggenprik ook, ik zou het zo weer doen....niks geen last van gehad! Alleen psychisch nu iets minder omdat ik moet wachten op de uitslag. Hopelijk is het straks dan klaar!
Alle reacties Link kopieren
Tammie: Fijn dat het zo goed is gegaan.
Veel sterkte met het afwachten van de resultaten.
Ik duim alvast met je mee voor een goed resultaat!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het zo goed ging!
Sterkte met wachten op de uitslag!
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
De uitslag vandaag gekregen, gelukkig alles goed!Weefsel minder onrustig dan ze dachten! Ik ben heel blij en opgelucht!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn!!
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het meeviel allemaal!
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven