Gezondheid alle pijlers

Stem weg, wie heeft hem/haar gevonden?

14-11-2017 00:25 42 berichten
Ja hoor even zeiken...

Na flink te zijn geveld door griep of verkoudheid wat me om het even is, (want dat voel ik niet meer sinds gister en was me daar een partij beroerd van) ben ik al vanaf donderdag al aan het hoesten als een oude zwerver.
Slapen lukt me niet tot nauwelijks al 6 nachten lang door het hoesten.

Klink ik vandaag de dag als een ouwe hoer aan de sexlijn.
Ofwel... schor, hees, stem kwijt, piepen als er al wat uitkomt.
Ik ben soms net een zielig kuikentje.

Mijn 3 kinderen lachen zich dood om mama.
Inmiddels de trekpleister, Etos en kruidvat leeg gekocht voor middeltjes alwaar ze me meelijwekkend aankeken.

Broomhexine voor de slijm een keer weg te krijgen, keel dingen a la trachitol die je 1x per uur mag opsabbelen maar die met 1,5 uur nog in je mond zwerven omdat ze niet op willen lossen.
Tijmsiroop voor de verlichting van m'n keeltje.

Koppen heet water met honing en citroen en gember, alle multivitamine dranken die de plus verkoopt.

Ibuprofen tegen de koppijn en neusdruppels voor m'n verstopte zielige gok.

Wat is hier nog aan te doen?
Hoe kan ik de slaap nog vatten en weer fris en fruitigjes worden?
En vooral... hoe krijg ik die stem terug zodat ik mijn kinderen eens uit kan foeteren voor hetgeen wat ze al dagen uitvreten nu mama niet eens d'r stem kan gebruiken?!

Alles natuurlijk met een knipoog, maar echt... hoe krijg ik die stem terug? Dat is toch wel retebelangrijk met 3 deugnieten!

Dingen opschrijven werkt niet want de jongste twee kunnen nog niet lezen :blabla:
Alle reacties Link kopieren
Dat is nog wel paar dagen weg. Naast vitamine en de dingen die je al doet kun je hier niks verder aan doen.

Kinderen; pak ze vast en ga op 1 lijn hurken en probeer dan te praten.

Je stem is nooit helemaal weg. Er zijn ergere dingen in de wereld.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Beterschap! En mijn ervaring is dat als iets écht niet mag, moeders dat heel goed met hun blik kunnen duidelijk maken :whip:
Nou dan heb ik kleine duiveltjes whahaha.

Zijn wel schatjes hoor, maar ze lachen me gewoon recht in het gezicht uit en ik kan ze niet eens ongelijk geven.
Ik had hetzelfde gedaan!

Met een peuterpuber van net 3, kleuterpuber van 6 en een behoorlijke prepuber van 10 is het flink aanpoten.

Verhef je je "stem" komt er alleen een hoop gepiep uit en blanco gedeelten waarop de kinderen vragen of ik het nogmaals wil zeggen omdat ze niet "snappen" waar het over gaat, nou dan komt er niets meer uit en gooi ik de handdoek in de ring :clown:

Hoe lang zou zoiets kunnen duren? Dagen een week?
Heb graag ook mijn nachtrust terug en dus het hoesten weg, want de vermoeidheid helpt ook niet echt mee qua verbetering op de stem.
Alle reacties Link kopieren
Paar dagen. Tot een week. Ligt er aan.
Bam!!!!
Pffft lekker dit.

Even morgen in gebarentaal naar de juffen seinen dat de 10 minuten gesprekken echt op een ander moment moeten.
Anders is het ook zo stil hè?!

Krijgt jongste dochter ook nog op de psz een orthopedagoog op bezoek of ze alles wel begrijpt en aansluitend heb ik een gesprek daar.
Denkt de pedagoog straks nog dat ik niets begrijp :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Lekker he zit al 3 weken met keelpijn en ook kriebelhoest.
Alle reacties Link kopieren
Ach wat zielig! Ik bedoel; er zijn weinig momenten waarop volwassenen zich zielig mogen vinden en dit is er zo eentje. Maak er gebruik van.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dank retroactief, ja ik vind mezelf ook retesneu.
Gisteren ook lekker in de drogisterijen uitgeblaft dat ik heel sneu klink, maar mezelf ook heel sneu voel haha!

Welgeteld een uurtje of 4 geslapen, Halleluja!
Ik ben toch zo benieuwd wat er straks uit m'n keel komt qua klank. Heb nog niets geprobeerd deze ochtend.
Ik wacht met smart op mijn kinderen om ze mijn zeehondengeblaf te laten horen voor vandaag.

Kijken hoe hard ze gaan lachen.
Maar mèn hoe hou ik dit nog vol Een paar dagen een week...
Ik slaap gemiddeld 3/4 uur in de nacht nu... en dat al 6 nachten.
De ouwe hoer is pleite, de ouwe zwerver is er nog.
Een andere persoonlijkheid van mezelf is aangekomen...

Willem de hijger!

Meer dan gefluister als ik op normale toon praat komt er niet uit.

Morgen ben ik Willem de Zwijger.

:blob:
Je mag ook niet fluisteren, écht niet!
Gewoon niet praten.
Als je kids zich misdragen geef ze 'n boze blik en als dat niet helpt 'n pets.
Alle reacties Link kopieren
Die stem ben je nog wel even kwijt.

Voor nu; naar de huisarts en vragen om codeine (= spierverslapper, onderdrukt het hoesten, niet overdag gebruiken als je nog moet rijden!!) en even laten controleren of je geen keelontsteking hebt, want dan helpt niets, dan heb je antibiotica nodig.

Voor je prepuber; schrijf een briefje. Zij zullen nog heel vaak ziek zijn, je bent benieuwd of ze het leuk gaan vinden. Verbind een leuke actie aan goed (beter) gedrag; als je beter bent gaan jullie .... (binnenspeeltuin, kerstmarkt, dierentuin). Maar als ze zo doorgaan gaat dat niet gebeuren. Maak eventueel een blad waarop je kruisjes zet bij vervelend gedrag, die ook weer weggeveegd kunnen worden als er iets heel erg goeds tegenover staat.

Je oudste kent dat systeem vast wel van school en kan het de twee kleinsten echt wel uitleggen.

Beterschap.
ceylon wijzigde dit bericht op 14-11-2017 08:31
6.63% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Geen stem voor je, maar je schrijft leuk :-D
Alle reacties Link kopieren
Als je gaat fluisteren, wordt het alleen maar erger. Wordt creatief. Gebruik een bel of toeter om de aandacht van je kinderen te krijgen. En met gebarentaal kan veel hoor. Ook een peuter snapt dat ie zn jas moet aantrekken als je die voor m pakt...
Alle reacties Link kopieren
Ik moet glimlachen omdat Foekjoe het probleem op een wat grappige manier beschrijft. Ik neem haar wel serieus. Stemrust helpt echt, en:
redbulletje schreef:
14-11-2017 08:07
Je mag ook niet fluisteren, écht niet!
Gewoon niet praten.
Als je kids zich misdragen geef ze 'n boze blik en als dat niet helpt 'n pets.
Ik ben niet zo van het petsen, maar ik zou het fluisteren echt mijden. Bij fluisteren creëer je een nauwe doorgang en schuurt de lucht langs de aangedane stembanden. Dat is extra slecht, en vertraagt het genezingsproces.

Dat is normaal praten nog beter. Het beste is stemrust. Wacht enkele dagen, of - eventueel als het daarna niet over is - vraag dan aan de huisarts om advies.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Even langs de logopedist.
Oefeningen met een buisje (soort dik rietje) waar je doorheen moet blazen in een glas water. Je stem ontspant daar heel goed van, zoiets is het. En binnen korte tijd heb je weer stem.
Het heet lax vox therapie
redbulletje schreef:
14-11-2017 08:07
Je mag ook niet fluisteren, écht niet!
Gewoon niet praten.
Als je kids zich misdragen geef ze 'n boze blik en als dat niet helpt 'n pets.
Inderdaad, niet praten is het beste.
Ceylon!
Bedankt voor je tip die ga ik echt gebruiken.

Verder allen heel veel dank voor de lieve woorden en tips, maar ook blij dat ik even wat afleiding hier op het forum heb gevonden.
Ik praat op normale toon, althans dat probeer ik, maar er komt alleen een soort gehijg en gefluister uit met her en der een piep en een kras op de plaat.


Oké... mijn boodschappenlijst voor vandaag:

Een vliegenmepper
Voor alle petsen die ik moet uit gaan delen.
Of zou een mattenklopper beter aan komen?

Een vuvuzela om dan de toeter, bel en het rietje in een keer te combineren.


Gisteren had ik de huisarts al gebeld, maar natuurlijk als IK hem nodig heb is ie op de vlucht en is de praktijk gesloten.
Nu heeft zijn vervanger een harde dobber aan mij.
De assistente wist niet wat ze met mijn telefoontje aan moest en ik kon alleen nog m'n geboortedatum, naam en klacht uit mijn longen hijgen.
Voelde me echt zo'n vieze hijger aan de telefoon.
Wilde nog zeggen: ik ben Willem de Hijger, maar dat heb ik haar maar bespaard.

Ik kon er niet onderuit, ik moet langskomen en wel snel. Over 40 minuten lig ik daar te hijgen over het bureau. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren en geef me alsjeblieft die codeine maar, dan kan ik tenminste 3 dagen achter elkaar slapen om bij te tanken.

Wat een crisis geval weer eens dit, maar je weet wat Bassie en Adriaan zeggen...

Wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen.
Beste kijkbuisvriendjes en -vriendinnetjes.

In gebarentaal heb ik aan de dokter maar uitgelegd wat er scheelde en nu krijgen we krijgen een rondje antibiotica!
Codeine wilde ze eigenlijk niet geven, maar heb d'r gesmeekt om een paar tabletjes zodat ik 1 nacht kan slapen.
Die krijg ik dan gelukkig ook.
Ze vond me zo zielig en sneu.

Mijn stembanden sluiten zich niet meer omdat ik een zware bronchitis heb opgelopen en alles is opgezwollen in mijn keel en longen. Alleen de lucht komt er nog doorheen vandaar dat het lijkt dat ik fluister ook al praat ik normaal.

Was randje longontsteking, want longen en bronchiën zitten vol met slijm en het leek haar wel op een piepende kar met houten wielen. *oeps*

Ze denkt dat ik met ab vrijdag of zaterdag weer een beetje stem heb. Stemrust is onmogelijk volgens haar, maar wel proberen zo min mogelijk te praten.
De ab moet zijn werk doen.
Alle troepjes en middeltjes kan ik gewoon blijven gebruiken, maar ja... dat hielp me al niet dus beter dan om dat te staken.

Pfffft ben d'r zo zat van.
Alle reacties Link kopieren
Thee met honing is het enige dat voor mij helpt. Maar het allerbelangrijkste is stemrust.
Alle reacties Link kopieren
Wat bananendoos zegt, ga bubbelen!
Is de beste manier om de stem weer op een verantwoorde manier aan de gang te krijgen. Zoek op lax vox, er zijn genoeg websites en filmpjes over te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Zucht :zzz:
Bam!!!!
ranonkel06 schreef:
14-11-2017 11:52
Wat bananendoos zegt, ga bubbelen!
Is de beste manier om de stem weer op een verantwoorde manier aan de gang te krijgen. Zoek op lax vox, er zijn genoeg websites en filmpjes over te vinden.
Dat ga ik ook zeker doen als ik de kinderen maar verplicht achter de PlayStation zet zodat ze een beetje lief voor elkaar zijn.

Maar volgens de dokter moet ik daar beslist nog wel mee wachten tot ik het idee krijg dat m'n stem het weer een beetje gaat doen en de zwerverhoest aan het verdwijnen is.

Ik wil nog wel even leedvermaak delen!

Kom ik bij de apotheek, trek m'n mond open om proberen aan te geven dat ik mijn medicatie kom halen en komt er gewoon een zingende koe uit m'n mond gevlogen.
Het ging van moewoehoeeeewww.

Jullie hadden het gezicht van de apothekersassistente moeten zien. Ik lach inmiddels slap van het !geluidloos! lachen op de balie. De rest van de mensen bij de apotheek kwam ook niet meer bij.

M'n geboortedatum maar aangegeven met mijn vingers (blij toe dat ik niet op 31-12 geboren ben...).
En gauw m'n mond gehouden voor ik de rest van de dierentuin zou loslaten en ze me in een wit pakje naar het gesticht zouden gaan brengen :bonk:
Ycjoo- schreef:
14-11-2017 11:58
Zucht :zzz:
Nou je zegt het zoals het is...
Als dat slapen zou lukken vannacht ben ik mega blij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven