Gezondheid alle pijlers

Nagelbijten en knarsentanden

14-11-2017 22:16 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik nagelbijt en tandenknars. Voor het tandenknarsen heb ik 's nachts een bitje in, welke na een jaar helemaal doorgebeten is :') m'n nagels zijn vrijwel altijd kort.. Als ik een poosje niet bijt zijn ze plots even lang, dan ben ik er heel trots op maar op een gegeven moment bijt ik ze toch weer (onbewust) af. Dit zijn twee verschijnselen voor stress/onrust. Ik ben dan ook wel een gestrest type. Ik heb al mindfulness geprobeerd, maar dat is niks voor mij. Zijn er mensen die dit herkennen? Mensen die een goede manier weten om te stoppen met deze slechte gewoontes? (in hoeverre je invloed hebt op knarsentanden). Ik heb voor het nagelbijten al veel geprobeerd, bijv anti bite spul met een vies smaakje maar zelfs dit werkt niet.
Geen idee of er goede manieren zijn, maar ik denk dat elke manier maar een kleine ondersteuning is.
Je moet het zelf 100% willen, anders gaat het afleren (van gewoontes in het algemeen) niet lukken.
Alle reacties Link kopieren
Hou je nagels kort, vijl elk randje en kantje weg in eerste instantie, net zolang tot je mooie korte nagels hebt. Als je eraan toe bent ze wat langer te laten groeien kun je ze lakken, dan wordt je elke keer herinnerd aan je mooie nagels, zonde om af te bijten.
En wees je wat bewuster van wat je doet. Je zegt dat je ze onbewust afbijt, ik denk niet dat dat zo is, het is een gewoonte geworden, een lekker, veilig gevoeletje, je vingers in je mond (heel herkenbaar). Laat je vingers uit je mond, bewust!
...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ook last van een (extreem) geval tandenknarsen. Heb zelfs een extra dik bitje moeten laten aanmeten die inmiddels al aardig versleten is. Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen nagelbijten en tandenknarsen. Nagelbijten is iets waar je bewust op kunt letten, mijn stiefmoeder vertelde me dat haar moeder vroeger sambal onder haar nagels deed om dat af te leren... lijkt mij geen optie XD.
Ik zou inderdaad je nagels steeds kort houden, misschien nagellak opdoen? Dan voel je je misschien een beetje schuldig als je je creatie verpest.
'You can't always get what you want'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven