Gezondheid alle pijlers

Lenzen na lensimplantaat

15-11-2017 15:21 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 7 jaar geleden heb ik lensimplantaten gekregen.
Maar het laatste jaar worden mijn ogen weer slechter. Na een bril erbij voor het autorijden, merk ik dat ik meer nodig heb. De opticien heeft al 4 soorten lenzen besteld maar tot nu toe lukt dat niet.
Heeft een van jullie na een implantaatoperatie weer lenzen In? Of lukt dat bij meer mensen niet en moet het toch een bril worden?
Graag hoor ik jullie ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt de oogarts?

Ik heb ook implantaat lenzen, en ik dacht dat de arts destijds zei dat ik eventueel weer lenzen in kon mocht dat nodig zijn. Maar dit is 3 jaar geleden dus of ik dat goed heb onthouden?
Tot nu toe is mijn sterkte nog prima. Ik hoop dat dat zo blijft bij mij...
Alle reacties Link kopieren
Misschien last van vertroebeling van het glasvocht? Die kans wordt véél groter na een lensinplantaat. Dus terug naar de oogarts.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf heb geen implantaat maar wel glasvochtvliesproblemen en ik kwam bovengenoemd feitje tegen tijdens mijn zoektocht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Oogarts nog niet gesproken. Heb eenmaal per anderhalf/twee jaar controle. Bij de laatste controle aangegeven dat ik bril erbij had. Met mijn bril op zie ik goed, maar dan zou er een lees deel in moeten. Maar ik wil geen bril....
Vandaar mijn zoektocht naar lenzen.
En ik dacht ook dat er jaren geleden gezegd was dat het prima kon. Nu twijfel ik en hoop op ervarings verhalen.
Kijk, wat niet gaat gaat niet. Maar een bril, altijd.... liever niet....
haantje69 wijzigde dit bericht op 15-11-2017 18:16
Reden: Lens deel = leesdeel
0.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bij een lensinplant veranderd de vorm van het hoornvlies niet. Dus als je vroeger lenzen kon dragen kan dat nu ook nog, tenzij je ogen te droog zijn.
Alle reacties Link kopieren
De vorm verandert misschien niet, maar een litteken? Geen idee..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven