Gezondheid alle pijlers

Ervaringen microgynon 20

15-11-2017 23:24 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er ook viva lezers die ervaring met deze pil hebben ? Heb vroeger wel de 30 gehad, jarenlang, veel paniekklachten (misschien ook mede daardoor?)
Kom je van deze pil aan ?
Hoe zit het met de libido ?
Heftigheid menstruatie ? Zonder pil loop ik leeeg :cry: :mad:
Ik had bij zowel de 20 als 30 geen positieve ervaringen met deze pil. Ik bleef doorbraakbloedingen houden. Verder merkte ik geen bijwerkingen en geen veranderingen in mijn libido.
Alle reacties Link kopieren
voor mijn kinderen slikte ik de 30 probleemloos. na mijn 40ste de 20 gaan slikken ivm overgangsverschijnselen. Dit resulteerde in trombose en dubbele longembolie.
Voor ik kinderen kreeg gebruikte ik deze ook zonder bijwerkingen, tussen de kinderen door kreeg ik de nep versie en daar ook geen bijwerkingen van.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
15-11-2017 23:40
voor mijn kinderen slikte ik de 30 probleemloos. na mijn 40ste de 20 gaan slikken ivm overgangsverschijnselen. Dit resulteerde in trombose en dubbele longembolie.
OMG .. wat erg :'( nu geen ac meer zeker ?
Alle reacties Link kopieren
Ik slik al 13 jaar microgynon 20. Nooit problemen mee gehad en ik slik ook door en heb geen doorbraakbloedingen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Dionne :hyper: :yes: hoop dat t mij ook bevalt. Heb al zoveel geprobeerd
minulet
lovette (is dit niet tzelfde ?)
cerazette
zoely
Alle reacties Link kopieren
Ik mag niet meer hoger dan de 20. De ene keer heb ik geen menstruatie. En vaak begin ik al met bloeden voordat de strip klaar is. Tis niet anders. Zonder af is het niet te doen.
Libido heb ik niet.
Pieps2016 schreef:
15-11-2017 23:44
Voor ik kinderen kreeg gebruikte ik deze ook zonder bijwerkingen, tussen de kinderen door kreeg ik de nep versie en daar ook geen bijwerkingen van.
De nep-versie? Je kreeg een placebo?
Noem het gewoon bij de naam, je kreeg de generieke variant ipv de merkvariant microgynon. Nep-versie slaat nergens op, er is niets nep aan. Het is dezelfde soort pil van een andere fabrikant.

TO : hier valt weinig zinnigs over te zeggen. Iedereen reageert anders op medicatie, dus wat de 1 als bijwerking krijgt hoeft bij de ander niet zo te zijn. Het enige wat je dus kan doen, is uitproberen. En dan zou ik het minimaal 3 maanden proberen, want in het begin kunnen er wel bijwerkingen optreden die na een tijdje weer weg gaan als je lichaam aan de medicatie gewend is.
anoniem_63b9a19091605 wijzigde dit bericht op 16-11-2017 16:29
0.30% gewijzigd
viva400 schreef:
16-11-2017 00:30
Fijn Dionne :hyper: :yes: hoop dat t mij ook bevalt. Heb al zoveel geprobeerd
minulet
lovette (is dit niet tzelfde ?)
cerazette
zoely
Lovette is inderdaad dezelfde pil als microgynon 20. Van een andere fabrikant, dus met een andere naam. Maar de werkzame stoffen en hoeveelheden daarvan zijn hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren de microgynon 30 geslikt.
De 20 was te licht voor mij.
Verder geen bijwerkingen gehad.
Ook een tijdje de merkloze variant gehad.
Hier kreeg ik vervelende bijwerkingen van.

En over het aankomen als je de pil gaat slikken, ik kwam juist aan toen ik stopte met de pil.
Weet natuurlijk niet of dat bij jouw ook zo is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op de Microgynon 50 omdat ik doorbraakbloedingen kreeg bij lichtere pillen. Ondertussen ben ik een paar weken geleden ook wel een maand ongesteld geweest door best hevige doorbraakbloedingen. Al zal er bij mij wel wat meer spelen, op een eerdere echo dachten de artsen een cyste in mijn baarmoeder te zien. :\

Dus ja, veel waarde heeft mijn ervaring ook niet haha. In ieder geval verder geen bijwerkingen gehad en op het moment lijkt het wel weer prima te gaan.
carpe diem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven